Ideale woonplek met kinderen??

14-02-2010 01:23 291 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige week ben ik een draadje gestart over hoe het wonen in Hilversum is, en de meningen daarover waren (natuurlijk!!) heel verdeeld..

Ik ben nu zelf al zo lang aan het denken over wat en waar mijn ideale woonplek nou is dat het zo ongeveer een obsessie aan het worden is. We komen er gewoon niet uit wat het nou moet worden.

We willen een tuin, veilig buitenspelen voor de kinderen, nette buurt, mag best een beetje elitair, leuke school in de buurt, in de randstad, liefst jaren 30 of echte nieuwbouw, kinderrijk, station in de buurt, goede voorzieningen,.. O ja, en ook nog te doen voor max 2,5 ton.. Eisen zijn wel duidelijk, maar waar o waar? Dat blijft een probleem!

Ik ben benieuwd wat mensen met jonge kinderen hier een ideale woonplek vinden, en vooral ook waarom.. Inspireer me zou ik zeggen !
quote:Mevrouw75 schreef op 14 februari 2010 @ 20:24:

centrum heemstede jaren 30, tuin, 125 m2. Genoeg elite in de buurt. Ook elitaire scholen trouwens, veel gymnasiasten en gymnasiumwanna-be's

wel een opknappertje.

Magica, leidsebuurt?

Haha, ja klopt. Ik dacht nog, ik hoop niet dat mensen nu denken dat ik in de Amsterdamse buurt woon . En in/rond Haarlem is inderdaad genoeg elite te vinden. Ik heb zelf op zo'n elitaire middelbare school gezeten dat er tegenwoordig voor geloot wordt .

Persoonlijk vind ik Heemstede wel een beetje saai, maar het is wel 'op stand'. En de Raadhuisstraat is in ieder geval pal in het centrum.
quote:nukje schreef op 14 februari 2010 @ 16:48:

In de 'goede wijk' had ik aso-buren en graffiti tegen de zijkant van mijn huis. Jammer van die 50.000 euro die je dan teveel hebt betaald voor die mooie jaren 30 woning.Bummer! Waar?
Oh nee, je hebt toch niet op mijn school gezeten hè? Hoewel, er wordt tegenwoordig voor elke kakschool hier in de regio geloot en dat zijn er best nog wel wat.

Ben zelf aan het orienteren op koophuizen en de leidsebuurt is een van de, zo niet de, favoriete buurten. Het oude centrum waar we nu wonen ook, maar een huis waar we nu zitten is ver boven budget, dus toch een beetje downgraden als we wat meer ruimte willen.

(rond kleverlaan kan ook nog evt. en sommige straten rond de zijlweg zijn ook niet heel duur).

en ja, heemstede is niet heel hip, maar wel elitair en er komen erg veel elitaire kindertjes uit Heemstede bij ons op het elitaire gym (en nu weet je heel erg waar ik werk).
Ik vind Heemstede best relaxed. Je zit zo in Haarlem en ook vlak bij het bos en strand. En idd elitair :-).
Magica, ik werk op zo'n (die) school ;0
quote:TanteJuul schreef op 14 februari 2010 @ 18:51:

Aalsmeer iets?? Genoeg keus voor die prijs.

http://www.funda.nl/koop/ ... psstraat-36/omschrijving/Het klinkt wat klein als to inderdaad meerdere kinderen heeft.
Mag ik nog even een ot vraag stellen? Ik zie de optie 'vrienden' staan bij de profielen, en ik wil best wat vrienden eigenlijk..

Weet iemand hoe dat werkt, en wat vrienden kunnen samen?

BVD!
je kunt elkaar mailen als vrienden, that;s it.

Randje Randstad iets? In Gorinchem en Giessendanm heb je ook leuke huizen bv http://www.funda.nl/koop/ ... eester-gaarlandtstraat-5/
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
quote:Mevrouw75 schreef op 14 februari 2010 @ 20:49:

Oh nee, je hebt toch niet op mijn school gezeten hè? Hoewel, er wordt tegenwoordig voor elke kakschool hier in de regio geloot en dat zijn er best nog wel wat.

en ja, heemstede is niet heel hip, maar wel elitair en er komen erg veel elitaire kindertjes uit Heemstede bij ons op het elitaire gym (en nu weet je heel erg waar ik werk).quote:jennie2 schreef op 14 februari 2010 @ 22:04:

Magica, ik werk op zo'n (die) school ;0

Haha, volgens mij werken jullie dus op dezelfde school en dat is idd mijn oude middelbare school (ik zeg: Mirabile Lectu?). Maar ik ben in '98 van school gegaan, dus ik zal allicht geen les van jullie gehad hebben, dat zou wel helemaal bizar zijn . Ik vond het overigens een heel fijne school, ik was nl. ook zo'n kind dat gedijdt bij een omgeving waar je klasgenoten je niet raar vonden als je in tien vakken eindexamen deed (of nou ja, ze vonden me misschien een beetje raar maar bleven wel aardig doen ). Dus wat dat betreft kan ik me de overwegingen van Deirdra heel goed voorstellen.

Wat betreft Haarlemse buurten: we wonen nu bijna drie jaar in de Leidsebuurt (eerst twee jaar huur, een jaar geleden gekocht) en het bevalt me hier erg goed. Mensen kennen elkaar en toen ons tweede kind vier weken geleden geboren werd, hebben ze met ons stukje van de straat geld ingezameld voor een kraamcadeau, dat soort dingen. Te kneuterig voor woorden, maar tegelijk ook wel heel fijn. Ik hoef niet in een buurt te wonen waar iedereen net als wij gepromoveerd is, dat lijkt me erg saai. En voor de kinderen vind ik het ook wel goed om in een buurt te wonen die een afspiegeling is van de samenleving. Als het even kan, gaan ze straks ook gewoon naar de buurtschool en niet naar de Montessorischool/Dreefschool/weet ik het wat.

Rond de Kleverlaan en zijstraten van de Zijlweg zijn idd ook leuk, Mevrouw75, maar volgens mij toch net een slagje duurder dan hier (ook een slagje groter waarschijnlijk). De Indische buurt net boven de Cronje is volgens mij ook wel leuk, ook een beetje volks, maar mijn man wilde per se hier, want veel dichter bij het centrum.
quote:Deirdra schreef op 14 februari 2010 @ 20:01:

En verder vind het super dat jullie zo meedenken en vind ik de semi flamewar ervaring ook wel stoer eigenlijk!

Ik weet eigenlijk ook niet of het not done is als ik mijn posts ga wijzigen om dat elitaire eruit te halen?? Ben nog nitwit op fora.Je bent nog een nitwit op fora maar je weet wel wat een flamewar is? Dat is erg vreemd.....
quote:Serafina schreef op 15 februari 2010 @ 09:37:

[...]

Je bent nog een nitwit op fora maar je weet wel wat een flamewar is? Dat is erg vreemd.....

Ik zit hier al 10 jaar op het forum, maar weet nog steeds niet van een flamewar is..heb er zelfs nog nooit van gehoord

Wat is een flamewar?
Ik heb het ook op moeten zoeken hoor

http://nl.wikipedia.org/wiki/Flaming
quote:Serafina schreef op 15 februari 2010 @ 09:37:

[...]

Je bent nog een nitwit op fora maar je weet wel wat een flamewar is? Dat is erg vreemd.....

O vind je? Waarom als ik vragen mag?

Ik vind de toon van dit berichtje niet aardig, is dat zo bedoeld?
quote:magica schreef op 15 februari 2010 @ 09:25:En voor de kinderen vind ik het ook wel goed om in een buurt te wonen die een afspiegeling is van de samenleving. Als het even kan, gaan ze straks ook gewoon naar de buurtschool en niet naar de Montessorischool/Dreefschool/weet ik het wat.

Mijn zoon zit op de Dreefschool en weet je waar ze de dependance hebben neergezet?

Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn maar op de "goede" scholen moet je echt al vroeg inschrijven! Ik woon zelf in een huisje van begin 1900 in het centrum van H. waar het stikt van de yuppen en hoogopgeleide tweeverdieners (dus de Dreefschool is onze buurtschool ) maar daar betaal je echt wel meer voor dan de 2,5 ton budget van TO. En dan heb je max. 85 m2 en een postzegel als tuin.

Voor 2,5 ton kan je wel in Schalkwijk terecht. Daar heb je ook best leuke buurten tussen zitten. Ik moet zeggen dat ik wel erg benieuwd ben waar TO uiteindelijk terecht gaat komen.
Ja, ik zelf ook! Vind het zo moeilijk. Iemand schreeft hier al dat de ideale woonplek niet bestaat, je moet altijd ergens consessies op doen dus we moeten prioriteiten gaan stellen.

Heb gister gefundaed op Haarlem en daar zit best wat leuks tussen in het vondelkwartier, of de bomenbuurt (uit mijn hoofd). Is ook nog heerlijk dicht bij de duinen dus dat is ook een voordeel, en veel stedelijke voorzieningen..

Ik laat wel weten wat het wordt uiteindelijk!
quote:eeka schreef op 15 februari 2010 @ 19:20:

Mijn zoon zit op de Dreefschool en weet je waar ze de dependance hebben neergezet?

Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn maar op de "goede" scholen moet je echt al vroeg inschrijven! I

Haha, ja die dependance staat hier idd om de hoek! Mijn dochter is twee en we zouden inderdaad al te laat zijn voor Dreefschool, Montessori, etc. Nou gaat onze voorkeur toch uit naar een openbare school en ook niet speciaal naar montessori-onderwijs, dus dat geeft niet. En aangezien de openbare scholen Haarlem verdeeld hebben in wijken, valt er eigenlijk weinig te kiezen en wordt het waarschijnlijk de school om de hoek (we gaan binnenkort kijken). Maar dat is voor Deirdra ook nog wel een punt: best kans dat alle scholen met veel kinderen van hoogopgeleide ouders helemaal vol zitten en dus geen plek hebben voor kindjes die van elders verhuisd zijn. En dat probleem speelt vast niet alleen in Haarlem.

Wel veel Haarlemmers hier, leuk!
Ha, volgens mij werken we niet op dezelfde school, maar dus wel heel dicht bij elkaar.

Op mijn school wordt wel geloot, maar is niet alleen een gym ;0. Wahoeeee leuk dit.

jennie
magica, ja op die school werk ik dus. Heb wel veel collega's die in '98 al hier werkten, dus die zul je vast kennen (maar ga lekker geen namen noemen natuurlijk).

Jennie, ben nu wel benieuwd natuurlijk, want er zijn meerdere scholen waar geloot wordt.

Indische buurt is in principe wel gewild, maar ik zou daar toch niet willen wonen, heb er in de buurt gewoond, en dat buurtje vond ik ok, maar de rest niet zo (maar ik ben ook een snob natuurlijk en wil alleen in het centrum of bos en vaart en dan later mijn kinderen op de dreefschool en daarna op het gym. )
Heb niet alles bijgelezen, maar gezien je openingspost moest ik aan Gouda denken. Wij wonen in Gouda Goverwelle, Componistenbuurt (randje van Gouda), en het is hier prima te doen. Huis binnen het budget, met oprit, achtertuin, volop speelplekken en om de hoek liggen het Goudse Hout, Steinse Groen en de Reeuwijkse plassen. En het treinstation is op 5 minuten loopafstand (snelweg is ander verhaal ). Met de trein in een half uur in R'dam/Den Haag, Utrecht of (iets meer dan half uur) A'dam. Geen idee hoe de scholen hier zijn, hebben (nog) geen kinderen, wel is het hier een zeer kinderrijke buurt.

Succes met je zoektocht!
En het plaatsje Huizen??

Ligt heerlijk in `t Gooi. Leuke en fijne scholen, gemeete houd alles erg goed bij. theater, biscoop, leuk winkelcentrum, strand, kinderboerderij.. Alles in de buurt.

Ik woon zelf in Blaricum (Bijvanck) en wil hier echt niet meer weg met mijn gezin.

Ik vind het erg leuk om hier mijn kinderen op te groeien.

Ook dicht bij Laren waar op de Brink veel eendjes zijn en natuurlijk het hertenkamp.

Maar je bent ook zo in Bussum waar ook een leuk centrum is en ook een treinstation!!
quote:jessicalief schreef op 16 februari 2010 @ 12:53:

En het plaatsje Huizen??

Ligt heerlijk in `t Gooi. Leuke en fijne scholen, gemeete houd alles erg goed bij. theater, biscoop, leuk winkelcentrum, strand, kinderboerderij.. Alles in de buurt.

Persoonlijk vind ik Huizen echt heeeel erg saai, Vinex ten top, zeg maar. Het is echt zoeken met een lampje naar een leuk restaurant of kroegje. Huizen is ook bijna alleen maar nieuwbouw. En heel slecht te bereiken met het openbaar vervoer, vanaf station Naarden-Bussum moet je nog een flink eind met de bus. Mijn man komt er vandaan, maar is ook heel blij dat hij er niet meer woont .

quote:Mevrouw75 schreef op 15 februari 2010 @ 23:29:

(maar ik ben ook een snob natuurlijk en wil alleen in het centrum of bos en vaart en dan later mijn kinderen op de dreefschool en daarna op het gym. )Drie keer raden in welke buurt ik ben opgegroeid vroeger . Past wel mooi in het elitaire plaatje, niet? Maar als ik het geld had, ging ik daar mooi weer wonen (heb mijn ouders al huizenruil voorgesteld, maar ze willen niet, zo gek....)
Is de Westerhoutstraat in Bos en Vaart?

Daar woonde een bekende van mij en dat is bepaald niet voor 2,5 ton te krijgen......
quote:neele schreef op 16 februari 2010 @ 13:43:

Is de Westerhoutstraat in Bos en Vaart?

Daar woonde een bekende van mij en dat is bepaald niet voor 2,5 ton te krijgen......Ja, dat is in Bos en Vaart inderdaad.
quote:jessicalief schreef op 16 februari 2010 @ 12:53:

En het plaatsje Huizen??

Ik woon zelf in Blaricum (Bijvanck) en wil hier echt niet meer weg met mijn gezin.

Ik vind het erg leuk om hier mijn kinderen op te groeien.

Ook dicht bij Laren waar op de Brink veel eendjes zijn en natuurlijk het hertenkamp.

Maar je bent ook zo in Bussum waar ook een leuk centrum is en ook een treinstation!!

Huizen hebben we ook even overwogen maar valt toch af vanwege slecht ov.. We hebben geen auto dus willen echt een station in de buurt anders zit je zo geisoleerd.

O dus Bos en Vaart is het hippe gedeelte van Haarlem? Wat is er dan zo leuk aan die buurt? Boven bv Vondelkwartier ofzo?
quote:Deirdra schreef op 16 februari 2010 @ 18:49:

O dus Bos en Vaart is het hippe gedeelte van Haarlem? Wat is er dan zo leuk aan die buurt? Boven bv Vondelkwartier ofzo?

Haha, nou hip zou ik het niet willen noemen, eerder statig of op stand. Voor het beeld: ik denk niet dat er huizen onder de vijf ton te krijgen zijn (op Funda valt het onder Koninginnebuurt). Mijn ouders bijv. hebben een huis met zeven slaapkamers (nou ja, slaap/werk/klus/logeerkamers) die allemaal groter zijn dan onze kinderkamers, en zij hebben voor de buurt een redelijk klein huis, schat ik. Dus Bosch en Vaart gaat 'm niet worden met jullie budget .

De wijken die je noemde, Vondelkwartier en Bomenbuurt, zijn allebei best leuk volgens mij. Je hebt in Noord ook nog de Vogelbuurt, is ook wel een optie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven