Huizenmarkt Hillegom

03-07-2019 19:16 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zijn ons aan het oriënteren om een huis te kopen (in de buurt van) Hillegom. Nu ben ik heel benieuwd hoe de markt daar is? Gaan de huizen boven de vraagprijs weg? En zo ja hoeveel procent? Wie heeft er recente ervaringen met het kopen/verkopen van een huis daar?
Lees mee, ben ook benieuwd!
Ik wil je niet ongelukkig maken, maar het is hier knap overspannen.

Wij zijn een dorp verderop op zoek naar een apartement rond 300.000. Niet te doen... er komt amper wat op de markt :-(

Vrienden van ons zijn op zoek naar een huis in een iets hogere prijsklasse. Niet te doen. Alles wat er te koop komt gaat ver boven de vraagprijs weg.
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
1x was wel genoeg....
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.
Collega van mij wil met haar man een huis kopen in de buurt van Hillegom. Bieden zelf al vaak zo'n 20k boven de vraagprijs, maar worden daar met nog eens 20k overboden
De halve Van den Endelaan staat al maanden te koop. Wel mooie huizen. Het is in Hillegom niet zo overspannen als in Haarlem. Volgens mij maak je er nog wel kans. Er staat wel meer wat langer te koop, te hoge vraagprijs vermoed ik.
Wij wonen in de omgeving. Hebben vorig jaar een huis verkocht en een ander huis gekocht. Eerst gekocht, omdat het risico zonder huis te komem zitten groter was dan met 2 huizen te blijven zitten. Zo snel gingen de huizen hier. Als ik de vraagprijzen nu zie, en de korte duur dat ze te koop staan, denk ik dat we nu ca. 50.000, misschien wel 75.000 meer hadden kunnen krijgen voor ons vorige huis. Daarentegen hadden we voor ons huidige huis ook veel meer moeten neerleggen.

Mijn conclusie is dan ook; heksenketel. Dikke kans dat je veel meer moet bieden dan je wil (en verstandig is). Beste kans heb je nog met een klushuis vermoed ik. Maar dan moet je wel zelf wat kunnen want aannemers zijn ook niet te vinden/vragen de hoofdprijs.
MinkeDeWit schreef:
03-07-2019 20:00
De halve Van den Endelaan staat al maanden te koop. Wel mooie huizen.
Tsja voor ruim 7 ton is dat niet zo raar!
Het gaat best goed met de economie, maar er blijven maar weinigen die dat kunnen betalen.
Die van den Endelaan is boven ons budget, dus dat gaat m niet worden. Wel jammer om te horen dat het daar dus ook al zo’n gekte is. Maar op zich verbaasd het mij niet.
Ambachtstraat staat ook al een tijd te koop. Leuk huis in leuke straat, maar flink te hoog geprijsd. Ik denk dat ze wachten op die ene gek die het ervoor geeft :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven