Huren via marktplaats

31-12-2013 15:53 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste,

ik heb een woning via Marktplaats gevonden (direct van eigenaar),maar nu ik vraag me af hoe kan ik zeker zijn dat deze persoon woningeigenaar is?

Natalija
Vraag het hem/haar? Vraag gegevens op bij het kadaster?

Ik woon nu al een tijdje een woning die ik heb gevonden via marktplaats. Een prachthuis, mooie locatie, niet heel erg goedkoop maar zeker het geld waard. Ben er waanzinnig blij mee, ga hier voorlopig niet weg.
Wat is je angst in deze, Nacafaca?
Dat misschien hij is niet wonineginaar maar ook huurder die gaat nu deze woning naar onz huren.
quote:nacafaca schreef op 31 december 2013 @ 16:12:

Dat misschien hij is niet wonineginaar maar ook huurder die gaat nu deze woning naar onz huren.Zolang je een huurcontract hebt, heb je ook huurbescherming. Dus?
Ja,maar iemand mag een huurcontract stellen of niet?
Waarom denk jij van niet?

Edit: misschien heb je hier iets aan: http://www.huurders.info/?id=239
Volgens mij ieman mag dat doen.Ik dacht dat misschien mag ik voor huurcontract tekenen naar gemeente gaan om te vraag wie woningeigenaar is?
quote:nacafaca schreef op 31 december 2013 @ 17:00:

Volgens mij ieman mag dat doen.Ik dacht dat misschien mag ik voor huurcontract tekenen naar gemeente gaan om te vraag wie woningeigenaar is?

Woningeigenaar is bekend bij kadaster, zoals ik al zei.

Maar wat is nou precies je angst, leg dat eens uit?
Ok dank je.Ik bang van fraude.Ik kwam uit een land waar deze soorten van frauden zijn normaal.
In Nederland zijn er ook mensen die huizen 'verhuren' die helemaal niet van hen zijn. Bijvoorbeeld door van verschillende mensen een flink bedrag aan borg te innen en dan gewoon te verdwijnen. Ik zou dus zeker kritisch blijven.

Maar de eigenaar van een pand kun je inderdaad opvragen bij het kadaster.
Om je in te kunnen schrijven bij de gemeente heb je schriftelijke toestemming nodig van de eigenaar, deze moet je dan mee nemen. Dan kom je er vanzelf achter, toch?
Als iemand begint over een contante betaling ("sleutelgeld") of geld overmaken naar een buitenlandse rekening: NOOIT doen. Je weet dan al dat het fraude is.

Lees dit eens:

http://www.studenten.net/ ... _zoektocht_naar_een_kamer

En dit:

http://www.meldpuntkamerverhuur.nl/zwarte_lijst
quote:Naara schreef op 31 december 2013 @ 16:14:

[...]

Zolang je een huurcontract hebt, heb je ook huurbescherming. Dus?

niet helemaal

als dat huurcontract niet door de eigenaar maar door iemand anders is opgesteld, heb je niks....

en TO: altijd een huurcontract eisen en tekenen, zonder contract heb je geen poot om op te staan

en denk er ook even over na of je je bij de gemeente mag laten inschrijven op dat adres

dat kan ook consequenties hebben, laat je informeren
Volgens mij was laatst op Radar of Opgelicht een voorbeeld van iemand die copie ID had opgestuurd en een loonstrook en 1 cent miest overmaken nasr de nieuwe verhuurder. Bleek fake. Wel waren op haar naam een aantal leningen afgesloten met isentiteitsfraude. Wees dus kritisch met wat je opstuurt en doet.
quote:itsme1973 schreef op 31 december 2013 @ 18:20:

[...]

niet helemaal

als dat huurcontract niet door de eigenaar maar door iemand anders is opgesteld, heb je niks....

en TO: altijd een huurcontract eisen en tekenen, zonder contract heb je geen poot om op te staan

en denk er ook even over na of je je bij de gemeente mag laten inschrijven op dat adres

dat kan ook consequenties hebben, laat je informeren

Volgens mij spreek jij jezelf nu tegen, want als dat huurcontract niet is opgesteld door iemand die dat mag heb je geen poot om op te staan volgens jouw eigen woorden?

Wat betreft dat inschrijven bij de gemeente is uiteraard waar, maar ik mag toch wel hopen dat mensen zoveel verstand hebben dat dat bekend is?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven