Ik snap er geen drol van!

14-03-2010 20:55 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik word steeds gestalked door Eneco, dat ik groene stroom heb tegen een variabel tarief ofzoiets, en dat dat elk half jaar duurder word. En nu belden ze weer of ik vast tarief wil, die dan 5 jaar blijft staan ofzo.. Maar die flapdrol wil me verdorie niets uitleggen!

Wat zijn nou de voordelen van een vast tarief? Raak ik dan de wisselstroom kwijt en kan ik dan de hele dag (bijv) de wasmachine gebruiken? Want nu kan dat pas na 23.00 omdat dat goedkoper is. En als ik ga verhuizen, moet ik dan extra gaan betalen omdat ik een vast bedrag had?

Ik had al op hun site gekeken, maar noem me maar dom, ik kom er gewoon niet uit..

Dus bij deze.. wat hebben jullie en raden jullie mij aan? Hij belt aankomende week weer beloofde hij
Vast tarief heeft als voordeel: Dat je de komende 5 jaar hetzelfde per kWatt blijft betalen. Jij stijgt dus niet mee, maar daalt ook niet.

Nadeel, het is iets duurder dan het variabele tarief.

Je houdt gewoon wisselstroom en je eigen meter.

Als je 2 meters hebt blijft het na 23 uur goedkoper, heb je maar 1 meter maakt het niets uit. Je stroom heeft dan altijd dezelfde prijs.

Over verhuizen, volgens mij kun je je abonement meenemen. Eneco levert volgens mij overal in Nederland. Is dat niet zo of verhuis je naar het buitenland kun je van je abonement af.
De prijs van gas, waarmee de elektriciteit wordt opgewekt, is gekoppeld aan de olieprijs. De olieprijs verandert, de laatste jaren veranderde de olieprijs nogal hevig. Als je verwacht dat de olieprijs gaat stijgen is een vaste prijs op basis van de huidige olieprijs een voor de hand liggende keuze. Het laatste jaar is de olieprijs gedaald, dus het is niet altijd de slimste keuze. Ik heb daarom de prijs (nog) niet vast laten leggen.

Het heeft niet te maken met het het verschil tussen piek- en daltarief.
Je moet het zien als een verzekering tegen prijsstijgingen. Nergens voor nodig, maar als je graag een vaste (hogere) prijs wilt kun je het doen.
Ga in therapie!
Oke bedankt! Dus maar gewoon houden zoals het is nu?
Kabouter23: Het hangt er van af. Wat is jouw visie op de geopolitieke situatie van de wereld en de te verwachten ontwikkeling van die situatie voor de komende vijf jaar
Oftewel, kijk het nog een paar maanden aan met de olieprijs en beslis dan.

Wij hebben wel de stroom en gasprijzen vast gezet voor de komende 3 jaar. Daarna zien we wel verder. Maar goed, dat was onze beslissing nadat we de olieprijs januari vorig jaar vergeleken met die van augustus vorig jaar (toen was die gedaald) en nadat we de olieprijs hadden zien stijgen.
Ja ik denk dat de wereld in 2012 hartstikke BOEM doet! Dus dan hou ik hem wel variabel.. ik verwacht hier ook niet 5 jaar te wonen

Hartstikke bedankt mensen!
verplaatst naar thuis
quote:ColeTurner schreef op 14 maart 2010 @ 21:05:

De prijs van gas, waarmee de elektriciteit wordt opgewekt, is gekoppeld aan de olieprijs. De olieprijs verandert, de laatste jaren veranderde de olieprijs nogal hevig. Als je verwacht dat de olieprijs gaat stijgen is een vaste prijs op basis van de huidige olieprijs een voor de hand liggende keuze. Het laatste jaar is de olieprijs gedaald, dus het is niet altijd de slimste keuze. Ik heb daarom de prijs (nog) niet vast laten leggen.

Het heeft niet te maken met het het verschil tussen piek- en daltarief.

Noem mij dan maar dom. Maar ik heb van verlagingen nog niets gemerkt hoor.

In november kreeg ik een brief, het tarief werd verlaagd per 1 april. In maart kreeg ik weer een brief. Na de verlaging volgt weer een verhoging....

Duh..

Dat vaste tarief is misschien zo gek nog niet.

Maar als ze erop blijven hameren, dan weet ik het niet hoor. Dan zal dat zijn omdat ze verwachten dat ze eraan kunnen verdienen. Anders zouden ze je niet 'stalken' denk ik.
Nee dat dacht ik ook al, maar ik vraag het liever nog even na voordat ik ja zeg op iets wat ik eigenlijk niet zou moeten doen!

Bedankt! En misschien helpt mijn topic wel andere mensen die door rokerige stemmen van de E. gestalked worden!
quote:mamalelie schreef op 14 maart 2010 @ 21:15:

[...]

Noem mij dan maar dom. Maar ik heb van verlagingen nog niets gemerkt hoor.

In november kreeg ik een brief, het tarief werd verlaagd per 1 april. In maart kreeg ik weer een brief. Na de verlaging volgt weer een verhoging....

Duh..

Dat vaste tarief is misschien zo gek nog niet.

Maar als ze erop blijven hameren, dan weet ik het niet hoor. Dan zal dat zijn omdat ze verwachten dat ze eraan kunnen verdienen. Anders zouden ze je niet 'stalken' denk ik.

Koers van de US dollar is ook van invloed, olieprijs is in dollars.

Nog belangrijker: de belastingen/heffingen blijven fors stijgen, ongeacht wat de olieprijs doet. Voor 't milieu en zo.....

De politiek heeft ondekt dat als je mensen met behulp van veelal linkse media een fors schuldcomplex kunt aanpraten, ze vrijwel klakkeloos akkoord gaan met een onophoudelijk aantal belastingverhogingen. Dus ook die op stroom en gas.

Mocht de olieprijs in elkaar klappen de komende tijd, en mocht tegelijkertijd de dollar dat ook doen, dan zou in theorie jouw gasrekening een keer moeten dalen. In theorie dan, want op zo'n moment zien de Haagse geldwolven hun kans schoon om het belastingdeel van de gasprijs fors omhoog te schroeven, waardoor jij als burger niks merkt van die olieprijs daling.

Let maar op de komende tijd, dit gaat al een poos zo.

Benzine en dieselprijs idem. Stroomprijs ook.
quote:quattro35 schreef op 14 maart 2010 @ 21:35:

[...]

Mocht de olieprijs in elkaar klappen de komende tijd, en mocht tegelijkertijd de dollar dat ook doen, dan zou in theorie jouw gasrekening een keer moeten dalen. In theorie dan, want op zo'n moment zien de Haagse geldwolven hun kans schoon om het belastingdeel van de gasprijs fors omhoog te schroeven, waardoor jij als burger niks merkt van die olieprijs daling.

Die uitleg is niet alleen aannemelijk, ik had zelf ook al zo'n vermoeden. Geldt trouwens ook voor de leveranciers. Hoezo gaat het pas over 4 maanden omláág, en binnen 2 weken omhóóg.....
Overigens zou ik sowieso niet ingaan op een aanbieding van een flapdrol die mijn aanvullende vragen over die aanbieding niet kan of wil beantwoorden. Jammer dan.
Als ze vreselijk hun best doen om jou iets aan te prijzen, ga er dan maar vanuit dat het vooral voor hún bestwil is. En dat is meestal tegengesteld aan dat van jou Het zijn geen liefdadigheidsinstellingen, ze moeten winst maken.
mamalelie: De gasprijs loopt een half jaar tot een jaar achter op de olie- en benzineprijs. Mijn leverancier E heeft de prijzen per 01-01-2010 naar beneden bijgesteld.
Laatst ook een flapdrol van een (andere dan de mijne) energie maatschappij aan de lijn gehad. Had een superaanbieding als ik nu zou overstappen naar hun. Zouden we 150 euro bonus gestort krijgen. Sinterklaas geloof ik al jaren niet in, dus even naar de prijzen geinformeerd en of hij dat even per mail of post kon toesturen dan kan ik het op het gemak bekijken. Prijzen willen ze dan wel noemen, maar opsturen doen ze niet aan en gelijk beslissen. Dan houdt het op hoor, zoiets moet je toch netjes kunnen nalezen voor je beslist, zo niet dan klopt het gewoon niet.
Hier dus ook geen vaste prijs en per 1 januari is het maandbedrag 20 euro omlaag. (in december wel 3x post gehad of ik hem vast wilde zetten, ben blij dat ik dat niet gedaan heb).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven