Ik wil een vaatwasmachine....

30-09-2013 13:52 29 berichten
..
Mijn vaatwasser staat naast het aanrechtblok.
Alle reacties Link kopieren
Dat je moet betalen voor een nieuw kastje als je hem sloopt klopt. Is er geen andere plek waar je hem neer kunt zetten?

En vaatwasmaSchine?
Wij hebben besloten om het niet te doen. Zelfs voor een tafelmodel moest er teveel gebroken worden en hadden we amper ruimte over.
Bel de huurbaas en vraag het.
Zeg maar Spijker.
Heb je een los gasfornuis? Dan kan je hiervoor ook een vaatwasser in de plaats zetten en een losse kookplaat erop leggen. En dan een combi magnetron als oven bijvoorbeeld.
TO mijn ouders hebben destijds het keukenkastje er uit gehaald en bewaard op zolder. Toen ze gingen verhuizen hebben ze dit terug gezet.

Nb als een geïnformeerd wat zo'n kastje evt kost?? Misschien maak je je zorgen om niets en valt het bedrag erg mee...succes...een vaatwasser lijkt mij heerlijk!
Wij hebben, met toestemming van de verhuurder, het onder-keukenkastje naast de gootsteen eruit gehaald en de vaatwasser (onderbouw) in dat kastje laten plaatsen. Je moet dan een verbinding maken met de afvoer (in het gootsteenkastje ernaast) en je hebt een nieuwe zwanehals nodig (met extra aansluiting). Verder moet het uitkomen met het aantal stoppen, maar dat was bij ons zo.

Ik ben er zo blij mee. Heb er ook heel lang tegenaan zitten hikken, want 'het is maar een huurwoning', maar als je lang blijft wonen, heb je toch plezier van de vaatwasser.

Onze verhuurder stelde wel als eis dat alles in de oude staat wordt teruggebracht bij vertrek (zelfs als het dus een verbetering is). Dat heeft ons uiteindelijk niet weerhouden, het keukenkastje kunnen wij desnoods (met enig gewrik) terugplaatsen.
Wij hebben de vaatwasser ook naast het aanrecht staan.

Let er ook op dat als je hem onder het aanrecht wilt hebben dat dat ook past in de hoogte. Onze vaatwasser zou bijvoorbeeld niet passen in plaats van een kastje.
Inderdaad, je kunt er een kastje tussenuit halen en daar de vaatwasser voor in de plaats zetten.

Heb er wel erg in dat een vaatwasser een afvoer, water en een stopcontact (officieel op een aparte groep) nodig heeft.
Niet geschoten is altijd mis
Ik heb een tafelmodel in de badkamer staan en maakt ook gebruik van die afvoer door er een splitter tussen te zetten. Ik woon dan ook piepklein. Nadeel is alleen dat je 2 keer zo veel meer wassen hebt. En ik durf beide (dus wasmachine en vaatwasser) niet beide aan te zetten tegelijkertijd omdat ik bang ben dat de boel gaat overlopen.
quote:kipkerrie schreef op 30 september 2013 @ 13:59:

Heb je een los gasfornuis? Dan kan je hiervoor ook een vaatwasser in de plaats zetten en een losse kookplaat erop leggen. En dan een combi magnetron als oven bijvoorbeeld.Nee, geen los gasfornuis..
quote:Bitje93 schreef op 30 september 2013 @ 14:17:

Inderdaad, je kunt er een kastje tussenuit halen en daar de vaatwasser voor in de plaats zetten.

Heb er wel erg in dat een vaatwasser een afvoer, water en een stopcontact (officieel op een aparte groep) nodig heeft.Dan zou ik moeten kijken of het kastje er heel uit kan..
quote:Lucebertha schreef op 30 september 2013 @ 14:17:

Wij hebben, met toestemming van de verhuurder, het onder-keukenkastje naast de gootsteen eruit gehaald en de vaatwasser (onderbouw) in dat kastje laten plaatsen. Je moet dan een verbinding maken met de afvoer (in het gootsteenkastje ernaast) en je hebt een nieuwe zwanehals nodig (met extra aansluiting). Verder moet het uitkomen met het aantal stoppen, maar dat was bij ons zo.

Ik ben er zo blij mee. Heb er ook heel lang tegenaan zitten hikken, want 'het is maar een huurwoning', maar als je lang blijft wonen, heb je toch plezier van de vaatwasser.

Onze verhuurder stelde wel als eis dat alles in de oude staat wordt teruggebracht bij vertrek (zelfs als het dus een verbetering is). Dat heeft ons uiteindelijk niet weerhouden, het keukenkastje kunnen wij desnoods (met enig gewrik) terugplaatsen.Ja het gaat mij er ook om dat hij heel eruit kan inderdaad
Dan zou ik inderdaad 1 kastje weghalen en bewaren en terugplaatsen als je de woning verlaat. Of misschien willen de nieuwe bewoners het tegen die tijd overnemen, dan hoef je het waarschijnlijk niet weg te halen.
Wij hadden de vaatwasser er ook naast staan! Naja, ertegenover eigenlijk :-)
quote:snippers schreef op 30 september 2013 @ 14:26:

Ik heb een tafelmodel in de badkamer staan en maakt ook gebruik van die afvoer door er een splitter tussen te zetten. Ik woon dan ook piepklein. Nadeel is alleen dat je 2 keer zo veel meer wassen hebt. En ik durf beide (dus wasmachine en vaatwasser) niet beide aan te zetten tegelijkertijd omdat ik bang ben dat de boel gaat overlopen.Het is ook eigenlijk mijn hoop om een tafelmodel neer te zetten...Als het niet in een kastje kan dan maar op het aanrecht...En dan afvoer/water van kraan gebruiken?
quote:whatcomesaround schreef op 30 september 2013 @ 14:51:

Wij hadden de vaatwasser er ook naast staan! Naja, ertegenover eigenlijk :-)Is dat niet lastig met aansluiten?
@Florina, zo'n keukenkastje bestaat maar uit een paar plankjes, een achterwand en een deurtje met scharnieren. Je hoeft het niet te slopen in de zin van kapot maken. Bij ons hebben meerdere buren het eruit gehaald en ofwel elders in de keuken opgebouwd, ofwel in de berging gezet.
quote:dwergje_88 schreef op 30 september 2013 @ 13:58:

Dat je moet betalen voor een nieuw kastje als je hem sloopt klopt. Is er geen andere plek waar je hem neer kunt zetten?

En vaatwasmaSchine?Doe niet zo kinderachtig joh.
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west Of 't wer altied wel weer licht
In ons huurhuis stond de vaatwasser eerst tegenover het aanrecht in de keuken. Later konden wij er een luxe keuken inzetten die uit het huis van mijn broer kwam. Daar zat de vaatwasser gewoon ingebouwd.
Laat je vriend voortaan afwassen....
Volgens mij wil je vriend gewoon niet.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Nee, mijn vriend wilde het ook eigenlijk niet.. Maar voortaan hem laten afwassen lukt ook niet...
Huur je van een corporatie? Dan kun je informeren of zij de vaatwasaansluiting willen regelen.

Ik heb een keer een prijsopgave door de woningbouwver. laten maken voor een aansluiting voor een losse vaatwasser, tegenover het keukenblok. Kwam op ca. 250 euro.

En dan moet je zelf nog een vaatwasser kopen.

Mijn verhuurder is knieperig en doet niets extra. Huis gaat in de verkoop als ik eruit ga dus het levert ze ook niks op.

Bel ze eens wat er mogelijk is. Misschien de materialen voor hun rekening, en het werk doen jullie zelf? Of andersom.

Geen idee of ze dat willen, maar zo'n aansluiting is natuurlijk wel een verbetering voor de woning.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven