Ik mis mijn kat
woensdag 11 december 2013 om 11:19
Ik vind het een lastig dilemma hoor. Vorige maand is een van mijn katten doodgereden. Ik had haar, met haar broertje, gekregen uit een nestje dat zo ongeveer buiten is geboren. Ze hebben vanaf het moment dat ze hier kwamen op de buitendeur staan loeren om naar buiten te kunnen. Als ik ze binnen houdt vliegen ze tegen de muren op van frustratie. Dus toch maar naar buiten waar ze enorm van genieten en iedere keer weer met vogeltjes en muisjes thuis komen. Ik zeg nu wel iedere keer tegen kater dat hij goed moet uitkijken als hij naar buiten gaat, maar ik blijf toch in de stress zitten als hij langer dan 2 uur weg is uit de tuin. De tuin compleet afschermen kan niet omdat kater zelfs boven op de schutting van 1,80 springt en ik sowieso de achterom deel met de buren.
Ik heb ook weer een nieuwe poes uit het asiel, opgegroeid als binnenkat, en ik hoop dat die wel binnen tevreden blijft. Dat ziet er wel naar uit want ze ligt 80% van de tijd te slapen (dat lijkt me toch ook niet gezond).
Ik heb ook weer een nieuwe poes uit het asiel, opgegroeid als binnenkat, en ik hoop dat die wel binnen tevreden blijft. Dat ziet er wel naar uit want ze ligt 80% van de tijd te slapen (dat lijkt me toch ook niet gezond).
woensdag 11 december 2013 om 13:28
quote:lilyofthevalley schreef op 11 december 2013 @ 11:19:
Denk je dat ze alleen een frisse neus gaan halen?
Nee, ze gaan ook de vogeltjes op eten die de buren voeren in hun tuin.
Katten zullen buiten wel van alles kunnen doen. Maar andere mensen mogen daar niet de dupe van worden. En andere dieren ook niet.
Is het ook niet voor jou mogelijk om op twee lagen stroomdraad je tuin af te rasteren betjebig?
Ik heb dat ooit gedaan voor mijn konijnen, zodat de marter en de vos niet over de omheining heen konden. Hielp wel.
Denk je dat ze alleen een frisse neus gaan halen?
Nee, ze gaan ook de vogeltjes op eten die de buren voeren in hun tuin.
Katten zullen buiten wel van alles kunnen doen. Maar andere mensen mogen daar niet de dupe van worden. En andere dieren ook niet.
Is het ook niet voor jou mogelijk om op twee lagen stroomdraad je tuin af te rasteren betjebig?
Ik heb dat ooit gedaan voor mijn konijnen, zodat de marter en de vos niet over de omheining heen konden. Hielp wel.
woensdag 11 december 2013 om 19:23
Oke. Ik hoop dat hij niet is afgeschoten. Dat zou heel erg zijn. Want dat heb je dan weer op het platteland....
In ieder geval goed dat die bandjes loslaten. Beter dan opgehangen te worden.
Catfence is wel mogelijk hoor maar hij kan zo'n halsband niet langer dan 12 uur per dag om. Dus de andere 12 uur moet je hem dan binnen houden.
Je zou dat dan alleen s'nachts kunnen doen, hem naar buiten;
- dan zijn katten toch levendiger
- minder verkeer
- in het donker zijn er meestal geen jagers of andere schietfiguren.
In ieder geval goed dat die bandjes loslaten. Beter dan opgehangen te worden.
Catfence is wel mogelijk hoor maar hij kan zo'n halsband niet langer dan 12 uur per dag om. Dus de andere 12 uur moet je hem dan binnen houden.
Je zou dat dan alleen s'nachts kunnen doen, hem naar buiten;
- dan zijn katten toch levendiger
- minder verkeer
- in het donker zijn er meestal geen jagers of andere schietfiguren.