IJspegels en koude botten

01-12-2010 16:35 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
p
Misschien helpt een 'how to' video?

link naar video
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
quote:Mylene_Valerie schreef op 01 december 2010 @ 17:14:

Psst, Conundrum, er staat onder je foto ook een foto van een dame in bijna blote kont. Weet alleen niet of je weet dat andere dat kunnen zien. lol die zag ik inderdaad ook,
quote:Mylene_Valerie schreef op 01 december 2010 @ 17:14:

Psst, Conundrum, er staat onder je foto ook een foto van een dame in bijna blote kont. Weet alleen niet of je weet dat andere dat kunnen zien. Nee joh, is alleen voor leden
.
Dus dan is het de knop bij het expansievat.

Laat je even weten als je er weer warm bij zit.
quote:Tegucigalpa schreef op 01 december 2010 @ 17:38:

Dus dan is het de knop bij het expansievat.

Laat je even weten als je er weer warm bij zit.Bij het expansievat vandaan blijven, als daar water in terecht komt, gaat ie stuk en dan zit je helemaal met de gebakken peren.
quote:Cateautje schreef op 01 december 2010 @ 17:41:

[...]

Bij het expansievat vandaan blijven, als daar water in terecht komt, gaat ie stuk en dan zit je helemaal met de gebakken peren.Dat ziet er toch echt uit als een bijvulpunt en Conundrun geeft zelf aan dat de ketel de vorige keer ook hoogst waarschijnlijk daar is bijgevuld.
quote:Tegucigalpa schreef op 01 december 2010 @ 17:45:

[...]

Dat ziet er toch echt uit als een bijvulpunt en Conundrun geeft zelf aan dat het de vorige keer ook hoogst waarschijnlijk daar is bijgevuld.Helemaal zelf weten.
quote:Cateautje schreef op 01 december 2010 @ 17:46:

[...]

Helemaal zelf weten.Als jij de foto's bekijkt, waar zou jij dan de waterslang op aansluiten?
]
Ik zou het inderdaad bij het expansievat aansluiten. Mocht je meer zekerheid willen, zou je bij de buren kunnen vragen waar zij de aanvoerslang aansluiten.

Of je stelt je vraag ook op het klusidee forum.
)
Deze lijkt precies op die van mij, je moet toch echt het kraantje bij het expansievat opendraaien in de slang die erbij zit hoor. Als het goed is kun je op de site van de warmingsinstallatie maatschappij (zit wel een sticker op de ketel) precies zien hoe het moet. Je kunt ook bellen met het nummer en dan aan de telefoon uitleg krijgen. En geloof me, als je er echt niet uitkomt komen ze heus wel hoor, met dit weer.

Vorig jaar drie keer een kapotte kachel gehad (lag aan verstopping, ook best gevaarlijk nog) en ze kwamen elke keer binnen een halve dag.

Sterkte!
Volgens mij is dat hendeltje bij het expansievat een soort zekering die je omzet als je het kraantje (links) opendraait en daarna weer afsluit.
.
quote:eefje1980 schreef op 01 december 2010 @ 18:09:

Vorig jaar drie keer een kapotte kachel gehad (lag aan verstopping, ook best gevaarlijk nog) en ze kwamen elke keer binnen een halve dag.

Sterkte!

Ik zat al een week zonder verwarming maar waar mijn ketel in onderhoud was kon ik pas een week later bellen voor een afspraak, en dus ook niet weten of ik dan zegmaar maandag er een monteur kon komen of bijv. vrijdag.

Hij was een paar jaar daar in onderhoud geweest maar heb toch voor een monteur gekozen die snel kon komen. Misschien een uitzondering maar dat ene bedrijf zei echt dat ze gewoon vol zaten, klant of niet. Eerst ging ik er nog mee accoord maar gelukkig kwamen er snel andere goeie aanbiedingen die wel de dag erna konden komen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Guzzioot heeft ook verstand van CV ketels, misschien kun je hem een PB sturen om te vragen of hij je advies kan geven.
)
Fijn, ik zag dat je ook reacties had gehad op het klusidee forum.

Nu niet meer vergeten waar je hem moet bijvullen
)
ik heb pas een nieuwe ketel, en daar zit gewoon een knopje op : indrukken en hij wordt bijgevuld(of een kwartslag draaien, dat weet ik nu ff niet)

Heerlijk geen gedoe meer met losschietende slangen enzo.

(heb nog niet bij hoeven vullen dus geen idee of het echt werkt ;))
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:Conundrum schreef op 01 december 2010 @ 19:08:

Ja, daar kreeg ik ook reacties.

Heb nu een papiertje met aanwijzingen bij de gebruiksaanwijzing van de verwarming gestopt, dat ik het nooooit meer vergeet !!!

Bedankt voor de hulp, Tegucigalpa Graag gedaan hoor!
)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven