Huis kopen naast speeltuin? Ervaringen?
zondag 15 december 2019 om 20:55
Ik ben al een hele tijd op zoek naar een huis. Een paar keer achter het net gevist gezien de huidige nogal oververhitte woningmarkt. Nu ben ik bij een huis gaan kijken dat helemaal mijn smaak is. Het huis is erg leuk, er ligt een ruime tuin achter en het huis is gunstig gelegen tov centrum, nabijgelegen natuurgebied en uitvalswegen. En, heel belangrijk, het is binnen mijn budget.
Maar, de titel zegt het al, het huis ligt naast een speeltuin. Het betreft een speelpark dat entree heft. Open van 10.00 tot 18.00 in het seizoen (april - september). Na 18.00 is er dus niemand (geen hangjeugd oid, zoals je wel in buurtspeeltuintjes ziet). Maar bij lekker weer overdag dus wel altijd mensen naast en achter mijn tuin. En ik vraag me af hoeveel overlast dat geeft. Aangezien het park nu niet open is kan ik niet gaan luisteren. Volgens de verkoopmakelaar valt het reuze mee, maar die heeft natuurlijk iets te verkopen.
Wat zouden jullie doen? Zijn hier mensen die zelf naast/bij een speeltuin of pretpark wonen? Hoe bevalt dat? Zou je het afraden?
Maar, de titel zegt het al, het huis ligt naast een speeltuin. Het betreft een speelpark dat entree heft. Open van 10.00 tot 18.00 in het seizoen (april - september). Na 18.00 is er dus niemand (geen hangjeugd oid, zoals je wel in buurtspeeltuintjes ziet). Maar bij lekker weer overdag dus wel altijd mensen naast en achter mijn tuin. En ik vraag me af hoeveel overlast dat geeft. Aangezien het park nu niet open is kan ik niet gaan luisteren. Volgens de verkoopmakelaar valt het reuze mee, maar die heeft natuurlijk iets te verkopen.
Wat zouden jullie doen? Zijn hier mensen die zelf naast/bij een speeltuin of pretpark wonen? Hoe bevalt dat? Zou je het afraden?
zondag 15 december 2019 om 23:02
Nee, deze speeltuin is idd groot. Met een restaurant, roeivijver en (heel ver weg van het huis) een aantal attracties zoals een kinderachtbaantje. Dus, ja, er komen schoolreisjes ed. Kinderen boven de 12 zullen er niet komen.
Maar kinderen gillen inderdaad. En wrs precies als ik lekker rustig een boekje wil lezen in de tuin
zondag 15 december 2019 om 23:41
Wij woonden tegenover een buurtspeeltuin in een nogal multiculturele wijk.
Op mooie dagen zaten daar hele gezinnen letterlijk van 's morgens vroeg tot 's avonds laat te zingen, dansen, gillen, barbecuen. Ik werd er gillend gek van. Onze huizen waren ook erg gehorig, maar toch.
Ben heeeeeeeeeel blij dat ik daar niet meer woon.
Op mooie dagen zaten daar hele gezinnen letterlijk van 's morgens vroeg tot 's avonds laat te zingen, dansen, gillen, barbecuen. Ik werd er gillend gek van. Onze huizen waren ook erg gehorig, maar toch.
Ben heeeeeeeeeel blij dat ik daar niet meer woon.
maandag 16 december 2019 om 00:56
Als het oud Valkeveen is zou ik het zeker doen en al het gegil en andere overlast voor lief nemenOtta1985 schreef: ↑15-12-2019 23:02Nee, deze speeltuin is idd groot. Met een restaurant, roeivijver en (heel ver weg van het huis) een aantal attracties zoals een kinderachtbaantje. Dus, ja, er komen schoolreisjes ed. Kinderen boven de 12 zullen er niet komen.
Maar kinderen gillen inderdaad. En wrs precies als ik lekker rustig een boekje wil lezen in de tuinVoordeel is dan weer dat er geen tuinfeesten ofzo gegeven worden. Als het park dicht is is het heerlijk rustig.
maandag 16 december 2019 om 07:34
En de boel op slot en geen hangfiguren zoals bij mij, het is jammer dat je niet een uurtje live kan luisteren als ze open zijn in de tuin van dat huis.Otta1985 schreef: ↑15-12-2019 23:02Nee, deze speeltuin is idd groot. Met een restaurant, roeivijver en (heel ver weg van het huis) een aantal attracties zoals een kinderachtbaantje. Dus, ja, er komen schoolreisjes ed. Kinderen boven de 12 zullen er niet komen.
Maar kinderen gillen inderdaad. En wrs precies als ik lekker rustig een boekje wil lezen in de tuinVoordeel is dan weer dat er geen tuinfeesten ofzo gegeven worden. Als het park dicht is is het heerlijk rustig.
maandag 16 december 2019 om 08:20
Nee, zou ik niet aan beginnen.
Ik heb zelf trouwens ook ooit een appartement niet gekocht omdat er een basisschooltje achter zat, en het was net speelkwartier toen ik ging kijken. Ik had toen nog geen kinderen, en was helemaal ondersteboven van de hoeveelheid teringherrie die die koters maakten. Kanonnen, zeg!
Ik heb zelf trouwens ook ooit een appartement niet gekocht omdat er een basisschooltje achter zat, en het was net speelkwartier toen ik ging kijken. Ik had toen nog geen kinderen, en was helemaal ondersteboven van de hoeveelheid teringherrie die die koters maakten. Kanonnen, zeg!
maandag 16 december 2019 om 08:31
Mijn ouderlijk huis stond letterlijk naast een klein speelplein en inderdaad altijd lawaai. Je kon nooit eens lekker een boekje lezen in de tuin dankzij al dat gekrijs. En dat was nog een piepklein speeltuintje ook. Ik zou er nooit aan beginnen om naast een grote speeltuin te gaan wonen.
Maar ik kan sowieso slecht tegen lawaai en kinderen moeten om de een of andere vage reden altijd krijsen met het spelen. Ik zou nog even verder zoeken.
Maar ik kan sowieso slecht tegen lawaai en kinderen moeten om de een of andere vage reden altijd krijsen met het spelen. Ik zou nog even verder zoeken.
maandag 16 december 2019 om 18:36
maandag 16 december 2019 om 19:37
Hier heb je je binnen en je buitenstem. Ze moeten toch ergens de energie kwijt. Hier in de buurt heb je nog een bouwterrein met veel ruimte maar als een kind dicht bebouwd woont moeten ze toch hun energie kwijt.SilverShadow schreef: ↑16-12-2019 18:36Ja echt niet normaal. Alsof je in een slachthuis zit. Maar de wondertjes mogen natuurlijk niet in hun ontwikkeling beperkt worden.
maandag 16 december 2019 om 20:26
Ik kon vroeger als kind mijn energie prima kwijt zonder continu te krijsen als een speenvarken.Het-groepje schreef: ↑16-12-2019 19:37Hier heb je je binnen en je buitenstem. Ze moeten toch ergens de energie kwijt. Hier in de buurt heb je nog een bouwterrein met veel ruimte maar als een kind dicht bebouwd woont moeten ze toch hun energie kwijt.
anoniem_153636 wijzigde dit bericht op 16-12-2019 20:43
0.52% gewijzigd
maandag 16 december 2019 om 20:36
SilverShadow schreef: ↑16-12-2019 20:26Ik kon vroeger als kind mijn energie prima kwijt kon zonder continu te krijsen als een speenvarken.
Volgens mij werd je vroeger op het schoolplein ook gecorrigeerd door de juf of meester als je liep te schreeuwen. En thuis door je ouders.
maandag 16 december 2019 om 22:09
Ik woon aan een schoolplein van 2 basisscholen. Ben ook gaan kijken in de zomervakantie en dacht oohh zou wel meevallen.
Maar het valt niet mee. De hele dag gekrijs en gegil en gejank (en schreeuwende ouders). Ik had het onderschat. Dus ik persoonlijk zou het afraden
. Maar het is voor iedereen natuurlijk anders..
Maar het valt niet mee. De hele dag gekrijs en gegil en gejank (en schreeuwende ouders). Ik had het onderschat. Dus ik persoonlijk zou het afraden
dinsdag 17 december 2019 om 17:33
Nee, ik ben uiteindelijk wel nog eens langs gaan lopen. Vanaf de straat kun je namelijk de ligging van de speeltuin tov de tuin goed zien. Met al jullie reacties in het achterhoofd nog eens gekeken. En de speeltoestellen liggen direct achter de heg van de tuin. Van mensen die een stuk verderop wonen hoorde ik dat zij de kinderen kunnen horen tot bij hun. Vrees dat ik dan gek wordt zo direct achter het huis. Dus ik heb de makelaar vriendelijk bedankt en ik zoek nog even verder.
Bedankt voor jullie input!
Bedankt voor jullie input!
donderdag 19 december 2019 om 09:02
Ik woon achter een speeltuin, een wat grotere, euro entree. En ik vind het heerlijk wonen. De speeltuin is dicht in de uren dat ik thuis ben. Dus ik heb juist veel rust en privacy. Als ik een thuiswerkdag heb hoor ik kinderen wel roepen 'Houdt de boef!', maar geen gegil of gejank, ligt misschien ook aan de soort speeltoestellen die er staan. Vrijwilligers houden de speeltuin en omgeving supernetjes. En er wordt niet geparkeerd in onze straat. Als buurt koesteren we de speeltuin dan ook, bijna iedereen is vrijwilliger of donateur.
donderdag 19 december 2019 om 12:40
Ik ken een speeltuin waar entree betaald moet worden en waar dezelfde openingstijden gehanteerd worden als die in jouw OP. Geen idee of het vergelijkbaar is dus, maar die speeltuin is prima vertoeven voor buurtbewoners.
Parkeren wel in de wijk, echter er heerst ondanks spelende kinderen (de kleineren, want vermoed tot een jaar of 10-12 interessant) toch rust.
Parkeren wel in de wijk, echter er heerst ondanks spelende kinderen (de kleineren, want vermoed tot een jaar of 10-12 interessant) toch rust.
zaterdag 21 december 2019 om 16:32
Ik hoef zeker ook geen speeltuin dichtbij! Hier in de buurt wordt een pleintje bovendien door ouders als speelplein gebruikt, die gillen de buurt bij elkaar, vreselijk. Die ouders zijn er dan niet bij, als je er iets van zegt is het al meteen foute boel. Een buurman is al verhuisd hierdoor. Maar het ligt eraan hoe het geregeld is. Hier is het vrije bende, maar als ik lees wat Thistle en Ttroeteltje schrijven kan het dus wel goed gaan. Even uitzoeken hoe het geregeld is. Als het vrij is zou ik er echt niet willen wonen.