Ik word poetsvrouw help ?!

12-02-2019 23:15 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oké ik ben een dame van 20 en heb sinds vandaag een baantje gekregen om bij iemand te poetsen om de week om wat bij te verdienen, ik kan poetsen maar wil een goede indruk maken dus tips ? Wat word er verwacht ? Hoe pak ik het aan ? Bedankt alvast !
VelvetVolvo schreef:
13-02-2019 13:59
Als het bij een Meneer is, zou ik een leuk kort rokje aan doen....
Met een dikke legging eronder. Anders vat je nog kou, TO.
Bij ons werkt de hulp in de huishouding letterlijk van boven naar beneden. Ze begint op zolder. Stofzuigen en afstoffen. Dan de badkamer en slaapkamers. Daarna de trappen en de beneden verdieping. Elke week doet ze 1 ding extra. Zoals de ramen lappen aan de voorkant. En de week erop de achterkant. En de week erna de boven verdieping ramen lappen.
Maar goed TO, overleg gewoon even. Ik ruim bijvoorbeeld altijd op voordat de schoonmaakster komt, bedden hoeft ze niet te doen, keuken ook niet.
Eze schreef:
14-02-2019 14:12
Vraag dus even wat de bedoeling is, want ontsmetten zou voor mij dus echt niet hoeven. ‘Gewoon’ schoonmaken volstaat.
En al dat afgestof hoeft voor mij ook niet. Daar verplaats je alleen maar stof mee. Ik heb liever dat je met een vochtig doekje (wasbaar, geen wegwerp) schoonmaakt.
Bij een gezin waar ik vroeger poetste moest ik echt alle schakelaars en deurklinken ontsmetten.
Die dame kocht daarvoor een speciale spray op basis van alcohol trouwens.
Hier bij mij thuis volstaat ook 'gewoon' schoonmaken hoor.
Wat dat afstoffen betreft: niet alle meubelen mogen zomaar met een vochtig doekje afgenomen worden.
Zelf heb ik hier ook 3 (dure) massief-eiken kasten en no way dat man of ik die met nat afnemen.
Niet om spullen geen poetsen maar ook eronder. Vergeet vensterbanken en bovenop kasten en koelkast niet.
Hoe ben je aan dit adres gekomen?
Hebben jullie elkaar nog nooit ontmoet?
Gewoon samen overleggen wat de wensen zijn lijkt me.
De organisatie waar je voor gaat werken heeft vast richtlijnen (tenzij je zwart gat werken)
Moemoe64 schreef:
14-02-2019 15:35
Bij een gezin waar ik vroeger poetste moest ik echt alle schakelaars en deurklinken ontsmetten.
Die dame kocht daarvoor een speciale spray op basis van alcohol trouwens.
Hier bij mij thuis volstaat ook 'gewoon' schoonmaken hoor.
Wat dat afstoffen betreft: niet alle meubelen mogen zomaar met een vochtig doekje afgenomen worden.
Zelf heb ik hier ook 3 (dure) massief-eiken kasten en no way dat man of ik die met nat afnemen.
Eiken kan je prima met een natte doek afnemen hoor. Je gooit er toch geen emmers water overheen?
en vergeet niet te communiceren!
Als je alleen zegt dat je een meid van 20 bent, dit doet om geld te verdienen en vervolgens nergens op reageert zoals in dit topic zou je bij mij niet meer terug hoeven te komen :facepalm:
Blijf altijd communiceren met wat de klant wilt EN wat jij ziet wat vies is (ter aanvulling). 2 zien meer dan 1.

Opruimen van spullen is echt een taak van de klant zodat de hulp aan het echte schoonmaakwerk toe komt.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven