Ik zoek een hobby

05-03-2011 15:57 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit sinds een paar weken ziek thuis en ben amper in staat om iets te doen. Heb een angststoornis, en slik daarvoor momenteel antidepressiva. Ik zit midden in de opbouw daarvan en heb nogal last van bijwerkingen. Ik slaap ook niet dus voel me vaak beroerd en zwak.

Ik heb gemerkt dat ik veel baat heb bij een goed dagritme. Anders ga ik teveel piekeren. De afgelopen twee weken heb ik een beetje gelezen, gewandeld en op de laptop gezeten en dat was 'm wel. Af en toe een wasje draaien en strijken kan ik ook. Kleurplaten en mandala's inkleuren doe ik ook graag.

Ik heb geen hobby, en zoek nu tips om de dag door te komen met afleiding. Alle ideeën zijn welkom! Mits het niet te inspannend is, want ik kan fysiek niet veel hebben nu, ben snel moe.
Borduren misschien? Als je het met zo'n voorbedrukte achterkant (hoe noem je dat) doet is het ook heel makkelijk. Goed te doen na een slechte nacht.

En als je een graadje moeilijker wilt doe je zonder voorbedrukte achterkant.

Sterkte.
Dan heb je wel een heel toepasselijke naam ......;-)

Kun je niet gezellig gaan breien of haken....dat geeft veel lol en ontspanning.
Als je tekenen leuk vindt, is schilderen dan misschien ook niet iets voor je? Nu nog even binnen, maar kan straks ook lekker buiten in de frisse lucht.
Farmville op Facebook.

Enne sterkte..
breien is helemaal hip! op de bank voor de tv...

maak je alvast een nieuwe wintercollectie!
Breien, haken, borduren, zelf sierraden maken, gitaar leren spelen, zelf kleding naaien.

Oude foto's inplakken.

Wat vind je leuk om te doen?
quote:lunaan schreef op 05 maart 2011 @ 16:06:

Farmville op Facebook.

Enne sterkte..

Ga toch weg met je stomme boerderie!

Forummen hier op Viva.nl

Is hartstikke leuk. Ik forum zelf ook actief sinds een paar maanden en ik zie het wel als een leuk tijdsverdrijf (hobby)
Pasen komt er aan.

Paaseieren leegblazen en beschilderen.

Inderdaad borduren, breien, haken.

Schaken (online)

Een nieuwe taal leren.
Tasjes of kleding maken met een naaimachine, borduren, haken, 3D-kaartjes maken, postcrossen (zie postcrossing.com), cursus fotografie via de computer.
Heb je nog oude foto's die je nog zou moeten inplakken? Scrapboeken? Doe ik niet zelf maar gelezen dat het leuk is.

Ja ik heb een 3 delige hobby die mij de hele dag wel bezig houdt. Ik vraag juist steeds, doe nou niet, denk aan mij, gun mij mijn rust. Maar helaas is het hun hobby om mij lastig te vallen (lees te vermaken).

Ach je mag mij ook lastig vallen hoor als je je ei kwijt wilt.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Floks schreef op 05 maart 2011 @ 16:07:

[...]

Ga toch weg met je stomme boerderie!

Ik weet niet of je een tuin of balkon hebt, maar anders daar lekker mee aan de slag, stekjes maken en verpotten, beetje wroeten in aarde, vogel voederplanke maken, etc..
Sieraden maken? Gitaar leren spelen?

Lekker in de keuken aan de slag?
Het gras aan de overkant is niet groen.
Frontierville is ook fantastisch! Cityville, yoville, maffiawars..

Kleding naaien?
quote:lunaan schreef op 05 maart 2011 @ 16:22:

[...]

Ik weet niet of je een tuin of balkon hebt, maar anders daar lekker mee aan de slag, stekjes maken en verpotten, beetje wroeten in aarde, vogel voederplanke maken, etc..

Ik kijk soms het programma "huis gezocht onder de zon" bij rtl4. Of bouwval gezocht. Of help mijn man is een klusser.

Dan ben je er ook snel klaar mee hoor .

Oja, ik moet altijd aan je denken bij het programma van "huis onder de zon" ja dat moeten we je toegeven, je doet het hoe dan ook lekker qua warmte.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Taarten maken..

www.deleukstetaarten.nl helpt je wel op weg ;)
Sims, heerlijk de baas spelen over zo'n kluitje mannetjes en vrouwtjes. Het is misschien niet erg hip maar wel leuk om de tijd mee te doden.
Cursus grafologie volgen en dan alle geschreven ansichtkaarten van familie en vrienden napluizen.
Ik vind Sims, Farmville, cowyboyville, maffiaville en weet ik het watvoor ville's allemaal, juist een roep om "help ik zoek een hobby"!
quote:Waldorf114 schreef op 05 maart 2011 @ 17:42:

Ik vind Sims, Farmville, cowyboyville, maffiaville en weet ik het watvoor ville's allemaal, juist een roep om "help ik zoek een hobby"!Zie het dan als afwisseling op de hobby. Je moet zelfs als je alleen thuis bent ergens de baas over kunnen spelen, zie daar het succes van dit soort spelletjes. En je kan toch niet de hele dag mandala's tekenen, boeken lezen, sokken breien, kaarten maken, taarten bakken etc.. Een mens moet wat.
Leren hoe je je eigen websites maakt (met Joomla bijvoorbeeld, dat is gratis, open source software).
Creatieve dingen zijn leuk om te doen, omdat je daar net zoveel bij kunt nadenken als je wilt. Denk ook aan kaarten maken (act**n heeft heel veel zeer goedkope spullen), breien, haken, borduren, kleien, mozaieken. Ook legpuzzels leggen, wandelen/fietsen, een cursusje volgen van het een of het ander.

Succes en veel plezier
Als je op zoek bent naar een dagritme is de aanschaf van een hometrainer (of iets in die richting) wellicht ook een idee. Dan hoef je niet perse de deur uit maar raak je wel je energie kwijt en doe je ook wat voor je conditie. Mijn ervaring met verplicht thuiszitten door ziekte (wel iets totaal anders dan dat jij hebt TO) is dat je ontzettend lamlendig wordt en daar ga je je niet beter van voelen.

Maar de opmerking is een tikje of topic en misschien wel ontzettend onnodig (dus gewoon negeren als je er niet op zit te wachten).
Haken en breien. Geweldig ontspannend en ook goed voor de geest. Ben ik mee begonnen nav zware burnout, en dta is iets wat geen fysieke inspanning kost, maar wel hele leuke resultaten geeft waar je weer blij van wordt.

Het internet staat vol met de leukste patroontjes, vast wel iemand in je omgeving die restjes wol en katoen voor je heeft, en op youtube kan je allerlei leren haken/breien fimpjes vinden,.

Mijn eerste haakwerk sloeg nergens op, maar ondertussen haak ik op bestelling. HEerlijk om te doen! (Ben ondertussen ook nog zakenvrouw en moeder van een paar pubers, en dit mutserige jaren 70 gedrag voelt heel goed ter afwisseling!)
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven