Ik verveel me...

03-01-2019 21:49 67 berichten
...en tegelijkertijd heb ik nergens zin in.
Heb net op televisie gekeken of er wat te doen is en ik heb nog drie films en een docu staan. Ook volg ik een serie op Netflix, maar geen zin.
Ik ben de hele dag al zo, heb al twee lange dutjes gedaan en daarbij lekker gedroomd, dan heb ik het wel naar mijn zin, maar ik kan moeilijk slapend door het leven gaan.
Ik denk dat ik een feestdagendip heb, het is ook elk jaar weer vreselijk veel.

Hebben jullie dat ook weleens en wat doen jullie als je je verveelt en nergens zin in hebt?
Cateautje schreef:
03-01-2019 23:00
Breien is leuk, maar daar heb ik niets voor in huis. Haken hou ik ook wel van. :)

Maakt niet uit dat je alleen sjaals kunt breien, als je er maar een leuke aan overhoudt, kan je nog eens switchen.

Heb je Pinterest? Kun je dingen opzoeken die je ooit nog eens wil maken.
Cateautje schreef:
03-01-2019 23:00
Breien is leuk, maar daar heb ik niets voor in huis. Haken hou ik ook wel van. :)

Maakt niet uit dat je alleen sjaals kunt breien, als je er maar een leuke aan overhoudt, kan je nog eens switchen.

Ja, ik heb Pinterest. Ik heb allang niets meer toegevoegd op mijn pagina. Goed dat je erover begint, ga daar eens kijken.
Ik kan truien breien zonder patroon, dus dat is het punt niet, maar me ertoe aanzetten, dat is een heel gedoe.
Andersom schreef:
03-01-2019 23:09
Dit is één van mijn pagina's. :)

https://nl.pinterest.com/heavenaurora3/ ... -het-huis/
Ik ga altijd 's avonds nog een uur flink trainen op mijn hometrainer, maar ben vandaag niet helemaal fit en wat grieperig dus niet veel energie. Verveel me normaal niet snel maar nu weet ik het ook even niet. Nu op de bank achter de laptop met de kat die gezellig over mijn schouder/rug ligt.

Heb wel wat dvd's gedigitaliseerd met series die ik leuk vind, dat vind ik wel gezellig als ik op een winteravond rustig zit. Waxinelichten erbij.

Voor mij is verveling niet zo goed, want ik ga dan webwinkels kijken en enorme wensenlijsten ter grootte van een behang-rol maken ;-D
Nehemah schreef:
03-01-2019 23:21
Ik ga altijd 's avonds nog een uur flink trainen op mijn hometrainer, maar ben vandaag niet helemaal fit en wat grieperig dus niet veel energie. Verveel me normaal niet snel maar nu weet ik het ook even niet. Nu op de bank achter de laptop met de kat die gezellig over mijn schouder/rug ligt.

Heb wel wat dvd's gedigitaliseerd met series die ik leuk vind, dat vind ik wel gezellig als ik op een winteravond rustig zit. Waxinelichten erbij.

Voor mij is verveling niet zo goed, want ik ga dan webwinkels kijken en enorme wensenlijsten ter grootte van een behang-rol maken ;-D
Same here. Ik ben zo lamlendig dat ik er gelukkig niet eens aan heb gedacht. Je wordt dus bedankt. :-D
Cateautje schreef:
03-01-2019 23:26
Same here. Ik ben zo lamlendig dat ik er gelukkig niet eens aan heb gedacht. Je wordt dus bedankt. :-D
Sorry Cateautje :rose: :$
Heb je iets leuks gezien?

Even twee mandarijnen voor de extra vitaminen nu. Eerder vanavond een peer gegeten.
Zit eigenlijk te denken aan een kop warme chocola en een muffin met chocoladestukjes, maar beter even van niet nu :$
Ja, een mooie top, deze:

Afbeelding

Na 2 minuten en ik heb nog een uurtje of twee.
Wauw Cateautje, die vind ik ook heel erg mooi!!
Ja tof istie hè. :)

Ik heb besloten niet verder te kijken.
Verstandig besluit :)
Ik heb mezelf ook goed genoeg in de bloemetjes gezet deze maand, ooit houdt het een keer op :)

Heb nu wel de meeste van mijn originele dvd's die ik graag digitaal wilde hebben op de laptop, daar ben ik heel blij mee.
Zal wel een hele klus zijn geweest, maar wel een lekker relaxte bezigheid.
Cateautje schreef:
03-01-2019 23:51
Zal wel een hele klus zijn geweest, maar wel een lekker relaxte bezigheid.
Ik heb het grotendeels uitbesteed ;-D want ben zelf niet heel handig daarmee :$
Maar merk dat de dvd's toch geen eeuwig leven beschoren zijn en dan heb ik ze liever digitaal. En de originele exemplaren in opbergboxen in de ondergrondse berging. Scheelt ook weer veel ruimte.
Nehemah schreef:
04-01-2019 00:01
Ik heb het grotendeels uitbesteed ;-D want ben zelf niet heel handig daarmee :$
Maar merk dat de dvd's toch geen eeuwig leven beschoren zijn en dan heb ik ze liever digitaal. En de originele exemplaren in opbergboxen in de ondergrondse berging. Scheelt ook weer veel ruimte.
Is waar. Ik heb al een aantal CD's weg kunnen gooien om dat er geen normaal geluid meer inzat, zonde hoor en dan te bedenken dat ik LP's heb uit de jaren 60 en die zijn nog loepzuiver. Vernieuwing is niet altijd een verbetering.

Uitbesteden is wel zo handig, alleen dan verveel je je zo. ;-)
Cateautje schreef:
04-01-2019 00:08
Is waar. Ik heb al een aantal CD's weg kunnen gooien om dat er geen normaal geluid meer inzat, zonde hoor en dan te bedenken dat ik LP's heb uit de jaren 60 en die zijn nog loepzuiver. Vernieuwing is niet altijd een verbetering.

Uitbesteden is wel zo handig, alleen dan verveel je je zo
. ;-)
:rofl: haha, goede!
Maar heb nu nog 1 dvd-box uitbesteed, de rest heb ik al op de laptop dus als remedie tegen eventuele verveling genoeg te kijken, en vind dat ook gewoon knus op een winteravond :)

Die schijfjes hebben inderdaad geen denderende kwaliteit nee, krassen alsof er overheen is geschaatst. Ik heb qua muziek het meeste inmiddels op mp3, veel handiger ook. Heb nu ook veel muziek in verschillende mappen onderverdeeld op mijn telefoon. Niet te geloven dat ik altijd met een discman en verschillende cd's rond sjouwde, haha.

Ik was ook altijd zo iemand die cd's kocht voor de (mooie) boekjes en hoesjes, of als zogenaamd collectors-item. Ook die liggen in de ondergrondse berging opgeslagen (met uitzondering van een paar favorieten, die liggen wel hier boven). Heb het hart niet ze weg te doen, zoveel geld aan uitgegeven destijds. Stom excuus ik weet het, maar toch :)
Ik heb mijn eerste LP nog en geen haar op mijn hoofd die eraan denkt muziek weg te gooien, tenzij het niet meer te doen is. Gelukkig had ik van twee CD's de muziek nog op plaat.
Muziek digitaliseren lijkt me ook geen eeuw houdbaar, want de drager houdt er ook een keer mee op en dan? Dan ben je alles kwijt.
Cool, je eerste LP nog :)

En wat je zegt daar had ik ook al over nagedacht want daar was ik dus ook al bang voor. Oplossing: externe harde schijf en daarop een back up maken van dingen die je sowieso niet verloren wil laten gaan.
Of twee externe schijven desnoods, voor het geval 1 het er begeeft ;-D

Bij mij gaat het dan vooral om foto's. Veel foto's en video-bestanden. De meeste muziek die ik het allerliefste luister heb ik sowieso op mijn telefoon en op een mp3-speler staan.
Cateautje schreef:
04-01-2019 00:08
Vernieuwing is niet altijd een verbetering.
En dit is helemaal waar!! (al heb ik dat vooral met spullen uit de supermarkt en drogisterij-artikelen).
Ik vind dat allemaal veel te ingewikkeld en duur, daarom verlaat ik me qua muziek op you tube, dat gaat nooit verloren. Films boeien me niet zo op zich. Ik neem films op op de televisie en die kan ik een jaar bewaren, maar heb gemerkt dat de meeste films elk jaar weer uitgezonden worden en dan neem ik ze gewoon weer op.
Nehemah schreef:
04-01-2019 00:29
En dit is helemaal waar!! (al heb ik dat vooral met spullen uit de supermarkt en drogisterij-artikelen).
Ja, de super en de drogist kunnen er ook wat van.

Ook met techniek hoor. Het wordt nu allemaal gemaakt met een verkorte houdbaarheidsdatum om je aan het kopen te laten. Mooi verzonnen, maar zet voor mij geen zoden aan de dijk.
Ja youtube is erg handig inderdaad. Maar ik ben dan weer zo iemand: 'straks ligt internet er een keer uit en dan is het handig als ik het gewoon zelf heb en het ook offline kan kijken' en posts daar kunnen ook worden verwijderd. Beetje vergezocht, dat geef ik toe :$

Ik heb 1 film die nooit wordt uitgezonden en bijna nergens verkrijgbaar is en voor mij echt tiener-sentiment (Black Circle Boys). Ik ben zo ontzettend blij dat ik die ooit via mp op een dubbel-dvd heb kunnen scoren. Ook maar even laten digitaliseren nu ik eraan denk ;-D

Verder kijk ik graag documentaires door Ross Kemp (on gangs, extreme world en heb een interessante over piraterij in Somalië, Nigeria en Indonesië) en die vind ik ook erg fijn om zelf te hebben want worden ook niet altijd uitgezonden.
Cateautje schreef:
04-01-2019 00:32
Ja, de super en de drogist kunnen er ook wat van.

Ook met techniek hoor. Het wordt nu allemaal gemaakt met een verkorte houdbaarheidsdatum om je aan het kopen te laten. Mooi verzonnen, maar zet voor mij geen zoden aan de dijk.
Inderdaad. Als je kijkt wat voor mogelijkheden je hebt met bijvoorbeeld tv's nu...
En ik denk altijd: 'hoe minder technische snufjes en hoe meer basic, hoe minder er kapot kan gaan' ;-D
Ga met je kat spelen! Dat vrolijkt mij altijd op.
Ja, voor zeldzame opnames is het een oplossing, alleen ben ik bang dat dat wel tijdelijk is.
Tot nu toe in al die jaren één keer geen internet gehad voor een uur of twee, dus daar maak ik me niet druk om en als het gebeurt en ik heb zin in muziek, dan draai ik platen, die doen het altijd wel.

Wat betreft het verwijderen van muziek van de tube, daar weet ik altijd wel,een mouw aan te passen, want ze staan er meestal dezelfde dag weer op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven