huishoudgeld
zondag 11 maart 2012 om 10:43
Hoi dames,
Wij zijn een jong stel die in juni een kindje verwachten. Verder hebben wij 4 katten die ook nog wel wat kosten (we hadden er ieder 2 en gingen toen samenwonen).
Zijn hier dames met een vergelijkbare situatie of die goed kunnen inschatten wat we ongeveer per maand kwijt zullen zijn aan boodschappen incl schoonmaakartikelen/ wasmiddel, kattenzorg en babyverzorging (luiers, voeding, badspullen)?
We hebben jaren veel te ruim geleefd met boodschappen en ik weet dus nog niet goed met hoeveel het zou 'moeten lukken'. We zullen nu toch goed op moeten letten.
Alvast bedankt!
Wij zijn een jong stel die in juni een kindje verwachten. Verder hebben wij 4 katten die ook nog wel wat kosten (we hadden er ieder 2 en gingen toen samenwonen).
Zijn hier dames met een vergelijkbare situatie of die goed kunnen inschatten wat we ongeveer per maand kwijt zullen zijn aan boodschappen incl schoonmaakartikelen/ wasmiddel, kattenzorg en babyverzorging (luiers, voeding, badspullen)?
We hebben jaren veel te ruim geleefd met boodschappen en ik weet dus nog niet goed met hoeveel het zou 'moeten lukken'. We zullen nu toch goed op moeten letten.
Alvast bedankt!
zondag 11 maart 2012 om 11:07
probeer gewoon eens met een bepaald bedrag uit te komen. Bijvoorbeeld 100 euro per week. En als dat lukt, kijk eens of 75 ook lukt...
Met een gezin van 4 kom ik makkelijk van 75 voor boodschappen uit, maar het is wel erg afhankelijk van je situatie en wensen. Krijgen de katten duur merkvoer of niet. Moet je dure poedermelk kopen voor je baby of geef je borstvoeding. Welke luiers? Koop je uitsluitend biologisch vlees of ga je voor de kiloknaller?
Wat ik aan boodschappen uitgeef kan wel eens niet haalbaar zijn voor een ander.
Met een gezin van 4 kom ik makkelijk van 75 voor boodschappen uit, maar het is wel erg afhankelijk van je situatie en wensen. Krijgen de katten duur merkvoer of niet. Moet je dure poedermelk kopen voor je baby of geef je borstvoeding. Welke luiers? Koop je uitsluitend biologisch vlees of ga je voor de kiloknaller?
Wat ik aan boodschappen uitgeef kan wel eens niet haalbaar zijn voor een ander.
zondag 11 maart 2012 om 11:08
Of op de site van het nibud. Daar kun je je financiële gegevens invoeren en dan krijg je te zien waarmee een gemiddeld gezin van jullie omvang het doet.
https://service.nibud.nl/ ... z=1.1331460537.1.1.utmcsr=google|utmccn=%28organic%29|utmcmd=organic|utmctr=%28not%20provided%29&__utmv=-&__utmk=36989984
https://service.nibud.nl/ ... z=1.1331460537.1.1.utmcsr=google|utmccn=%28organic%29|utmcmd=organic|utmctr=%28not%20provided%29&__utmv=-&__utmk=36989984
zondag 11 maart 2012 om 11:11
Dat ligt eraan wat je eisen zijn, of je vlees/vis eet, biologisch voedsel wilt of dat je naar de Aldi of de Jumbo gaat. Haal je je brood bij de bakker of de supermarkt etc.
Maak een weekmenu, doe 1 keer per week je boodschappen en begin met een budget van bijv. 100 of 75 euro per week (als je dat kunt besteden). Kijk of je daar alles van kunt kopen, zo niet doe je er wat bij, red je het makkelijk kun je er wat afhalen etc.
Succes ermee.
Maak een weekmenu, doe 1 keer per week je boodschappen en begin met een budget van bijv. 100 of 75 euro per week (als je dat kunt besteden). Kijk of je daar alles van kunt kopen, zo niet doe je er wat bij, red je het makkelijk kun je er wat afhalen etc.
Succes ermee.
zondag 11 maart 2012 om 11:15
quote:brunetteparis schreef op 11 maart 2012 @ 10:43:
Hoi dames,
We hebben jaren veel te ruim geleefd met boodschappen en ik weet dus nog niet goed met hoeveel het zou 'moeten lukken'.
Alvast bedankt!
Ik weet niet of je wel of geen schulden hebt maar als je geen schulden hebt dan heb je NIET te ruim geleefd. Het leven is een stuk leuker als je gezond en lekker kan eten.
Iedereen kent de tips wel om goedkoop boodschappen te doen.
Niet naar de winkel als je honger hebt want dan neem je gegarandeert te veel mee. Maak een lijstje. Koop geen voorgesneden groentes/vlees maar snij zelf. Koop kiloknallers. Koop groentes van het seizoen die in de aanbieding zijn.
Maar soms is het gewoon lekker om een biefstukje te kopen i.p.v. alweer gehakt en heb je zin in bloemkool terwijl de broccolli in de aanbieding is.
Leuk dat anderen booschappen kunnen doen voor ¤ 50,00 in de week maar als ik jou was zou ik dat niet willen als het niet nodig is.
Wat je wel kwijt bent aan boodschappen? Gewoon hetzelfde als nu maar dan met de kosten van babyvoeding en luiers extra. Meld je aan voor de blije doos van de prenatal en dan krijg je kortingsbonnen voor luiers van lekker in het leven.
Hoi dames,
We hebben jaren veel te ruim geleefd met boodschappen en ik weet dus nog niet goed met hoeveel het zou 'moeten lukken'.
Alvast bedankt!
Ik weet niet of je wel of geen schulden hebt maar als je geen schulden hebt dan heb je NIET te ruim geleefd. Het leven is een stuk leuker als je gezond en lekker kan eten.
Iedereen kent de tips wel om goedkoop boodschappen te doen.
Niet naar de winkel als je honger hebt want dan neem je gegarandeert te veel mee. Maak een lijstje. Koop geen voorgesneden groentes/vlees maar snij zelf. Koop kiloknallers. Koop groentes van het seizoen die in de aanbieding zijn.
Maar soms is het gewoon lekker om een biefstukje te kopen i.p.v. alweer gehakt en heb je zin in bloemkool terwijl de broccolli in de aanbieding is.
Leuk dat anderen booschappen kunnen doen voor ¤ 50,00 in de week maar als ik jou was zou ik dat niet willen als het niet nodig is.
Wat je wel kwijt bent aan boodschappen? Gewoon hetzelfde als nu maar dan met de kosten van babyvoeding en luiers extra. Meld je aan voor de blije doos van de prenatal en dan krijg je kortingsbonnen voor luiers van lekker in het leven.
zondag 11 maart 2012 om 11:22
mwah babyvoeding hoeft amper iets te kosten. Als je de borst geeft, scheelt het al klappen met geld die je anders aan nutrilon uitgeeft en zodra ze vast voedsel gaan eten, is het stukken goedkoper om zelf een banaantje te prakken ipv olvarit te geven (ik had altijd wel potjes op voorraad hoor, handig voor onderweg enzo, maar ik gaf het thuis eigenlijk nooit).
Dus alleen 1 à anderhalf pak luiers per week voor 10 euro.
Dus alleen 1 à anderhalf pak luiers per week voor 10 euro.
zondag 11 maart 2012 om 11:25
Wij geven zo'n 600 euro per maand uit aan de boodschappen en dierenvoer (2 volwassenen, kind van 4 jaar, 1 kleine hond, 2 katten en 3 konijnen). Toen onze dochter nog wat jonger was zat ik op zo'n 100 euro extra kosten voor luiers,billendoekjes en formule melk. Ik kocht vrijwel alles bij de Kruidvat (huismerk), ze hebben zelfs formule melk en potjes eten van het huismerk. Wat ook fijn is dat ze regelmatig aanbiedingen hebben, dan is het een kwestie van inslaan. Als je dat met luiers doet, hou dan wel rekening dat je kindje nog groeit. Niet dat jij bijv. 6 pakken in maat S inslaat. Dierenvoeding slaan wij tegenwoordig in bij Zooplus (online dierenwinkel) Ik koop voor een maand of 3-4 in een keer als er een aanbieding is. Scheelt echt in de kosten. Leuk is ook de gratis klantenkaart van de kruidvat, je spaart bij elke aankoop punten. Bij bijv. 80 euro kan je een deo gratis krijgen o.i.d. Met luiers o.i.d. loopt het al snel op. Bij zooplus heb je ook een gratis spaarprogramma waarbij je bijv. gratis kattengras, speelgoedjes o.i.d. krijgt bij elke bestelling.
