Hond zo zielig

24-07-2010 18:29 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oke misschien vinden jullie mij een flinke aanstelster, maar ik vind het echt heel zielig.

Gisteren ging mijn Jack Russeltje van 1jr oud ff lekker spelen met de onderbuurhond een labrador van 6 maanden. Dat doen ze eigenlijk dagelijks niets raars of vreemds aan.

Soms gaat het er wat te hard aan toe en zijn buurvrouw en ik altijd beetje bang voor de labrador die is nog zo jong etc etc

Nou ging het gisteren er ook weer heel hard aan toe en knalden ze hard tegen elkaar aan , renden achter elkaar aan.. En labrador met zijn 25kg knalde tegen mijn JR van 9kg.

Eerst leek er niets aan de hand ze stonden op en gingen verder met waar ze gebleven waren.

Eenmaal thuis zag ik nadat mijn hond even op zijn kleed had gelegen dat hij mank liep met zijn rechter voorpoot.

Ik voelen aan zijn kussentjes of er niet iets tussen zat of een splinter o.d in zat.

Kon niets ontdekken , na uurtje werd het nog niet beter , dus maar ri de dierenarts.

Tijdens het onderzoek van de dierenarts knakte er wat in zijn rechter voorschouder. Dierenarts vermoedde dat de schouder bijna uit de kom was/scheef zat, en dat hij m nu weer terug geduwd had.

Hond een spuit gekregen pijnstiller en voor 4 dagen pijnstillers mee gekregen. Mocht het zondag nog niet beter gaan qua lopen dan moet ik maandag terug komen..

Nou en ik vind hem zoooooooo zielig , arme ventje staat altijd als 1e bij de deur wanneer ik t huis kom , nu komt ie maar wat aangesjokt, uitlaten zo zielig hij wil wel gek doen maar het lukt niet. Normaal met pootje omhoog piesen , nu gaat ie als een teefje zitten.Oke geen drama i know maar vind het ozozozo zielig.. En t knapt ook nog niet echt op en door de pijnstillers is hij ook mega aan de diarree..

Heb echt een traantje gelaten vandaag.. En wat gaat die gekke hond doen mijn tranen van t gezicht likken... tsssssss
Is inderdaad zielig. Zou je Jack Russel dan ook niet meer zo snel met die Lab laten spelen, tenzij ze een beetje rondjes rennen, maar niet meer laten stoeien. Zou eerder een hondenvriendje van gelijke 'sterkte' zoeken.

Sterkte verder, en een knuffel voor je hondje .
Sunny inderdaad maar ja die 2 kennen elkaar al vanaf dat labrador 7 weken was. Dus eigenlijk dikke vriendjes van elkaar.. En ging eigenlijk ook altijd goed tot inderdaad gisteren. Labrador is beetje lomp aan het worden nu hij groter wordt.
Mijn Lab speelt ook wel eens met kleinere honden, maar dan is het meer rennen etc. Met andere Labs gaat het hard tegen hard zeg maar, meer stoeien. Dat hou ik ook wel in de gaten hoor.
Ik vind het ook hartstikke zielig. Vooral als hij je al sjokkend komt begroeten. Wat zijn ze toch lief en trouw
quote:Sunny1 schreef op 24 juli 2010 @ 18:37:

Mijn Lab speelt ook wel eens met kleinere honden, maar dan is het meer rennen etc. Met andere Labs gaat het hard tegen hard zeg maar, meer stoeien. Dat hou ik ook wel in de gaten hoor.

Dit was ook achter elkaar aan rennen , mijn JR dacht ik ga snel de bocht om en de labrador kwam er achter aan en knalde zo op hem want die ging ook half mee de bocht om maar sneed een stuk af. t gebeurd wel vaker dat ze elkaar dan raken of bijna de boom die er staat. (met hard er aan toe gaan bedoel ik ook dat ze keihard racen met zn 2en omdat mijn JR een stok heeft en de labrador wil die ook etc)

wanneer ze aan het stoeien zijn dan hou ik het wel ind e gaten ook omdat de labrador wat onderdanig is en snel piept wanneer mijn hond boven op hem springt tijdens t stoeien
quote:Chatterly schreef op 24 juli 2010 @ 18:38:

Ik vind het ook hartstikke zielig. Vooral als hij je al sjokkend komt begroeten. Wat zijn ze toch lief en trouw jah vanmorgen gebeurde dit en toen was ik in tranen en automatisch ging ik allerlei rampscenario's bedenken zoals ooh straks gaat t nooit over , en we zouden in aug beginnen met behendigheid straks kan dit niet doorgaan terwijl hij het zooo leuk vind etc etc ..

Wat zielig voor je hondje. Beterschap.
Misschien valt het mee joh. En als het wat langer duurt kun je vast wel later instromen met behendigheid. JR's zijn wel typisch hondjes voor behendigheid he. Beterschap met hem en maak je niet te druk hoor!

Voor de zielepoot

Soms doet liefde pijn...
De Labrador beseft dus niet dat hij groter wordt.

En Jack Russels denken dat ze zo groot zijn als een Labrador. Nergens bang voor, haha

Zo had ik heel lang geleden een York die dacht dat hij wel even een Ierse Wolfshond aankon.

Had ie even mazzel dat het een grote gigantische goedzak was.

Mijn York greep hem even in zijn achterpoot. Wolfshond kijkt heel sullig om, verzet zijn grote poot om van die York af te komen.

Nou het leek de Swingmill op de kermis wel, zo slingerde die York heen en weer.

En de volgende keer weer proberen he. Echt nergens bang voor.

Ook zoiets, mijn York had een stoere naam: Jim.

De Wolfshond heette.................Kruimeltje

Echt, het is al zeker 20 jaar geleden maar vergeet het nooit meer

Inderdaad dus even de rem er op. Lab is met zijn 6 maanden nog steeds een onbehouwen pup en beseft niet wat hij met zijn grootte kan aanrichten.

Heel veel beterschap voor je JR.

Komt zeker goed!!!!!!
lief jullie reacties..

T zal ook vast wel goedkomen maar nu ... ach die oogjes , zijn koppie.. En dan staat ie daar op3 pootjes en 1 voorpootje alsof ie steeds pootje wil geven..
quote:Zespri79 schreef op 24 juli 2010 @ 19:05:

lief jullie reacties..

T zal ook vast wel goedkomen maar nu ... ach die oogjes , zijn koppie.. En dan staat ie daar op3 pootjes en 1 voorpootje alsof ie steeds pootje wil geven..Ahhh gos, stumper .
Het kan ook de schrik zijn. De Jr van mijn ex heeft 3 dagen onder de tafel gelegen, toen de grote buurhond hem enthousiast besprong. NIets aan de hand, behalve een zeer pootje, en zijn trots die wat gekrenkt was.

Jouw JR is waarschijnlijk ook flink geschrokken en heeft wat extra knuf en aandacht nodig.
Ik prefereer de hemel omwille van het klimaat, maar de hel omwille van het gezelschap.
Nou geschrokken is ie niet denk ik. Toen ie vanmiddag op t balkon stond en hij zag de buurhond richting het park wandelen stond ie op 3 poten te dansen dat ie ook naar buiten wilde.. Eenmaal buiten ging ie als een gek op 3 poten naar de buurhond rennen en wilde hem zo weer bespringen..

Ze hebben uitgebreid elkaar staan likken en knuffelen en omdat ik mijn JR niet los wilde laten ivm overbelasting waren we weer snel binnen. Ik vermoed dat wanneer ik hem los had gelaten ik uur later nog in het park had gestaan omdat ze maar niet uitgespeeld raken
Achgossie, arm ding! Lekker veel laten slapen, beetje vertroetelen en dan komt hij er vast wel weer bovenop.

Let op met de pijnstillers, daardoor voelen ze geen pijn en hebben ze de neiging zich te veel uit te sloven!
Beterschap voor je lieve JR! Hopelijk knapt hij snel op en is hij weer helemaal de oude.
De wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik geloof ik wonderen.
Sneu hoor, kan het me voorstellen, heb zelf een Jack, hij speelt zelf niet meer met grote honden, hij is het zat om telkens die grote poten op hem te krijgen, maar als ik met een bal speel en hij knalt bijv. tegen een boom, of een andere grote hond, wat wel eens gebeurt, geeft meneer geen kik, heeft maar 1 doel en dat is die bal pakken.

Begrijp dat ik (of beter gezegd mijn Jack) tot nu toe altijd geluk heeft gehad.

Sterkte met je Jackie, vertroetel hem maar lekker.
Hoe gaat het met het beesie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven