Ideeën interieur

01-01-2013 19:57 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zou graag wat ideeën opdoen voor een nieuwe woonkamer-look en misschien zijn er hier mensen met goede tips

De basiskleuren sober zijn: het liefst een grijze laminaatvloer (of in elk geval een grijstint). Nu zit ik vooral met bijv. de salon-en eettafel: wat past nu mooi bij zo'n grijze vloer? Het hoeft niet al te steriel te ogen allemaal, dus wellicht is er een mooi materiaal dat het sobere wat kan breken? Ik heb nog niets moois kunnen vinden helaas, maar daarom ook deze oriëntatie.

Verder wil ik iets moois gaan doen met foto's aan de muur, een mooie collage oude foto's bijvoorbeeld, of juist strakke lijsten die geordend bij elkaar hangen. Verdere inrichting van het huis wil ik graag minimaal houden.

Kortom: het lijkt me leuk om hier met wat anderen te brainstormen, dus sta jij op het punt om je huis opnieuw in te richten of zelfs te verhuizen, dan ben ik benieuwd naar jouw ideeën !
Geen houten vloer maar wel grijs.

Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
witte salontafel, tv meubel en dressoir? En verder een iets wat knallende kleur op de muur? 1 muur, de rest wat lichter?

[img]http://www.allesbrocante.nl/wp-content/ ... eubels.jpg[/img]
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Dat is een mooie stijl Nouschi!
Mooie stijl , alleen zit zo'n hard bankje met een kussen voor geen meter lijkt me..... en ik vermoed ook dat ik de enige in huis zou zijn die zorgt dat die kussens recht liggen
quote:pearle schreef op 01 januari 2013 @ 20:13:

Mooie stijl , alleen zit zo'n hard bankje met een kussen voor geen meter lijkt me..... en ik vermoed ook dat ik de enige in huis zou zijn die zorgt dat die kussens recht liggen Ik denk dat ze het bovenste plaatje bedoelt. Was even om te laten zien dat wit ook mooi is bij grijs.
Ik heb zelf al zo'n bankje, maar staat bij mij een muur achter, dus dan kun je leunen. Zonder te kunnen leunen lijkt het me ook niet prettig zitten voor langere tijd. Maar zo'n bankje zou ik er het liefst wel inhouden ja, mooi!
En ja, reactie was op bovenste plaatje, maar vind de andere woonkamer ook mooi.
Noushi, mooi plaatje die tweede!
Die kussens van het eerste plaatje, waar zou je die kunnen kopen?
Ik ga over 3 maanden ook verhuizen.. ik wil zo'n vloer zoals noushi in het plaatje heeft. Maar ook donkere warme kleuren op de muur. zou dat passen?
Kijk eens op Pinterest. Daar kun je heel veel ideeën op doen.
quote:biobitch1984 schreef op 01 januari 2013 @ 20:39:

Ik ga over 3 maanden ook verhuizen.. ik wil zo'n vloer zoals noushi in het plaatje heeft. Maar ook donkere warme kleuren op de muur. zou dat passen?Onder het eerste plaatje staan een paar warme kleuren.
Kijjk eens op Pinterest.com of Welke.nl
www.pinterest.com

www.welke.nl

www.dwellinggawker.com

allemaal met diverse interieurideeën.
Als je zoekt naar een warme of klassiekere look, dan kan grijs ook heel mooi gecombineerd worden met hout. Zelf vind ik blank ongelakt eiken altijd erg mooi bij grijs.
Dit vind ik in elk geval erg mooi om voor een kale muur neer te zetten!
Nummerzoveel, ik heb ook aan hout zitten denken (zie je ook terugkomen in het plaatje wat ik net plakte), maar twijfel toch of het mooi is. Kan er ook nauwelijks voorbeeldfoto's van vinden. Jij wel?
http://design-seeds.com

leuke site voor kleurencombinaties
FAUX panels... kwijll! Zijn zulke dingen ook in NL verkrijgbaar? Ik zie het wel eens in sauna's enzo.. van dat plasticachtige nepstenen op de muur. Ik vind dat echt zoo wauw!
quote:biobitch1984 schreef op 01 januari 2013 @ 21:21:

FAUX panels... kwijll! Zijn zulke dingen ook in NL verkrijgbaar? Ik zie het wel eens in sauna's enzo.. van dat plasticachtige nepstenen op de muur. Ik vind dat echt zoo wauw!

Dat vind ik echt zo ouderwets en lelijk.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
http://www.liever.com/nl/pages/tools
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
https://www.google.nl/sea ... 0.0...1ac.1.EdUXYBcW7hQ#i=228
Ik kan je link niet openen Nummerzoveel, maar ik zie wel de woorden waarop je hebt gegoogled. Dan nog zie ik niet echt duidelijke foto's van bijv. een eiken tafel en grijze vloer, maar ik blijf even doorzoeken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven