Hond stinkt..Help tips nodig

05-10-2013 00:30 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn lieve Jack russel stinkt qua vacht. Zo'n vieze hondenlucht van een hond die bv 12 jaar oud is. Mijn JRT is alleen nog maar 4jr oud.

Hij had dat nooit , hij krijgt al sinds hij 1 jaar is Proplan voeding zalm of kip. Ging altijd prima , nooit stinken , at goed , minder haren. (voordat hij proplan kreeg allerlei soorten (duur) voer geprobeerd maar daar begon hij of van te kotsen of enorm verharen)

En sinds een paar weken stinkt hij , paar keer gewassen met echte hondenshampoo.

Vorige week voor de laatste keer gewassen , maar hij ruikt alweer zo vies.

Snap er niets van , hij heeft nergens in liggen rollen , hij heeft niet gezwommen. Alleen thuis geweest en buiten tijdens t uitlaten/spelen in het park.

Ik had nog zalmolie staan , dit 2 weken geleden door zijn voer heen gedaan. Hij begon na het eten dan te kotsen dus daarmee gestopt na 5 dagen.

Wat kan het zijn ? Tips om hem weer stankvrij te krijgen ?
ga naar de DA vachtproblemen kan duiden op ziekte
Zoals ik t zo kan zien en voelen heeft hij geen verstopte anaalklieren.
Enige vachtprobleem is dat hij stinkt.. maar verder merk je niets aan hem.. eet drinkt speelt goed altijd zoals hij anders ook is.

Daarom denk ik niet direct aan een ziekte.. maar je hebt wel een punt Meds.. Had daar nog niet aan gedacht..
Er klopt iets niet, mijn Jack is al 13 en heeft nog nooit gestonken! Ja alleen die ene keer toen jij door een dode paling was gaan rollen.

Effe naar de DA
stinkende vacht is altijd een signaal een gezonde, jonge hond stinkt niet
Ik ga maandag gelijk dierenarts bellen. Had gedacht een ander middel te lezen dat kon helpen . Maar jr hebt gelijk meds ....

Had daar echt nog niet aan gedacht... Of niet aan willen denken. Mijn hond ziek mijn grootste angst
geen paniek, misschien is er een simpele verklaring
Bij mijn kruising jr. bleek de oplossing een ander dieet te zijn. Dit na een bloedtest bij de DA. Hij bleek allergisch te zijn voor zijn voer (waar hij de eerste zes maanden geen klachten bij had, ook geen stank) Gewoon even langs gaan, onze nog-niet-zo-heel-oude hond (8 ) stinkt iig niet meer
Ja, idd even naar de da. Het kan iets heel onschuldigs zijn, zoals een schimmeltje zijn of een plotselinge allergie voor iets in zijn eten. Echt nog geen reden voor paniek, maar wel zaak om even uit te laten zoeken.
Het kan zijn dat hij een huidparasiet heeft opgelopen. De enige manier die ik gevonden heb is door mijn hond destijds een paar keer te wassen met de blauwe creamshower van Dove. Werkt als een tierelier en vanaf dat moment rook hij alleen nog naar viooltjes.
de ene ruikt wat meer dan de andere. Ik zou hem vers of diepvries eten geven (rauw vlees dus); dat vindt zijn darmstelsel echt het fijnste, en de hond wassen zo vaak als nodig.

Je kan hem ook laten checken bij de dierenarts.
it's a big club and you ain't in it
Riony.. dat vind mijn hond zijn darmstelsel niet t fijnste.. Been there done dat mbt kvv en barf. Hij heeft 6weken lang gekotst en viel 4kg af.. Dat is VEEL voor een JRT. Moest dan ook direct stoppen van de dierenarts. Enige brok waar hij het goed op doet is de huidige die we hebben. En dat is niet eens een super goede brok.

Er is 1 merk dat ik nog niet geprobeerd heb dat is Taste of Wild.

Ga maandag met m naar de dierenarts , en wacht even af wat de dierenarts er van vind. Anders toch Taste of Wild proberen..

En hond vaak wassen = ook niet goed..

Nummerzoveel.. rare is dat hij niet krabt , jeuk lijkt hij ook niet te hebben. Verder oogt hij kerngezond , enige wat opvalt is dus die stank.. verder lijkt er zo 123 niets veranderd aan hem..
veel honden ruiken onfris trouwens; vooral die schoothondjes. Naar natte regenjassen. De meesten zouden opknappen van een wekelijks bad wat een goede manier is om veel bacteriën in één klap te verwijderen en de hond meer geliefd te maken voor zijn omgeving maar om de een of andere reden doen de eigenaars dat niet. "Zielig" of misschien ruiken ze het zelf niet.
Teef of reu?
O, ik zie nu "hij" in de OP
@Zespri; er is gewoon niet veel voor nodig om de bacterie- en schimmelpopulatie te laten exploderen. Een beetje vocht in de lucht dan rot alles lekker door. De heel erg jonge supergezonde huid krijgt het dier toch niet meer terug. En zo'n dier leidt een onnatuurlijk bestaan tussen kleffe dekens waarbij de wind niet de hele dag door zijn haar waait.
Een hond hoort niet te stinken. En het komt meestal ook van binnen uit. Ik denk dat je op ander voer over moet en ook afwisselender voer.
heb je dog lovers gold acana of orijen geprobeerd? is beter dan proplan
Onze hond had eerst Royal canin, daarna (voer voor volwassen, kleine honden) Purina (pro plan) en daar ging hij dus na een tijd enorm van stinken.

Via DA gestart met Bosch, een of ander biologisch spul.
Wat een optie is is hem laten trimmen door een trimster gewoon millimeteren heeft bij mijn jack russel geholpen.
Meestal werkt dat niet, want het is de huidvet die je ruikt, niet de vacht an sich, hoewel die natuurlijk de geur aanneemt van de huid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven