Huis kopen naast speeltuin? Ervaringen?
zondag 15 december 2019 om 20:55
Ik ben al een hele tijd op zoek naar een huis. Een paar keer achter het net gevist gezien de huidige nogal oververhitte woningmarkt. Nu ben ik bij een huis gaan kijken dat helemaal mijn smaak is. Het huis is erg leuk, er ligt een ruime tuin achter en het huis is gunstig gelegen tov centrum, nabijgelegen natuurgebied en uitvalswegen. En, heel belangrijk, het is binnen mijn budget.
Maar, de titel zegt het al, het huis ligt naast een speeltuin. Het betreft een speelpark dat entree heft. Open van 10.00 tot 18.00 in het seizoen (april - september). Na 18.00 is er dus niemand (geen hangjeugd oid, zoals je wel in buurtspeeltuintjes ziet). Maar bij lekker weer overdag dus wel altijd mensen naast en achter mijn tuin. En ik vraag me af hoeveel overlast dat geeft. Aangezien het park nu niet open is kan ik niet gaan luisteren. Volgens de verkoopmakelaar valt het reuze mee, maar die heeft natuurlijk iets te verkopen.
Wat zouden jullie doen? Zijn hier mensen die zelf naast/bij een speeltuin of pretpark wonen? Hoe bevalt dat? Zou je het afraden?
Maar, de titel zegt het al, het huis ligt naast een speeltuin. Het betreft een speelpark dat entree heft. Open van 10.00 tot 18.00 in het seizoen (april - september). Na 18.00 is er dus niemand (geen hangjeugd oid, zoals je wel in buurtspeeltuintjes ziet). Maar bij lekker weer overdag dus wel altijd mensen naast en achter mijn tuin. En ik vraag me af hoeveel overlast dat geeft. Aangezien het park nu niet open is kan ik niet gaan luisteren. Volgens de verkoopmakelaar valt het reuze mee, maar die heeft natuurlijk iets te verkopen.
Wat zouden jullie doen? Zijn hier mensen die zelf naast/bij een speeltuin of pretpark wonen? Hoe bevalt dat? Zou je het afraden?
zondag 15 december 2019 om 21:16
Niet doen dusOtta1985 schreef: ↑15-12-2019 21:14Hmmm, misschien maar niet inderdaad. Ik ga morgen eens bij de buren bellen. Kijken wat die er over te zeggen hebben.
Parkeeroverlast ed zal er niet zijn. De parkeerplaats die bij het park hoort is aan de andere kant van het park. Ik zou als het ware aan de achterkant wonen.
Ik kan me nogal gemakkelijk ergeren, dus mss is het niet verstandig. Tuin is 28 meter diep. Dus in huis zal het geluid nog wel meevallen als het raam dicht is. Maar ik wil zeker in het weekend ook gewoon lekker in de tuin kunnen zitten.
zondag 15 december 2019 om 21:16
Niet doen dusOtta1985 schreef: ↑15-12-2019 21:14Hmmm, misschien maar niet inderdaad. Ik ga morgen eens bij de buren bellen. Kijken wat die er over te zeggen hebben.
Parkeeroverlast ed zal er niet zijn. De parkeerplaats die bij het park hoort is aan de andere kant van het park. Ik zou als het ware aan de achterkant wonen.
Ik kan me nogal gemakkelijk ergeren, dus mss is het niet verstandig. Tuin is 28 meter diep. Dus in huis zal het geluid nog wel meevallen als het raam dicht is. Maar ik wil zeker in het weekend ook gewoon lekker in de tuin kunnen zitten.
zondag 15 december 2019 om 21:17
Is er naast centen voor het huis nog budget over voor op maat gemaakte oordoppen?
Ik zou ook kijken naar de verkoopbaarheid van het huis.
Als je ooit terug wil verhuizen lijkt het mij niet heel simpel om er weer vanaf te raken.
Of je moet een stel ouders met kinderen treffen die toevallig gek zijn op de speeltuin
.
Ik zou ook kijken naar de verkoopbaarheid van het huis.
Als je ooit terug wil verhuizen lijkt het mij niet heel simpel om er weer vanaf te raken.
Of je moet een stel ouders met kinderen treffen die toevallig gek zijn op de speeltuin
zondag 15 december 2019 om 21:17
Otta1985 schreef: ↑15-12-2019 21:14Hmmm, misschien maar niet inderdaad. Ik ga morgen eens bij de buren bellen. Kijken wat die er over te zeggen hebben.
Betaald parkeren? Dan gaan mensen nog wel eens de wijk in en wandelen om de parkeerkosten te beperken.
zondag 15 december 2019 om 21:19
Waarom dan specifiek niet?
zondag 15 december 2019 om 21:20
zondag 15 december 2019 om 21:21
Dit!Nummer*Zoveel schreef: ↑15-12-2019 21:18Ik moet er ook niet aan denken. Dat gegil gaat door merg en been.
En houd er ook rekening mee dat heel veel mensen er zo over denken als je ooit dat huis weer zou willen of moeten verkopen.
#doeslief
zondag 15 december 2019 om 21:21
zondag 15 december 2019 om 21:38
Ik woon naast een basisschool met speelplein waar ook ‘s avonds wel eens hangjongeren zijn. Ik heb er totaal geen last van. Ik hoor de kinderen wel spelen als ik thuis ben (in de ochtendpauze, tussen de middag en na schooltijd) maar dat maakt me niet uit. Het scheelt wel dat ik zelf kinderen heb die er vaak spelen.
Maar.... zo te lezen heb jij zelf geen kinderen en je zegt zelf dat je je snel ergert, dan zou ik het zeker niet doen! Juist in de weekenden zal het daar druk zijn in de zomermaanden, en het lijkt me dat je dan toch niet helemaal relaxt in je tuin zit. Ik zou het niet doen als ik jou was.
Maar.... zo te lezen heb jij zelf geen kinderen en je zegt zelf dat je je snel ergert, dan zou ik het zeker niet doen! Juist in de weekenden zal het daar druk zijn in de zomermaanden, en het lijkt me dat je dan toch niet helemaal relaxt in je tuin zit. Ik zou het niet doen als ik jou was.
zondag 15 december 2019 om 21:50
Lekker gelezenGatinmijnsok schreef: ↑15-12-2019 21:08De speeltuin sluit om 18.00 uur, daar is dus geen sprake van.
zondag 15 december 2019 om 21:51
Je zou ook moeten kijken wat er grenst aan jouw tuin?
Bij het plaswijckpark in Rotterdam zijn er ook mensen die pal naast het park wonen maar hun huizen grenzen aan een rozentuin als ik me niet vergis.
De speeltoetsellen staan echt een paar honderd meter verder en op wat oma's die op een bankje met een kleuter hun boterham eten na zie je amper mensen in de buurt van de huizen.
Zoiets is gewoon goed te doen natuurlijk.
Bij het plaswijckpark in Rotterdam zijn er ook mensen die pal naast het park wonen maar hun huizen grenzen aan een rozentuin als ik me niet vergis.
De speeltoetsellen staan echt een paar honderd meter verder en op wat oma's die op een bankje met een kleuter hun boterham eten na zie je amper mensen in de buurt van de huizen.
Zoiets is gewoon goed te doen natuurlijk.
zondag 15 december 2019 om 21:51
Hier in de buurt is ook zo’n speeltuin, en daar komen vooral kinderen die nog niet naar school gaan.Odense2 schreef: ↑15-12-2019 21:05In april, mei, juni, september dus alleen na schooltijd.
In juli en augustus de hele dag.
Werk je thuis? Dan word je knettergek en heb je geen concentratie.
Ik heb naast een speelplaats gewoond. Lawaai van de speelplaats vond ik meevallen. Maar ik had daar zeer luidruchtige buren (hele dag keiharde Marokkaanse muziek), dus wat er van buiten kwam, viel sowieso mee.
Naast die speeltuin zou je verder prima kunnen wonen, door de manier waarop het is ingedeeld.
zondag 15 december 2019 om 22:04
Niet doen.
Ik woon/direct naast aan een speelplein. En ik heb kinderen. Dacht dat is handig.
Vreselijk. Overdag gegil. Nooit rustig in je tuin zitten. Kinderen die normaal spelen maken al veel herrie. Daar kan je tegen of niet.
Maar je hebt altijd een paar asogillers erbij. En in de avond van die fijne figuren de hele tijd met hun herrie, asogedrag en herrie en troep. En ruzie ect.
Ik woon/direct naast aan een speelplein. En ik heb kinderen. Dacht dat is handig.
Vreselijk. Overdag gegil. Nooit rustig in je tuin zitten. Kinderen die normaal spelen maken al veel herrie. Daar kan je tegen of niet.
Maar je hebt altijd een paar asogillers erbij. En in de avond van die fijne figuren de hele tijd met hun herrie, asogedrag en herrie en troep. En ruzie ect.
zondag 15 december 2019 om 22:12
dat is dan grooot... anders zou er geen entree geheven worden.. Ik dacht in eerste instantie (begrijpend lezen is een vak
zondag 15 december 2019 om 22:46
Hoeft niet. Speeltuin met entree bij ons in de buurt is klein en gericht op jonge kinderen. Het entreegeld wordt gebruikt om speelgoed aan te schaffen en een beheerder aan te stellen - die ook koffie zet die de ouders kunnen kopen. Ideaal!poldervrouw schreef: ↑15-12-2019 22:12dat is dan grooot... anders zou er geen entree geheven worden.. Ik dacht in eerste instantie (begrijpend lezen is een vak) een speeltuintje.. zoals in de wijk... MAar dit.. de hele dag gegil.. schoolreisjes.. echt.. niet te doen.
zondag 15 december 2019 om 22:52
Wij hadden ook zo'n speeltuintje in de buurt. Entree-geld was peanuts en werd gebruikt voor opknappen van de schommels enzo.
Misschien word ik een ouwe taart, maar wat gillen kinderen tegenwoordig verschrikkelijk tijdens het spelen.
Nou ja, wij moesten altijd rustig en stil spelen buiten, omdat de helft van onze buurmannen nachtdiensten draaiden (arbeidersbuurt) en overdag sliepen, dus dat gegil ben ik wat minder gewend uit mijn eigen kinderentijd.