Hond paracetamol geven?

03-05-2012 21:23 43 berichten
Vanavond toen ik mijn hond in de auto wilde laten springen, sprong de achterklep van de auto terug naar beneden en knalde dus op de kop van mijn hond. Nu heeft hij een behoorlijk hard schedeldak (hij knalt soms al spelend tegen de massief eikenhouten salontafel aan en geeft dan geen kik) maar dit leek best wel hard aan te komen. In elk geval hard genoeg om er hoofdpijn van te krijgen.

Hij ligt nu te slapen en lijkt er geen last van te hebben, maar zou het eventueel kwaad kunnen om hem een paracetamol te geven? het is niet nodig om een dierenarts in te schakelen (hij is gewoon wakker en alert) maar ik zit me af te vragen of het eventueel kwaad zou kunnen om hem een pijnstiller te geven. Hij weegt 40 kg dus mij lijkt het dat een paracetamolletje geen kwaad kan. Hebben jullie zoiets wel eens bij de hand gehad c.q. hier ervaring mee?
Nee, niet doen!

http://www.daphorst.nl/paracetamolhondkat.html
Niet doen! Is giftig voor honden.
Alle reacties Link kopieren
Hij is gewoon rustig, dus laat m lekker zijn koppijn wegslapen

Asperine zou wel kunnen, trouwens.. Maar zou dit alleen doen als je hond echt zielig is..
Oh, daar schrik ik toch wel van. Dan ga ik het inderdaad niet geven en het gewoon even aankijken. Zoals gezegd, hij lijkt er geen last van te hebben maar ik zou het zo sneu vinden als hij barstende koppijn heeft ......
Hoe kom je erbij om een mensen-pijnstiller aan je dier te geven? Vind ik een behoorlijk bizar idee.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Euh, een hond (of welk ander zoogdier) laat heus wel merken als hij pijn heeft.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:ClaudeFiolle schreef op 03 mei 2012 @ 21:31:

Hoe kom je erbij om een mensen-pijnstiller aan je dier te geven? Vind ik een behoorlijk bizar idee.

Vooral dit.

Gevalletje overprojecteren?
Vooral omdat hij nergens last van lijkt te hebben. Waarom dan in vredesnaam?
quote:saaaaar81 schreef op 03 mei 2012 @ 21:32:

Euh, een hond (of welk ander zoogdier) laat heus wel merken als hij pijn heeft.Katten niet. Tenzij ze bijna doodgaan.
quote:ClaudeFiolle schreef op 03 mei 2012 @ 21:33:

[...]

Katten niet. Tenzij ze bijna doodgaan.Genoeg katten gezien die het wel laten merken, al is het door debiel gedrag
To denkt vast als mensen ketamine en ghb kunnen nemen dan lust de hond ook wel wat paracetamol.

LOL!
Of een hond het laat merken als hij pijn heeft, verschilt erg per ras.

Maar idd, zeker geen paracetamol geven!

Waarom niet voor de zekerheid toch de DA even bellen? Kost niets en dan weet je meteen waar je op moet letten en wat je verder nog kunt / moet doen (bijv vannacht een of meerdere keren wakker maken om het in de gaten te houden, zoals ze bij kinderen met een hersenschudding ook wel doen?).
Is een minder gek idee dan je denkt. Mijn vorige hond kreeg voor hartprobleem mensenpillen voorgeschreven, plaspillen en betablokkers, te halen in de apotheek met recept dierenkliniek.
Ben je gek, waarom zou je de DA bellen als je ook naar het Vivaforum kunt?
quote:ClaudeFiolle schreef op 03 mei 2012 @ 21:31:

Misschien omdat een mens een zoogdier is en een hond ook? Wat is er zo bizar aan? Even goed lezen graag; ik heb het hem niet gegeven en vraag juist hier even naar ervaringen.

Bedankt voor je constructieve bijdrage
quote:ClaudeFiolle schreef op 03 mei 2012 @ 21:40:

Ben je gek, waarom zou je de DA bellen als je ook naar het Vivaforum kunt? Nog zo'n constructieve bijdrage.
Ik zou het niet doen, bij katten is het dodelijk, wie weet wat het bij honden doet.
quote:dramkabouter schreef op 03 mei 2012 @ 21:49:

[...]

Misschien omdat een mens een zoogdier is en een hond ook? Wat is er zo bizar aan? Even goed lezen graag; ik heb het hem niet gegeven en vraag juist hier even naar ervaringen.

Bedankt voor je constructieve bijdrageJij eet ook hondenbrokken?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Dickens schreef op 03 mei 2012 @ 21:40:

Is een minder gek idee dan je denkt. Mijn vorige hond kreeg voor hartprobleem mensenpillen voorgeschreven, plaspillen en betablokkers, te halen in de apotheek met recept dierenkliniek.Ja, voorgeschreven..door iemand die er verstand van heeft.
Vind het geen rare vraag hoor. Nooit echt over nagedacht dat dieren ook hoofdpijn kunnen hebben Lief dat je er wel over nadenkt en wil helpen TO.
quote:dramkabouter schreef op 03 mei 2012 @ 21:49:

[...]

Bedankt voor je constructieve bijdrageJij voert je hond ook chocola dan?
Luni, er werd gesuggereerd dat het te absurd voor woorden is om een hond mensenpillen te geven. Daar reageerde ik op.
quote:nouschi schreef op 03 mei 2012 @ 21:52:

[...]

Jij eet ook hondenbrokken?

Jezus, je stelt hier een serieuze vraag en dan krijg je dit soort domme opmerkingen naar je hoofd.

nee, ik eet geen hondenbrokken maar ik ben er van overtuigd dat als ik ze zou eten, ik er vast niet dood aan zou gaan. Raar vergelijkingsmateraal dus. Nog zinnige opmerkingen of was dit het wat jou betreft?
quote:Dickens schreef op 03 mei 2012 @ 21:56:

Luni, er werd gesuggereerd dat het te absurd voor woorden is om een hond mensenpillen te geven. Daar reageerde ik op.

Ja ok, ik snap het.

Ik zou mn beesten nooit iets geven wat niet voorgeschreven is..dat bedoelde ik er meer mee, geen aanval.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven