Huurwoning zoeken - hoe?
zaterdag 28 augustus 2010 om 14:08
Sinds enige tijd ben ik op zoek naar een appartement. Ik sta 2,5 jaar ingeschreven bij de woningstichting maar dat is niet genoeg om al aan de beurt te zijn.
Ik kijk dagelijks op Marktplaats. Soms zit daar iets tussen wat geschikt is, maar er wordt massaal op gereageerd dus de kans om dan geselecteerd te worden is niet zo groot.
Verder kijk ik op Funda en huurwoningbemiddeling.nl
Ik heb ook DirectWonen overwogen maar dat werd me van alle kanten afgeraden.
Wat kan ik nog meer doen? Zelf advertenties plaatsen is een optie. En verder?
Ik zou ook wel tijdelijk willen wonen, bijvoorbeeld in een huis dat te koop staat. Hoe pak ik dat aan? Makelaars bellen?
Ik hoop dat er mensen zijn die ook met dit bijltje hebben gehakt en tips hebben. Alvast bedankt!
Ik kijk dagelijks op Marktplaats. Soms zit daar iets tussen wat geschikt is, maar er wordt massaal op gereageerd dus de kans om dan geselecteerd te worden is niet zo groot.
Verder kijk ik op Funda en huurwoningbemiddeling.nl
Ik heb ook DirectWonen overwogen maar dat werd me van alle kanten afgeraden.
Wat kan ik nog meer doen? Zelf advertenties plaatsen is een optie. En verder?
Ik zou ook wel tijdelijk willen wonen, bijvoorbeeld in een huis dat te koop staat. Hoe pak ik dat aan? Makelaars bellen?
Ik hoop dat er mensen zijn die ook met dit bijltje hebben gehakt en tips hebben. Alvast bedankt!
zaterdag 28 augustus 2010 om 16:51
quote:sabinaa12 schreef op 28 augustus 2010 @ 16:43:
Heeft iemand ervaringen met de Rots-Vast groep?
Ik zelf niet, maar 3 studiegenoten hadden samen een huis gehuurd. Waren ze wel tevreden over geloof ik.
Verder is het indd even zoeken naar particuliere organisaties in je omgeving, zoals al werd gezegd.
Heeft iemand ervaringen met de Rots-Vast groep?
Ik zelf niet, maar 3 studiegenoten hadden samen een huis gehuurd. Waren ze wel tevreden over geloof ik.
Verder is het indd even zoeken naar particuliere organisaties in je omgeving, zoals al werd gezegd.
donderdag 2 september 2010 om 17:27
donderdag 2 september 2010 om 17:36
Ik heb ook ervaring met Rots-Vast. Vragen net als Direct Wonen wel bemiddelingskosten van een maand huur. Ik heb niet hele goeie ervaringen met ze, tenminste kantoor Leeuwarden niet. Werken heel slordig, komen afspraken niet na etc. Ben blij dat ik van ze af ben. Rots-Vast werkt in het algemeen met standaardcontracten, o.a. inhoudende dat de huurder verantwoordelijk is voor alle onderhoud behalve schilderwerk buiten. Goed opletten dus, met name als je een oud(er) huis huurt.
Huur nu weer particulier, maar viavia (geen borg/bemiddelingskosten en alle onderhoud is voor de eigenaar, verademing dus).
Huur nu weer particulier, maar viavia (geen borg/bemiddelingskosten en alle onderhoud is voor de eigenaar, verademing dus).