Inbreker met sleutel??

15-10-2012 10:38 604 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier even een vreemd verhaal...

Ik woon nu sinds een jaar bij mijn vriend in. Al vanaf het begin heb ik het idee dat er soms persoonlijke spullen worden verplaatst, ruik ik af en toe een (parfum/deo) luchtje als we thuiskomen wat niet van ons is en meer van dit soort rare dingen. Volgens vriend heeft niemand anders, behalve hijzelf, ik en zijn ouders een sleutel van het huis.

Nu zijn we afgelopen weekend een weekendje weggeweest en heeft de buurvrouw voor de kat gezorgd. Toen we gisteren terugkwamen en ik de buurvrouw ging bedanken en heb gevraagd of alles goed is gegaan, vertelde ze een raar verhaal.

We wonen in een appartementencomplex en toen de buurvrouw zaterdagavond gemorrel hoorde aan onze deur, heeft ze door het kijkgaatje gekeken en zag ze een klein vrouwtje met een sleutel aan onze deur zitten pielen. Ze zegt dat ze die persoon ook naar binnen heeft zien gaan. Toen ze haar eigen deur open wilde gaan doen (ze is nogal bang aangelegd en heeft daarom 6 sloten op haar deur, dus dat duurde even) was die persoon al weg.

Toen ze de volgende dag de kat weer wilde gaan verzorgen stond de balkondeur naar buiten open en de deur van onze inloopkast op de slaapkamer stond open...(deze is altijd dicht ivm de kat)

Nu kan het natuurlijk zo zijn dat de kat uit verveling de deur van de inloopkast heeft open gemaakt maar dat de deur van het balkon openn stond is erg raar.

Toen we gisteren thuis kwamen stond de deur van de inloopkast weer open en lagen er allemaal (nogal persoonlijke ) op de grond. Mijn vriend was het opgevallen dat de dop van een parfumflesje wat van mij op tafel stond eraf was en er netjes naast lag.

We hebben na zitten denken over wie er toch nog een sleutel zou kunnen hebben en volgens mijn vriend is de enige zijn ex en/of haar moeder. Hij zegt dat die 2 nogal rare zijn en het maar zo zou kunnen dat ze hier aan het rondsnuffelen zijnn zonder dat wij het weten. Er komt nu natuurlijk een ander slot maar dat gebeurd pas aan het einde van de week. Tot die tijd wil ik de deur op de knip doen als we er zijn maar vriend wil diegene graag betrappen. Het toevallige is dat ik ons heb "ingecheckt" op facebook in het hotel dus het zou kunnen dat iemand wist dat we weg waren. We zaten eraan te denken om ons nog een keer ergens in te checken terwijl we gewoon thuis zijn en dan maar afwachten...Hebben jullie nog tips en ideeen hoe we erachter kunnen komen of er daadwerkelijk iemand hier binnen komt terwijl we weg zijn?

Beetje raar verhaal misschien maar hoop dat jullie kunnen helpen :-)
quote:laylalala schreef op 15 oktober 2012 @ 12:04:

Ik hoop toch werkelijk dat de kleine mevrouw met zwart krullend haar niet opnieuw een jaar gaat wachten.. Ik denk niet dat ik de spanning aan kan.. Ik ook niet eigenlijk

To: heb je nog meer van die gekke (destijds onverklaarbare) evenementen die hier misschien mee te maken hadden? Die fohn is natuurlijk al heel creepy, maar je noemde ook dat je vriend bang is dat ze iets met het eten doet. heb je aanwijzingen dat ze ook in de keuken komt? Of alleen in de slaapkamer bij de kasten?
quote:laylalala schreef op 15 oktober 2012 @ 12:04:

Ik hoop toch werkelijk dat de kleine mevrouw met zwart krullend haar niet opnieuw een jaar gaat wachten.. Ik denk niet dat ik de spanning aan kan..

To: heb je nog meer van die gekke (destijds onverklaarbare) evenementen die hier misschien mee te maken hadden? Die fohn is natuurlijk al heel creepy, maar je noemde ook dat je vriend bang is dat ze iets met het eten doet. heb je aanwijzingen dat ze ook in de keuken komt? Of alleen in de slaapkamer bij de kasten?de reden dat vriend met dat etenverhaal kwam is dat die moeder in het verleden (of nu nog steeds) zich bezig heeft gehouden met dat soort rare dingen...we horen weleens gemorrel aan de deur maar hebben altijd gedacht dat dat die gekke buurvrouw was...ik heb niet zo zeer iets gemerkt in de keukenkastjes. ik heb dus weleens gehad dat ik binnenkwam en dat het anders rook, weet niet zo goed hoe ik dat moet uitleggen maar dat het niet naar ons rook zeg maar...
Fijn, wou potdorie vandaag mijn keukenlades uitmesten maar zit maar te f5-en

En bedankt hè
quote:thaorchid schreef op 15 oktober 2012 @ 12:05:

[...]

Ja, aan mij hebbie wat (soms handig, een visueel vermogen

)Ik zag het door je post ook voor mij. Je wordt bedankt.
Bij de politie langs geweest voor tips? Of een melding?
quote:dorentje schreef op 15 oktober 2012 @ 12:08:

[...]

de reden dat vriend met dat etenverhaal kwam is dat die moeder in het verleden (of nu nog steeds) zich bezig heeft gehouden met dat soort rare dingen...we horen weleens gemorrel aan de deur maar hebben altijd gedacht dat dat die gekke buurvrouw was...ik heb niet zo zeer iets gemerkt in de keukenkastjes. ik heb dus weleens gehad dat ik binnenkwam en dat het anders rook, weet niet zo goed hoe ik dat moet uitleggen maar dat het niet naar ons rook zeg maar... Hoe lang is dit al gaande?
Die verdwenen bewoners zijn niet echt verdwenen.

*start filmmuziek van "The Others"*
quote:daydream schreef op 15 oktober 2012 @ 12:06:

[...]

Zit daar een jaar tussen? Ik dacht dat er een jaar tussen de twee getuigen zat. Hoe vaak worden er spullen verplaatst?tussen de verhalen van de buurvrouwen zit inderdaad een jaar...voordat ik hier kwam wonen had de ene buurvrouw dat verhaal verteld dat er hier iemand aan de deur zat en wegging toen zij haar aansprak en dus gisteren het verhaal van de andere buurvrouw
quote:daydream schreef op 15 oktober 2012 @ 12:08:

[...]

Ik zag het door je post ook voor mij. Je wordt bedankt. Sorry
quote:daydream schreef op 15 oktober 2012 @ 12:08:

[...]

Ik zag het door je post ook voor mij. Je wordt bedankt.

En tegen mijn wil in gaat mijn brein nu verschillende "persoonlijke spullen" langs waar het over kan gaan.

En de eerder door ster_ geplaatste foto van de opgemaakte mevrouw, gecombineerd met een kinky verpleegsterspakje uit TO dr 18+ collectie... dat wou ik dus niet zien.
quote:grobbekuiken schreef op 15 oktober 2012 @ 12:10:

[...]

Hoe lang is dit al gaande?het voorval met die fohn is denk ik een half jaar geleden gebeurd...maar heb eigenlijk altijd wel het idee gehad dat er dingen anders lagen of verplaatst waren...ik ben er nooit vanuit gegaan dat er hier echt iemand binnenkomt dus heb het steeds maar gelaten...vriend is nogal opruimerig dus die kan ook dingen verplaatsen
quote:daydream schreef op 15 oktober 2012 @ 12:09:

Bij de politie langs geweest voor tips? Of een melding?nee nog niet
Het eerste wat de pliessie zal aankaarten zijn meteen nieuwe sloten.

En da's zonde eigenlijk want het is nu net zo spannend
Dus:

een jaar geleden: buurvrouw ziet iemand bij deur, spreekt aan, krijgt bullshitverhaal te horen.

een half jaar geleden: fohn-incident

afgelopen weekend: verhaal andere buurvrouw

en tussendoor iedere keer kleine dingetjes: gemorrel aan de deur, spulletjes verplaatst etc.

Ik zou in ieder geval proberen een lijst/tijdslijn te maken van alle 'voorvallen' of keren dat er iets verplaatst was oid.
quote:dorentje schreef op 15 oktober 2012 @ 12:13:

[...]

het voorval met die fohn is denk ik een half jaar geleden gebeurd...maar heb eigenlijk altijd wel het idee gehad dat er dingen anders lagen of verplaatst waren...ik ben er nooit vanuit gegaan dat er hier echt iemand binnenkomt dus heb het steeds maar gelaten...vriend is nogal opruimerig dus die kan ook dingen verplaatsenOpruimen is van de tafel naar de kast verplaatsen, niet andersom lijkt me.
quote:dorentje schreef op 15 oktober 2012 @ 12:13:

[...]

...maar heb eigenlijk altijd wel het idee gehad dat er dingen anders lagen of verplaatst waren...ik ben er nooit vanuit gegaan dat er hier echt iemand binnenkomt dus heb het steeds maar gelaten...Als je nu terug kijkt, om hoeveel keer in de week/maand gaat het dan? komt "ze" met vlagen langs, of elke week op dezelfde dag? Of alleen als jullie niet thuis zijn. Nu je dit weet is er toch ook wel een patroon in te herkennen?
quote:laylalala schreef op 15 oktober 2012 @ 12:16:

Dus:

een jaar geleden: buurvrouw ziet iemand bij deur, spreekt aan, krijgt bullshitverhaal te horen.

een half jaar geleden: fohn-incident

afgelopen weekend: verhaal andere buurvrouw

en tussendoor iedere keer kleine dingetjes: gemorrel aan de deur, spulletjes verplaatst etc.

Ik zou in ieder geval proberen een lijst/tijdslijn te maken van alle 'voorvallen' of keren dat er iets verplaatst was oid.hier komt het wel op neer ja...ik zit me nu te bedenken of er nog andere hele vreemde dingen zijn gebeurd maar het zijn telkens maar kleine dingetjes....de reden dat ik het fohnincident nog zo goed weet is omdat ik noooooit aan dat andere standje zit...de fohn slaat dan uit en kan ik een half uur niet meer gebruiken....vriend gebruikt mijn fohn ook niet want heeft gemilimetert haar
quote:grobbekuiken schreef op 15 oktober 2012 @ 12:17:

[...]

Opruimen is van de tafel naar de kast verplaatsen, niet andersom lijkt me.das waar, daar zeg je iets...
quote:Boarn schreef op 15 oktober 2012 @ 12:20:

[...]

Als je nu terug kijkt, om hoeveel keer in de week/maand gaat het dan? komt "ze" met vlagen langs, of elke week op dezelfde dag? Of alleen als jullie niet thuis zijn. Nu je dit weet is er toch ook wel een patroon in te herkennen?als ik er zo over nadenk is het denk ik 1 keer per week...maar soms ook weer een tijdje niet.
Ik moet ervan tussen maar ik kom straks nog wel eens kijken. Wie weet heb ik nog lumineuze ideeen!
bedankt allemaal voor het meedenken! nu ik het zo teruglees allemaal klinkt het best vreemd allemaal...en freaky! ik ga even douchen (met de deur op de knip) en kom zo weer terug!
Okee ik heb ook alle pagina's gelezen, wat een raar verhaal...

Weet je al wat je gaat doen als je thuis bent en de inbreker komt binnen? Ik zou denk ik direct de politie bellen (112) en melden dat je een inbreker op heterdaad hebt betrapt, en diegene vasthouden tot de politie er is. Is er meteen bewijs van de inbraak vastgelegd.
Als ie met de sleutel binnen komt is het een insluiper, geen inbreker. En overigens ben ik van mening dat je een medium moet inschakelen in dit specifieke geval. Of een goede wichelroedeloper .
quote:daydream schreef op 15 oktober 2012 @ 12:03:

Ik zou niet voor mijzelf instaan als ik zo iemand zou betrappen Daarom moet ze de politie ook even bellen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nog gerommel aan de deur gehoord? ; )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven