Hond stinkt..Help tips nodig
zaterdag 5 oktober 2013 om 00:30
Mijn lieve Jack russel stinkt qua vacht. Zo'n vieze hondenlucht van een hond die bv 12 jaar oud is. Mijn JRT is alleen nog maar 4jr oud.
Hij had dat nooit , hij krijgt al sinds hij 1 jaar is Proplan voeding zalm of kip. Ging altijd prima , nooit stinken , at goed , minder haren. (voordat hij proplan kreeg allerlei soorten (duur) voer geprobeerd maar daar begon hij of van te kotsen of enorm verharen)
En sinds een paar weken stinkt hij , paar keer gewassen met echte hondenshampoo.
Vorige week voor de laatste keer gewassen , maar hij ruikt alweer zo vies.
Snap er niets van , hij heeft nergens in liggen rollen , hij heeft niet gezwommen. Alleen thuis geweest en buiten tijdens t uitlaten/spelen in het park.
Ik had nog zalmolie staan , dit 2 weken geleden door zijn voer heen gedaan. Hij begon na het eten dan te kotsen dus daarmee gestopt na 5 dagen.
Wat kan het zijn ? Tips om hem weer stankvrij te krijgen ?
Hij had dat nooit , hij krijgt al sinds hij 1 jaar is Proplan voeding zalm of kip. Ging altijd prima , nooit stinken , at goed , minder haren. (voordat hij proplan kreeg allerlei soorten (duur) voer geprobeerd maar daar begon hij of van te kotsen of enorm verharen)
En sinds een paar weken stinkt hij , paar keer gewassen met echte hondenshampoo.
Vorige week voor de laatste keer gewassen , maar hij ruikt alweer zo vies.
Snap er niets van , hij heeft nergens in liggen rollen , hij heeft niet gezwommen. Alleen thuis geweest en buiten tijdens t uitlaten/spelen in het park.
Ik had nog zalmolie staan , dit 2 weken geleden door zijn voer heen gedaan. Hij begon na het eten dan te kotsen dus daarmee gestopt na 5 dagen.
Wat kan het zijn ? Tips om hem weer stankvrij te krijgen ?
zaterdag 5 oktober 2013 om 00:33
zaterdag 5 oktober 2013 om 01:39
zaterdag 5 oktober 2013 om 09:32
zaterdag 5 oktober 2013 om 09:47
Riony.. dat vind mijn hond zijn darmstelsel niet t fijnste.. Been there done dat mbt kvv en barf. Hij heeft 6weken lang gekotst en viel 4kg af.. Dat is VEEL voor een JRT. Moest dan ook direct stoppen van de dierenarts. Enige brok waar hij het goed op doet is de huidige die we hebben. En dat is niet eens een super goede brok.
Er is 1 merk dat ik nog niet geprobeerd heb dat is Taste of Wild.
Ga maandag met m naar de dierenarts , en wacht even af wat de dierenarts er van vind. Anders toch Taste of Wild proberen..
En hond vaak wassen = ook niet goed..
Nummerzoveel.. rare is dat hij niet krabt , jeuk lijkt hij ook niet te hebben. Verder oogt hij kerngezond , enige wat opvalt is dus die stank.. verder lijkt er zo 123 niets veranderd aan hem..
Er is 1 merk dat ik nog niet geprobeerd heb dat is Taste of Wild.
Ga maandag met m naar de dierenarts , en wacht even af wat de dierenarts er van vind. Anders toch Taste of Wild proberen..
En hond vaak wassen = ook niet goed..
Nummerzoveel.. rare is dat hij niet krabt , jeuk lijkt hij ook niet te hebben. Verder oogt hij kerngezond , enige wat opvalt is dus die stank.. verder lijkt er zo 123 niets veranderd aan hem..
zaterdag 5 oktober 2013 om 09:51
veel honden ruiken onfris trouwens; vooral die schoothondjes. Naar natte regenjassen. De meesten zouden opknappen van een wekelijks bad wat een goede manier is om veel bacteriën in één klap te verwijderen en de hond meer geliefd te maken voor zijn omgeving maar om de een of andere reden doen de eigenaars dat niet. "Zielig" of misschien ruiken ze het zelf niet.
it's a big club and you ain't in it
zaterdag 5 oktober 2013 om 10:20
@Zespri; er is gewoon niet veel voor nodig om de bacterie- en schimmelpopulatie te laten exploderen. Een beetje vocht in de lucht dan rot alles lekker door. De heel erg jonge supergezonde huid krijgt het dier toch niet meer terug. En zo'n dier leidt een onnatuurlijk bestaan tussen kleffe dekens waarbij de wind niet de hele dag door zijn haar waait.
it's a big club and you ain't in it