Inbreker met sleutel??

15-10-2012 10:38 604 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier even een vreemd verhaal...

Ik woon nu sinds een jaar bij mijn vriend in. Al vanaf het begin heb ik het idee dat er soms persoonlijke spullen worden verplaatst, ruik ik af en toe een (parfum/deo) luchtje als we thuiskomen wat niet van ons is en meer van dit soort rare dingen. Volgens vriend heeft niemand anders, behalve hijzelf, ik en zijn ouders een sleutel van het huis.

Nu zijn we afgelopen weekend een weekendje weggeweest en heeft de buurvrouw voor de kat gezorgd. Toen we gisteren terugkwamen en ik de buurvrouw ging bedanken en heb gevraagd of alles goed is gegaan, vertelde ze een raar verhaal.

We wonen in een appartementencomplex en toen de buurvrouw zaterdagavond gemorrel hoorde aan onze deur, heeft ze door het kijkgaatje gekeken en zag ze een klein vrouwtje met een sleutel aan onze deur zitten pielen. Ze zegt dat ze die persoon ook naar binnen heeft zien gaan. Toen ze haar eigen deur open wilde gaan doen (ze is nogal bang aangelegd en heeft daarom 6 sloten op haar deur, dus dat duurde even) was die persoon al weg.

Toen ze de volgende dag de kat weer wilde gaan verzorgen stond de balkondeur naar buiten open en de deur van onze inloopkast op de slaapkamer stond open...(deze is altijd dicht ivm de kat)

Nu kan het natuurlijk zo zijn dat de kat uit verveling de deur van de inloopkast heeft open gemaakt maar dat de deur van het balkon openn stond is erg raar.

Toen we gisteren thuis kwamen stond de deur van de inloopkast weer open en lagen er allemaal (nogal persoonlijke ) op de grond. Mijn vriend was het opgevallen dat de dop van een parfumflesje wat van mij op tafel stond eraf was en er netjes naast lag.

We hebben na zitten denken over wie er toch nog een sleutel zou kunnen hebben en volgens mijn vriend is de enige zijn ex en/of haar moeder. Hij zegt dat die 2 nogal rare zijn en het maar zo zou kunnen dat ze hier aan het rondsnuffelen zijnn zonder dat wij het weten. Er komt nu natuurlijk een ander slot maar dat gebeurd pas aan het einde van de week. Tot die tijd wil ik de deur op de knip doen als we er zijn maar vriend wil diegene graag betrappen. Het toevallige is dat ik ons heb "ingecheckt" op facebook in het hotel dus het zou kunnen dat iemand wist dat we weg waren. We zaten eraan te denken om ons nog een keer ergens in te checken terwijl we gewoon thuis zijn en dan maar afwachten...Hebben jullie nog tips en ideeen hoe we erachter kunnen komen of er daadwerkelijk iemand hier binnen komt terwijl we weg zijn?

Beetje raar verhaal misschien maar hoop dat jullie kunnen helpen :-)
Niet zo verstandig in deze situatie je woonomgeving te vermelden, je weet nooit wie er meeleest
En: die "zeer persoonlijke" spullen heb je toch zeker weggegooid, wie weet wat ze daarmee gedaan heeft

Maar zonder gein ik zou toch meteen een nieuw cilinderslot hebben aangebracht, echt. Het idee dat iemand aan je spullen zit.

Zou ik overigens al meteen gedaan hebben na constatering of vermoeden zelfs al dat er iemand in je spullen snuffelt. En die sleutel enkel geven voor verzorging vd kat aan iemand die zeker te vertrouwen is.

Het idee, de grúwel, brrrr
Een echte gek werkt natuurlijk wel met vermomming, dus misschien was het een pruik.

Ik zou bloem strooien achter de voordeur, dan weet je de schoenmaat.
quote:mariekkk schreef op 15 oktober 2012 @ 11:54:

Oh, ja dan is zij het niet. Ken je iemand met dat signalement?Die ex-schoonmoeder van vriend toch?
quote:mariekkk schreef op 15 oktober 2012 @ 11:54:

Oh, ja dan is zij het niet. Ken je iemand met dat signalement?ik niet direct iemand die ik hiervoor aan zou zien om dit te doen, vriend zegt dat die rare moeder van rare ex klein is en zwart krullend haar heeft...maar ik vind het nog steeds vergezocht dat zij hier iets mee te maken zou hebben...ook al zou ze zich bezzig houden met zwarte magie...ex van vriend heeft inmiddels een nieuwe relatie en ze hebben geen contact meer...dan zou je toch denken dat die moeder zich ook niet meer zou bezig houden met vriend?
quote:thaorchid schreef op 15 oktober 2012 @ 11:56:

En: die "zeer persoonlijke" spullen heb je toch zeker weggegooid, wie weet wat ze daarmee gedaan heeft Ieeeeeeeeeeeeeeeeeeeuw!
quote:thaorchid schreef op 15 oktober 2012 @ 11:56:

En: die "zeer persoonlijke" spullen heb je toch zeker weggegooid, wie weet wat ze daarmee gedaan heeft

Maar zonder gein ik zou toch meteen een nieuw cilinderslot hebben aangebracht, echt. Het idee dat iemand aan je spullen zit.

Zou ik overigens al meteen gedaan hebben na constatering of vermoeden zelfs al dat er iemand in je spullen snuffelt. En die sleutel enkel geven voor verzorging vd kat aan iemand die zeker te vertrouwen is.

Het idee, de grúwel, brrrrIk zou pas een nieuw slot erop zetten als ik wist wie de dader was. Echt waardevolle en persoonlijke goederen zou ik zolang ergens anders onderbrengen (alles in een doos stoppen en goed dichtplakken en dan bij je ouders zetten ofzo). Kasten die afsluitbaar zijn, afsluiten. En dan maar wachten tot de vis hapt. Ik zou er niet mee kunnen leven niet te weten wie me dit geflikt heeft.
TO waarom geen ander slot? (of heb ik daar overheen gelezen?)
quote:dorentje schreef op 15 oktober 2012 @ 11:58:

[...]

ik niet direct iemand die ik hiervoor aan zou zien om dit te doen, vriend zegt dat die rare moeder van rare ex klein is en zwart krullend haar heeft...maar ik vind het nog steeds vergezocht dat zij hier iets mee te maken zou hebben...ook al zou ze zich bezzig houden met zwarte magie...ex van vriend heeft inmiddels een nieuwe relatie en ze hebben geen contact meer...dan zou je toch denken dat die moeder zich ook niet meer zou bezig houden met vriend?Weet jij veel? Die kan wel in een kopje met koffieprut gezien hebben dat ze jullie moest gaan lastigvallen. Die is misschien wel totaal doorgeschoten.

[...]

ik niet direct iemand die ik hiervoor aan zou zien om dit te doen, vriend zegt dat die rare moeder van rare ex klein is en zwart krullend haar heeft...maar ik vind het nog steeds vergezocht dat zij hier iets mee te maken zou hebben...ook al zou ze zich bezzig houden met zwarte magie...ex van vriend heeft inmiddels een nieuwe relatie en ze hebben geen contact meer...dan zou je toch denken dat die moeder zich ook niet meer zou bezig houden met vriend?Sommige mensen hebben nogal een twisted mind, dus ik zou dat niet uitsluiten. Zeker niet als zij aan zwarte magie doet. Dat geeft al aan dat ze niet helemaal fris is.
Wat Mariekkk zegt, ik zou het absoluut willen weten.

[...]

ik niet direct iemand die ik hiervoor aan zou zien om dit te doen, vriend zegt dat die rare moeder van rare ex klein is en zwart krullend haar heeft...maar ik vind het nog steeds vergezocht dat zij hier iets mee te maken zou hebben...ook al zou ze zich bezzig houden met zwarte magie...ex van vriend heeft inmiddels een nieuwe relatie en ze hebben geen contact meer...dan zou je toch denken dat die moeder zich ook niet meer zou bezig houden met vriend?

Nou, er lopen anders meer gekken buiten de hekken dat dat er binnen zitten hoor.

En als dat mens raar is kan alles.
quote:grobbekuiken schreef op 15 oktober 2012 @ 12:00:

[...]

Weet jij veel? Die kan wel in een kopje met koffieprut gezien hebben dat ze jullie moest gaan lastigvallen. Die is misschien wel totaal doorgeschoten.

Ja, in de psychiatrie zit het er vol mee....

Echt, niet te goedgelovig zijn hoor. Er lopen nu eenmaal veel gekken rond. Bang hoef je er niet voor te zijn, maar je moet wel zorgen dat dit stopt en liefst de dader betrappen zodat zij bestraft danwel opgenomen kan worden.
[quote]bankje schreef op 15 oktober 2012 @ 11:56:

Niet zo verstandig in deze situatie je woonomgeving te vermelden, je weet nooit wie er meeleest[/quo

omgeving voorburg is nogal algemeen natuurlijk
Ik zou niet voor mijzelf instaan als ik zo iemand zou betrappen
quote:daydream schreef op 15 oktober 2012 @ 11:58:

[...]

Ieeeeeeeeeeeeeeeeeeeuw! haha wat erg!!! daar had ik nog geeneens over nagedacht!!! alles ligt inmiddels in de prullenbak!
Bah!!

Dit doet me denken aan die ene aflevering van Oprah.

Een vrouw had steeds het idee dat er spullen verplaatst waren. Toen heeft ze een camera opgehangen. Het bleek een buurman te zijn die, nadat zij na haar werk ging, haar huis binnensloop en haar spullen ging bekijken. Nog erger zelfs, hij droeg haar ondergoed

De buurman was een getrouwde man en vader van een aantal kinderen

Maar ja, met dit verhaal help ik TO niet echt natuurlijk
Ik hoop toch werkelijk dat de kleine mevrouw met zwart krullend haar niet opnieuw een jaar gaat wachten.. Ik denk niet dat ik de spanning aan kan..

To: heb je nog meer van die gekke (destijds onverklaarbare) evenementen die hier misschien mee te maken hadden? Die fohn is natuurlijk al heel creepy, maar je noemde ook dat je vriend bang is dat ze iets met het eten doet. heb je aanwijzingen dat ze ook in de keuken komt? Of alleen in de slaapkamer bij de kasten?
Ander slot maar wel een cameraatje verdekt opstellen buiten je voordeur. Kan niemand je huis in en kun je er toch achter komen wie probeert je huis in te komen.
Kun je geen webcam lenen van iemand?
quote:mariekkk schreef op 15 oktober 2012 @ 11:59:

[...]

Ik zou pas een nieuw slot erop zetten als ik wist wie de dader was. Echt waardevolle en persoonlijke goederen zou ik zolang ergens anders onderbrengen (alles in een doos stoppen en goed dichtplakken en dan bij je ouders zetten ofzo). Kasten die afsluitbaar zijn, afsluiten. En dan maar wachten tot de vis hapt. Ik zou er niet mee kunnen leven niet te weten wie me dit geflikt heeft.daarom vind ik het in principe ook niet zo erg dat we een weekje moeten wachten...als het echt waar is dat er hier iemand binnenkomt als wij er niet zijn wil ik weten wie dat is!
Niet zo slim om op Social Media neer te zetten wanneer je weg bent... Maar goed, het leek mij dat iedereen dat wel wist.
quote:dorentje schreef op 15 oktober 2012 @ 12:03:

[...]

haha wat erg!!! daar had ik nog geeneens over nagedacht!!! alles ligt inmiddels in de prullenbak!

Ja, aan mij hebbie wat (soms handig, een visueel vermogen

)
quote:laylalala schreef op 15 oktober 2012 @ 12:04:

Ik hoop toch werkelijk dat de kleine mevrouw met zwart krullend haar niet opnieuw een jaar gaat wachten.. Zit daar een jaar tussen? Ik dacht dat er een jaar tussen de twee getuigen zat. Hoe vaak worden er spullen verplaatst?
Ik vond die tip van een webcam wel een goeie; blz 27 in het praxiskrantje idd. Heb je meteen meer bewijs in handen dan alleen de schoenmaat.
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven