Imetec waterfilter

13-02-2015 14:22 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net een waterfilter kan gekocht bij de Kruidvat van Imetec.

Maar nu kan ik nergens vinden waar ik de navulling kan kopen.

Iemand enig idee? Bij de Kruidvat in iedergeval niet

Kunnen de patronen van Brita hierin? En welktype dan?

Nooit bij stilgestaan dat deze niet te vinden zijn, anders had ik wel een Brita kan gehaald.
Waarom een waterfilter? Nederland heeft het beste drinkwater in Europa.
verba volant, scripta manent.
Ja, dat klopt. Maar ik woon in een gebied met erg hard water.

Niet handig voor je strijkijzer, koffiezetter ed. Bovendien vind ik het lekkerder uit een waterfilter.
Beetje vaker ontkalken. Ik woon in een gebied met hard water, na ca 150 koppen koffie moet mjn volautomaat worden ontkalkt, bij een kennis die in een gebied met minder hard water woont zijn het ca 180 kopjes, ze heeft hetzelfde en ongeveer even oude apparaat. Zacht water is overigens niet gezonder.

http://www.boshuis.nl/wie ... /hardheid-van-drinkwater/
verba volant, scripta manent.
Bedankt voor je advies en moeite dat je dit voor me hebt opgezocht.

Maar serieus, waarom zou je me dit advies willen geven?

Ik heb net geschreven dat ik al zo'n ding heb gekocht. Zou ik net nog iets mee doen denk je?
Misschien dat ze er van uitgingen dat je hem na twee keer toch niet meer zou gebruiken? Zo gaat het immers met de meeste "handige" apparaten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Sorry, ook geen nuttig advies hier. Maar wij hebben een waterontkalksysteem op de waterhoofdleiding laten plaatsen. Kostte veel geld, maar nooit meer kalkaanslag! Dat werkt met een harsfilter en die harsfilter wordt weer gereinigd met onthardingszout. Veel hotels en restaurants hebben ook zo`n apparaat vanwege de koffiezetautomaat etc.

Inmiddels heb je alweer nieuwere modellen, maar ik snap je wens naar zacht water erg goed.
Ik zou een online waterfilterwinkel even een mailtje sturen. Die verkopen graag filters lijkt mij.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Dubbus, dat zou ik ook graag hebben. Eens kijken of dat de volgende grote investering kan gaan worden!

Lijkt me heerlijk dat de douche er mooi helder blijven.

Mailtje aan waterfilterwinkel is een goede. Ga ik doen.
quote:eles2 schreef op 13 februari 2015 @ 17:13:

Dubbus, dat zou ik ook graag hebben. Eens kijken of dat de volgende grote investering kan gaan worden!

Lijkt me heerlijk dat de douche er mooi helder blijven.

Daar hadden wij het aanvankelijk ook voor gedaan, een nieuwe badkamer. We wonen in een gebied met heel hard water en om te voorkomen dat de nieuwe badkamer ook helemaal verkalkt zou raken hebben we toen die filter aangeschaft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven