Huurwoning zoeken - hoe?

28-08-2010 14:08 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds enige tijd ben ik op zoek naar een appartement. Ik sta 2,5 jaar ingeschreven bij de woningstichting maar dat is niet genoeg om al aan de beurt te zijn.

Ik kijk dagelijks op Marktplaats. Soms zit daar iets tussen wat geschikt is, maar er wordt massaal op gereageerd dus de kans om dan geselecteerd te worden is niet zo groot.

Verder kijk ik op Funda en huurwoningbemiddeling.nl

Ik heb ook DirectWonen overwogen maar dat werd me van alle kanten afgeraden.

Wat kan ik nog meer doen? Zelf advertenties plaatsen is een optie. En verder?

Ik zou ook wel tijdelijk willen wonen, bijvoorbeeld in een huis dat te koop staat. Hoe pak ik dat aan? Makelaars bellen?

Ik hoop dat er mensen zijn die ook met dit bijltje hebben gehakt en tips hebben. Alvast bedankt!
Volgens mij noem je zelf al de meeste opties. Ga ook naar woningbemiddelingbureaus. Betaal je vaak wat meer, maar heb je wel snel wat.
Waarom wordt Direct Wonen je afgeraden? Als je de bemiddelingskosten kan betalen werkt het prima hoor.

Zet zelf ook een advertentie op Marktplaats. Er zijn ook mensen die niet adverteren met hun woning, omdat je dan inderdaad overdonderd wordt met reacties, maar zelf hun potentiele huurders willen benaderen.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Kijk ook bij makelaars die verhuren (Google op 'vastgoedmakelaar'). Vaak wel wat duurder maar meestal wel mooi aanbod. Direct Wonen idd niet doen!! Die draaien enorme poten uit en voor dat geld kan je ook bij een makelaar huren. Succes!
Ik ben mijn eigen bananenschil
Zoek eens op anti-kraak-woningen, dat is wel altijd tijdelijk maar soms zitten er best leuke (en goedkope) dingen tussen.
En buiten Directwonen zijn er nog tientallen andere bureaus (directwonen is wel een van de duurste).
Olijfje, DirectWonen bepaalt de huurprijs toch niet, de bemiddeld alleen maar. De bemiddelingskosten zijn voor zover ik weet een maand huur. Das niet goedkoop, maar daarna heb je niets meer met ze van doen.
quote:Kym schreef op 28 augustus 2010 @ 14:21:

En buiten Directwonen zijn er nog tientallen andere bureaus (directwonen is wel een van de duurste).En de bekendste en daarom met het grootste aanbod.

En nee, ik heb geen aandelen Ben het er alleen niet mee eens dat het een soort louche club zou zijn. Ze zijn stikduur, maar verder een betrouwbaar bedrijf.
Okee bedankt Poez, ik heb (ook op het forum) alleen maar negatieve dingen gelezen. Denk wel dat mensen met negatieve ervaringen harder roepen dan de mensen bij wie het gewoon goed gegaan is.
quote:Poezewoes schreef op 28 augustus 2010 @ 14:25:

[...]

En de bekendste en daarom met het grootste aanbod.

En nee, ik heb geen aandelen Ben het er alleen niet mee eens dat het een soort louche club zou zijn. Ze zijn stikduur, maar verder een betrouwbaar bedrijf. Dat ontken ik ook niet; ze zijn ook goed. Maar duu, en daarom haken veel mensen al af.
quote:Bianca40 schreef op 28 augustus 2010 @ 14:20:

Zoek eens op anti-kraak-woningen, dat is wel altijd tijdelijk maar soms zitten er best leuke (en goedkope) dingen tussen.Omdat de kraakwet gewijzigd is, houd de anti-kraak toestand binnen nu en heel binnenkort ook op. Dat lijkt me dus geen goede optie...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
In welke omgeving zoek je?

Wij huren particulier via een organisatie. Zij hebben veel huizen hier in de omgeving en is een overkoepelende organisatie voor verhuurders.

Wij hebben bij aanmelding geen bemiddelingskosten hoeven te betalen. Wel 1x huur vooraf, 1x borg en 1x de huur voor de komende maand. Volgens mij is dat normaal. De service is heel goed. Bij de huur zit zelfs de schoonmaak van het portiek en de ruiten worden buiten gewassen. Wij wonen 10min van het centrum in een grote stad en betalen onder de 350. Oke, ik weet het, we hebben echt mazzel. (We leven dan wel in een huisje van minder dan 45m2)

Mn vriend zag op het raam van dit huis alleen een telefoonnummer staan. Gebeld en we kwamen in aanmerking. Moesten wel al een bepaald aantal jaar hier in deze stad wonen of een x inkomen hebben.

Succes met je zoektocht en laat even weten waar je zoekt! Dan kan ik je misschien helpen!
Ik heb ooit noodgedwongen even gehuurd via Direct Wonen en ze pushen behoorlijk en naast bemiddelingskosten (maand huur) vragen ze ook een maand huur als borg. Ok, als je omhoog zit is het idd een snelle manier om aan een woning te komen maar daar betaal je een flinke prijs voor. En dat vind ik zonde, achteraf had ik er ook erg veel spijt van.
Ik ben mijn eigen bananenschil
Omgeving Alkmaar.

Volgens mij gaat veel anti-kraak hier via kantoren in Amsterdam. (sommigen iig) En daar hebben ze een inschrijfstop.

Heet het ook anti-kraak als je een woning huurt die te koop staat? Of heeft dat een andere naam?
Koekblik dat klinkt goed!

Hoge borg vind ik niet erg, ik kan het betalen. Bemiddelingskosten ben ik minder blij mee maar als het niet anders kan, dan moet het.

Ik las op een ander topic dat DW meer dan één maandhuur bemiddelingskosten had gevraagd bij iemand. Dat vind ik wel erg veel.
Iedereen bedankt voor de tips trouwens
OOH Sabinaaa, dan kan ik je niet helpen. Ik zit in regio Rijnmond.

Succes met je zoektocht!
Nou ja je geeft me in ieder geval hoop met je mooie verhaal

Dank je!
Internet! Google op huur alkmaar, en zie het aanbod op je af komen. Ook makelaars die verhuren, al dan niet woningen die te koop staan.

Mijn broer en schoonzus zijn zelf menigmaal verhuist binnen Alkmaar, zowel samen als als alleenstaande, maar hebben nooit zonder woning gezeten. Die hebben zo hun eisen, niet altijd even mild, en hebben altijd binnen no time een huurwoning gehad. Altijd particulier. Is dus zeker te doen.

Internet, internet, internet, netwerken, particulieren afbellen (wederom; internet is een grote vriend in die vinden), en hoppa.
when you wish upon a star...
Ik heb jaren zeer tevreden via Direct wonen gewoond, verschillende

malen... Je betaalt een maand bemiddeling ja, maar dat vragen makelaars ook vaak.
quote:Hasse88 schreef op 28 augustus 2010 @ 14:29:

[...]

Omdat de kraakwet gewijzigd is, houd de anti-kraak toestand binnen nu en heel binnenkort ook op. Dat lijkt me dus geen goede optie...

Is dat zo? Bron?

( het is toch nog steeds een oplosssing voor leegstand?)
Ik heb tot nu toe in mijn omgeving alleen maar goede ervaringen met direct wonen gehoord.
Er zijn ook woningbouwverenigingen die vrije sector huur woningen in de verhuur hebben: Geen wachttijd, geen bemiddelingskosten, alleen een hogere huur.

Bijvoorbeeld: http://www.vanalckmaer.nl/SubPage.aspx?cat=181
Heeft iemand ervaringen met de Rots-Vast groep?
Kijk eens op woongroep.net voor wonen in een woongemeenschap (ik heb ook recht op huurtoeslag, want eigen voordeur)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven