Huizenjacht topic

16-02-2024 10:15 434 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
In de huidige huizenmarkt is het vinden en bemachtigen van een koopwoning een flinke uitdaging. Dus het leek mij leuk om een kletstopic te starten voor eenieder die op zoek is naar een huis.

In dit topic kunnen we elkaar tips geven, stoom afblazen en elkaar moed inspreken dat we ooit dat droomhuis echt gaan vinden.

Wie schrijft er mee?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil het eigenlijk ook wel opnemen voor de makelaars. Ja er zitten boeven bij, maar zeker ook hele goede makelaars.

Een aantal jaren geleden woonden wij in een heel klein appartementje. Ik had een nieuwe woning gevonden, dus het appartement moest z.s.m. verkocht worden.

Toevallig stond er al een hele tijd een ander appartement in hetzelfde complex te koop. Dus ik heb die makelaar gebeld en gevraagd hoe het daar mee zat. De makelaar vertelde me dat het appartement al was verkocht, maar nog te koop stond vanwege de nog lopende ontbindende voorwaarden.

Uiteindelijk zijn we een hele mooie deal overeen gekomen. De makelaar heeft namelijk alle mensen gebeld die het appartement beneden hadden bezichtigd. Hij heeft ze uitgenodigd om bij ons te komen kijken en een bod te doen. Hierdoor hebben wij niet op Funda hoeven adverteren.

Het grappige van alles was nog; het makelaarskantoor had ons, vanwege het weinige werk, een heel gunstige overeenkomst aangeboden. Uiteindelijk bleek de interesse hoger te zijn, dan zij hadden ingeschat. Hierop vroeg de makelaar of ik akkoord wilde gaan met een voor ons minder gunstig contract.

Ik heb de makelaar gevraagd of het extra geld naar hem in persoon zou gaan of naar zijn werkgever. Naar zijn werkgever was zijn reactie. Hierna liet ik vallen dat deze waarschijnlijk meer dan genoeg te besteden had. Lachend zei de makelaar dat zijn werkgever op dat moment op vakantie in Spanje was.

Uiteindelijk ben ik niet akkoord gegaan met het contract. Wel hebben de makelaar en ik op de dag van overdracht samen geproost en de opbrengst eerlijk verdeeld. Hij zelf had zich immers uit de naad gewerkt en dat verdiende een dikke vette beloning. Zijn lach op zijn gezicht zal ik NOOIT vergeten :-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Benco schreef:
04-09-2024 10:28
Ik wil het eigenlijk ook wel opnemen voor de makelaars. Ja er zitten boeven bij, maar zeker ook hele goede makelaars.

Een aantal jaren geleden woonden wij in een heel klein appartementje. Ik had een nieuwe woning gevonden, dus het appartement moest z.s.m. verkocht worden.

Toevallig stond er al een hele tijd een ander appartement in hetzelfde complex te koop. Dus ik heb die makelaar gebeld en gevraagd hoe het daar mee zat. De makelaar vertelde me dat het appartement al was verkocht, maar nog te koop stond vanwege de nog lopende ontbindende voorwaarden.

Uiteindelijk zijn we een hele mooie deal overeen gekomen. De makelaar heeft namelijk alle mensen gebeld die het appartement beneden hadden bezichtigd. Hij heeft ze uitgenodigd om bij ons te komen kijken en een bod te doen. Hierdoor hebben wij niet op Funda hoeven adverteren.

Het grappige van alles was nog; het makelaarskantoor had ons, vanwege het weinige werk, een heel gunstige overeenkomst aangeboden. Uiteindelijk bleek de interesse hoger te zijn, dan zij hadden ingeschat. Hierop vroeg de makelaar of ik akkoord wilde gaan met een voor ons minder gunstig contract.

Ik heb de makelaar gevraagd of het extra geld naar hem in persoon zou gaan of naar zijn werkgever. Naar zijn werkgever was zijn reactie. Hierna liet ik vallen dat deze waarschijnlijk meer dan genoeg te besteden had. Lachend zei de makelaar dat zijn werkgever op dat moment op vakantie in Spanje was.

Uiteindelijk ben ik niet akkoord gegaan met het contract. Wel hebben de makelaar en ik op de dag van overdracht samen geproost en de opbrengst eerlijk verdeeld. Hij zelf had zich immers uit de naad gewerkt en dat verdiende een dikke vette beloning. Zijn lach op zijn gezicht zal ik NOOIT vergeten :-D
Dit is inderdaad een hele nette betrouwbare makelaar:

- hij zorgt dat hij minder werk heeft door alleen de bekende groep af te bellen. Hij had ook dat kunnen doen + funda. Had je meer gegadigden gehad en wellicht een betere prijs;
- hij probeert je vervolgens een minder gunstig contract aan te bieden
- als je daar niet mee akkoord gaat, wil hij wel wat anders regelen en onder de tafel een beloning opstrijken. Als zijn werkgever dat zou weten is dat een reden voor ontslag op staande voet.

Ja dit klinkt echt als een super betrouwbare makelaar :facepalm:
Alle reacties Link kopieren Quote
EHV1981 schreef:
04-09-2024 10:44
Dit is inderdaad een hele nette betrouwbare makelaar:

- hij zorgt dat hij minder werk heeft door alleen de bekende groep af te bellen. Hij had ook dat kunnen doen + funda. Had je meer gegadigden gehad en wellicht een betere prijs;
- hij probeert je vervolgens een minder gunstig contract aan te bieden
- als je daar niet mee akkoord gaat, wil hij wel wat anders regelen en onder de tafel een beloning opstrijken. Als zijn werkgever dat zou weten is dat een reden voor ontslag op staande voet.

Ja dit klinkt echt als een super betrouwbare makelaar :facepalm:
Hahaha dit is een knap staaltje woorden verdraaien.

- het appartement dat beneden te koop stond was het eerste in jaren. Iedereen die dus mogelijk interesse had in een appartement binnen dit segment had zich al bij hem gemeld. Hij wist daardoor precies wie er betrouwbaar was en wie niet
- het heeft ons enorm veel kosten gescheeld, geen Funda, geen foto's enz
- we hadden een zeer gunstig contract, zijn werkgever wilde later het contract wijzigen, dit heb IK geweigerd
- IK heb de makelaar persoonlijk beloond voor zijn werkzaamheden, omdat IK hem een topper vond. Het kan gerust zijn dat de makelaar het heeft afgedragen aan zijn werkgever, dat weet ik verder niet, dat gaat me ook niets aan en daar sta ik verder ook compleet buiten!

Persoonlijk vond ik het erg netjes. De makelaar is actief mensen gaan bellen en uit gaan nodigen voor een bezichtiging. En dat allemaal voor een veel lagere prijs dan het kant en klare op Funda plempen en wachten maar werk :-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben vanmorgen een bod gedaan op een huis (gesloten inschrijving) en werden zojuist gebeld dat ons bod is geaccepteerd!!

Na 2,5 jaar zoeken, talloze bezichtigingen en elke keer nét niet het hoogste bod hebben, hebben we nu toch ineens een nieuw huis!
Alle reacties Link kopieren Quote
Gefeliciteerd procne.

Wij hebben ook een huis gekocht. Het allereerste huis dat we bezichtigd hadden en een bod op hadden gedaan.
Het betrof een ex huurwoning en als je in deze regio een huurwoning achter liet mocht je eerder bieden dan de rest. Heb wel wat overboden maar was maar 5 procent ofzo en ik vond de woning heel laag geprijsd.
T is echt wel een leuke hoekwoning met een grote tuin in een leuke buurt.
Als ik het zo lees hebben wij mazzel gehad. Wellicht heeft iemand hier iets aan als diegene in dezelfde situatie zit. Informeren bij een woningbouw vereniging is dan misschien een optie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lig beroerd in bed dus was wat posts aan het teruglezen, maar de verkopers van het huis dat wij dit jaar gekocht hebben, hadden andere bezichtigingen ook afgezegd op het moment dat wij een bod (9K onder de vraagprijs!) deden. Wij vertelden in onze brief geworteld te zijn in dit dorp enz, de andere partijen kwamen vanuit de andere kant van het land. En hadden soms zelfs al een bezichtiging gedaan maar wilden nog eens kijken, die kans kregen ze dus niet meer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Benco schreef:
04-09-2024 10:28
Ik wil het eigenlijk ook wel opnemen voor de makelaars. Ja er zitten boeven bij, maar zeker ook hele goede makelaars.

Een aantal jaren geleden woonden wij in een heel klein appartementje. Ik had een nieuwe woning gevonden, dus het appartement moest z.s.m. verkocht worden.

Toevallig stond er al een hele tijd een ander appartement in hetzelfde complex te koop. Dus ik heb die makelaar gebeld en gevraagd hoe het daar mee zat. De makelaar vertelde me dat het appartement al was verkocht, maar nog te koop stond vanwege de nog lopende ontbindende voorwaarden.

Uiteindelijk zijn we een hele mooie deal overeen gekomen. De makelaar heeft namelijk alle mensen gebeld die het appartement beneden hadden bezichtigd. Hij heeft ze uitgenodigd om bij ons te komen kijken en een bod te doen. Hierdoor hebben wij niet op Funda hoeven adverteren.

Het grappige van alles was nog; het makelaarskantoor had ons, vanwege het weinige werk, een heel gunstige overeenkomst aangeboden. Uiteindelijk bleek de interesse hoger te zijn, dan zij hadden ingeschat. Hierop vroeg de makelaar of ik akkoord wilde gaan met een voor ons minder gunstig contract.

Ik heb de makelaar gevraagd of het extra geld naar hem in persoon zou gaan of naar zijn werkgever. Naar zijn werkgever was zijn reactie. Hierna liet ik vallen dat deze waarschijnlijk meer dan genoeg te besteden had. Lachend zei de makelaar dat zijn werkgever op dat moment op vakantie in Spanje was.

Uiteindelijk ben ik niet akkoord gegaan met het contract. Wel hebben de makelaar en ik op de dag van overdracht samen geproost en de opbrengst eerlijk verdeeld. Hij zelf had zich immers uit de naad gewerkt en dat verdiende een dikke vette beloning. Zijn lach op zijn gezicht zal ik NOOIT vergeten :-D
Je beschrijft juist een boef.
Alle reacties Link kopieren Quote
EHV1981 schreef:
04-09-2024 10:44
Dit is inderdaad een hele nette betrouwbare makelaar:

- hij zorgt dat hij minder werk heeft door alleen de bekende groep af te bellen. Hij had ook dat kunnen doen + funda. Had je meer gegadigden gehad en wellicht een betere prijs;
- hij probeert je vervolgens een minder gunstig contract aan te bieden
- als je daar niet mee akkoord gaat, wil hij wel wat anders regelen en onder de tafel een beloning opstrijken. Als zijn werkgever dat zou weten is dat een reden voor ontslag op staande voet.

Ja dit klinkt echt als een super betrouwbare makelaar :facepalm:
Nou precies dit. Doet klant tekort en bedondert zijn werkgever.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lorem_Ipsum schreef:
19-09-2024 12:01
Je beschrijft juist een boef.
Ik heb er al eerder verder op gereageerd, dus ik ga niet in herhaling vallen. Het enige dat ik nog toe wil voegen is; ik was en ben blij met de deal. Ik vond dat de koper schandalig veel heeft betaald voor het appartement. Ik maakte me met dit bedrag al zorgen om de koper (en wilde daarom eigenlijk zelfs met het 2e bod akkoord gaan, maar mijn omgeving en de makelaar hebben mij er van weten te overtuigen het hoogste bod te accepteren).

Hoe de makelaar intern dingen heeft georganiseerd of geregistreerd is zijn eigen verantwoordelijkheid. Daar sta ik verder buiten.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven