Huren via marktplaats
dinsdag 31 december 2013 om 16:43
dinsdag 31 december 2013 om 17:03
quote:nacafaca schreef op 31 december 2013 @ 17:00:
Volgens mij ieman mag dat doen.Ik dacht dat misschien mag ik voor huurcontract tekenen naar gemeente gaan om te vraag wie woningeigenaar is?
Woningeigenaar is bekend bij kadaster, zoals ik al zei.
Maar wat is nou precies je angst, leg dat eens uit?
Volgens mij ieman mag dat doen.Ik dacht dat misschien mag ik voor huurcontract tekenen naar gemeente gaan om te vraag wie woningeigenaar is?
Woningeigenaar is bekend bij kadaster, zoals ik al zei.
Maar wat is nou precies je angst, leg dat eens uit?
dinsdag 31 december 2013 om 17:45
In Nederland zijn er ook mensen die huizen 'verhuren' die helemaal niet van hen zijn. Bijvoorbeeld door van verschillende mensen een flink bedrag aan borg te innen en dan gewoon te verdwijnen. Ik zou dus zeker kritisch blijven.
Maar de eigenaar van een pand kun je inderdaad opvragen bij het kadaster.
Maar de eigenaar van een pand kun je inderdaad opvragen bij het kadaster.
dinsdag 31 december 2013 om 18:09
Als iemand begint over een contante betaling ("sleutelgeld") of geld overmaken naar een buitenlandse rekening: NOOIT doen. Je weet dan al dat het fraude is.
Lees dit eens:
http://www.studenten.net/ ... _zoektocht_naar_een_kamer
En dit:
http://www.meldpuntkamerverhuur.nl/zwarte_lijst
Lees dit eens:
http://www.studenten.net/ ... _zoektocht_naar_een_kamer
En dit:
http://www.meldpuntkamerverhuur.nl/zwarte_lijst
dinsdag 31 december 2013 om 18:20
quote:Naara schreef op 31 december 2013 @ 16:14:
[...]
Zolang je een huurcontract hebt, heb je ook huurbescherming. Dus?
niet helemaal
als dat huurcontract niet door de eigenaar maar door iemand anders is opgesteld, heb je niks....
en TO: altijd een huurcontract eisen en tekenen, zonder contract heb je geen poot om op te staan
en denk er ook even over na of je je bij de gemeente mag laten inschrijven op dat adres
dat kan ook consequenties hebben, laat je informeren
[...]
Zolang je een huurcontract hebt, heb je ook huurbescherming. Dus?
niet helemaal
als dat huurcontract niet door de eigenaar maar door iemand anders is opgesteld, heb je niks....
en TO: altijd een huurcontract eisen en tekenen, zonder contract heb je geen poot om op te staan
en denk er ook even over na of je je bij de gemeente mag laten inschrijven op dat adres
dinsdag 31 december 2013 om 18:39
Volgens mij was laatst op Radar of Opgelicht een voorbeeld van iemand die copie ID had opgestuurd en een loonstrook en 1 cent miest overmaken nasr de nieuwe verhuurder. Bleek fake. Wel waren op haar naam een aantal leningen afgesloten met isentiteitsfraude. Wees dus kritisch met wat je opstuurt en doet.
dinsdag 31 december 2013 om 18:59
quote:itsme1973 schreef op 31 december 2013 @ 18:20:
[...]
niet helemaal
Volgens mij spreek jij jezelf nu tegen, want als dat huurcontract niet is opgesteld door iemand die dat mag heb je geen poot om op te staan volgens jouw eigen woorden?
Wat betreft dat inschrijven bij de gemeente is uiteraard waar, maar ik mag toch wel hopen dat mensen zoveel verstand hebben dat dat bekend is?
[...]
niet helemaal
Volgens mij spreek jij jezelf nu tegen, want als dat huurcontract niet is opgesteld door iemand die dat mag heb je geen poot om op te staan volgens jouw eigen woorden?
Wat betreft dat inschrijven bij de gemeente is uiteraard waar, maar ik mag toch wel hopen dat mensen zoveel verstand hebben dat dat bekend is?