Huis verkopen tips

02-06-2010 20:44 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Heeft er iemand nog goede tips voor hoe ik het beste mijn huis kan inrichten wanneer ik dit wil verkopen?

Thanks!
Ik ben daar wel goed in al zeg ik het zelf maar dan is het handig als je foto's plaatst zoals het nu is. Dan zijn de tips ook gerichter en doeltreffender.
Hier is een uitgebreid topic over: kijk eens bij 'hoe trek ik kopers voor mijn huis'.
Stond toevallig vandaag een stuk in de Metro (die gratis krant die je op station kan meenemen-blz 17) met als conclusie dat een neutraal ingerichte woning het beste verkoopt. Kijkers kijken niet door de sfeer en de stijl heen en kiezen sneller iets neutraals.
If chocolate can't fix it, it's a real problem
Een zo neutraal mogelijk huis waar de kopers zichzelf in kunnen zien wonen.

- neutrale, lichte kleuren doen het huis groter lijken,

- een huis lijkt kleinder door: rommel, donkere kleuren, vloerkleden, te veel of te grote meubels, te grote planten, overvolle boekenkasten en speelgoed. Sla overbodige of te grote spullen tijdelijk op.

- zorg dat er geen huisdieren op de foto's staan of bij de bezichtigingen aanwezig zijn. Huisdieren kunnen afleiden, sommige mensen zijn bang, vinden het vies of zijn allergisch,

- zorg dat het overal schoon ruikt. Met name de keuken en badkamer moeten hotelfris zijn en ruiken. Daarbij mag je geen luchtverfrissers of toiletblokken zien. De wc-bril is naar beneden.

- haal persoonlijke items weg zoals foto's, kindertekeningen etc. Het staat vaak druk en kan afleiden.

- haal zaken weg die een sterke persoonlijke voorkeur of smaak laten zien. (Denk aan schilderijen of beelden van naakten (hoe onschuldig of kunstzinnig ook), je verzameling van een bekende popster of een bepaalde overheersende hobby. Ook als je een liefhebben bent van gothic of juist country is het verstandig om flink te snoeien.

- per wand 1 schilderij of ander object ophangen (of het moet gaan om bv 3 schilderijen die een geheel vormen).

- Haal kleine frutsels weg (vensterbank, boekenplank etc). Beter 1 groter decoratiestuk dan 10 kleine.

- Let ook op een goede verzorging van de tuin. Dus planten snoeien, onkruid en gras bijwerken en bakken met kleurige planten. Als je geen mooie tuinstet hebt (voor de foto's) vraag er dan een te leen in je omgeving. Het is aan te raden altijd een tuinset op de foto's te zetten omdat mensen dan de omvang van je tuin en terras kunnen inschatten.

- alle deuren in huis moeten normaal open kunnen gaan. Haal dus meubels weg die de deur blokkeren.

Foto's:

- zorg voor een goede lichtinval. Dus gordijnen open en eventueel lampen aan (ook overdag). Vervang donkere foto's later door betere.

- Alle belangrijke ruimten in huis moeten op de foto. Het ontbreken van bv een badkamer foto zorgt voor vraagtekens.

En de belangrijkste tip: vraag een goede vriend of familielid om eens objectief door jullie huis te lopen en aanwijzingen te geven.

Kijk naar huisprogamma's (oa via internet te zien) en google op verkoopstyling.
Sjonge, wat een uitgebreide tips allemaal! Super bedankt! Ik ga er direct mee aan de slag.
google eens op "verkoopstyling tips"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven