Huis kopen naast speeltuin? Ervaringen?

15-12-2019 20:55 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al een hele tijd op zoek naar een huis. Een paar keer achter het net gevist gezien de huidige nogal oververhitte woningmarkt. Nu ben ik bij een huis gaan kijken dat helemaal mijn smaak is. Het huis is erg leuk, er ligt een ruime tuin achter en het huis is gunstig gelegen tov centrum, nabijgelegen natuurgebied en uitvalswegen. En, heel belangrijk, het is binnen mijn budget.
Maar, de titel zegt het al, het huis ligt naast een speeltuin. Het betreft een speelpark dat entree heft. Open van 10.00 tot 18.00 in het seizoen (april - september). Na 18.00 is er dus niemand (geen hangjeugd oid, zoals je wel in buurtspeeltuintjes ziet). Maar bij lekker weer overdag dus wel altijd mensen naast en achter mijn tuin. En ik vraag me af hoeveel overlast dat geeft. Aangezien het park nu niet open is kan ik niet gaan luisteren. Volgens de verkoopmakelaar valt het reuze mee, maar die heeft natuurlijk iets te verkopen.
Wat zouden jullie doen? Zijn hier mensen die zelf naast/bij een speeltuin of pretpark wonen? Hoe bevalt dat? Zou je het afraden?
Alle reacties Link kopieren
Bel eens bij de buren aan om te informeren (er vanuit gaande dat je buren hebt).
Alle reacties Link kopieren
Oh god. Nooit.
Alle reacties Link kopieren
Aanbellen bij verschillende buren en vragen
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
No way.
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring, maar dit zou voor mij sowieso een NEE zijn....
Stel je eens voor dat een paar dagen ziek op bed ligt. Of vakantie hebt of gewoon in het weekend lekker buiten een boek wil lezen.
Ik zou het never nooit niet doen.
Otta1985 schreef:
15-12-2019 20:55
Open van 10.00 tot 18.00 in het seizoen (april - september). Na 18.00 is er dus niemand (geen hangjeugd oid, zoals je wel in buurtspeeltuintjes ziet).
In april, mei, juni, september dus alleen na schooltijd.
In juli en augustus de hele dag.

Werk je thuis? Dan word je knettergek en heb je geen concentratie.

Ik heb naast een speelplaats gewoond. Lawaai van de speelplaats vond ik meevallen. Maar ik had daar zeer luidruchtige buren (hele dag keiharde Marokkaanse muziek), dus wat er van buiten kwam, viel sowieso mee.
Ik zou het niet willen. Geluidsoverlast, parkeeroverlast. Ik woon naast een school en kan erover meepraten.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
15-12-2019 20:57
Oh god. Nooit.
Dit.
...
Kinderen in speeltuinen gillen.
Ikzelf kan me perfect afsluiten maar een dagje in de tuin is een dagje gegil. Plus nooit uitslapen want om 10 uur begint het.
Zou voor mij geen probleem zijn maar je moet ertegen kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Odense2 schreef:
15-12-2019 21:05
In april, mei, juni, september dus alleen na schooltijd.
In juli en augustus de hele dag.


Werk je thuis? Dan word je knettergek en heb je geen concentratie.

Ik heb naast een speelplaats gewoond. Lawaai van de speelplaats vond ik meevallen. Maar ik had daar zeer luidruchtige buren (hele dag keiharde Marokkaanse muziek), dus wat er van buiten kwam, viel sowieso mee.
Dan zit het in de ochtend vol met dreumessen en peuters.

En is het een speeltuin die schoolreisjes aantrekt?
maartje2016 wijzigde dit bericht op 15-12-2019 21:07
5.08% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Overdag valt het nog mee, maar ‘s avonds komen de grote kinderen. Met hormonen..
Alle reacties Link kopieren
Tja, ik ervaar spelende kinderen nooit als overlast. Ik woonde vlak naast een schoolplein en hoorde ze wel, maar vind dat geen probleem. Met eigen kinderen zou het zelf heel fijn zijn, zo'n speeltuin vlakbij. Maar als je er niets mee hebt, je hoort het wel natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
Nee, onder geen beding.
Aan de andere kant, als je tussen gezinnen zou wonen met kinderen die van de trampoline/ voetballen tegen het schuurtje / simpelweg veel gillen (wat kinderen heel normaal lijken te vinden) houden, zou het dan heel anders zijn? Behalve dat het dan 's zomers waarschijnlijk veel later doorgaat.
Alle reacties Link kopieren
winkelfanaat schreef:
15-12-2019 21:07
Overdag valt het nog mee, maar ‘s avonds komen de grote kinderen. Met hormonen..
De speeltuin sluit om 18.00 uur, daar is dus geen sprake van.
Alle reacties Link kopieren
Anna2208 schreef:
15-12-2019 21:07
Aan de andere kant, als je tussen gezinnen zou wonen met kinderen die van de trampoline/ voetballen tegen het schuurtje / simpelweg veel gillen (wat kinderen heel normaal lijken te vinden) houden, zou het dan heel anders zijn? Behalve dat het dan 's zomers waarschijnlijk veel later doorgaat.
Die worden wel een keer moe en dat is een beperkt aantal meestal.
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn vorige appartement was in de buurt van een speeltuintje. Het was nog niet eens heel dichtbij, maar wel zichtbaar voor ons. Bijna elke dag schreeuwende kinderen echt om gek van te worden. Soms dacht ik dat er eentje vermoord werd, zo hard werd er geschreeuwd. Dus no way dat ik dat nog een keer doe.
Alle reacties Link kopieren
Ligt eraan wat je zelf aankan. Mijn man bijvoorbeeld die kan tegen alles, zelfs naast een druk treinstation wonen. Ik word zelf snel knettergek van lawaai. Hoe hoog is jouw grens?
Ik heb ooit naast een kinderdagverblijf gewoond. Nooit meer. Spelen = krijsen. Het lijkt me ook geen toeval dat dit huis in de verkoop is gekomen nu de speeltuin dicht is.
anoniem_294113 wijzigde dit bericht op 15-12-2019 21:11
37.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Anna2208 schreef:
15-12-2019 21:07
Aan de andere kant, als je tussen gezinnen zou wonen met kinderen die van de trampoline/ voetballen tegen het schuurtje / simpelweg veel gillen (wat kinderen heel normaal lijken te vinden) houden, zou het dan heel anders zijn? Behalve dat het dan 's zomers waarschijnlijk veel later doorgaat.
Wij hebben ooit een stacaravan niet gekocht omdat de buren een trampoline hadden. Ook dat geeft alleen maar gegil. En zelfs nu, 2 paden verder, horen we het soms nog. Moet er niet aan denken om daar naast te zitten.
Spelende kinderen kunnen een flinke herrie maken, onderschat dat niet. Het kan zo 80 dB zijn, vergelijkbaar met een drukke weg.
Ik zou verder kijken. Ik kom altijd gesloopt terug van een dagje speeltuin en trek het vreselijke gegil daar erg slecht. Ik zeg altijd dat ik liever beval dan een dagje (indoor)speeltuin en dat zegt in mijn geval echt heel veel. Als ik jou was zou ik dus heel goed bij mezelf nagaan in hoeverre je jezelf kunt afsluiten voor kindergeluiden en op basis daarvan een beslissing nemen.
Alle reacties Link kopieren
Hmmm, misschien maar niet inderdaad. Ik ga morgen eens bij de buren bellen. Kijken wat die er over te zeggen hebben.

Parkeeroverlast ed zal er niet zijn. De parkeerplaats die bij het park hoort is aan de andere kant van het park. Ik zou als het ware aan de achterkant wonen.

Ik kan me nogal gemakkelijk ergeren, dus mss is het niet verstandig. Tuin is 28 meter diep. Dus in huis zal het geluid nog wel meevallen als het raam dicht is. Maar ik wil zeker in het weekend ook gewoon lekker in de tuin kunnen zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven