huishoudelijke "blunders"
woensdag 2 april 2014 om 22:17
Okay, ik ga dit "live" lekker tegen niemand zeggen natuurlijk. Geen getuigen, dus niks aan de hand qua reputatieschade. Maar ik heb het dus vandaag gepresteerd om een volgeladen vaatwasser aan te zetten, om er na de "wasbeurt" achter te komen dat het vaatwastabletje nog keurig verpakt in het plastic folie zat. Het helpt niet echt he, als je dat er niet eerst afhaalt.
Oftewel... vaatwasser maar weer opnieuw aan en poging nummer 2. Om vervolgens tot de conclusie te komen dat ik alle glazen rechtop had laten staan, waardoor alles vol met water stond na wasbeurt nummer 2.... Echt, waar zat ik met mijn hoofd?
Alstublieft, steun mij een beetje door me jullie huishoudelijke "blunders" op te biechten?!
Oftewel... vaatwasser maar weer opnieuw aan en poging nummer 2. Om vervolgens tot de conclusie te komen dat ik alle glazen rechtop had laten staan, waardoor alles vol met water stond na wasbeurt nummer 2.... Echt, waar zat ik met mijn hoofd?
Alstublieft, steun mij een beetje door me jullie huishoudelijke "blunders" op te biechten?!
You've got a real problem all right, and a banjo is the only answer!

woensdag 2 april 2014 om 23:12
quote:Dickens schreef op 02 april 2014 @ 22:48:
De ergste in Casa Dickens: 4 jaar alle grote borden op de hand afgewassen omdat niemand in huis in de gaten had dat het rek in de vaatwasser in hoogte verstelbaar is. 4 jaar dames, 4 jaar.
Herkenbaar.
De ergste in Casa Dickens: 4 jaar alle grote borden op de hand afgewassen omdat niemand in huis in de gaten had dat het rek in de vaatwasser in hoogte verstelbaar is. 4 jaar dames, 4 jaar.
Herkenbaar.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

woensdag 2 april 2014 om 23:19
Haha, ik lach me rot met dit topic!
Niet echt een blunder maar wel schrikken: we hadden ons dekbedovertrek een poosje in de schuur voor de wasmachine laten liggen. Op het moment dat ik het, gewassen en gedroogd, wilde gaan opvouwen kwam er ineens iets uit vallen... ik schrok me rot want het was een dode muis! Ieuw!
Dat beest had dus even de kans gezien om lekker weg te kruipen!
Niet echt een blunder maar wel schrikken: we hadden ons dekbedovertrek een poosje in de schuur voor de wasmachine laten liggen. Op het moment dat ik het, gewassen en gedroogd, wilde gaan opvouwen kwam er ineens iets uit vallen... ik schrok me rot want het was een dode muis! Ieuw!
Dat beest had dus even de kans gezien om lekker weg te kruipen!
woensdag 2 april 2014 om 23:25
woensdag 2 april 2014 om 23:25
quote:Susan schreef op woensdag 02 april 2014 22:44 Mijn moeder heeft een keer het strijkijzer laten vallen op de gloednieuwe vloerbedekking, toen stond er dus een strijkijzer-afdruk op, echt ook midden in de kamer, dus niet ergens waar je er even een plant op zet of zo.Ik ken iemand die dat om de paar jaar express deed en dan de hele kamer nieuwe vloerbedekking kreeg via de verzekering.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!

woensdag 2 april 2014 om 23:27
woensdag 2 april 2014 om 23:31
Oh, dit is herkenbaar allemaal! Ik heb, in mijn combimagnetron, ook wel eens een stokbrood proberen af te bakken op magnetronstand (een rook die daar af komt!). En ook wel eens vergeten het folietje van het vaatwasblokje ervan af te halen, omdat ik dacht dat het zo'n oplosbaar ding is.
Maar, de ergste is nog wel deze. Ik woon in een oud studentenhuis, overal kieren en gaten en op een gegeven moment hadden wij hele erge last van muizen. Omdat muizenvallen me iets te ver ging (ik had geen zin om muizenlijkjes te ruimen) had ik het lumineuze idee om met purschuim alle gaten dicht te spuiten waar die beesten vandaan kwamen. Zo ook in mijn schouw, achter de gaskachel die op dat moment op waakvlam stond. Blijkt dat drijfgassen, vuur en purschuim niet zo'n goed idee was, hele schouw in de fik.
Achteraf niet heel heftig, had het vuur zelf al geblust voordat ik een brandweerman aan de telefoon had (doorschakelen 112 duurt blijkbaar even), maar het was niet een hele handige actie. Hele huis stonk naar rook en delen van mijn haar zijn eraf geschroeid
Maar, de ergste is nog wel deze. Ik woon in een oud studentenhuis, overal kieren en gaten en op een gegeven moment hadden wij hele erge last van muizen. Omdat muizenvallen me iets te ver ging (ik had geen zin om muizenlijkjes te ruimen) had ik het lumineuze idee om met purschuim alle gaten dicht te spuiten waar die beesten vandaan kwamen. Zo ook in mijn schouw, achter de gaskachel die op dat moment op waakvlam stond. Blijkt dat drijfgassen, vuur en purschuim niet zo'n goed idee was, hele schouw in de fik.
Achteraf niet heel heftig, had het vuur zelf al geblust voordat ik een brandweerman aan de telefoon had (doorschakelen 112 duurt blijkbaar even), maar het was niet een hele handige actie. Hele huis stonk naar rook en delen van mijn haar zijn eraf geschroeid

woensdag 2 april 2014 om 23:34
Telt dit ook? Soep uit de vriezer halen en denken, och dat blok ijs doe ik in een pan, gasfornuis aan en dan komt dat goed. Werkt ook prima.
Alleen als je vervolgens bij de albert heijn je bedenkt dat die pan nog aanstaat.... gewoon glad vergeten! Die paniek die je dan voelt! Pfff... Gelukkig geen brand maar de soep was al gehalveerd :-/
Alleen als je vervolgens bij de albert heijn je bedenkt dat die pan nog aanstaat.... gewoon glad vergeten! Die paniek die je dan voelt! Pfff... Gelukkig geen brand maar de soep was al gehalveerd :-/
woensdag 2 april 2014 om 23:36
Oh, en op mijn vakantiewerk hadden wij magnetrons waarin wij diepvriestosti's ontdooiden voordat ze in de tosti-ijzers gingen. Die tosti's zitten in een plastic zakje, waar we ze uit hygiënisch oogpunt ook zo lang mogelijk in lieten zitten. Is mijn collega een keer vergeten dat ze een tosti in de magnetron had zitten, terwijl ze de timer op iets van 20 minuten had gedraaid.
Een stank dat daar vanaf kwam joh! We hebben die magnetron de hele zomer niet meer gebruikt.
Een stank dat daar vanaf kwam joh! We hebben die magnetron de hele zomer niet meer gebruikt.

woensdag 2 april 2014 om 23:37
Ik heb het eerste jaar in het nieuwe huis de douche in het oude huis toch wel erg gemist. wat een flutstraaltje had ik bij deze thermostatische kraan. Totdat ik een loge kreeg, die had het knopje ingedrukt om de kraan helemaal open te kunnen draaien.
Ook kwam ik er pas na een jaar achter dat mijn lcd tv niet voor niets een usb uitgang had. Ik hoefde niet moeilijk te doen met mediaplayers maar kon gewoon rechtstreeks een film op een usb stick op de tv zien.
Ook kwam ik er pas na een jaar achter dat mijn lcd tv niet voor niets een usb uitgang had. Ik hoefde niet moeilijk te doen met mediaplayers maar kon gewoon rechtstreeks een film op een usb stick op de tv zien.
woensdag 2 april 2014 om 23:37
Toen ik nog studeerde heb ik een keer een doekje met sticker-verwijderaar op 60 graden in de was gegooid.
Na het wassen stonk de hele wasmachine (leek een beetje op terpentine) en ook het doekje rook nog net zo vies. Heb nog 4 keer op 90 graden met oude handdoeken moeten wassen voordat de geur soort van verdwenen was.
Na het wassen stonk de hele wasmachine (leek een beetje op terpentine) en ook het doekje rook nog net zo vies. Heb nog 4 keer op 90 graden met oude handdoeken moeten wassen voordat de geur soort van verdwenen was.

woensdag 2 april 2014 om 23:45
Voor het op vakantie gaan, heel netjes de koelkast schoon gemaakt, leeg geruimd en de stekker eruit gehaald. Ik heel trots dat ik zo stroom bespaar etc.
Paar weken later komen we terug van vakantie: de hele kamer 'blank'.
Bleek ik de stekker van de vriezer eruit getrokken te hebben ipv die van de koelkast
En ja alles kon weggegooid worden en er kon gedweild worden natuurlijk..
Paar weken later komen we terug van vakantie: de hele kamer 'blank'.
Bleek ik de stekker van de vriezer eruit getrokken te hebben ipv die van de koelkast
En ja alles kon weggegooid worden en er kon gedweild worden natuurlijk..
woensdag 2 april 2014 om 23:46
woensdag 2 april 2014 om 23:49
quote:Mies85 schreef op 02 april 2014 @ 23:39:
Die tosties kunnen gelijk zónder zakje in het tosti apparaatJa, ze gaan ook wel zonder zakje het tosti ijzer in, maar met zakje de magnetron. Ze kwamen uit de vriezer, dan openden wij 1 kant van het zakje, legden ze even in de magnetron (tot ze ontdooid waren) en schudden ze vervolgens in de tostiklem. Zo hoef je die hele tosti nooit direct met je handen aan te raken, wel zo lekker voor de klanten.
Die tosties kunnen gelijk zónder zakje in het tosti apparaatJa, ze gaan ook wel zonder zakje het tosti ijzer in, maar met zakje de magnetron. Ze kwamen uit de vriezer, dan openden wij 1 kant van het zakje, legden ze even in de magnetron (tot ze ontdooid waren) en schudden ze vervolgens in de tostiklem. Zo hoef je die hele tosti nooit direct met je handen aan te raken, wel zo lekker voor de klanten.