zondag 11 maart 2012 om 11:29
Starshine : er is meer op de wereld dan nutrilon hoor. Ik geef jumbo eigen merk melk en kost 8 euro per pak (tegenover ik meen 19 voor nutrilon). Met 1 pak doe ik ongeveer een week, dus zo duur is het niet.
Luiers van kruitvat ipv pampers scheelt ook aardig wat en ik vind ze nog fijner ook. Zijn ook als beste getest. Je kan het zo duur maken als je zelf wil, maar als het voor minder kan en dat is goed zou ik gewoon kiezen voor de goedkopere varianten
Luiers van kruitvat ipv pampers scheelt ook aardig wat en ik vind ze nog fijner ook. Zijn ook als beste getest. Je kan het zo duur maken als je zelf wil, maar als het voor minder kan en dat is goed zou ik gewoon kiezen voor de goedkopere varianten
zondag 11 maart 2012 om 11:40
Hier geven we inderdaad ongeveer 75 euro per week uit, incl. luiers en biologisch vlees (maar zonder poedermelk, want borstvoeding). Vooral de eerste maanden was dat veel meer. Niet zozeer vanwege de kosten voor de baby, maar omdat we veel meer kant en klaar kochten, ik veel thuis was dus ook vaker in de supermarkt, dat soort redenen. En er is meer dan alleen luiers, denk aan, krampjesdruppeltjes, vitamine D+K, bepanthen. Niet allemaal echt nodig, maar wel allemaal echt duur.
Maar zolang het kind er nog niet is kun je mooi besparen, en dan straks extra uitgeven.
Maar zolang het kind er nog niet is kun je mooi besparen, en dan straks extra uitgeven.
zondag 11 maart 2012 om 13:27
mmm.. wij zijn met zijn 5-en en geven zo'n 80 euro per week uit aan de boodschappen..
Luiers kostten nu een 10 tje per pak (pampers )..Babydoekjes kocht in het de aanbieding.. en wisselde ik per merk.. Ook dat is persoonlijk.. de een zweert bij kruidvat de ander weer bij pampers.. Ik was zelf erg tevreden met huggies ..
Flesvoeding weet ik niet.. gaf alleen BV.. Ik weet wel dat eigenmerk poedermelk net zo goed is als nutrilon.. dus ..Verder kostte onze baby's niet zo gek veel.. Ik ga ook geen potjes behalve als we ergens heen gingen.. en een potje heb je ook van kruidvat/trekpleister meen ik..
Je kan het net zo duur maken als je zelf wil..
Luiers kostten nu een 10 tje per pak (pampers )..Babydoekjes kocht in het de aanbieding.. en wisselde ik per merk.. Ook dat is persoonlijk.. de een zweert bij kruidvat de ander weer bij pampers.. Ik was zelf erg tevreden met huggies ..
Flesvoeding weet ik niet.. gaf alleen BV.. Ik weet wel dat eigenmerk poedermelk net zo goed is als nutrilon.. dus ..Verder kostte onze baby's niet zo gek veel.. Ik ga ook geen potjes behalve als we ergens heen gingen.. en een potje heb je ook van kruidvat/trekpleister meen ik..
Je kan het net zo duur maken als je zelf wil..
zondag 11 maart 2012 om 14:44
quote:Starshine schreef op 11 maart 2012 @ 11:42:
oh vast Ivetje, maar toen ik 10 jaar geleden poedermelk nodig had kon je kiezen uit Nutrilon en een ander net zo duur merk. Die eigen merk dingen kwamen daarna pas.
Ow haha! Oke, ben blij dat ik nu pas een kleine heb dan
tegenwoordig heb je van eigen merk echt alles, speciaal tegen spugen, tegen krampjes, hypo-allergeen, noem maar op. En dus gelukkig niet zo duur als nutrilon. Vind 19 euro echt belachelijk voor een pak poedermelk.
Babydoekjes koop ik bij de makro overigens. Zo'n grote doos in de aanbieding. Heb nu huggies, maar als er iets anders in de aanbieding is neem ik die. Vind daar weinig verschil in zitten. Qua luiers vind ik er wel veel verschil in. Albert heijn luiers zitten hier vreselijk. De pasvorm klopt niet voor onze dochter
heb nu dus kruitvat eigen merk, maar pampers zitten ook goed dus als die in de aanbieding zijn neem ik die mee.
oh vast Ivetje, maar toen ik 10 jaar geleden poedermelk nodig had kon je kiezen uit Nutrilon en een ander net zo duur merk. Die eigen merk dingen kwamen daarna pas.
Ow haha! Oke, ben blij dat ik nu pas een kleine heb dan
Babydoekjes koop ik bij de makro overigens. Zo'n grote doos in de aanbieding. Heb nu huggies, maar als er iets anders in de aanbieding is neem ik die. Vind daar weinig verschil in zitten. Qua luiers vind ik er wel veel verschil in. Albert heijn luiers zitten hier vreselijk. De pasvorm klopt niet voor onze dochter
zondag 11 maart 2012 om 16:04
Hoi allemaal,
Wow wat een reacties allemaal, bedankt!
Ik ben zeker van plan om luiers, billendoekjes en andere verzorgingsartikelen van een huismerk te nemen zoals kruidvat.
De melk twijfel ik nog over, omdat nutrilon bijvoorbeeld wel weer overal te krijgen is, dat vind ik wel praktisch. Kost geloof ik 12, nogwat maar dat is dus de standaard melkpoeder, niet HA.
Ik was lange tijd vegetarier, sinds mijn zwangerschap ben ik weer gezwicht voor af en toe vlees, maar zeker niet elke dag. Gewoon van de supermarkt.
Ik heb ook een blender om zelf hapjes te maken voor de kleine!
Wow wat een reacties allemaal, bedankt!
Ik ben zeker van plan om luiers, billendoekjes en andere verzorgingsartikelen van een huismerk te nemen zoals kruidvat.
De melk twijfel ik nog over, omdat nutrilon bijvoorbeeld wel weer overal te krijgen is, dat vind ik wel praktisch. Kost geloof ik 12, nogwat maar dat is dus de standaard melkpoeder, niet HA.
Ik was lange tijd vegetarier, sinds mijn zwangerschap ben ik weer gezwicht voor af en toe vlees, maar zeker niet elke dag. Gewoon van de supermarkt.
Ik heb ook een blender om zelf hapjes te maken voor de kleine!
zondag 11 maart 2012 om 16:08
quote:brunetteparis schreef op 11 maart 2012 @ 16:04:
Hoi allemaal,
Wow wat een reacties allemaal, bedankt!
Ik ben zeker van plan om luiers, billendoekjes en andere verzorgingsartikelen van een huismerk te nemen zoals kruidvat.
De melk twijfel ik nog over, omdat nutrilon bijvoorbeeld wel weer overal te krijgen is, dat vind ik wel praktisch. Kost geloof ik 12, nogwat maar dat is dus de standaard melkpoeder, niet HA.
Ik was lange tijd vegetarier, sinds mijn zwangerschap ben ik weer gezwicht voor af en toe vlees, maar zeker niet elke dag. Gewoon van de supermarkt.
Ik heb ook een blender om zelf hapjes te maken voor de kleine!er zit ook wel overal een kruidvat, trekpleister, etos of AH.. dus huismerk melk is makkelijk te verkrijgen.. echt.. het scheelt bakken..
Hoi allemaal,
Wow wat een reacties allemaal, bedankt!
Ik ben zeker van plan om luiers, billendoekjes en andere verzorgingsartikelen van een huismerk te nemen zoals kruidvat.
De melk twijfel ik nog over, omdat nutrilon bijvoorbeeld wel weer overal te krijgen is, dat vind ik wel praktisch. Kost geloof ik 12, nogwat maar dat is dus de standaard melkpoeder, niet HA.
Ik was lange tijd vegetarier, sinds mijn zwangerschap ben ik weer gezwicht voor af en toe vlees, maar zeker niet elke dag. Gewoon van de supermarkt.
Ik heb ook een blender om zelf hapjes te maken voor de kleine!er zit ook wel overal een kruidvat, trekpleister, etos of AH.. dus huismerk melk is makkelijk te verkrijgen.. echt.. het scheelt bakken..
zondag 11 maart 2012 om 17:16
quote:poldervrouw schreef op 11 maart 2012 @ 13:27:
Luiers kostten nu een 10 tje per pak (pampers ..
Dat heb ik er nog nooit voor hoeven te betalen. Er is altijd wel ergens een kortingsactie of voordeelbonnen actie.
Dus in de praktijk betaal je een stuk minder voor je pampers.
Bij de eigen merken hebben ze veel minder vaak een aanbieding.
Of ik zie het niet omdat ik toch pampers gebruik maar doordat die minder vaak in de aanbieding zijn ben je volgens mij met een huismerk duurder uit dan dat je gebruik maakt van de aanbiedingen voor pampers.
Luiers kostten nu een 10 tje per pak (pampers ..
Dat heb ik er nog nooit voor hoeven te betalen. Er is altijd wel ergens een kortingsactie of voordeelbonnen actie.
Dus in de praktijk betaal je een stuk minder voor je pampers.
Bij de eigen merken hebben ze veel minder vaak een aanbieding.
Of ik zie het niet omdat ik toch pampers gebruik maar doordat die minder vaak in de aanbieding zijn ben je volgens mij met een huismerk duurder uit dan dat je gebruik maakt van de aanbiedingen voor pampers.
zondag 11 maart 2012 om 20:30
Kruitvat luiers zijn vaak in de aanbieding hoor dan is het gewoon groot inslaan.
Voeding moet je gewoon eigen merk nemen van de supermarkt waar je je wekelijkse boodschappen doet. Wij doen dat bij jumbo en komen daar dus elke week. Dan neem je ook gewoon standaard een pak voeding mee. Voor Nutrilon moet je ook naar de winkel, dus dat verschil zie ik niet zo
Voeding moet je gewoon eigen merk nemen van de supermarkt waar je je wekelijkse boodschappen doet. Wij doen dat bij jumbo en komen daar dus elke week. Dan neem je ook gewoon standaard een pak voeding mee. Voor Nutrilon moet je ook naar de winkel, dus dat verschil zie ik niet zo
zondag 11 maart 2012 om 20:46
Wij zitten op ongeveer 110 euro per week voor 2 volwassenen, dreumes en 2 katten. Maar ik ben onlangs overgestapt en doe nu mijn boodschappen bij de Lidl. Dat scheelt echt heel veel. Wat Lidl niet heeft haal ik bij Jumbo.
Ik haal overigens mijn brood wel bij de bakker en het vlees bij de slager. Vis bij de visboer. Duurder, maar door de besparing op de rest van de boodschappen kunnen wij het goed missen.
Luiers haal ik bij Kruidvat en billendoekjes + snoetenpoetsers bij Lidl.
Ik haal overigens mijn brood wel bij de bakker en het vlees bij de slager. Vis bij de visboer. Duurder, maar door de besparing op de rest van de boodschappen kunnen wij het goed missen.
Luiers haal ik bij Kruidvat en billendoekjes + snoetenpoetsers bij Lidl.
maandag 12 maart 2012 om 17:52
maar sugarmiss, wat als je ineens toch minder móet uitgeven aan je boodschappen omdat je je baan kwijtraakt oid? Dan móet je echt flink omswitchen, terwijl als je al gewend bent om op te letten, dit een stuk makkelijker gaat. En inderdaad een biefstukje is heerlijk op zn tijd, maar met een 35% korting sticker smaakt ie me nog beter