huishoudelijke "blunders"

02-04-2014 22:17 1170 berichten
Alle reacties Link kopieren
Okay, ik ga dit "live" lekker tegen niemand zeggen natuurlijk. Geen getuigen, dus niks aan de hand qua reputatieschade. Maar ik heb het dus vandaag gepresteerd om een volgeladen vaatwasser aan te zetten, om er na de "wasbeurt" achter te komen dat het vaatwastabletje nog keurig verpakt in het plastic folie zat. Het helpt niet echt he, als je dat er niet eerst afhaalt.

Oftewel... vaatwasser maar weer opnieuw aan en poging nummer 2. Om vervolgens tot de conclusie te komen dat ik alle glazen rechtop had laten staan, waardoor alles vol met water stond na wasbeurt nummer 2.... Echt, waar zat ik met mijn hoofd?

Alstublieft, steun mij een beetje door me jullie huishoudelijke "blunders" op te biechten?!

You've got a real problem all right, and a banjo is the only answer!
quote:Wholovesvintage schreef op 01 februari 2017 @ 09:03:

[...]

Of aan de binnenkant van de voordeur een andere huissleutel laat zitten, waardoor je er niet meer in komt, en als je toch nog een sleutel hebt, überhaupt er niet in meer komt. Gelukkig hebben wij een achterdeur Moet je wel die sleutel hebben enzo... en niet een sleutel van een poort nodig hebben.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
quote:Wholovesvintage schreef op 01 februari 2017 @ 09:06:

[...]

Daar kun je goed brand mee krijgen, ken meerdere mensen die zo aan een keukenbrand zijn gekomen Ai. Voorlopig dan even geen tweede poging meer.
quote:Wholovesvintage schreef op 01 februari 2017 @ 08:44:

Laatst had ik aan de wasmachine slang gezeten, maar schijnbaar niet goed terug gestopt.... dus ik even later na een wasje weer naar boven. Ik had die ochtend gedweild, dus ik vond het al vreemd dat de vloer zo mooi aan het glimmen was. Stond gewoon de hele ruimte onder een laag water Dan heb je nog geluk gehad: bij mijn ouders kwam het water langs de trap naar beneden...
quote:Iphi schreef op 01 februari 2017 @ 09:24:

[...]

Dan heb je nog geluk gehad: bij mijn ouders kwam het water langs de trap naar beneden...Nou, het ging idd net goed, op een paar plafondkringen na
Vader gaat op vakantie (thuis zet hij het nooit zelf) met de hand koffie zetten met een filter + filterzakje, op de koelkast. Vervolgen stoot hij het filter omver en ligt overal drap.

Moeder heeft van buiten schoon gemaakt waar ze bij kan. Helaas zit het niet alleen buiten, maar ook in de koelkast.

(ik krijg de foto's niet gedraaid)
quote:chirpy schreef op 01 februari 2017 @ 09:32:

Vader gaat op vakantie (thuis zet hij het nooit zelf) met de hand koffie zetten met een filter + filterzakje, op de koelkast. Vervolgen stoot hij het filter omver en ligt overal drap.

[afbeelding]

Moeder heeft van buiten schoon gemaakt waar ze bij kan. Helaas zit het niet alleen buiten, maar ook in de koelkast.

[afbeelding]

(ik krijg de foto's niet gedraaid)Is dit op vakantie gebeurt? Lekkere bende ja
Ik had een hoop overrijpe tomaten van een vriendin gekregen, dus dan denk je: tomatensoep. Was m'n eerste keer en ik vond het best goed gelukt met de soepballetjes (zelf gedraaid), uitjes etc. Toen kwam de vermicelli. Handje erin ... hmm, ik zie niks. Nog een handje, en nog een en nog een ... en toen ging de vermicelli opzwellen en werd het een soort pasta met tomatensaus

Verder heeft het me een stuk of drie truien gekost toen ik op mezelf ging wonen. Ik kende nl. maar één wasprogramma, de hoofdwas. Een trui doe je toch gewoon op de hoofdwas op 40 graden?
quote:chirpy schreef op 01 februari 2017 @ 09:32:

[afbeelding]

[afbeelding]

(ik krijg de foto's niet gedraaid)Ik heb zo ooit een hele ferme brandwond opgelopen. Die kokende drap blijft ook nog lekker op je huid liggen dus kan lekker inbranden. Ben er zelfs door flauwgevallen.
quote:Izzy_ schreef op 01 februari 2017 @ 10:15:

Ik had een hoop overrijpe tomaten van een vriendin gekregen, dus dan denk je: tomatensoep. Was m'n eerste keer en ik vond het best goed gelukt met de soepballetjes (zelf gedraaid), uitjes etc. Toen kwam de vermicelli. Handje erin ... hmm, ik zie niks. Nog een handje, en nog een en nog een ... en toen ging de vermicelli opzwellen en werd het een soort pasta met tomatensaus

Verder heeft het me een stuk of drie truien gekost toen ik op mezelf ging wonen. Ik kende nl. maar één wasprogramma, de hoofdwas. Een trui doe je toch gewoon op de hoofdwas op 40 graden?Een volledige maaltijdsoep
quote:amarna schreef op 28 januari 2016 @ 12:52:

Gisteren toen ik thuiskwam stak ik met mijn verstrooide hoofd mijn brievenbussleutel in een verkeerde brievenbus.

Kreeg de sleutel er niet meer uit. Te glad en sleutel te klein om kracht te zetten. Nog wel de tegenwoordigheid van geest gehad het sleuteltje van de bos met huissleutel af te halen zodat ik boven een rubberen gripdoekje kon halen. Daarmee kreeg ik de sleutel gelukkig snel uit de verkeerde brievenbus.Als de sleutel aan een bos zit waarom dan een gripdoekje halen...?
Ideaal topic om huis houd blunders te voorkomen trouwens.

Ben alles aan het teruglezen dus geen tijd voor het huishouden
quote:Lanzaroos schreef op 01 februari 2017 @ 07:27:

[...]

Wel knap dat die bekende jou herkende met een helm op je hoofd

In een klein dorp is het zo:

Ons kent ons.
Weet even niet meer of ik deze hier eerder genoemd heb, maarrrrrrrr;

Ik ging eieren koken, daarna compleet vergeten en boodschappen gaan doen.

'Wat ruikt het hier raar' dacht ik op den duur. Dus ik snuffelend het huis door. Schrok me dood toen ik in de keuken kwam; De eieren waren zwart en half ontploft en het water was compleet verdampt, zolang hadden ze staan koken. En de geeeeeeeeeeeur!! Onbeschrijfelijk; echt verrot gewoon. Ik heb de pan weggegooid want de eieren waren half ontploft en dat kreeg ik nooit meer uit die pan. De geur heeft nog een week in de keuken gehangen, echt zo'n verrotte eieren-lucht. Volgens mij was het gewoon in de muren getrokken oid..

Ben nu heeeeeeeeeel neurotisch als het gaat om gasfornuis checken voor ik weg/op bed ga. Stel dat ik naar mn werk was gegaan oid, het huis had wel in de fik kunnen vliegen

Nog eentje, weer een onsmakelijke geur-verhaal;

Ik had gelezen dat je met azijn heel makkelijk een magnetron kan ontvetten; bakje azijn opwarmen en dan kan je door de damp heel makkelijk vettige rommel wegvegen want dat weekt restjes los en ontvet. Ik weet niet of ik het gewoon verkeerd gedaan heb qua hoeveelheid watt of dat ik verkeerd azijn gebruikt heb, maar ik heb bijna 2 weken lang een kotslucht in huis gehad en de viezigheid zat er nog steeds. Ik heb mn hele keuken uitgeboend, ramen schoon, gordijnen in de was, zelfs de deuren en deurposten nog geboend; alles wat met die damp in aanraking was geweest is schoongemaakt; met schoonmaakmiddel, daarna met bleek, luchtverfrissers erbij. Kwam gewoon niet van de geur af, ook niet met dagelijks constant luchten etc. Als je ons huis binnenkwam rook je echt zo'n braakgeur, als je in de keuken kwam was het helemaal feest.
quote:gucciguilty schreef op 01 februari 2017 @ 12:40:

'Wat ruikt het hier raar' dacht ik op den duur. Dus ik snuffelend het huis door. Schrok me dood toen ik in de keuken kwam; De eieren waren zwart en half ontploft en het water was compleet verdampt, zolang hadden ze staan koken. En de geeeeeeeeeeeur!! Onbeschrijfelijk; echt verrot gewoon. Ik heb de pan weggegooid want de eieren waren half ontploft en dat kreeg ik nooit meer uit die pan. De geur heeft nog een week in de keuken gehangen, echt zo'n verrotte eieren-lucht. Volgens mij was het gewoon in de muren getrokken oid..

Ben nu heeeeeeeeeel neurotisch als het gaat om gasfornuis checken voor ik weg/op bed ga. Stel dat ik naar mn werk was gegaan oid, het huis had wel in de fik kunnen vliegen

Ik had gelezen dat je met azijn heel makkelijk een magnetron kan ontvetten; bakje azijn opwarmen en dan kan je door de damp heel makkelijk vettige rommel wegvegen want dat weekt restjes los en ontvet. Ik weet niet of ik het gewoon verkeerd gedaan heb qua hoeveelheid watt of dat ik verkeerd azijn gebruikt heb, maar ik heb bijna 2 weken lang een kotslucht in huis gehad en de viezigheid zat er nog steeds. Ik heb mn hele keuken uitgeboend, ramen schoon, gordijnen in de was, zelfs de deuren en deurposten nog geboend; alles wat met die damp in aanraking was geweest is schoongemaakt; met schoonmaakmiddel, daarna met bleek, luchtverfrissers erbij. Kwam gewoon niet van de geur af, ook niet met dagelijks constant luchten etc. Als je ons huis binnenkwam rook je echt zo'n braakgeur, als je in de keuken kwam was het helemaal feest.
quote:gucciguilty schreef op 01 februari 2017 @ 12:40:

Ik had gelezen dat je met azijn heel makkelijk een magnetron kan ontvetten; bakje azijn opwarmen en dan kan je door de damp heel makkelijk vettige rommel wegvegen want dat weekt restjes los en ontvet. Ik weet niet of ik het gewoon verkeerd gedaan heb qua hoeveelheid watt of dat ik verkeerd azijn gebruikt heb, maar ik heb bijna 2 weken lang een kotslucht in huis gehad en de viezigheid zat er nog steeds. Ik heb mn hele keuken uitgeboend, ramen schoon, gordijnen in de was, zelfs de deuren en deurposten nog geboend; alles wat met die damp in aanraking was geweest is schoongemaakt; met schoonmaakmiddel, daarna met bleek, luchtverfrissers erbij. Kwam gewoon niet van de geur af, ook niet met dagelijks constant luchten etc. Als je ons huis binnenkwam rook je echt zo'n braakgeur, als je in de keuken kwam was het helemaal feest.Dit heeft een huisgenoot van mij ook gehad. Ging ik midden in de nacht naar de keuken, zie ik daar zwarte eieren liggen in het pannetje zonder water met de plaat nog aan.
Gas moest even afgesloten wegens reparatie aan het fornuis. Toen het klaar was bleek de cv-ketel ook uitgegaan te zijn.

Geen probleem, ik startte hem weer op.

Maar het werd maar niet warm!

Monteur gebeld. Bleek dat de thermostaat nog laag stond.

Schaam! (En 17,50 kwijt).
quote:Jejoue schreef op 01 februari 2017 @ 13:04:

Gas moest even afgesloten wegens reparatie aan het fornuis. Toen het klaar was bleek de cv-ketel ook uitgegaan te zijn.

quote:Jejoue schreef op 01 februari 2017 @ 13:04:

Hier iets gelijkaardig: de CV-ketel is aan vervanging toe, en om niet helemaal in de kou te zitten verwarmen wij bij met een houtkachel.

Monteur was voor de zoveelste keer langs geweest om die ketel weer aan de praat te krijgen, worden de radiotoren nog altijd niet warm.

Ik totaal gefrustreerd naar man appen.

Zegt hij doodleuk: je hebt de hele ochtend de kachel aan gehad, en de sensor voor de thermostaat hangt in de woonkamer.

Dat ding vindt gewoon dat het wel warm genoeg is
Toen iemand mij vertelde dat ik de cv-ketel moest bijvullen stond ik klaar met mijn gieter, maar kon geen ingang vinden. Ik heb de monteur (die mij uit service uit de brand kwam helpen) nog nooit zo hard horen lachen.
Tvp
Ik nam de sleutels voor ons nieuwe huurhuis in ontvangst. Het was maar 1 sleutel, we moesten maar zelf sleutels bij laten maken.

De volgende dag gaan vriend en ik verhuizen. Ik gooi mijn sleutelbos met de enige sleutel van het huis in een hoek van het huis (why?) en toen we beide naar buiten gingen om dozen te halen gooide vriend de deur achter zit dicht. Geen mogelijkheid om binnen te komen, alles zat potdicht. De slotenmaker is een uur bezig geweest met de deur open te maken. Heeft ons ruim 2uur en 100euro gekost
Wel een flesje slotontdooier hebben, maar dat ligt uiteraard in de auto waar je in probeert te komen.

Elke winter weer.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
quote:Delite_ schreef op 01 februari 2017 @ 13:30:

Wel een flesje slotontdooier hebben, maar dat ligt uiteraard in de auto waar je in probeert te komen.

Elke winter weer.
Een nieuw modem krijgen en dan teruggaan naar de winkel om te vertellen dat 'ie niet werkt. Meneer keek heel verbaasd en wees me op het aan knopje. Tja, dat had ik dan weer niet gezien.

Het kinderstoeltje in de auto zetten en opgesloten worden op de achterbank vanwege het kinderslot. En dat meer dan één keer.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Mijn huishoudelijke blunder is niet eens bij mij thuis, maar bij anderen. Ik heb bij mensen bij wie ik schoonmaak hun douchekraan en tegels verpunkt. Ze hadden een kraan en stenen planchet die vreselijk verkalkt was, met overal dikke witten kalkresten. Dus toen ik bij hen begon, ben ik vreselijk enthousiast begonnen met elke poetsbeurt huishoudazijn te gebruiken in de hoop het kalk stukje bij beetje weg te krijgen. Dat lukte wel enigzins, maarrrrr...ook al het chroomwerk is ermee opgelost. Dus waar de kraan eerst mooi chroom was, heeft het nu overal een soort brons/geelkoper kleurige doorslag en de grijze tegeltjes zijn wit uitgeslagen (en krijg ik ook niet meer mooi).

Dus, wees voorzichtig met zuren! Dit krijg je namelijk nooit meer goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven