Huis gekocht waar suïcide in gepleegd is.

30-04-2010 19:46 208 berichten
Jakkes, wij hebben net gehoord dat in het huis dat wij gekocht hebben suïcide is gepleegd door de voormalige eigenaar.

Hij heeft zichzelf opgehangen in het trapgat!!!! Nu hebben wij gelukkig de trap vervangen maar toch, ik vind het een heel naar idee.....

Wat nu, niet dat we het huis nu zouden verkopen of zo. Maar het zit me wel hoog.
Alle reacties Link kopieren
Bij bepaalde verhalen trek ik ook mijn wenkbrauwen op.

Een beetje teveel enge films gezien, denk je dan.

Maar na 4 maanden slecht slapen door de meest freaky dingen in je eigen huis, ga je toch nadenken.

Dat veel mensen zaken opkloppen, absoluut.

Ik zat zelf zo omhoog met alles dat ik ook hulp heb gevraagd bij allerlei paranormale mensen. Maar toen ze met de meest vage tips en 'hulp' aankwamen was ik er behoorlijk klaar mee.

Dus kan ik me ergens de reacties van mensen ook wel voorstellen, die nooit eerder iets bizars hebben meegemaakt. Dan geloof je het gewoon ook niet.
.
.
quote:Dibah schreef op 01 mei 2010 @ 00:49:

[...]

Zo is het maar net. Maar men zegt zo gemakkelijk dat het allemaal onzin is. Het is ook vaak onwetenheid maar nog meer angst om met het onbekende om te gaan. Dus kun je het beter ontkennen, dan bestaat het toch niet.Met deze opmerking doe je hetzelfde als mensen die stellig zeggen dat het onzin is. Laat ieder in zijn waarde. Zij die er niet in geloven hoeven de mensen die daar wel in geloven niet te overtuigen of bekeren en andersom is het ook niet nodig. Het kan prima naast elkaar.
De BEO uitnodigen, behalve Meds dan, die is meer van het vaginatuinieren en modderworstelen. Alle andere BEO-dames weten van ritueel-reinigen.
Er zijn momenten waar je intens van geniet, tel die momenten en je leeft!
.
quote:Dibah schreef op 01 mei 2010 @ 00:41:

[...]

Ja het is best triest als mensen last van dode mensen (geesten ) hebben. Dat zou ik niemand toe wensen. Want je kunt gerust zeggen dat het bij hen tussen do oren zit, maar dat is dan wel bij alles zo. Ook dat je van je man houdt, zit tussen je oren. Nou ja het is een bio- chemische reactie. Het is allemaal roze gekleurd tot het moment dat hij niet meer doet wat jij van hem verwacht. Dan is diezelfde liefde snel over. De chemie is er dan niet meer.

Dat het bij alles (ook het houden van) tussen de oren zit daar ben ik het mee eens ( als iemand je niet goed behandeld houd je daar niet van, dan dénk je dat je van hem houdt). Dat liefde ophoudt als hij niet doet wat je van hem verwacht, dat ligt aan je eigen verwachtingen.

Net als dat ik vannacht flink last van geesten ga krijgen als ik daar goed mijn best voor ga doen.

Toen mijn oma net was overleden had ik met mijn vader een gesprek. We hadden we het over "haar aanwezigheid" nog ervaren na haar dood. Eigenlijk meteen toen ik het uitsprak besefte ik hoe belachelijk dat was, en dat ik gewoon mijn herinneringen en emoties de loop liet, en daarom in alles een greintje aanwezigheid zocht. Een standaard vlindertje, of die ene geur (van dat recept dat je uit emotionele overwegingen spontaan bent gaan maken en wat staat te sudderen op het vuur) Maar het mensje was echt al weg en nonactief hoor. En mijn vader, die op dat moment overtuigd was dat doden de eerste 4 dagen na hun overlijden nog nabestaanden bezochten moest ook wel toegeven dat het vooral zijn wil was, niet niet zozeer de werkelijkheid.

En als je het dan wilt geloven, tja, dan leef je toch lekker in die illusie? Op zich doe je er anderen (in eerste instantie) geen kwaad mee. Maar om daar nou op door te gaan drijven? Nah.. liever niet.
quote:Dibah schreef op 01 mei 2010 @ 00:24:

[...]

Inderdaad, maar het valt natuurlijk eerder op dat je je lijk naar land van herkomst laat overbrengen. Ik wil en zal ook in mijn eigen land begraven worden.

Maar wonen wil je er niet? Dit is niet rot bedoelt trouwens, maar ik vraag het me altijd af wanneer je hoort over begrafenissen in eigen land. Als je zo naar dat land verlangt, waarom dan niet wat eerder?

Het kan zijn dat je bedoelt dat je in Nederland begraven wilt worden, en dan ga ik er vanuit dat je er nu ook woont. En zo niet, waarom kom je dan niet terug? Zo moeilijk is het toch niet allemaal.
quote:Iwannalive schreef op 01 mei 2010 @ 00:47:

[...]

Je hoeft het niet zo ver te zoeken. Er zijn ook Nederlanders die niet begraven worden in de stad of plaats waar ze het laatst hebben geleefd, maar voor hun laatste rustplaats terugkeren naar het dorp waar ze zijn geboren en getogen. Volgens mij gaan Brabanders ook altijd terug.

En Friezen? En limburgers? Noord hollanders?

Ik ken iig genoeg brabanders die die provincie ontvlucht zijn, en die daar niet terug gekeerd zijn. Zelfs niet als geest

Voor andere provincies telt dat dan toch net zo?
Ik vind een huis mooi of niet. Het is praktisch of niet. Misschien straalt het iets qua sfeer uit of niet.

Maar een huis dat zorgt voor rare sferen die op je gevoel inspelen? Geesten? Nee, dat wil er bij mij niet in. Heel vervelend dat er iemand overleden is, maar dat verandert mijn mening over een huis niet.

Toen een huisgenootje mij vertelde dat ze een slang had, dat dan weer wel.
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
Je kunt hier het beste maar gewoon nuchter op reageren. Jullie waren blij met het huis en hadden er geen rare of nare gevoelens bij totdat je dit bericht hoorde. Probeer er dus mee om te gaan zoals voordat je het hoorde. Niemand schiet er wat mee op als je nu ineens minder blij gaat zijn met je huis, het is zo zonde van het geluk dat jullie voelden voordat je het hoorde.
quote:La India schreef op 30 april 2010 @ 22:10:

Wij wonen in een huis waarvan de Joodse eigenaren in de oorlog zijn overgebracht en overleden in een concentratiekamp. Ik had nou juist heel graag gezien dat zij in dit huis waren overleden,...........gewoon op 80 jarige leeftijd uiteraard.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Hoihoi,

Heb eventjes een paar pagina's mee zitten lezen en tsja, ik snap het wel. Vriendlief en ik zitten momenteel in een huurhuis in het dorp waar ik geboren ben. Mijn moeder wist toen ook te vertellen dat de familie die hier eerder woonde niet altijd evenveel geluk had. Een van de kinderen heeft een ongeluk gehad en een heeft ook zelfmoord gepleegd. Het duurde even voordat mijn moeder erbij vertelde dat dit niet in het huis was maar deze man zicht aan de kerk heeft opgehangen. Heb me dus een tijdje een beetje ongemakkelijk gevoeld, maar nu is het gevoel helemaal weg. Denk er ook nooit aan als ik langs de kerk loop. Dat gevoel ebt wel na verloop van tijd weg. Zeker als je het trappengat vervangen hebt. Dan is het ook weer van jou. Wel vreemd van de makelaar ja, maar kan me ergens ook voorstellen dat dit niet tussen neus en lippen door te vertellen valt...
quote:Wintermuts schreef op 30 april 2010 @ 19:54:

Wel een punt bij de prijsonderhandelingen...Begrijp ik je goed dat je extra zou gaan afdingen/onderhandelen als je van te voren weet dat er iemand zelfmoord heeft gepleegd?
quote:MMP schreef op 30 april 2010 @ 20:17:

Ben je al in het huis geweest? Hoe voelt het?

Persoonlijk zou ik in dit geval zeker een (spirituele) reiniging (laten) doen. Je hoort vaak dat mensen die zelfmoord plegen niet zomaar overgaan naar de andere kant en daardoor blijven hangen. Grote kans dat die persoon blijft spoken in het huis omdat hij er niet los van kan komen. Gewoon om dat te voorkomen zou ik dus een reiniging laten doen en voordat de reiniging plaatsvindt tegen hem zeggen "bedankt dat we het huis mochten kopen blablablabla".

Sommige vinden het misschien onzin, maar ik zou het zeker doen in jouw situatie.
quote:Cateautje schreef op 30 april 2010 @ 21:01:

[...]

Moord is moord, ook als er zelf- voor staat.Nee natuurlijk niet. Ik vind zelfmoord ook zo'n raar woord. Het is zelfdoding en van hele andere orde dan moord.
De nieuwe bewoners van ons oude huurhuis kunnen hun lol op. Mijn moeder zag er regelmatig geesten, ondanks dat het nieuwbouw was. Ze was zelf alcoholist en is aan de gevolgen daarvan in het huis overleden.

De sfeer was toen al niet prettig, laat staan nu...
Naar idee..

Ik ben er zelf niet gevoelig voor dus zou er geen moeite mee hebben , maar als je dat wel hebt kun je een keer een char achtig type vragen haar mening te geven.

Vaak kunnen die een geest 'verdrijven' als ie nog verveelt. Welles op tv gezien. Al is het onzin, dan kan het voor jezelf wel helpen beter te slapen.
quote:Jippertje schreef op 01 mei 2010 @ 16:52:

De nieuwe bewoners van ons oude huurhuis kunnen hun lol op. Mijn moeder zag er regelmatig geesten, ondanks dat het nieuwbouw was. Ze was zelf alcoholist en is aan de gevolgen daarvan in het huis overleden.

De sfeer was toen al niet prettig, laat staan nu...je moeder zag geesten en was alcoholist.... ik zie een causaal verband
.
quote:meds schreef op 01 mei 2010 @ 16:59:

[...]

je moeder zag geesten en was alcoholist.... ik zie een causaal verband hmmm
quote:Jippertje schreef op 01 mei 2010 @ 17:03:

[...]

hmmm

is ze gestorven aan cirrose?

Cirrose in de laatste fase laat patiënten hallucineren en veroorzaakt psychose. Door de leverfunctiestoornis hopen afvalstoffen zich op waardoor hersenen beschadigen. Dag en nachtritme gaat ook helemaal over de kop
quote:Dibah schreef op 01 mei 2010 @ 17:01:

[...]

Jij kunt blijkbaar niets anders dan minderwaardige opmerkingen maken. Is dat een troost voor jou?Jij kan niet veel anders dan in elk topic reageren op mij, vind je dat lekker?
Kijk, als je het niet wist zou je ook geen last hebben van overklaarbare dingen of zo. Hiermee is dus niks blijven hangen.

Probeer het van je af te zetten.
Kuzu schreef op 01 mei 2010 @ 00:26:

Daarom zal ik nooit meer in een huis gaan wonen waar ik een 'raar' gevoel over heb of waar ik van weet dat er iets' naars' is gebeurd.

Dat laatste puur om mezelf niet gek te maken, omdat ik weet hoe vreselijk het is als je je naar voelt in je eigen huis en bij elk geluid recht op zit.

Misschien niet helemaal OT maar ik wil even terugkomen op het fenomeen dat mensen zich 'raar' in een huis voelen.

In het boek Quirkology van Richard Wiseman staat een mooi wetenschappelijk experiment waarmee bewezen is dat een bepaald soort geluid op lage frequentie (wat mensen niet kunnen horen), ze een onbehagelijk gevoel geeft.

Dit 'infrasound' kan ontstaan een verkeerd afgestelde airco of zelfs door trillingen van het voorbijkomend verkeer. Het kan ook (door de beinvloeding van het oog) hallucinaties veroorzaken.

Hier is ook in The journal of the Society for Psychical Research geschreven. Door een wetenschapper die een spook zag en zijn eigen ogen niet geloofde.

Waarmee niet sluitend bewezen is dat spoken niet bestaan, maar wel dat ze in sommige gevallen toch iets anders blijken te zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven