Hoogslaper, ruimte tot plafond

16-09-2013 15:50 11 berichten
Mijn dochter krijgt binnenkort een hoogslaper. Het model dat we op het oog hebben is 1,80 m. hoog incl. het uitvalhekje. Het plafond boven is (helaas maar) 2,40 m. Zou dat voldoende zijn met dit bed, of kunnen we beter naar een lager model kijken?
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon heeft ook zo'n hoge hoogslaper, hij heeft nog nooit zijn hoofd gestoten. Het is wel lastig met bed opmaken/verschonen, daarom hebben we voor mijn andere zoon voor een iets lager model gekozen.
Hoeveel hoger is het uitvalrekje dan het matras? Het belangrijkste is dat je nog rechtop kunt gaan zitten in een stapelbed en niet meteen je hoofd stoot aan het plafond. Dat kan je zo meten, dat is de lengte van je kruin tot aan je kont als je zit.
quote:borderwalk schreef op 16 september 2013 @ 15:57:

Hoeveel hoger is het uitvalrekje dan het matras? Het belangrijkste is dat je nog rechtop kunt gaan zitten in een stapelbed en niet meteen je hoofd stoot aan het plafond. Dat kan je zo meten, dat is de lengte van je kruin tot aan je kont als je zit.Op het plaatje lijkt het ca. 20 cm. boven het matras (we moeten het bed nog in het echt gaan bekijken). Dus ca. 80 cm. vrije ruimte. Je moet natuurlijk ook je hoofd niet stoten als je in bed klautert Bij mij is de afstand tussen bips en kruin ca. 75 cm., maar dochter wordt op termijn waarschijnlijk wel iets langer. Geen bed tot haar 18e dus, hmmmm.
Afhankelijk van het model zou je ook een stukje van de poten af kunnen halen.

Misschien is 10 cm wel net genoeg om het te laten passen.

Zowel boven als onder het bed, voor als je een burootje eronder wilt, of wat speelruimte.
Mag ik vragen hoe oud jou dochter is?

Ik twijfel namelijk of we een hoogslaper, een middenslaper (verkeerd woord, maar hoe heet zo'n bed ook alweer?) Of een gewoon bed moeten doen.
Heel veel sterkte met verschonen, benieuwd hoe snel je het zat bent.
quote:valisa schreef op 16 september 2013 @ 19:17:

Mag ik vragen hoe oud jou dochter is?

Ik twijfel namelijk of we een hoogslaper, een middenslaper (verkeerd woord, maar hoe heet zo'n bed ook alweer?) Of een gewoon bed moeten doen.Ze is al 8,5 maar omdat ze nogal een brokkenpiloot is heb ik het eerder niet aangedurfd Tegen het verschonen zie ik niet zo op. Volgens mij een kwestie van op het bed klimmen en het hoeslaken erom doen. Het dekbed mag ze dan zelf goed leggen.
quote:betjebig schreef op 16 september 2013 @ 21:11:

[...]

Ze is al 8,5 maar omdat ze nogal een brokkenpiloot is heb ik het eerder niet aangedurfd Tegen het verschonen zie ik niet zo op. Volgens mij een kwestie van op het bed klimmen en het hoeslaken erom doen. Het dekbed mag ze dan zelf goed leggen.Heb je het wel eens gedaan? Ik vind dat altijd zo'n rotklus in een hostel. Je zit dan op je knieën op dat matras, dus het gaat allemaal wat lastiger.
Mijn zoon heeft ook een hoogslaper. Hij is nu 1m35 en kan nog goed rechtop zitten in bed. Ik denk dat hij een cm of 40 over heeft. (Tussen hekje en plafond)

Het opmaken vind ik geen probleem: inderdaad op bed zitten en het bed vastmaken.
Hier is oudste met 4.5 jaar de hoogslaper ingegaan. Ik heb bewust een hoge en niet een half hoge gekocht, zodat de ruimte eronder goed te gebruiken is. Nu staat het bed van jongste er dwars onder, en op den duur komt er een bureau onder te staan.

Bij een halfhoog-bed is de ruimte eronder eigenlijk alleen als speelruimte te gebruiken, en eigeniljk ook alleen maar zolang ze klein zijn. Met een jaar of 5, 6 passen ze er dan staand ook niet meer onder, en dan kun je alsnog een hoge gaan kopen...

Afstand tot het plafond moet ik opmeten, dat weet ik zo niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven