honden urine
zaterdag 14 september 2013 om 10:00
Hallo, Misschien leest dit een beetje raar zodra ik dit plaats maar ik typ dit op mijn telefoon en ik heb geen idee hoe ik moet enteren zodat ik naar een volgende regel ga, dus sorry alvast. Ik heb een hondje van 2 jaar, ik heb haar overgenomen van oude eigenaar want anders deed hij haar naar het asiel. Het hondje is blind en niet helemaal goed en last van haar blaas het komt er erg snel allemaal uit als ze eenmaal moet, dus dat wist ik. Daarom gaat ze ook zo'n 8 x per dag uit. Vanmorgen zie ik dus dat ze geplast heeft op de vloer maar ik krijg het er niet helemaal weg, je ziet zeg maar nog zo'n gele vlek een beetje. Geur ruikt niet maar je ziet wel een beetje een vlek. Weet iemand spul waar ik dat misschien mee weg kan krijgen? Heb van alles geprobeerd. Bedankt alvast.
.
zaterdag 14 september 2013 om 10:08
Een houten laminaat vloer. Op deze vloer krijg ik eigenlijk altijd alle vlekjes wel weg. Ze is voor het laatst 2u s nachts nog even naar buiten geweest en ik zag het om 6 u vanmorgen. Dus zal ze het in die tussentijd hebben gedaan, dus dan lag het er ook wel een paar uurtjes natuurlijk. Het valt gewoon erg op, baal daar wel van.
.
zaterdag 14 september 2013 om 10:09
zaterdag 14 september 2013 om 10:14
Geen tip voor de vlek, maar als je hondje incontinent is, heb je er over nagedacht om haar 's nachts een hondenluier te laten dragen?
Ik heb die sinds kort voor mijn incontinente hond en ik vind het een uitkomst.
Mijn hond maakt er niks van, zit blijkbaar comfortabel en mijn huis blijft droog, ook als ze een flinke plas urine verliest. Luier kan gewoon in de was dus is herbruikbaar.
Hond blij (voelde zich altijd schuldig als ze in huis plaste) en ik blij.
Ik heb die sinds kort voor mijn incontinente hond en ik vind het een uitkomst.
Mijn hond maakt er niks van, zit blijkbaar comfortabel en mijn huis blijft droog, ook als ze een flinke plas urine verliest. Luier kan gewoon in de was dus is herbruikbaar.
Hond blij (voelde zich altijd schuldig als ze in huis plaste) en ik blij.
zaterdag 14 september 2013 om 10:16
zaterdag 14 september 2013 om 10:16
@yasha een honden luier? Daar heb ik nog nooit van gehoord, vreemd dat de dierenarts daar ook nooit over is begonnen. Ze heeft ook meerdere operaties gehad maar niets hielp. Waar kan ik die kopen? Voor s nachts is dat wel een oplossing. Als ik haar hoor piepen s nachts al is het 4 uur dan ga ik wel met haar naar buiten maar dat doet ze bijna nooit omdat het vaak al te laat is en dan heeft ze al geplast.
.
zaterdag 14 september 2013 om 10:18
quote:Zespri79 schreef op zaterdag 14 september 2013 10:16 Isa.. geen idee waar je t mee weg krijgt..
Is t een idee om haar s nachts in een grote bench te doen of in de bijkeuken /hal met evt een kattenbak zodat ze leert om daar op te plassen ?
Dat doet mijn buurvrouw ook met haar kleine hondje die een blaasprobleem heeft en het is echt ideaal !! Klopt, ik heb dat een tijdje gedaan maar ik vond het zo zielig dat ze dan bijvoorbeeld nodig moet plassen en het niet kan want in haar eigen bende of mandje plast ze natuurlijk nooit. Katten bak heb ik inderdaad staan maar daar gaat ze niet altijd op helaas.
Is t een idee om haar s nachts in een grote bench te doen of in de bijkeuken /hal met evt een kattenbak zodat ze leert om daar op te plassen ?
Dat doet mijn buurvrouw ook met haar kleine hondje die een blaasprobleem heeft en het is echt ideaal !! Klopt, ik heb dat een tijdje gedaan maar ik vond het zo zielig dat ze dan bijvoorbeeld nodig moet plassen en het niet kan want in haar eigen bende of mandje plast ze natuurlijk nooit. Katten bak heb ik inderdaad staan maar daar gaat ze niet altijd op helaas.
.
zaterdag 14 september 2013 om 10:20
quote:elninjoo schreef op zaterdag 14 september 2013 10:17 Zet 'm in 'n bench, meestal bevuilen ze hun eigen nest niet.
En als ie niet zindelijk te krijgen is zou ik 'm alsnog naar 't asiel doen, als ie nog maar 2 jaar is zit je er anders nog veel te lang mee. Asiel? Meerdere zeggen dat wel eens. Maar kom op wie wil nou een blinde hond die van alles mankeert. Het is een heel lief beestje verder en vind dat zielig dat kan ik dus niet ik wil gewoon lief voor haar zijn en goed voor haar zorgen.
En als ie niet zindelijk te krijgen is zou ik 'm alsnog naar 't asiel doen, als ie nog maar 2 jaar is zit je er anders nog veel te lang mee. Asiel? Meerdere zeggen dat wel eens. Maar kom op wie wil nou een blinde hond die van alles mankeert. Het is een heel lief beestje verder en vind dat zielig dat kan ik dus niet ik wil gewoon lief voor haar zijn en goed voor haar zorgen.
.
zaterdag 14 september 2013 om 10:21
quote:elninjoo schreef op zaterdag 14 september 2013 10:19 Waarom is dat zielig? Als jouw hele huis verziekt wordt doordat het onder gezeken wordt dát is veel erger! Misschien kun je zelf in die stank leven, maar gasten ruiken het meteen als er zo'n vies onzindelijk beest in huis is.Is ook zo, het is ook niet fijn. Maar het is niet zo dat het er elke dag ligt. S avonds geef ik haar geen water meer dus dat scheelt dan ook.
.
zaterdag 14 september 2013 om 10:36
zaterdag 14 september 2013 om 11:05
Ik heb de luiers voor mijn hond online gekocht. Ze heten snugg ease. Het ziet er niet uit, maar ze blijft wel echt goed droog (en ze kan echt veel urine verliezen) en ze vindt het duidelijk niet erg om ze te dragen.
Ik heb voor luiersgekozen omdat ze dan gewoon lekker kan blijven liggen waar ze wil.
Bovendien bevuild mijn hond wel haar eigen plek omdat ze het echt niet op kan houden.
Ik heb voor luiersgekozen omdat ze dan gewoon lekker kan blijven liggen waar ze wil.
Bovendien bevuild mijn hond wel haar eigen plek omdat ze het echt niet op kan houden.
zaterdag 14 september 2013 om 11:23
quote:noah88 schreef op zaterdag 14 september 2013 10:58 Vind het trouwens knap dat je dat beestje, waarvan bekend was dat hij problemen heeft, hebt opgevangen. Is offtopic, maar wil het wel even zeggen.Dankje. Ja ik vind dat mensen tegenwoordig te snel honden en katten weg doen, dat begrijp ik nooit zo goed eigenlijk
.
zaterdag 14 september 2013 om 11:25
quote:Yasha schreef op zaterdag 14 september 2013 11:05 Ik heb de luiers voor mijn hond online gekocht. Ze heten snugg ease. Het ziet er niet uit, maar ze blijft wel echt goed droog (en ze kan echt veel urine verliezen) en ze vindt het duidelijk niet erg om ze te dragen.
Bovendien bevuild mijn hond wel haar eigen plek omdat ze het echt niet op kan houden. Oke dankje voor de tip, ik ga even kijken op internet. Ja zij heeft ook wel een enkele keer geplast in de bench waardoor ze dus zeiknat was en meteen onder de douche kon, dat vond ik dus zielig.
Bovendien bevuild mijn hond wel haar eigen plek omdat ze het echt niet op kan houden. Oke dankje voor de tip, ik ga even kijken op internet. Ja zij heeft ook wel een enkele keer geplast in de bench waardoor ze dus zeiknat was en meteen onder de douche kon, dat vond ik dus zielig.
.
zaterdag 14 september 2013 om 11:54
quote:elninjoo schreef op 14 september 2013 @ 10:17:
Zet 'm in 'n bench, meestal bevuilen ze hun eigen nest niet.
En als ie niet zindelijk te krijgen is zou ik 'm alsnog naar 't asiel doen, als ie nog maar 2 jaar is zit je er anders nog veel te lang mee.Een echte dieren vriend merk ik wel. Ze wist waar ze aan begon enik vind het super dat TO ze naar een oplossing wil zoeken voor haar hondje. Het is geen pakketje dat je maar weer inlevert als het niet bevalt. gaat hier wel om een levend wezen. De dierenasiels zitten al propvol omdat er meer mensen zo denken als jij. In het asiel word hij waarschijnlijk afgemaakt omdat hijmoeilijk te herplaatsen is.....beestje is 2, nog een heel leven voor zich. Sorry hoor maar ik kan hier behoorlijk pissig over worden. En een bench bevuilen ze wel, als ze hun plas of urine niet op kunnen houden door een medische oorzaak. (incontinentie bijv.) lekker voor zo.n beestje om de hele nacht in zijn eigen urine te liggen.
Zet 'm in 'n bench, meestal bevuilen ze hun eigen nest niet.
En als ie niet zindelijk te krijgen is zou ik 'm alsnog naar 't asiel doen, als ie nog maar 2 jaar is zit je er anders nog veel te lang mee.Een echte dieren vriend merk ik wel. Ze wist waar ze aan begon enik vind het super dat TO ze naar een oplossing wil zoeken voor haar hondje. Het is geen pakketje dat je maar weer inlevert als het niet bevalt. gaat hier wel om een levend wezen. De dierenasiels zitten al propvol omdat er meer mensen zo denken als jij. In het asiel word hij waarschijnlijk afgemaakt omdat hijmoeilijk te herplaatsen is.....beestje is 2, nog een heel leven voor zich. Sorry hoor maar ik kan hier behoorlijk pissig over worden. En een bench bevuilen ze wel, als ze hun plas of urine niet op kunnen houden door een medische oorzaak. (incontinentie bijv.) lekker voor zo.n beestje om de hele nacht in zijn eigen urine te liggen.
Pluk de dag voor je in een vaas eindigt.
zaterdag 14 september 2013 om 12:02