Huizenjacht topic
vrijdag 16 februari 2024 om 10:15
In de huidige huizenmarkt is het vinden en bemachtigen van een koopwoning een flinke uitdaging. Dus het leek mij leuk om een kletstopic te starten voor eenieder die op zoek is naar een huis.
In dit topic kunnen we elkaar tips geven, stoom afblazen en elkaar moed inspreken dat we ooit dat droomhuis echt gaan vinden.
Wie schrijft er mee?
In dit topic kunnen we elkaar tips geven, stoom afblazen en elkaar moed inspreken dat we ooit dat droomhuis echt gaan vinden.
Wie schrijft er mee?
woensdag 17 september 2025 om 15:33
Ik volg mee...ik ben nu al ca. 2 jaar aan het kijken...afgelopen periode enorm veel bezichtigingen gehad en geboden. Volgende maandag weer een bezichtiging in een bovenwoning.
Appartement waarop ik voor mijn vakantie op heb geboden (bod niet geaccepteerd heb lager geboden) is nog steeds niet verkocht. Dat geeft wel wat hoop, want het appartement is t.o.v. andere appartementen die daar ook te koop zijn niet instap klaar maar wordt wel aangeboden voor dezelfde prijs.
Er staan er nu tientallen te koop...maar de moed om keer op keer te bezichtigingen en dan teleurgesteld worden dat je bod niet wordt geaccepteerd...is zacht gezegd moedeloos + er staat nu weer een zelfde appartement te koop in het zelf blok....zeggen jullie kijken? Of je weet hoe ze eruit zien...gewoon bieden.
Appartement waarop ik voor mijn vakantie op heb geboden (bod niet geaccepteerd heb lager geboden) is nog steeds niet verkocht. Dat geeft wel wat hoop, want het appartement is t.o.v. andere appartementen die daar ook te koop zijn niet instap klaar maar wordt wel aangeboden voor dezelfde prijs.
Er staan er nu tientallen te koop...maar de moed om keer op keer te bezichtigingen en dan teleurgesteld worden dat je bod niet wordt geaccepteerd...is zacht gezegd moedeloos + er staat nu weer een zelfde appartement te koop in het zelf blok....zeggen jullie kijken? Of je weet hoe ze eruit zien...gewoon bieden.
woensdag 17 september 2025 om 15:41
woensdag 17 september 2025 om 18:19
Plasticss schreef: ↑17-09-2025 15:33Appartement waarop ik voor mijn vakantie op heb geboden (bod niet geaccepteerd heb lager geboden) is nog steeds niet verkocht. Dat geeft wel wat hoop, want het appartement is t.o.v. andere appartementen die daar ook te koop zijn niet instap klaar maar wordt wel aangeboden voor dezelfde prijs.
Lager geboden - Moet je wel heel heel erg veel geluk hebben. Ik heb de afgelopen maanden begrepen dat onder de vraagprijs bieden, ook bij niet instapklaar, geen goed plan is. Bij wel instapklaar is hooguit de kans groter dat je flink moet overbieden, wat bij een niet-instapklaar appartement minder voor de hand ligt. Maar lager bieden wordt 99 van de 100x toch echt lacherig weggewoven.
Nog steeds niet verkocht. Van mijn aankoopmakelaar heb ik begrepen dat veel makelaren op enig moment de woning een label geven: achtereenvolgens onder optie, onder bod, verkocht onder voorbehoud, en verkocht. Maar er zijn er ook die dat niet of heel veel later doen. Dus wellicht is het wel al verkocht, maar de overdracht nog niet.
woensdag 17 september 2025 om 20:42
Klopt, mijn huis heeft als te koop op de site gestaan tot de dag dat ik de sleutel kreeg. Dus puur afgaan op Funda zegt echt te weinig.Grasgevoerd schreef: ↑17-09-2025 18:19Lager geboden - Moet je wel heel heel erg veel geluk hebben. Ik heb de afgelopen maanden begrepen dat onder de vraagprijs bieden, ook bij niet instapklaar, geen goed plan is. Bij wel instapklaar is hooguit de kans groter dat je flink moet overbieden, wat bij een niet-instapklaar appartement minder voor de hand ligt. Maar lager bieden wordt 99 van de 100x toch echt lacherig weggewoven.
Nog steeds niet verkocht. Van mijn aankoopmakelaar heb ik begrepen dat veel makelaren op enig moment de woning een label geven: achtereenvolgens onder optie, onder bod, verkocht onder voorbehoud, en verkocht. Maar er zijn er ook die dat niet of heel veel later doen. Dus wellicht is het wel al verkocht, maar de overdracht nog niet.
Overigens wordt landelijk ongeveer 75% van de huizen boven de vraagprijs verkocht. Maar dus ook 25% niet. Het hoeft dus niet per se bizar te zijn om niet altijd op alles te overbieden. Hangt ook echt af van locatie, type huis en vooral: de vraagprijs.
donderdag 18 september 2025 om 08:11
Nou ze gingen wel lager dus dat was niet het punt + het was een voormalig huurwoning geweest + familie van de makelaar dus dan weet je wel hoe het gaat (werd ook 3x benoemt). Daarnaast zei de makelaar heel simpel 'Ja als het opknapt voor 20.000 euro dan verkoop je het zo voor meer winst'. Hallo?? ik wil het niet eens verkopen daarna ik moet er gaan wonen....en 20.000 euro is wel heel erg optimistisch zei ik hem.Grasgevoerd schreef: ↑17-09-2025 18:19Lager geboden - Moet je wel heel heel erg veel geluk hebben. Ik heb de afgelopen maanden begrepen dat onder de vraagprijs bieden, ook bij niet instapklaar, geen goed plan is. Bij wel instapklaar is hooguit de kans groter dat je flink moet overbieden, wat bij een niet-instapklaar appartement minder voor de hand ligt. Maar lager bieden wordt 99 van de 100x toch echt lacherig weggewoven.
Het is nog niet verkocht het staat namelijk bij twee makelaars te koop, als een appartement of woning niet snel of goed verkocht wordt gaan deze makelaars met elkaar samen werken om het alsnog te verkopen. Het is hier een beetje een vreemde gang van zaken.
donderdag 18 september 2025 om 12:43
Ja, wij hebben ook eens achter een huis gebeld dat al enige tijd te koop stond, maar ondertussen al onder optie was. Maanden laten stond het alsnog als “te koop” op Funda.nausicaa schreef: ↑17-09-2025 20:42Klopt, mijn huis heeft als te koop op de site gestaan tot de dag dat ik de sleutel kreeg. Dus puur afgaan op Funda zegt echt te weinig.
Overigens wordt landelijk ongeveer 75% van de huizen boven de vraagprijs verkocht. Maar dus ook 25% niet. Het hoeft dus niet per se bizar te zijn om niet altijd op alles te overbieden. Hangt ook echt af van locatie, type huis en vooral: de vraagprijs.
En verder heb je gelijk: we zijn niet op zoek naar een starterswoning (en tegelijkertijd ook een huis dat niet veel te groot is: we zijn tenslotte maar met z’n 3-tjes). En in ons geval denk ik ook: komt tijd, komt raad.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in