huishoudelijke "blunders"
woensdag 2 april 2014 om 22:17
Okay, ik ga dit "live" lekker tegen niemand zeggen natuurlijk. Geen getuigen, dus niks aan de hand qua reputatieschade. Maar ik heb het dus vandaag gepresteerd om een volgeladen vaatwasser aan te zetten, om er na de "wasbeurt" achter te komen dat het vaatwastabletje nog keurig verpakt in het plastic folie zat. Het helpt niet echt he, als je dat er niet eerst afhaalt.
Oftewel... vaatwasser maar weer opnieuw aan en poging nummer 2. Om vervolgens tot de conclusie te komen dat ik alle glazen rechtop had laten staan, waardoor alles vol met water stond na wasbeurt nummer 2.... Echt, waar zat ik met mijn hoofd?
Alstublieft, steun mij een beetje door me jullie huishoudelijke "blunders" op te biechten?!
Oftewel... vaatwasser maar weer opnieuw aan en poging nummer 2. Om vervolgens tot de conclusie te komen dat ik alle glazen rechtop had laten staan, waardoor alles vol met water stond na wasbeurt nummer 2.... Echt, waar zat ik met mijn hoofd?
Alstublieft, steun mij een beetje door me jullie huishoudelijke "blunders" op te biechten?!
You've got a real problem all right, and a banjo is the only answer!
woensdag 2 april 2014 om 22:43
O ja, en hoe vaak ik ook niet iets uit de stofzuigerzak heb kunnen vissen omdat ik 'per ongeluk' iets heb opgezogen..
Ben soms wat lui met stofzuigen, dan ligt er nog iets op de grond en dan denk ik 'daar zuig ik wel even omheen'. En er dan toch te vlak langs gaan met de stofzuiger en ja hoor...
Zo heb ik al eens een oorbel, sleutel, sok en armbandje uit de zak lopen vissen. En er ook niet van leren hè...
Ben soms wat lui met stofzuigen, dan ligt er nog iets op de grond en dan denk ik 'daar zuig ik wel even omheen'. En er dan toch te vlak langs gaan met de stofzuiger en ja hoor...
Zo heb ik al eens een oorbel, sleutel, sok en armbandje uit de zak lopen vissen. En er ook niet van leren hè...
In mijn vorige huis was het dakraam van de keuken een beetje groen uitgeslagen, in de loop der tijd. Algengroei of zoiets. Dat ben ik fluks te lijf gegaan met een goeie scheut Jif (oftewel Cif, voor de jeugdige lezertjes). Dat werkte super! Alle groen was binnen de kortste keren weg.
Helaas moest ik daarna wel tegen matglas met een motiefje van sponsstrepen aankijken, zo'n plastic dakraam kan heel slecht tegen schuurmiddel
Helaas moest ik daarna wel tegen matglas met een motiefje van sponsstrepen aankijken, zo'n plastic dakraam kan heel slecht tegen schuurmiddel
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Ook een maand geleden speelgoedkleed in de wasmachine gegooid onder het mom van bij de ikea verkeerskleden kan het ook.
ik kan je vertellen het was geen succes. Wasmachine verstopt. Dus moest die afvoerslang aan de voorkant open draaien. Toen stond dus heel mijn keuken blank.
en nee het kleed heeft het dus niet overleefd, de hele onderlaag had losgelaten. Dus die kon ook in de prullenbak.
ik kan je vertellen het was geen succes. Wasmachine verstopt. Dus moest die afvoerslang aan de voorkant open draaien. Toen stond dus heel mijn keuken blank.
en nee het kleed heeft het dus niet overleefd, de hele onderlaag had losgelaten. Dus die kon ook in de prullenbak.
Ik heb laatst een heel mooi shirtje van mijn dochter verpest met strijken, daar baalde ik wel heel erg van. Er zat een kanten rand aan de onderkant en dat heb ik ook gestreken, dat schroeide meteen weg. Ze was er zelf niet zo aan gehecht gelukkig, maar ik vond het zo mooi staan onder jasjes en vestjes.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
woensdag 2 april 2014 om 22:44
Mijn moeder heeft een keer het strijkijzer laten vallen op de gloednieuwe vloerbedekking, toen stond er dus een strijkijzer-afdruk op, echt ook midden in de kamer, dus niet ergens waar je er even een plant op zet of zo.

woensdag 2 april 2014 om 22:47
quote:despie schreef op 02 april 2014 @ 22:39:
ben nog steeds wel erg benieuwd of je plastic douchegordijnen überhaupt in de wasmachine kunt wassen. En zo ja, op hoeveel graden maximaal.
Iemand die zin heeft in een experimentje? Niet mijn prachtige sixties-motief douchegordijn dat perfect paste bij de paarse tegels in de badkamer... Gordijn ging de machine in als transparant met motief van paarse en oranje figuren. Kwam eruit als gevlekt melkwittig met her en der een rossige veeg...
ben nog steeds wel erg benieuwd of je plastic douchegordijnen überhaupt in de wasmachine kunt wassen. En zo ja, op hoeveel graden maximaal.
Iemand die zin heeft in een experimentje? Niet mijn prachtige sixties-motief douchegordijn dat perfect paste bij de paarse tegels in de badkamer... Gordijn ging de machine in als transparant met motief van paarse en oranje figuren. Kwam eruit als gevlekt melkwittig met her en der een rossige veeg...
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
woensdag 2 april 2014 om 22:47
Toen ik net een jaar een eigen huisje had liep het water in de douche ineens heel slecht weg. Keer op keer bleef het staan en stond de badkamer zo ongeveer blank. Ook afvoer ontstopper hielp niets, dus toen ben ik maar de loodgieter gebeld. Die beste man kwam binnen en zei met 1 blik op mij 'je hebt zeker niet zelf bedacht om het putje open te maken om het schoon te maken?'. Ik (met rood hoofd) 'uhh nee, kan dat dan!?'.
Loodgieter bukt, maakt putje open, haalt haren en zeepresten er uit en is binnen 2 minuten mijn huis weer uit.
Loodgieter bukt, maakt putje open, haalt haren en zeepresten er uit en is binnen 2 minuten mijn huis weer uit.

woensdag 2 april 2014 om 22:50
quote:Dickens schreef op 02 april 2014 @ 22:48:
De ergste in Casa Dickens: 4 jaar alle grote borden op de hand afgewassen omdat niemand in huis in de gaten had dat het rek in de vaatwasser in hoogte verstelbaar is. 4 jaar dames, 4 jaar.Whoops. Dan baal je ook wel, als je dat dan eindelijk hebt uitgevonden.
De ergste in Casa Dickens: 4 jaar alle grote borden op de hand afgewassen omdat niemand in huis in de gaten had dat het rek in de vaatwasser in hoogte verstelbaar is. 4 jaar dames, 4 jaar.Whoops. Dan baal je ook wel, als je dat dan eindelijk hebt uitgevonden.

Zo'n vaatwasblokje heb ik vooral als ik in een zuinige bui de verkeerde blokjes koop, die met nietoplosbaar folie. Ook irritant, als je je schone was al uit de machine hebt gehaald, en dan ziet dat het wasbolletje met wasmiddel nog boven op de machine staat.
Mijn ergste 'blunder', eigenlijk dieptriest, was toen ik mijn nieuwe donkerblauwe trui aanzag voor een handdoek en hem tussen de donkerblauwe handdoeken op 60 graden heb gewassen. Hij was compleet aan gort, het model eruit en helemaal 'touwig' geworden. Ik heb letterlijk staan huilen naast mijn wasmachine Minder erg was het wasongeluk met de rode sok tussen het witte ondergoed van mijn vriend. Hij kon er niet zo om lachen
Mijn ergste 'blunder', eigenlijk dieptriest, was toen ik mijn nieuwe donkerblauwe trui aanzag voor een handdoek en hem tussen de donkerblauwe handdoeken op 60 graden heb gewassen. Hij was compleet aan gort, het model eruit en helemaal 'touwig' geworden. Ik heb letterlijk staan huilen naast mijn wasmachine Minder erg was het wasongeluk met de rode sok tussen het witte ondergoed van mijn vriend. Hij kon er niet zo om lachen
woensdag 2 april 2014 om 22:51
woensdag 2 april 2014 om 22:51
quote:kanon schreef op 02 april 2014 @ 22:50:
Whoops. Dan baal je ook wel, als je dat dan eindelijk hebt uitgevonden.Maar je waardeert het ook des te meer. Als je het eerder had geweten had je onderhand gedachteloos die borden in de vaatwasser gezet, nu voelt het als een luxe.
Whoops. Dan baal je ook wel, als je dat dan eindelijk hebt uitgevonden.Maar je waardeert het ook des te meer. Als je het eerder had geweten had je onderhand gedachteloos die borden in de vaatwasser gezet, nu voelt het als een luxe.

woensdag 2 april 2014 om 22:52
Fame, centrifugeren
alhoewel ik ook iets dergelijks moet bekennen: ik ruimde ooit de vaatwasser bij iemand anders in. Diegene zei tegen mij "Jij hebt zeker geen vaatwasser thuis?" . Had ik alles willekeurig bovenop elkaar gestapeld. Tsja, in een wasmachine mik je toch ook alles bovenop elkaar in de machine......
alhoewel ik ook iets dergelijks moet bekennen: ik ruimde ooit de vaatwasser bij iemand anders in. Diegene zei tegen mij "Jij hebt zeker geen vaatwasser thuis?" . Had ik alles willekeurig bovenop elkaar gestapeld. Tsja, in een wasmachine mik je toch ook alles bovenop elkaar in de machine......

woensdag 2 april 2014 om 22:53