Ik moet stofzuigen

16-12-2011 14:46 63 berichten
Maar God, wat heb ik dáár een hekel aan. Vandaar dat ik zit te forummen. En lang duurt het niet hoor, hooguit een kwartier. Maar de moeite die het kost om dat ding uit de kast te halen, pffff.
quote:Aruuba schreef op 16 december 2011 @ 14:53:

Ik heb een witte vloer....

En ik heb een kind...

En ik moet 4 keer per dag stofzuigen...

Owja ik heb ook nog een hond...

Herkenbaar. We moeten in ieder geval na elke maaltijd stofzuigen en soms nog eens extra. Gemiddeld 3x. Maar dat is alleen het woongedeelte hoor.... de rest 1x per week.
Alle reacties Link kopieren
En bedankt Emaille voor dit topic,

Want ik heb het gedaan.

Badkamer schoon en heb ook nog de vloer in keuken en huiskamer gedweild.

Het weekend kan beginnen.

Nog even de was uit de machine halen.
Goedzo!!
Leuk topic. Word er heel vrolijk van doordat mijn schuldgevoelens minder worden na jullie berichten. Zo herkenbaar, die rotklusjes. Die badkamer en wc, gadver wat een rotklussen.

De vloer hou ik dagelijks bij met een swiffer. Word er niet vrolijk van maar met hond en kat moet het wel. Soms sla ik wel eens over, een dag of 2. Zeker met deze donkere dagen. Kom je uit je werk en denk je; het valt best mee. Hoe onnozel, steek natuurlijk mijn kop in het zand want op mijn vrije dag word ik wakker en wat heb ik dan spijt.
Ik geef mijzelf de ene dag een luierdag, hoef ik niets te doen in het huishouden. De andere dag moet ik weer aan de gang hier. En meestal is het hooguit een uurtje werk dus dat valt toch reuze mee?
ik stofzuig zeven dagen in de week hier en soms kan ik er inderdaad ook van balen.

Maar ik heb vier katten en het moet echt wel elke dag.

Je wilt niet weten wat ik elke dag van de vloer afhaal...

gr
quote:leentjedb schreef op 16 december 2011 @ 15:46:

O, nou ik ben zo'n gek die huishouden stiekem wel leuk vind. Ik word er echt blij van als ik alles lekker heb gepoetst. Dat alles me tegemoet glimt en blinkt, alles lekker fris ruikt en alles ligt waar het hoort.

Vandaag is de eerste dag van mijn vakantie van ruim 2 weken. Man en kinderen zijn niet thuis en ik heb sinds vanochtend 8u het hele huis gedaan. Overal afgestoft, gestofzuigd, gedweild, bedden verschoond, keuken, toilet en badkamers gepoetst, plinten en deuren afgenomen, (glas)servieskasten schoongemaakt en 6 wassen gedraaid. Morgen komt de glazenwasser alle ramen binnen en buiten doen en dan is alles spik en span voor de Kerst met ouders en schoonouders die hier de komende 2 weken een tijdje logeren. En nu ga ik lekker in bad liggen tot man over een uur met de kinderen en afhaal Chinees thuis komt.

Succes met stofzuigen! Of ben je al klaar? In dat geval: Je bent er weer voor een tijdje vanaf! Mocht je nog een keer zo' n bui hebben je bent welkom hoor
Ik moet al een maand stofzuigen, maar de hoeveelheid stof lijkt nu in evenwicht te zijn. Er komt geen stof bij. Haha ik spaar ook voor een roomba
Ben zo trots op mezelf vandaag!

Hele woonkamer opgeruimd en dan ook echt opgeruimd. Dus ook daar waar de spullen zich helemaal uit zichzelf op stapeltjes verzamelen! Alles gestoft enzo.

Keuken blinkt weer, alles helemaal fris en fruitig!

Heb alleen nog niet gezogen/gedweild

Wat een ***klus is dat toch!
Hahaha Blinkie, fijn om te horen dat er een natuurlijk evenwicht kan ontstaan, misschien moet ik daar ook maar op wachten
quote:sri schreef op 16 december 2011 @ 14:49:

Daar heb ik ook zo'n last van! :puke:

Spaar een tijdje en koop een zuigrobot. Heb ik ook gedaan en het is een van de beste aankopen van m'n leven geweest. Hij kan alleen geen trappen op en af, maar dankzij een sensor kan hij ook nergens vanaf vallen. Ik mag hier natuurlijk geen merknamen geven, maar google er maar eens op.

Zalig, je gaat de deur uit voor een uurtje en als je terugkomt is de boel gezogen.

Je mag hier gewoon 't merk en model en prijs vermelden hoor, je krijgt echt geen boete
Ik had vroeger ook aan allerlei dingen een hekel.

Tegenwoordig heb ik besloten dat het veel meer energie kost en veel slechter voor mn humeur is om er tegenaan te hikken, er tegenop te zien, er boos om te worden, er chagrijnig van te worden dan om het gewoon eventjes te doen.

Dus nu doe ik het gewoon, en ga ik daarna trots op mezelf zitten wezen dat ik het allemaal maar mooi gedaan heb!

Geloof me, je voelt je stukken beter op die manier!
quote:Vergeetmenietje1980 schreef op 16 december 2011 @ 18:12:

Ik geef mijzelf de ene dag een luierdag, hoef ik niets te doen in het huishouden. De andere dag moet ik weer aan de gang hier. En meestal is het hooguit een uurtje werk dus dat valt toch reuze mee?Oeps... kreeg even hele rare beelden in mijn hoofd bij het begrip luierdag...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven