Huishoudelijke uitstellers united

13-05-2017 09:26 303 berichten
Ik ben een enorme uitsteller. Daardoor blijven klusjes in huis vaak té lang liggen. Mijn man is precies eender, dus we halen dit gedrag ook bij elkaar omhoog.

Maar ik ben er klaar mee. Ik heb het boek 'spark joy' uit de bieb geleend en ik ga nu toch echt weer verder met het huis opruimen, dingen weggooien etc. En dus niet wekenlang een tasje voor de kringloop in de gang laten staan, bijvoorbeeld. :hamer:

Zijn er hier nog meer mensen die zulke dingen voor zich uitschuiven en die wel een steuntje in de rug kunnen gebruiken? :cheer2: Misschien kunnen we elkaar motiveren om het beter te gaan doen!
lunaleeflang schreef:
13-05-2017 15:32
Ik ben net verhuisd en hier moet nog veel gebeuren. Ik moet bijvoorbeeld nog heel veel oud papier wegbrengen, maar zoiets moet ik echt plannen. Ik heb daar de auto van mijn vriend voor nodig en zal een keer of 3 op en neer moeten, dus ja dat doe je niet 'even' en zo gaat het heel vaak hier met klusjes.
Alles wat even tussendoor kan gebeurt ook gewoon.
Heb je geen oud-papier bak bij je woning? Of een container ergens in de buurt, waar je elke keer een paar tassen heen kunt brengen? Dan begin je vast met wegwerken en ook dat geeft alvast een opgeruimder gevoel.
-NummerZoveel- schreef:
13-05-2017 16:11
Heb je geen oud-papier bak bij je woning? Of een container ergens in de buurt, waar je elke keer een paar tassen heen kunt brengen? Dan begin je vast met wegwerken en ook dat geeft alvast een opgeruimder gevoel.
Ja, we hebben zo'n container in de buurt. Maar dat is te ver lopen voor mij. Vooral icm die enorme dozen/stukken karton. En die passen ook niet in zo'n klein containertje.

Dus we zullen echt naar een milieustation moeten helaas.
Ik word een beetje moe van reacties die ik niet geplaatst krijg :(
Net een heel stuk getikt over mijn vakantiekoffer van vorig jaar augustus die nog niet helemaal is uitgepakt. De olie van de oliebollen van december die ik nog moet wegbrengen. De oude kattenkrabpaal in de gang die naar de gemeentereiniging moet, terwijl de katten al sinds januari aan hun nieuwe paal krabben. Fijn om te lezen dat er nog meer mensen zijn die dat ook hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik was een pak vla in de koelkast 'vergeten' Die was ontploft. Nu is mijn koelkast wel weer helemaal schoon ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben echt precies het tegenovergestelde. Gewoon eraan denken hoe heerlijk het is als 'de koelkast weer schoon is' 'je was weer weggewerkt is'. Wat vaak helpt is daar een vast moment voor prikken, zoals de was etc.
-NummerZoveel- schreef:
13-05-2017 16:08
Maar daar ga je dus alweer uitstellen. Wat let je om de kleding vandaag nog weg te brengen naar de stomerij en in de bak van het Leger te dumpen? Waarom vandaag geen foto's maken en op Marktplaats zetten? Nu ga je er een hele week tegenaan zitten hikken en dat geeft onnodig stress.
Ik ben ook direct begonnen hoor! Maar ik krijg het niet in 1 dag af, dus vandaar.
Alle reacties Link kopieren
Oud papier, ook zoiets... Dat wordt 1x in de 4 weken opgehaald. Op een woensdagochtend héééél vroeg. Op dinsdagavond ben ik altijd weg, ben pas rond enen thuis. Ik rij dan mijn straat in, denk oh ja morgen ff kwartiertje eerder opstaan. Wat ik dan vergeet en op het moment dat ik wegga is het alweer opgehaald. Gelukkig komen er hier nu papiercontainers.
Oh mij lijkt ophalen juist zo fijn haha. Ik had dat in mijn vorige woonplaats, veel fijner!
Hier staan ook papiercontainers en glascontainers enzo, maar dat is te ver om 'even' te lopen voor mij. En vooral als je een zware of grote tas/doos hebt.

En dan vinden ze het gek dat er bijna niemand afval scheidt.
Alle reacties Link kopieren
lunaleeflang schreef:
13-05-2017 18:11
Oh mij lijkt ophalen juist zo fijn haha. Ik had dat in mijn vorige woonplaats, veel fijner!
Hier staan ook papiercontainers en glascontainers enzo, maar dat is te ver om 'even' te lopen voor mij. En vooral als je een zware of grote tas/doos hebt.

En dan vinden ze het gek dat er bijna niemand afval scheidt.
Ik woon in een doodlopende straat, dus oud-papier is net zover als het gewone afval.
Alle reacties Link kopieren
glas en plastic mag ik dan weer 2km verderop inleveren, ook erg lastig.
Alle reacties Link kopieren
Ik stel ook alles uit.
Als ik iets moet opruimen, leg ik het in mijn rommelkast. Daar blijf het net zolang liggen tot ik het nodig heb.
Ruim soms die kast op. Alleen is het snel weer zon rommel er in.
Ook met schoonmaken ende was. Stel het altijd uit. Moet er toch eens een ritme in krijgen.
Alleen ben gewoon te lui
Ik heb in elk geval al één jurkje verkocht :proud:

Weer €5 voor in het potje voor de vakantie. :puh:
cdreamer schreef:
13-05-2017 17:01
Ik ben echt precies het tegenovergestelde. Gewoon eraan denken hoe heerlijk het is als 'de koelkast weer schoon is' 'je was weer weggewerkt is'. Wat vaak helpt is daar een vast moment voor prikken, zoals de was etc.
Als het zo makkelijk was had ik het natuurlijk allang onder de knie. En trouwens, je kunt het wel een keer doen, maar twee weken later ligt er weer een bult ongevouwen was.
Is die laatste smilie wel de bedoeling Bumba? :)

Bij mij helpen de volgende dingen
1. Nooit met lege handen in huis lopen.
2. Een lijstje maken met wat ik vandaag wil doen.
O haha, ik dacht dat het een poppetje was die aan het feesten was, maar ik zie nu dat het middelvingers zijn :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het wel bumba.... Ik heb ook allerlei achterstallige dingen liggen. En ik vind zeker met kleine kinderen alles doen niet meevallen. Ben ook begonnen met lijstjes waar oa kasten uitzoeken opstaan maar moet nog steeds beginnen. OOK fotoboeken maken schiet niet echt op al ben ik wel weer begonnen.... even naar de stort rijden... wel vorige week een in de weg staand ding eindelijk verkocht en nog wat stoelen boven die als het goed is ook weggaan binnenkort. Ik moet nodig weer verder met mijn lijstjes ;-)
Alle reacties Link kopieren
dubbel
Even een update.... Dit waren mijn doelen voor deze week:

* Een stapel kleding voor de kringloopwinkel - maar misschien kan ik die inderdaad ook in de kledingbak van het Leger des Heils gooien, dat is minder ver weg
* Een stapel jurkjes die ik in de loop van de afgelopen maanden heb opgespaard die naar de stomerij moeten
* Een aantal kledingstukken die op Marktplaats moeten worden gezet


En wat ik tot nu toe heb gedaan:

* De kleding naar de kringloop gebracht
* De kleding die op MP moest op MP gezet - er word wel op geboden,maar vrij laag, dus ik twijfel wat ik nu zal doen. Want voor een paar euro haal ik mezelf welweer werk op de hals om constant heen en weer te mailen, betalingen in de gaten te houden, elke keer naar het postkantoor etc. Maar naar de kringloop brengen voelt ook weer niet goed. Hier zit ik nog over na te denken dus.

De jurkjes voor de stomerij liggen ook klaar, die ga ik straks wegbrengen nadat ik mijn zoontje bij de PSZ heb opgehaald.

Dus dan heb ik mijn doelen ruim voor zondag gehaald :yes:
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar Bumba. Ik ben ook een uitsteller en mijn man is nog erger. Waar ik er af en toe flink van baal dat dingen nog niet gebeurd zijn (en dat zet me dan soms aan tot actie) heeft mijn man de strategie om het te negeren en er helemaal niet mee te zitten dat die spullen voor de kringloop er nog staan en er nog 10 dingen op het to-do lijstje staan. En dat stimuleert mij dan ook weer niet om wel er hard aan te werken.

Hier dus ook al maandenlang spullen voor de kringloop, 2 dozen vol, maar ten eerste hebben we weinig tijd om ze weg te brengen (we hebben 's avonds veel tijd, maar dan is de kringloop dicht) en ten tweede zijn we nog bezig met opruimen en komen er elke week weer dingen bij. En ik heb niet zoveel zin om 2x naar de kringloop te moeten.

Wat ons helpt is inderdaad bezoek (alleen voor de begane grond, want verder komen ze niet, en soms wordt het zelfs erger omdat we dan een stapel papieren dan maar snel even in een kast gooien ipv uitzoeken) en andere omstandigheden die een duidelijke deadline met zich meebrengen. Zo komt er bij ons over een paar weken een verbouwing. Daardoor heb ik afgelopen weekend de schuur opgeruimd, zodat daar plek is voor de materialen voor de verbouwing. De rest van het huis wil ik ook zo opgeruimd mogelijk hebben, want het zal best stoffig worden en alles wat weg is kan geen stof verzamelen.

Verder helpt het me om een specifiek moment ervoor te plannen (liefst in mijn eentje als man en kinderen de deur uit zijn) en me dan in iets vast te bijten. Niet te grote doelen stellen helpt ook (ik wil soms 100 dingen tegelijk op Marktplaats zetten, tsja, dan is de drempel zo hoog dat ik het helemaal niet doe). En verder: gewoon doen. Ik ben nu het boek 'Je bent wat je doet' van Roos Vonk aan het lezen, dat is misschien voor jou ook leuk voor als je je huidige boek uit hebt.
Bedankt voor de boekentip. Volgens mij heb ik dat boek wel eens bij de bieb zien staan, dus ik zal hem eens reserveren als ik dit boek uit heb.
Herkenbaar.
Ik heb al veel geprobeerd
Lijstjes maken..
Gelijk op proberen te ruimen.

Het enige dat echt werkt bij mij:
Bezoek krijgen, want dan moet ik wel en ga ik er.. vlak voor het bezoek komt.. keihard tegenaan.

En ik ga een vaatwasser nemen.. dat scheelt iig afwas.
nicole123 schreef:
18-05-2017 11:02
(ik wil soms 100 dingen tegelijk op Marktplaats zetten, tsja, dan is de drempel zo hoog dat ik het helemaal niet doe).
Herkenbaar ja!
Af en toe doe ik de duplo, dan is er wat weg en verloopt de advertentie weer en mag ik weer opnieuw beginnen... en dat duurt dan weer even voordat ik het doe.

Ik ben nu wel zover dat als ik sommige andere dingen er al 2x heb opgezet met verlengingen en het is er nog steeds, ik het gewoon weggooi.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij helpt echt niets. Als ik een schema maak werkt dat 1 week en dan niet meer. Mijn partner is met meehelpen gestopt omdat hij vindt dat ik te weinig doe, de kinderen probeer ik wel te leren hun kleren in de afwasmand te gooien en ze moeten in het weekend afwassen. Ik heb een eengezinswoning en ik kan het niet schoonhouden, ik heb er ook gewoon geen zin in. Elke dag weer hetzelfde. Het voelt als werk, maar verplicht vrijwilligerswerk. En dan ben ik soms trots omdat ik naar mijn idee heel veel gedaan heb en dan zegt mijn man weer zoiets als: het is hier toch een zwijnenstal... Ik haat het huishouden. Nou, dit was mijn zinvolle bijdrage. :nope:
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar allemaal, ik heb allemaal lijstjes en doe overal een beetje. De logeerkamer/zolder/garage opruimen, waar onder andere nog een paar verhuisdozen staan van 2 jaar geleden :-$
Maar ben nu wel begonnen en wat mij heel erg helpt bij spullen die weg moeten of niet meer gebruikt worden, op FB te zetten op een verkoophoekje of weggeefhoekje. Vooral het weggeefhoekje kun je mooi bij zetten dat het wel gratis is, maar ook de volgende dag opgehaald moet worden.
En ik heb geaccepteerd dat ik soms liever dan dingen af ben die ik wil verkopen, dan dat ik ook het bedrag er voor krijg wat ik eigenlijk graag had willen hebben. hihi

Maar het is wel een stuk lastiger om even een dag flink door te pakken met een kleine erbij. Maar morgen gaan we weer een poging doen. Ik heb nog een hele doos dvd's staan... kom maar op met FB.
Alle reacties Link kopieren
elfquest24 schreef:
18-05-2017 12:47

En ik ga een vaatwasser nemen.. dat scheelt iig afwas.
Alleen die moet ook weer uitgepakt worden... ook heel vermoeiend soms dat die zichzelf niet uitpakt ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven