huishoudelijke "blunders"

02-04-2014 22:17 1170 berichten
Alle reacties Link kopieren
Okay, ik ga dit "live" lekker tegen niemand zeggen natuurlijk. Geen getuigen, dus niks aan de hand qua reputatieschade. Maar ik heb het dus vandaag gepresteerd om een volgeladen vaatwasser aan te zetten, om er na de "wasbeurt" achter te komen dat het vaatwastabletje nog keurig verpakt in het plastic folie zat. Het helpt niet echt he, als je dat er niet eerst afhaalt.

Oftewel... vaatwasser maar weer opnieuw aan en poging nummer 2. Om vervolgens tot de conclusie te komen dat ik alle glazen rechtop had laten staan, waardoor alles vol met water stond na wasbeurt nummer 2.... Echt, waar zat ik met mijn hoofd?

Alstublieft, steun mij een beetje door me jullie huishoudelijke "blunders" op te biechten?!

You've got a real problem all right, and a banjo is the only answer!
Hilarisch topic!

Zelf geen echt hilarische blunders helaas.
In de categorie "huisdierenverzorging".

In de kooi van onze grasparkiet zitten voerbakjes die je na het vullen goed naar beneden moet schuiven.

Je raadt het al, dat is een paar keer misgegaan. En ik maar denken waarom dat beestje (na een hele dag!) zo zenuwachtig druk was. Had ik voor de tweede achtereenvolgende dag het bakje er niet goed in gehangen en kon hij niet bij zijn voer. Toen ik mijn fout herstelde, heeft hij het hele bakje voer in 1 keer leeggegeten! Ik voelde me zó schuldig

Gelukkig heeft de vogel het nu zelf in de gaten. Als hij na het bijvullen niet goed genoeg bij zijn voer kan, gaat hij zó hard schreeuwen, dat we onmiddellijk snappen wat er aan de hand is.
Niet het hele topic gelezen maar ik doe altijd afwasmiddel in de afwasmachine nog nooit een schuim berg gehad.

Mijn blunder rijst koken en dan afgieten en naspoelen met koud water en weer opwarmen, ehh ik ging nasi maken geen macaroni.

Handvat van de frituurpan gesmolten, nieuwe frituurpan gekocht gaan frituren en gewoon weer een pan er naast op het vuur zetten, ja hoor meteen weer het handvat gesmolten.
quote:Gromm schreef op 03 april 2014 @ 20:05:

Wat zijn jullie allemaal bang voor die "vieze" eieren in de waterkoker. Zolang hetzelfde water niet direct voor de thee wordt gebruikt is er toch niets aan de hand? En salmonella gaat wel dood door koken.

Zo'n ei is vaak besmeurd met kleine restjes kippestront. Niet onlogisch als je nagaat waar het vandaan komt.

Voor salmonella ben ik niet bang maar ik hoef geen kippestront in mijn thee. Ook niet een klein beetje.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
quote:mei-dag schreef op 20 januari 2016 @ 11:05:

Niet het hele topic gelezen maar ik doe altijd afwasmiddel in de afwasmachine nog nooit een schuim berg gehad.

Wordt je vaat wel schoon?

Gebruik je daarnaast ook glansspoelmiddel?
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
quote:amarna schreef op 20 januari 2016 @ 10:14:

Een steeds terugkerende (kleine) blunder is dat ik regelmatig broeken/rokken vergeet te controleren op achtergebleven papieren zakdoekjes. En dan de boel nogmaals moet wassen omdat alles onder de witte vezeltjes zit.Ik controleer kleding streng voordat ik ze in de wasmachine doe. Ik controleer kleding al bij het besluit: "Dit is rijp voor de was. Even de zakken controleren." Pas als de zakken leeg zijn, leg ik ze in de mand met vuile was. Als ik de was in de machine doe, wordt dat nog een keer streng gecontroleerd. Meestal zitten daar in: portemonnee, sleutels, pas voor het werk (zonder pas kan ik het terrein niet betreden), oplader voor smartphone, token (apparaat voor toegang) voor het schooladministratiesysteem. Ik moet er niet aan denken de oplader en/of de token uit te wassen.
World of Warcraft: Legion
quote:Jaja007 schreef op 20 januari 2016 @ 13:39:quote:...maar ik doe altijd afwasmiddel in de afwasmachine...Wordt je vaat wel schoon?

Ik denk dan dat in zo'n situatie het gewenste effect niet wordt bereikt.

Ik heb op het werk een keer wasmiddel (bestemd voor de wasmachine) in de vaatwasser gedaan, na het schoonspoelen. Direct daarna ging ik weg. Later was blijkbaar een collega in de keuken geweest en die zei: "Ik ben in de keuken geweest en er was een gigantische schuimberg langs de deur van de vaatwasser! Ik heb de grote bende schoongemaakt." O, my God... Nu staat het wasmiddel voor de wasmachine naast die wasmachine, en het afwasmiddel voor de vaatwasser naast die vaatwasser. Nog zo'n vergissing is uitgesloten.
Vroeger heeft mijn dochter wel eens een zwieper aan de wasmachine gegeven, lekker van de 30 graden was naar de 90 graden toe. Mijn wollige trui en legging (ja, dat tijdperk was het toen) kwamen er in mini formaatje uit.
quote:hans66 schreef op 20 januari 2016 @ 13:48:

[...]

Ik denk dan dat in zo'n situatie het gewenste effect niet wordt bereikt.

Ik heb op het werk een keer wasmiddel (bestemd voor de wasmachine) in de vaatwasser gedaan, na het schoonspoelen. Direct daarna ging ik weg. Later was blijkbaar een collega in de keuken geweest en die zei: "Ik ben in de keuken geweest en er was een gigantische schuimberg langs de deur van de vaatwasser! Ik heb de grote bende schoongemaakt." O, my God... Nu staat het wasmiddel voor de wasmachine naast die wasmachine, en het afwasmiddel voor de vaatwasser naast die vaatwasser. Nog zo'n vergissing is uitgesloten.

* ziet slapstick zwart/wit film voor zich*
Jaja, die arme collega moet net zo veel werk hebben gehad als die vrouw in jouw plaatje...
quote:Kanon schreef op 19 juni 2014 @ 22:22:

O, ik heb wel een paar weken geleden ontdekt dat je stofzuiger veel beter werkt als je de zak vervangt. Dat ding zat prop en prop vol, hij stond werkelijk op ploffen.

En ik me al maanden afvragen waarom hij het zo slecht deed en waarom ik met de kruimeldief er achteraan moest om het echt goed schoon te krijgen.

Dat had ik pas geleden ook.

Ik woon nog niet zo lang op mezelf en had er eigenlijk nooit bij stil gestaan dat dat ook moet gebeuren.
Ohja, ook nooit over nagedacht dat een waterkoker weleens schoongemaakt moet worden, had thuis altijd een fluitketel dus daar kon je niet in kijken. Toen keek ik er pas in en zaten er allemaal van die kalk dingen in. Niet heel smakelijk.
quote:Zharon09 schreef op 20 januari 2016 @ 14:09:

[...]

Dat had ik pas geleden ook.

Ik woon nog niet zo lang op mezelf en had er eigenlijk nooit bij stil gestaan dat dat ook moet gebeuren.Dit is precies waarom wij een zakloze stofzuiger hebben, alleen dat ding moet je bij tijd en wijle óók legen anders gaat ie net zo goed minder werken
quote:ayraa schreef op 20 januari 2016 @ 14:15:

[...]

Dit is precies waarom wij een zakloze stofzuiger hebben, alleen dat ding moet je bij tijd en wijle óók legen anders gaat ie net zo goed minder werken

Is dat verder wel fijner, een zakloze stofzuiger?

Doet me trouwens denken aan toen vriend en ik hier net woonden. Er was eerst van alles verbouwd en we hadden van schoonma een oude stofzuiger gekregen voor verbouwingsstof. Wij dachten van, het zal wel. Gewoon stofzuigen enzo. Later gebruikten we die stofzuiger dus doodleuk weer, waardoor er weer allemaal verbouwingsstof (hardnekkig spul man) in de rondte vloog. Was het dus de bedoeling dat we die stofzuiger één keer zouden gebruiken en dan weggooien, ja wisten wij veel.
quote:hans66 schreef op 20 januari 2016 @ 13:44:

[...]

Ik controleer kleding streng voordat ik ze in de wasmachine doe. Ik controleer kleding al bij het besluit: "Dit is rijp voor de was. Even de zakken controleren." Pas als de zakken leeg zijn, leg ik ze in de mand met vuile was. Als ik de was in de machine doe, wordt dat nog een keer streng gecontroleerd. Meestal zitten daar in: portemonnee, sleutels, pas voor het werk (zonder pas kan ik het terrein niet betreden), oplader voor smartphone, token (apparaat voor toegang) voor het schooladministratiesysteem. Ik moet er niet aan denken de oplader en/of de token uit te wassen.Kleding van echtgenoot controleer ik altijd goed op sleutels, pasjes, los geld etc. Zelf ik heb ik alleen soms genoemde papieren zakdoek in mn zak. Die kunnen geen schade veroorzaken, alleen rotzooi op de rest van de was.
quote:Zharon09 schreef op 20 januari 2016 @ 14:21:

[...]

Is dat verder wel fijner, een zakloze stofzuiger?

Doet me trouwens denken aan toen vriend en ik hier net woonden. Er was eerst van alles verbouwd en we hadden van schoonma een oude stofzuiger gekregen voor verbouwingsstof. Wij dachten van, het zal wel. Gewoon stofzuigen enzo. Later gebruikten we die stofzuiger dus doodleuk weer, waardoor er weer allemaal verbouwingsstof (hardnekkig spul man) in de rondte vloog. Was het dus de bedoeling dat we die stofzuiger één keer zouden gebruiken en dan weggooien, ja wisten wij veel. Ik merk in gebruik weinig verschil met een stofzuiger met zak. Ik zou zo in ieder geval geen verschillen kunnen noemen. Wij hebben de keuze voor een stofzuiger zonder zak gemaakt omdat ik mezelf ken: ik koop dan of de verkeerde zakken, of ze zijn op ofzo. Nee, hier gooien we de inhoud van het compartiment gewoon in de prullenbak en dat is dat
quote:amarna schreef op 20 januari 2016 @ 10:14:

Een steeds terugkerende (kleine) blunder is dat ik regelmatig broeken/rokken vergeet te controleren op achtergebleven papieren zakdoekjes. En dan de boel nogmaals moet wassen omdat alles onder de witte vezeltjes zit.

Dat heb ik ook regelmatig. Gelukkig blijft het papieren zakdoekje meestal gewoon in de broekzak zitten.

Broekzakken controleren doe ik nog steeds niet. Zo heb ik ooit eens mijn gsm meegewassen op 40°C. Die deed het niet meer.

Nochtans kon je die oude Nokia's gewoon laten uitdrogen. Deze was blijkbaar niet oud genoeg.

Toen ik net op mezelf ging wonen, lukte het me niet om kleren te wassen. Alle kleren kwamen nogal muf ruikend uit de wasmachine.

Na nog zo'n 2 à 3 keer dezelfde was te draaien, rook m'n kleding nog niet veel beter. Ik snapte er niks van en zo ging het nog wel een week of 2 verder.

Uiteindelijk kreeg ik van m'n schoonmoeder de raad om wat minder kleren te wassen. Ik propte die wasmachine helemaal vol tot er zeker niks meer bij kon. Logisch dat het niet echt proper wordt dan.

In de keuken heb ik wat minder blunders. Tegenwoordig let ik wat beter op als ik iets op het fornuis zet.

Tijdens m'n verhuis zette ik overal dozen neer, zo ook op het fornuis. Helaas had ik toen ergens op een knop gedrukt en die plaat was beginnen branden. Met een plastieken doos erop...

Na een tijdje begon het uiteraard vreemd te ruiken en plakte de doos er nog niet helemaal aan. Uiteindelijk is het gelukt om alles eraf te krabben.

Gelukkig waren we niet meteen terug weggegaan. We mochten wel al verhuizen maar de brandverzekering was toen nog niet helemaal in orde.
Rawr! It means 'I love you' in dinosaur.
Mijn hele leven is 1 grote huishoudelijke blunder. Er is vast geen enkele vrouw minder huishoudelijk dan ik.

Een paar mooie voorbeelden: met een nieuw shirt aan antischimmelspray op het badkamerplafond sprayen en vervolgens allemaal witte uitgebeten stippen op mijn mooie nieuwe shirt hebben. Of de plastic zwanenhals onder een wasbakje volledig dichtsmelten met aggressieve ontstopper en kokend water. Die ene rode onderbroek per ongeluk tussen de witte was en alles roze.

Wat ook vaak voorkomt is dat iemand aan mij vertelt dat ze (meestal een 'ze', zo is dat nu eenmaal) een flinke huishoudelijke klus heeft aangepakt en dat ik dan een soort van schrik en denk: 'Oh, word je serieus geacht dat wel eens te doen dan?' Zoals het aan de binnenkant uitsoppen van alle keukenkastjes en gelijk alles in de vaatwasser/afwassen wat daar in staat. Heb ik nog nooit in mijn leven gedaan en ook geen enkel verlangen om dat te gaan doen. Ik weet/zie zulke dingen niet en het boeit me ook niet.

Gelukkig werk en sport ik veel zodat ik dat als excuus kan aanvoeren.
quote:Jaja007 schreef op 20 januari 2016 @ 13:39:

[...]

Wordt je vaat wel schoon?

Gebruik je daarnaast ook glansspoelmiddel?

Ja hoor me vaat is gewoon schoon en nee geen glansspoelmiddel, doe je toch ook niet als je op de hand afwast.

Waar ik wel minder last van heb is van glascorrosie, als ik er al eens aan denk om vaatwastabletten mee te nemen krijg ik dat altijd op de glazen.
quote:Sorcha_ schreef op 19 januari 2016 @ 23:48:

Ik up dit topic even want ik heb een hele erge .

Gisteren was ik begonnen met de oven schoonmaken, die echt heel nodig een beurt nodig had, in het ovenreinigingsspul gezet en vanavond zou ik dat dus afmaken, nadat het 24 uur had kunnen inwerken. Ik had zelfs zo'n grote plastic zak met ovenreiniger gevuld (dat kun je zo als een pakket kopen) om de ovenrekken schoon te maken. Ik zet dat dus zo op het fornuis.

Man verplaatste het naar een ander deel van de aanrecht en die zak begint te lekken. Ik pak een van de rekken er uit om het verder af te wassen en ik merk dus niet dat de zak erger aan het lekken is. Na zo ongeveer 3 minuten merk ik dat er een behoorlijke plas druipend, zwart vet (net motorolie) van het aanrecht over de wasmachine is gelekt. Op de vloer, onder de wasmachine en tussen de knoppen van de wasmachine (die het gelukkig nog doet). Stel je voor he, dit is agressief schoonmaakmiddel vermengd met vet dat 24 uur heeft liggen weken.

Het heeft me TWEE uur gekost om die enorme k*tzooi schoon te maken.

Om het nog erger te maken, mijn man is een paar weken geleden aan zijn blinde darm geopereerd en mag nog niet bukken. Wie moest er dus in haar eentje al die zooi opruimen?! En dan snapte hij niet waarom ik chagrijnig was.

Ik heb mijn lesje dus wel geleerd. Mijn vingertoppen zijn stuk omdat ik zo stom was om zonder handschoenen te boel proberen te deppen.Je volgende oven wordt er vast eentje met zelfreinigende functie!
Ozo.
quote:mika65 schreef op 20 januari 2016 @ 02:10:

[...]

Maar is je oven wel schoon nu?Ja :D . Ik heb mijn lesje wel geleerd en ga het nu echt iedere week doen. En mijn volgende oven wordt inderdaad zelfreinigend.
Geweldig topic

Even duiken in mijn geheugen...

Paar jaar terug de was gedaan. Mijn nu-ex was verbaasd over stapeltje verfrommeld papier in zijn schone broekzak. Even ontfrummelen: 2 vergane briefjes van 20

(mijn policy was: je eigen broekzakken controleren vóór het in de wasmand gooien)
Tip om meegewassen electronica te drogen:

Een paar dagen in een grote zak rijst stoppen. De rijst zuigt alle vocht op.

Of het echt goed werkt weet ik niet, zag deze tip laatst op tv.
Het kan zo in een tekenfilmpje: Ramen zemen, van het trapje afstappen en dan met mijn voet in de emmer water staan.

Laatst kon ik ook een ovenwant weggooien want op het gasfornuis gelegd en het pitje stond nog aan. Gelukkig op tijd opgemerkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven