Huren eindhoven tips?

22-06-2020 18:58 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!
Ik roep al jaren dat ik ontzettend graag in Eindhoven wil wonen. Inmiddels werk ik er nu fulltime en heb ik dus ook daadwerkelijk geld om iets te gaan huren. Kopen is voor mij als single echt onmogelijk (zeker nu ik nog maar net ben begonnen op de arbeidsmarkt), dus ik ben aangewezen op huren. Ik sta al even ingeschreven bij de woningbouw, maar zoals iedereen weet zijn de wachtlijsten opgelopen tot een jaar of 6 voor je ergens voor in aanmerking komt. Natuurlijk reageer ik wel op loting, maar tot nu toe geen geluk gehad. Ook kijk ik elke dag op verschillende websites waar ze particuliere huur aanbieden. Toch schrik ik daar van de prijzen, 900€ kale huur voor een appartementje vind ik wel erg prijzig, zeker omdat ik het alleen moet betalen.

Nu hoopte ik dat er hier op het viva forum misschien mensen zitten die in Eindhoven wonen/ gewoond hebben en wellicht nog wat websites of contactpersonen kennen die mij kunnen helpen in deze zoektocht :)
Heb je gekeken naar antikraak?
Verder ken ik woonbedrijf en wooniezie
Hoelang ben je ingeschreven? 6 jaar is zo ongeveer de wachttijd voor de categorie niet veel soeps.
Nieuwbouw heeft gemiddeld een kortere wachttijd (omdat er veel woningen tegelijk online komen in 1 advertentie).
Probeer eens flexwonen, in Eindhoven of evt Helmond (voor tijdelijk).
Ik sta 3 jaar ingeschreven nu dus helaas nog verre van lang genoeg...

Flexwonen heb ik ook naar gekeken, maar momenteel staat er niks op. Zou ook een prima optie zijn namelijk!
Let ook op de inkomens eisen, voor vrije sector huur moet je meestal wel 4 tot 5x de huur verdienen (dus 900*4=3600 bruto). Als je daar voor in aanmerking komt zou ik gewoon voor de appartementen gaan want 900 is niet duur.

Pararius en Funda zijn fijne sites om rond te scharrelen en veel makelaars hebben eigen aanbod op o.a. hun facebook, dus het helpt als je die contacteert.
Ugli schreef:
23-06-2020 11:37
Let ook op de inkomens eisen, voor vrije sector huur moet je meestal wel 4 tot 5x de huur verdienen (dus 900*4=3600 bruto). Als je daar voor in aanmerking komt zou ik gewoon voor de appartementen gaan want 900 is niet duur.

Pararius en Funda zijn fijne sites om rond te scharrelen en veel makelaars hebben eigen aanbod op o.a. hun facebook, dus het helpt als je die contacteert.
Klopt, meestal 3x de huur. Aangezien ik net ben begonnen op de arbeidsmarkt is mijn salaris nog niet zo hoog ;) Heb me ingeschreven bij een aantal makelaars!
Er zijn heel wat Facebookgroepen waar kamers, studio’s en appartementen worden aangeboden. Ik raad je aan om van de verschillende pagina’s lid te worden.

Daarnaast zijn er best wel wat projecten speciaal voor jonge mensen/alleenstaanden. Dan bedoel ik dus studio’s.
The Student Hotel en Eindhoven2Stay. Ook op Strijp S zijn, volgens mij, wat van dit soort woningen. Hoe duur deze zijn, weet ik zo niet.

Verder weet ik dat veel bekenden van mij via via aan woonruimte zijn gekomen. Zowel koop als huur. Vraag dus vooral aan je collega’s en vrienden of ze hun oren en ogen open houden!!
skellar wijzigde dit bericht op 23-06-2020 20:38
Reden: Foutje
1.27% gewijzigd
Heb je even een PB gestuurd met nog een tip, TO

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven