Hond paracetamol geven?

03-05-2012 21:23 43 berichten
Vanavond toen ik mijn hond in de auto wilde laten springen, sprong de achterklep van de auto terug naar beneden en knalde dus op de kop van mijn hond. Nu heeft hij een behoorlijk hard schedeldak (hij knalt soms al spelend tegen de massief eikenhouten salontafel aan en geeft dan geen kik) maar dit leek best wel hard aan te komen. In elk geval hard genoeg om er hoofdpijn van te krijgen.

Hij ligt nu te slapen en lijkt er geen last van te hebben, maar zou het eventueel kwaad kunnen om hem een paracetamol te geven? het is niet nodig om een dierenarts in te schakelen (hij is gewoon wakker en alert) maar ik zit me af te vragen of het eventueel kwaad zou kunnen om hem een pijnstiller te geven. Hij weegt 40 kg dus mij lijkt het dat een paracetamolletje geen kwaad kan. Hebben jullie zoiets wel eens bij de hand gehad c.q. hier ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Zo, wat ben jij een gezellige dramkabouter zeg. Ik krijg er spontaan hoofdpijn van. Even kijken of ik nog wat caviapijnstillers heb liggen.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
quote:dramkabouter schreef op 03 mei 2012 @ 21:56:

[...]

Jezus, je stelt hier een serieuze vraag en dan krijg je dit soort domme opmerkingen naar je hoofd.

nee, ik eet geen hondenbrokken maar ik ben er van overtuigd dat als ik ze zou eten, ik er vast niet dood aan zou gaan. Raar vergelijkingsmateraal dus. Nog zinnige opmerkingen of was dit het wat jou betreft?Passende nick wel.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:ClaudeFiolle schreef op 03 mei 2012 @ 21:58:

Zo, wat ben jij een gezellige dramkabouter zeg. Ik krijg er spontaan hoofdpijn van. Even kijken of ik nog wat caviapijnstillers heb liggen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:ClaudeFiolle schreef op 03 mei 2012 @ 21:54:

[...]

Jij voert je hond ook chocola dan?Ja natuurlijk. Ik heb 2 honden, maar mijn streven is natuurlijk om ze zo snel mogelijk dood te krijgen
quote:Dickens schreef op 03 mei 2012 @ 21:56:

Luni, er werd gesuggereerd dat het te absurd voor woorden is om een hond mensenpillen te geven. Daar reageerde ik op.Het enige dat ik heb willen stellen is dat het bizar is om zonder da-advies willekeurige medicatie aan je hond te geven.
Bedankt voor de serieuze reacties, ik ga het nog even aankijken.

De niet-serieuze reacties sla ik maar even over, die moeten maar op een ander topic iemand gaan afzeiken.
Dat stelde je dan anders dan je nu zegt, claudefiolle.
Kijk ik naar buiten, zie ik toch een drammend kaboutertje stampvoetend voorbij lopen.
quote:Dickens schreef op 03 mei 2012 @ 22:09:

Dat stelde je dan anders dan je nu zegt, claudefiolle.Klopt, ik was niet helemaal volledig.
NIET DOEN!!! Is ontzettend giftig voor honden! Mijn dochter is D.A. ass. en vertelde laatst, dat ze een hond ternauwernood hebben kunnen redden, door zijn maag leeg te pompen! Er zit een stofje in waar ze verkeerd op reageren(weet zo even niet wat precies!)
quote:ClaudeFiolle schreef op 03 mei 2012 @ 21:59:

[...]

Het enige dat ik heb willen stellen is dat het bizar is om zonder da-advies willekeurige medicatie aan je hond te geven.Tjonge jonge. TO vraagt om ervaringen. Geen DA-advies. Hond ligt rustig te slapen en heeft nergens last van. TO vraagt zich enkel af hoe paracetamol werkt in combi met dieren. Ze/hij geeft of doet verder niks.
quote:galadriel schreef op 03 mei 2012 @ 22:10:

Kijk ik naar buiten, zie ik toch een drammend kaboutertje stampvoetend voorbij lopen.

Dat zal ik dan wel zijn

Kijk, ik stel een serieuze vraag en het is fijn dat mensen daar op reageren. Daarom zit ik ook op dit forum. Maar ik begrijp niet zo goed waarom forummers dan gelijk afzeik-gedrag gaan vertonen, in plaats van op een normale manier te reageren. C'est le ton qui fait la musique.....
Ze zeiken je niet af, ze zijn verbaasd en mede-bezorgd om je hond.

Je hebt iig wel je antwoord ,

Sterkte met je hond.
Vooral niet doen. Mijn moeder heeft haar hond een keer aspirine gegeven, ook met het idee van 'kan geen kwaad', en 's nachts bloedde het beest dood . Bel de dierenarts...
Hij heeft koppijn en niet eens gezopen. The time but not the crime, arm beessie.
Je schijnt een hond in geval van nood max 15mg/kg paracetamol te mogen geven. Maar die 'nood' zie ik nu niet echt, dus liever niet doen!

Voor een hond is het inderdaad giftig, maar wel minder dan voor een kat.
quote:ClaudeFiolle schreef op 03 mei 2012 @ 21:40:

Ben je gek, waarom zou je de DA bellen als je ook naar het Vivaforum kunt?
http://www.daphorst.nl/paracetamolhondkat.html

Giftig voor honden en katten, dus niet doen tenzij je aan munchausen by proxy leidt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven