Housewarmingcadeauideeën gezocht!
woensdag 4 december 2013 om 16:54
Twee vrienden van mij zijn gaan samenwonen; leuk huis gekocht, helemaal opgeknapt en nu hebben ze binnenkort een housewarming. Ik ben op zoek naar een leuk cadeautje daarvoor, misschien heeft iemand hier een goed idee? Ik lig met griep op de bank en ik merk dat mn creativiteit het ernstig af laat weten
Ik keek al op pinterest maar daar zie ik vooral pakketten schoonmaakmiddelen leuk ingepakt. Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op, want ze hebben allebei al geruime tijd op zichzelf gewoond dus een afwaskwast hebben ze al wel.
Wat kreeg jij ooit als housewarminggift dat echt helemaal leuk was?
Ik keek al op pinterest maar daar zie ik vooral pakketten schoonmaakmiddelen leuk ingepakt. Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op, want ze hebben allebei al geruime tijd op zichzelf gewoond dus een afwaskwast hebben ze al wel.
Wat kreeg jij ooit als housewarminggift dat echt helemaal leuk was?
Zeg maar Spijker.
woensdag 4 december 2013 om 17:00
Bon Ikea?
Leuk gezelschapsspel als ze daar van houden..
Gewoon vragen wat ze willen hebben?
Ik moet zeggen dat ik het zelf toen ik ging samenwonen vervelend vond om allerlei spullen te krijgen die we al hadden (en soms zelfs dubbel
) Ik vond het juist fijn als mensen vroegen wat we wilden zodat we het cadeau echt gingen gebruiken, wat ook weer fijn is voor de gever (geen geld uitgegeven aan een cadeau wat in de kast beland..)
Leuk gezelschapsspel als ze daar van houden..
Gewoon vragen wat ze willen hebben?
woensdag 4 december 2013 om 17:32
Ze hebben het huis net klaar en naar hun smaak ingericht en waarschijnlijk vrij compleet. Vooral omdat ze geen wensen aangeven, dus ze sparen niet voor een servies of zo.
Lastig om dan nog iets leuks te vinden. Ik zou toch voor een bon van tuincentrum of Ikea gaan, of een bos bloemen evt. met (glazen) vaas. Is het feestje nog ruim voor de kerst? Dan kan je misschien iets kerstigs geven? Als ze het niks vinden verdwijnt het na een paar weken vanzelf naar zolder
Verder vind ik het vaak wel leuk om iets voor buiten te geven (als ze tuin of balkon hebben), maar daar is het ook niet echt het seizoen voor.
Of toch? een vogelvoederhuisje?
Lastig om dan nog iets leuks te vinden. Ik zou toch voor een bon van tuincentrum of Ikea gaan, of een bos bloemen evt. met (glazen) vaas. Is het feestje nog ruim voor de kerst? Dan kan je misschien iets kerstigs geven? Als ze het niks vinden verdwijnt het na een paar weken vanzelf naar zolder
Verder vind ik het vaak wel leuk om iets voor buiten te geven (als ze tuin of balkon hebben), maar daar is het ook niet echt het seizoen voor.
Of toch? een vogelvoederhuisje?
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
woensdag 4 december 2013 om 19:02
woensdag 4 december 2013 om 20:14
Een lamp berger?..
Dat is een soort luchtverfrisser/olielamp dat nare luchtjes als gourmet of roken e.d neutraliseert.
Een starterset met lamp en olie kost ongeveer 35 euro en is heel neutraal qua uitstraling..
Olie bestaat in neutrale geur of lekkere geurtjes van vers linnen tot popcorn.
Een waardebon om naambord naar eigen smaak te laten maken?..
Een leuke plant?..
Dat is een soort luchtverfrisser/olielamp dat nare luchtjes als gourmet of roken e.d neutraliseert.
Een starterset met lamp en olie kost ongeveer 35 euro en is heel neutraal qua uitstraling..
Olie bestaat in neutrale geur of lekkere geurtjes van vers linnen tot popcorn.
Een waardebon om naambord naar eigen smaak te laten maken?..
Een leuke plant?..
woensdag 4 december 2013 om 20:17
Trommel met gelukskoekjes? (Kun je ook zelf bakken en spreuken/voorspellingen erin doen die bij hen en het huis passen.. al kan ik me voorstellen dat je daar geen zin in hebt, zo met griep )
Of een poster/kaart in lijstje met de coördinaten (lengtegraden en breedtegraden) van het huis en hun namen, zoals hier en hier?
Of een poster/kaart in lijstje met de coördinaten (lengtegraden en breedtegraden) van het huis en hun namen, zoals hier en hier?
woensdag 4 december 2013 om 20:19
Dit was de beschrijving:
Traditional housewarming gift: Bread so you'll never go hungry. Candles so you'll always have light through the darkest times. Honey so you'll always enjoy the sweetness of life. Olive Oil so you will be blessed with health and well-being. Salt so there will always be flavor and spice in your life. Wine so you will always have joy and never go thirsty.
Zat dus in een mand
Traditional housewarming gift: Bread so you'll never go hungry. Candles so you'll always have light through the darkest times. Honey so you'll always enjoy the sweetness of life. Olive Oil so you will be blessed with health and well-being. Salt so there will always be flavor and spice in your life. Wine so you will always have joy and never go thirsty.
Zat dus in een mand
woensdag 4 december 2013 om 20:29
Vriendlief en ik hebben net een fikse verbouwing achter de rug: een complete verdieping op ons huis erbij.
Dat heeft aardig wat gekost. Daarom waren wij van mening dat we als we deze luxe hadden we echt niet ook nog eens cadeaus en bossen bloemen hoefden.
Wij hebben dus geld voor een goed doel gevraagd dat ons na aan het hart lag.
Maar ja, dat kun je iemand maar moeilijk opdringen hè?
'Ja, we dachten, jullie hebben alles al, dus hier 20 euro voor dat en dat goede doel' )
Bij ons leverde deze actie trouwens 175 euro op. Fantastisch!
Dat heeft aardig wat gekost. Daarom waren wij van mening dat we als we deze luxe hadden we echt niet ook nog eens cadeaus en bossen bloemen hoefden.
Wij hebben dus geld voor een goed doel gevraagd dat ons na aan het hart lag.
Maar ja, dat kun je iemand maar moeilijk opdringen hè?
'Ja, we dachten, jullie hebben alles al, dus hier 20 euro voor dat en dat goede doel' )
Bij ons leverde deze actie trouwens 175 euro op. Fantastisch!
'Wie de werkelijkheid durft aan te kijken en het daarbij weet uit te houden, kan het overkomen dat er een andere kijk op de werkelijkheid komt.' Frans Vosman
woensdag 4 december 2013 om 20:49