Huis verkopen via MP?

21-10-2011 17:34 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zie titel, wie heeft er ervaringen mee? (goed of slecht)

Wij denken erover om het op deze manier eens 'te proberen'. We willen niet een makelaar inschakelen en die geld betalen terwijl ons huis niet verkocht raakt.

Ter info: we hoéven niet persé ons huis te verkopen, maar willen wel graag een ander huis en willen eens kijken of het - gezien deze tijd- zou lukken.

Ben benieuwd!
Let's have tea...
gedaan!

standaard koopcontract van internet gedownload en goede notaris ingeschakeld op de momenten waar hij nodig was. Helemaal niet moeilijk, wel tijdrovend. Ivm die tijdrovendheid en het plaatsen op funda, hebben wij bij het vorig huis wel gekozen voor een makelaar.

veel succes!
life ain't a perfect story, write it while you live it
Als je de tijd hebt, kun je het proberen. Overigens kun je met een makelaar precies afspreken welke service je af wilt nemen en wat daarvoor betaald wordt. Meestal worden zonder verkoop alleen advertentiekosten e.d. in rekening gebracht, mits je dat goed vast hebt laten leggen.
Ik zou er hoe dan ook (via makelaarsland ofzo) voor zorgen dar je óók op funda staat. Als je een huis zoekt kijk je echt niet op marktplaats bij de huizen. En bijna alles wat daar staat heeft ook een link naar funda.

Onze makelaar plaatste zelf ons huis op mp zodat we hoger in google kwamen, dus dat gebeurt ook.
Wij hebben ons huis gekocht nav een advertentie in het plaatslijke sufferdje

dus je kunt het altijd proberen
Ja, zorg inderdaad dat je op Funda komt. Ik zou zelf niet zo gauw een huis op MP zoeken namelijk.
Ok, maar kun je ook als je zelf verkoopt je huis op funda krijgen?
Let's have tea...
quote:janine82 schreef op 21 oktober 2011 @ 21:17:

Ok, maar kun je ook als je zelf verkoopt je huis op funda krijgen?nee, dat kan nie
Tip: zorg dat je qua koopcontract vantevoren ergens heel goed (juridisch) advies inwint.

Bij 'Recht in de Regio' zijn er de afgelopen tijd meerdere zaken voorbij gekomen over de verkoop en verhuur van huizen/woningen, waarbij mensen 'even' een contract van het internet hadden gehaald. Zoiets kan hele grootse (financiele) gevolgen hebben....
Ik heb nog nooit een huis gekocht, laat staan verkocht.

Maar ik heb wel al van verschillende mensen gehoord dat zij zich inschrijven bij makelaarsland. Ze verkopen dan zelf hun huis maar betalen een bepaald bedrag om het wel online te kunnen plaatsen, onder andere op funda dus.
ok, thanks voor de tip!
Let's have tea...
Ik heb mijn eerste huis gekocht via marktplaats. Goede ervaringen mee!

Toen ik het wilde verkopen heb ik het ook weer op marktplaats gezet. Daar kwamen toen een aantal kijkers én een makelaar op af. Uiteindelijk heeft die makelaar het voor ons in de verkoop gezet, wat er voor gezorgd heeft dat ik het voor meer heb verkocht dan ik ooit had kunnen denken.

(En het toeval wil dat de uiteindelijke koper ook nog een van de kijkers van marktplaats was... )
Voor alleen het opstellen van een koopcontract kun je ook een makelaar inschakelen. Wij betaalden daar maar €325 voor en je weet zeker dat alles klopt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven