Inbreker met sleutel??

15-10-2012 10:38 604 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier even een vreemd verhaal...

Ik woon nu sinds een jaar bij mijn vriend in. Al vanaf het begin heb ik het idee dat er soms persoonlijke spullen worden verplaatst, ruik ik af en toe een (parfum/deo) luchtje als we thuiskomen wat niet van ons is en meer van dit soort rare dingen. Volgens vriend heeft niemand anders, behalve hijzelf, ik en zijn ouders een sleutel van het huis.

Nu zijn we afgelopen weekend een weekendje weggeweest en heeft de buurvrouw voor de kat gezorgd. Toen we gisteren terugkwamen en ik de buurvrouw ging bedanken en heb gevraagd of alles goed is gegaan, vertelde ze een raar verhaal.

We wonen in een appartementencomplex en toen de buurvrouw zaterdagavond gemorrel hoorde aan onze deur, heeft ze door het kijkgaatje gekeken en zag ze een klein vrouwtje met een sleutel aan onze deur zitten pielen. Ze zegt dat ze die persoon ook naar binnen heeft zien gaan. Toen ze haar eigen deur open wilde gaan doen (ze is nogal bang aangelegd en heeft daarom 6 sloten op haar deur, dus dat duurde even) was die persoon al weg.

Toen ze de volgende dag de kat weer wilde gaan verzorgen stond de balkondeur naar buiten open en de deur van onze inloopkast op de slaapkamer stond open...(deze is altijd dicht ivm de kat)

Nu kan het natuurlijk zo zijn dat de kat uit verveling de deur van de inloopkast heeft open gemaakt maar dat de deur van het balkon openn stond is erg raar.

Toen we gisteren thuis kwamen stond de deur van de inloopkast weer open en lagen er allemaal (nogal persoonlijke ) op de grond. Mijn vriend was het opgevallen dat de dop van een parfumflesje wat van mij op tafel stond eraf was en er netjes naast lag.

We hebben na zitten denken over wie er toch nog een sleutel zou kunnen hebben en volgens mijn vriend is de enige zijn ex en/of haar moeder. Hij zegt dat die 2 nogal rare zijn en het maar zo zou kunnen dat ze hier aan het rondsnuffelen zijnn zonder dat wij het weten. Er komt nu natuurlijk een ander slot maar dat gebeurd pas aan het einde van de week. Tot die tijd wil ik de deur op de knip doen als we er zijn maar vriend wil diegene graag betrappen. Het toevallige is dat ik ons heb "ingecheckt" op facebook in het hotel dus het zou kunnen dat iemand wist dat we weg waren. We zaten eraan te denken om ons nog een keer ergens in te checken terwijl we gewoon thuis zijn en dan maar afwachten...Hebben jullie nog tips en ideeen hoe we erachter kunnen komen of er daadwerkelijk iemand hier binnen komt terwijl we weg zijn?

Beetje raar verhaal misschien maar hoop dat jullie kunnen helpen :-)
quote:mariekkk schreef op 15 oktober 2012 @ 11:38:

Als ik in de buurt woonde zou ik wel willen helpen met het betrappen van die persoon. Ik ben niet zo bang uitgevallen.Ik ook, Voorburg
quote:Ster_ schreef op 15 oktober 2012 @ 11:37:

Misschien kun je vriend voor die middag doorverwijzen naar het forum om live verslag uit te brengen? haha ik zal het doorgeven, en anders kom ik het hier vertellen!
oe spannend! De tip van Nouschi om eens te informeren bij de politie is misschien ook geen verkeerde?
There are only two ways to live your life. One is like nothing is a miracle, the other is like everything is - Albert Einstein
*ziet nu dit voor zich*

quote:laylalala schreef op 15 oktober 2012 @ 11:38:

[...]

En die heeft je er toen niet op aangesproken, maar vertelt dit nu pas? Of herinner je je dit verhaal nu pas weer, nu je het van die andere buurvrouw ook hoorde?

Ik vind het allemaal maar gek en spannend. Vooral het feit dat diegene zich lijkt te richten op inderdaad het 'optutten'

Ik en mijn zus waren vroeger nogal van het jatten van elkaar spullen.. je moest eens weten hoeveel streepjes ik op parfumflesjes heb gezet en hoeveel haren ik op laatjes en kastdeurtjes heb geplakt.ik woonde hier toen nog niet, vriend kwam met dit verhaal naar aanleiding van het verhaal van de buurvrouw van gisteren
brrr ik zou hiervan de kriebels krijgen... omliggende buren op de hoogte stellen en camera ophangen...dan kan je diegene betrappen... en ja dan ff ergens inchecken en dan wel thuis blijven!
Wonen er nog meer mensen op je gallerij aan wie je kunt vragen of ze mensen je huis hebben zien ingaan?
quote:grobbekuiken schreef op 15 oktober 2012 @ 11:32:

Dorentje, er waren toch 2 buufs met dezelfde beschrijving? Heb je die 2e buuf zelf gesproken?klopt, 2 buufs met dezelfde beschrijving...de buuf die een langere tijd geleden hier iemand heeft gezien heb ik hier zelf niet over gesproken
Ideetje: jij kondigt bij buuf aan een dagje weg te zijn met vriend, mij kent niemand daar dus ik doe wat krulspelden in, doek met de knoop omhoog op mijn hoofd, sigaar in mijn mondhoek, short voor en ouwe ruitjespantoffels aan, neem een emmer en een zwabber mee, ga de hele dag uitgebreid het trappenhuis poetsen En als dan iemand aan je deur loopt te morrelen plak ik die met ducttape vast aan mijn zwabberstok, hang de hele heisa bungelend tussen twee verdiepingen in en vôila, je weet wie het is.

Let wel. ik maak daarna wél dat ik wegkom hoor
quote:mariekkk schreef op 15 oktober 2012 @ 11:43:

Wonen er nog meer mensen op je gallerij aan wie je kunt vragen of ze mensen je huis hebben zien ingaan?nee, alleen nog 1 andere buurvrouw die al een lange tijd in het ziekenhuis ligt
quote:dorentje schreef op 15 oktober 2012 @ 11:43:

[...]

klopt, 2 buufs met dezelfde beschrijving...de buuf die een langere tijd geleden hier iemand heeft gezien heb ik hier zelf niet over gesprokenZou ik toch eens langsgaan, zonder meteen te vertellen wat er steeds gebeurd. Kijken wat ze te melden heeft.
quote:thaorchid schreef op 15 oktober 2012 @ 11:44:

Ideetje: jij kondigt bij buuf aan een dagje weg te zijn met vriend, mij kent niemand daar dus ik doe wat krulspelden in, doek met de knoop omhoog op mijn hoofd, sigaar in mijn mondhoek, short voor en ouwe ruitjespantoffels aan, neem een emmer en een zwabber mee, ga de hele dag uitgebreid het trappenhuis poetsen En als dan iemand aan je deur loopt te morrelen plak ik die met ducttape vast aan mijn zwabberstok, hang de hele heisa bungelend tussen twee verdiepingen in en vôila, je weet wie het is.

Let wel. ik maak daarna wél dat ik wegkom hoor deal!! :-)
quote:grobbekuiken schreef op 15 oktober 2012 @ 11:44:

[...]

Zou ik toch eens langsgaan, zonder meteen te vertellen wat er steeds gebeurd. Kijken wat ze te melden heeft.dat zou ik inderdaad weleens kunnen doen, het lastige is bij haar alleen dat ik sowieso twijfel of zij wel de waarheid verteld...het is nogal een sensatiezoeker en ze is nogal eenzaam...ze is het type wat zichzelf heeft opgegooid als congierge van het gebouw en savonds laat met krijt rondjes tekent om de hondendrollen die hier liggen haha
quote:dorentje schreef op 15 oktober 2012 @ 11:29:

[...]

vriend is morgen onverwachts de hele dag thuis en ik ben werken dus dat zou een mooie dag ervoor zijn!Ah dan blijf ik morgen thuis.
quote:Ster_ schreef op 15 oktober 2012 @ 11:40:

*ziet nu dit voor zich*

[img]http://blog.nycopera.com/pr/nycopera/bl ... _4-prv.jpg[/img]hahahaha!
En ik had dat slot al lang veranderd.
Oke, nou dan timmer je alles dicht; op FB zetten dat jullie weg zijn, bij buuf zeggen dat je pakket verwacht en dan zorgen dat je vriend thuis is.

En dan maar hopen dat de dader morgen tijd en zin heeft om te komen.

Een camera installeren is misschien ook wel erg handig als ze niet meteen happen morgen.
quote:Francesco schreef op 15 oktober 2012 @ 11:39:

[...]

Ik ook, Voorburgdas wel vlakbij!
Weet je zeker dat je niet per ongeluk in een dependance van een gesticht woont
quote:thaorchid schreef op 15 oktober 2012 @ 11:50:

Weet je zeker dat je niet per ongeluk in een dependance van een gesticht woont haha ja dat weet ik zeker, alhoewel de mensen hier wel wat vreemd zijn...
(gezien die vreemde buurvrouwen bedoel ik dan hè)

Ah, je was me al voor
quote:dorentje schreef op 15 oktober 2012 @ 11:47:

[...]

dat zou ik inderdaad weleens kunnen doen, het lastige is bij haar alleen dat ik sowieso twijfel of zij wel de waarheid verteld...het is nogal een sensatiezoeker en ze is nogal eenzaam...ze is het type wat zichzelf heeft opgegooid als congierge van het gebouw en savonds laat met krijt rondjes tekent om de hondendrollen die hier liggen haha

Is zij het niet dan? Wie weet heeft zij je sleutel weten te kopieren toen de andere buuf een keer voor je katten zorgde en een keertje niet kon, weet jij veel? Heeft die andere eenzame buuf zich toen aangeboden om een dagje in te springen en je sleuten na laten maken.

Ik bedoel; ik heb ook wel eens op het huis van mijn buren gepast toen hun zoon onverwacht weg moest. In goed vertrouwen heeft ie mij toen de sleutel gegeven. Dus dat kan ook nog.
quote:mariekkk schreef op 15 oktober 2012 @ 11:51:

[...]

Is zij het niet dan? Wie weet heeft zij je sleutel weten te kopieren toen de andere buuf een keer voor je katten zorgde en een keertje niet kon, weet jij veel? Heeft die andere eenzame buuf zich toen aangeboden om een dagje in te springen en je sleuten na laten maken.

Ik bedoel; ik heb ook wel eens op het huis van mijn buren gepast toen hun zoon onverwacht weg moest. In goed vertrouwen heeft ie mij toen de sleutel gegeven. Dus dat kan ook nog.nee de buurvrouw die voor de kat heeft gezorgd vertelde dat de andere buuf weg was dit weekend...en daarbij klopt de beschrijving ook niet, degene die hier aan de deur zou hebben gestaan heeft zwart krullend haar terwijl de buurvrouw grijs haar heeft...
Oeh, tja, die wil je waarschijnlijk niet eens te dicht in de buurt .

Aan de andere kant, er komen twee dezelfde beschrijvingen, maar met een jaar tussen de 1e en de 2e beschrijving....dat vind ik wel frapant.

Ik zou toch idd zelf maar op onderzoek uitgaan, dat van dat pakketje en dat vriend dan thuis is.
Oh, ja dan is zij het niet. Ken je iemand met dat signalement?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven