huishoudelijke "blunders"

02-04-2014 22:17 1170 berichten
Alle reacties Link kopieren
Okay, ik ga dit "live" lekker tegen niemand zeggen natuurlijk. Geen getuigen, dus niks aan de hand qua reputatieschade. Maar ik heb het dus vandaag gepresteerd om een volgeladen vaatwasser aan te zetten, om er na de "wasbeurt" achter te komen dat het vaatwastabletje nog keurig verpakt in het plastic folie zat. Het helpt niet echt he, als je dat er niet eerst afhaalt.

Oftewel... vaatwasser maar weer opnieuw aan en poging nummer 2. Om vervolgens tot de conclusie te komen dat ik alle glazen rechtop had laten staan, waardoor alles vol met water stond na wasbeurt nummer 2.... Echt, waar zat ik met mijn hoofd?

Alstublieft, steun mij een beetje door me jullie huishoudelijke "blunders" op te biechten?!

You've got a real problem all right, and a banjo is the only answer!
quote:-Bella- schreef op 01 februari 2017 @ 00:48:

Ik kwam met mijn Sphynx (jawel, naaktkat) bij de dierenarts. Vraagt de assistente wat het probleem is. Ze heeft huiduitslag zeg ik. Vraagt ze, heeft ze ook kale plekken? Ja, zeg ik, het is 1 grote kale plek geworden.

(
Tvp
Ik heb niet zo lang geleden een toiletpotreinigtablet in de afwasmachine gedaan. Stond op zelfde plek in het kastje, niet gekeken en gewoon aan gezet. Niet zo goed voor je afwas.

Verder een x in een ver verleden een keukenmachine gekocht en trots na het eerste gebruik kruidenboter met stukjes wit plastic gepresenteerd aan mijn gasten. Had de beschermhuisjes van de mesjes er gewoon in verwerkt.
Geen blunder van mij, wel van de monteur van de garage waar ik met mijn auto was. Omdat de handrem van mijn auto op een andere plek zit dan normaal, kreeg de monteur de auto met zijn mogelijkheid van zijn plek. Vanzelfsprekend kon deze MAN niet mij om hulp vragen, dus hij bleef een minuut op vijf op de parkeerplaats staan voordat hij de auto naar binnen reed.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Na een lange tijd opnieuw de sapcentrifuge gebruiken je een ongeluk schrikken omdat dat ding nogal hardhandig laat merken niet blij te zijn met het aanduwding dat er nog in zat.

Rook en overal stukken plastic door de keuken gekatapulteerd, exit (veel te dure) centrifuge.

What was I thinking om dat ding IN de centrifuge te steken
Ik heb mezelf ook weleens buitengesloten en verder was er niemand met een sleutel. Toen heb ik een klein raampje ingegooid.

Verder.. Vergeten dat er een auto achter de mijne staat terwijl ik die dus nog zie wanneer ik instap. Er staat nooit een auto achter en nu dus wel.. Ik gooide hem vol in z'n achteruit en boom Gelukkig geen schade.

Aangebrand eten overkomt me regelmatig. Pas nog een pizza in de oven gedaan. Vervolgens een half uurtje aan de foon zitten beppen en heel die pizza vergeten. Duurde dagen voordat de geur weg getrokken was. Of de oven vergeten aan te zetten, overkomt me ook best vaak.

Ik maak eigenlijk gewoon veel blunders in het algemeen, niet alleen in het huishouden
Mijn huisgenoten dachten dat de vriezer kapot was, omdat deze niet meer koelde. Wij gekeken en konden niets vinden, dus de huisbaas geïnformeerd. Komt hij kijken en ziet hij dat iemand de vriezer had uitgeschakeld
Chicken King David maken en vantevoren niet inschatten dat het zo lekker zou zijn, nu mag ik van mezelf de keuken niet meer in, anders hebben man en kinders straks geen eten meer
quote:MonicaG schreef op 01 februari 2017 @ 16:15:

Chicken King David maken en vantevoren niet inschatten dat het zo lekker zou zijn, nu mag ik van mezelf de keuken niet meer in, anders hebben man en kinders straks geen eten meer Dan zeg je gewoon dat het aangebrand is? Ze willen vast wel iets ander, maar jij niet want misselijk van de brandlucht.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
quote:dianaf schreef op 01 februari 2017 @ 16:22:

[...]

Dan zeg je gewoon dat het aangebrand is? Ze willen vast wel iets ander, maar jij niet want misselijk van de brandlucht. Da's een goeie, maar op dit moment ga ik dat even niet doen, de man heeft comfort en zorg en zo nodig
Geen blunder van mij maar wel van mijn lieftallige wederhelft.

Hij zou koken want ik had iets van mijn werk. Helaas werd op dat moment ook onze dochter ziek en die stond dus in de wc over haar nek te gaan. Mijn man riep nog: Ik kom er aan liefje ( ze was toen 4) en gooide snel de aardappels in de pan en zette de inductieplaat aan......

Hij mijn dochter haar haar vast houden en helpen, toen riep onze zoon ineens... uhhh papa t rookt enorm in de keuken.

Hij had de aardappels zonder water opgezet

Hij rent terug, pakt de pan, die inmiddels bijna rood was van de warmte en zet deze op ons epoxie aanrechtblad... door de hitte een grote ring erin gebrand en een scheur in t aanrechtblad....

Hij belde gefrustreerd op... en heeft pizza gehaald...
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
De kofferbak van mijn auto stinkt naar verrotte vis. Ik had pas boodschappen gedaan en was de ingevroren vis vergeten. Maar het was buiten aan het vriezen en ik had het niet gelijk nodig dus ik dacht: dat kan wel wachten tot morgen. Heb er nooit meer aan gedacht, tot ik dagen later (en de vorst was weg) wat anders in de kofferbak wilde leggen. Het karton wat er omheen zat was doorweekt en de vislucht was niet te harden. De eerste dagen rook ik het ook nog tijdens het rijden.

Ik wilde ook een keer tijdens het mixen van beslag met een mes de klont boter in stukjes snijden alleen ging met het mes langs de draaiende gardes. Schrok me rot van het geluid en het was niet zo fijn voor mijn vingers.
Ooooohh die is wel erg biol ! Maar sorry, moest toch lachen

(Vergoedt de verzekering nog iets in zo'n geval trouwens?)
Oh precies mijn topic. Ben een pro in een vergeetachtige kluns zijn:Meerdere malen de wasmachine aangezet zonder was erin.Plastic deksel op kookplaat leggen als deze aanstaat (= gesmolten smurrie)Magnetron aanzetten terwijl bord eten nog op aanrecht staat (=kortsluiting)De garage uitrijden met autodeur nog open (= volledig omgebogen deur)
Hete pan in koelkast zetten (=gebroken glazen plaat)
Plastic drinkfles in onderste gedeelte vaatwasser (= gesmolten, omgebogen fles)En dit is alleen van het laatste jaar. Maar goed dat ik huur
quote:mamaonbekend schreef op 01 februari 2017 @ 17:45:

Ooooohh die is wel erg biol ! Maar sorry, moest toch lachen

(Vergoedt de verzekering nog iets in zo'n geval trouwens?)Nee helaas vergoedde die het niet.. t is bijna niet zichtbaar gelukkig.. ik moest er ook hard om lachen hoor.. zijn woorden: "tja ik kan ook gewoon niet voor mama spelen die wel 3 dingen tegelijk kan" hoort hij nog vaak
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
quote:Twistersizzle schreef op 01 februari 2017 @ 18:20:

Oh precies mijn topic. Ben een pro in een vergeetachtige kluns zijn:

Meerdere malen de wasmachine aangezet zonder was erin.Plastic deksel op kookplaat leggen als deze aanstaat (= gesmolten smurrie)Magnetron aanzetten terwijl bord eten nog op aanrecht staat (=kortsluiting)De garage uitrijden met autodeur nog open (= volledig omgebogen deur)
Hete pan in koelkast zetten (=gebroken glazen plaat)
Plastic drinkfles in onderste gedeelte vaatwasser (= gesmolten, omgebogen fles)En dit is alleen van het laatste jaar. Maar goed dat ik huur Haha die hete pan en kapotte glasplaat koelkast komen mij bekend voor
quote:Delite_ schreef op 01 februari 2017 @ 00:16:

[...]

Zo stond ik ooit al bij het groente en fruit in de supermarkt, toen een mevrouw tegen me zei: "Eh, die mag hier niet naar binnen hoor."

Ik heel dommig: " Wat?!?!"

Ik kijk naast me, heb ik mijn hond nog bij me.

Vergeten vast te binden buiten.

En het is nagenoeg onmogelijk om zo'n supermarkt uit te komen, zonder hem volledig te doorkruisen.

ach kan erger hoor. Ik had hond buiten bij supermarkt vast gezet. Boodschappen gedaan en kwam onderweg mijn moeder tegen.

Gezellig kleppend richting huis en vlak voor huis bedacht ik mij dat ik toch nóg iets bij mij had?

Stond hond nog bij de supermarkt
quote:chirpy schreef op 01 februari 2017 @ 17:43:

De kofferbak van mijn auto stinkt naar verrotte vis. Ik had pas boodschappen gedaan en was de ingevroren vis vergeten. Maar het was buiten aan het vriezen en ik had het niet gelijk nodig dus ik dacht: dat kan wel wachten tot morgen. Heb er nooit meer aan gedacht, tot ik dagen later (en de vorst was weg) wat anders in de kofferbak wilde leggen. Het karton wat er omheen zat was doorweekt en de vislucht was niet te harden. De eerste dagen rook ik het ook nog tijdens het rijden.

ieuw Is het nu wel weggetrokken?
quote:pokkewijf schreef op 01 februari 2017 @ 19:45:

[...]

ach kan erger hoor. Ik had hond buiten bij supermarkt vast gezet. Boodschappen gedaan en kwam onderweg mijn moeder tegen.

Gezellig kleppend richting huis en vlak voor huis bedacht ik mij dat ik toch nóg iets bij mij had?

Stond hond nog bij de supermarkt

Ik ben een keer als kind met hond per ongeluk vergeten bij een tankstation in Noorwegen op vakantie

Dus het kan nog erger.

Ik wilde een keer water koken voor thee in de vroege ochtend. Water in de waterkoker gedaan, plastic waterkoker op het gasfornuis gezet en het gasfornuis aangezet. Gelukkig bedacht ik me al redelijk snel dat er iets niet klopte... Onderkant van de waterkoker was wel gesmolten
quote:chirpy schreef op 01 februari 2017 @ 17:43:

Ik wilde ook een keer tijdens het mixen van beslag met een mes de klont boter in stukjes snijden alleen ging met het mes langs de draaiende gardes. Schrok me rot van het geluid en het was niet zo fijn voor mijn vingers.

Oh ja, dat brengt herinneringen naar boven.. Ik had boodschappen gedaan, maar ik was erg moe en ik had geen puf meer om de boodschappen naar binnen te brengen, 'kan morgen ook wel'. Ook in een vriesperiode inderdaad.. Alleen had ik het andersom, sinaasappels die keihard bevroren waren.

En ik heb pas nog m'n vingers in de draaiende mixer gestoken Ik wilde een klontje boter losmaken, maar ipv dat ik de mixer uit zet, zette ik hem op turbo. Twee gekneusde vingers *auw*
quote:dilligaf schreef op 01 februari 2017 @ 20:00:

[...]

Oh ja, dat brengt herinneringen naar boven.. Ik had boodschappen gedaan, maar ik was erg moe en ik had geen puf meer om de boodschappen naar binnen te brengen, 'kan morgen ook wel'. Ook in een vriesperiode inderdaad.. Alleen had ik het andersom, sinaasappels die keihard bevroren waren.

En ik heb pas nog m'n vingers in de draaiende mixer gestoken Ik wilde een klontje boter losmaken, maar ipv dat ik de mixer uit zet, zette ik hem op turbo. Twee gekneusde vingers *auw*Herkenbaar. Of haren in de mixer.
Oh ja. Niet per se huishoudelijk maar wel een blunder. (van man) Wij gingen een weekendje weg en broer was zo lief om in ons huis op ons kind te passen.

Eerste stop onderweg wil ik iets achter uit de auto pakken en zie daar een sporttas staan die mij niet bekend voor kwam.

Had man de sporttas met weekendspullen van broer in onze auto gegooid.

Broer kon gelukkig schone kleding en douchespullen van man lenen in ons huis.

Maar wel suffig...
quote:Filee schreef op 01 februari 2017 @ 19:58:

[...]

Ik ben een keer als kind met hond per ongeluk vergeten bij een tankstation in Noorwegen op vakantie

Dus het kan nog erger.ok, baas boven baas
chocolade smelten in de magnetron. Dat kan prima. Op de ontdooistand en max 30 seconden, even roeren en dan eventueel nog een paar seconden.

Maar magnetron stond nog op standje 4. Dat stinkt heeeel ernstig en schaaltje heb ik weggegooid... getver wat een verrotte lucht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven