Indische buurt Amsterdam, is dat wat?

25-09-2012 19:57 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben momenteel bezig met het bezichtigen van appartementen. Nu ga ik vrijdag a.s. 1 bezichtigen in de Indische buurt.

Heeft iemand ervaring met deze wijk? Oftewel is het wat?

Graag zou ik ervaringen willen horen van mensen die hier wonen/ hebben gewoond

Bij voorbaat dank!
ik vond die turkse winkeltjes ook helemaal top. Lekker vers fruit en muntthee en lekker veel zoetigheid van de Turkse bakker. En bij de Dappermarkt zit een fantastische schoenenwinkel!

Viel me op ook hoe aardig en behulpzaam de ondernemers daar waren, auto van vriend startte een keer niet, accu bleek leeg, bood zo'n man van een of ander internetwinkeltje gewoon zijn auto aan (en die kenden we niet echt, alleen van groeten).
Ja heerlijke dadels, olijven en noten spotgoedkoop in die winkels en ik vind ook dat het soms bijna dorps aandoet. Iedereen is vriendelijk en behulpzaam. Maar dat is mijn ervaring, er zullen vast ook negatieve ervaringen zijn.

Oh mijn fiets is gestolen voor de deur ;) dat was wel vervelend haha
quote:iones schreef op 25 september 2012 @ 20:54:

Amsterdam lijkt mij sowieso helemaal niets. Ben ik nu ook een chagrijn?AB-SO-LUUT niet! zou er nog niet dood gevonden willen worden.
quote:YouWish schreef op 25 september 2012 @ 21:25:

Ja heerlijke dadels, olijven en noten spotgoedkoop in die winkels en ik vind ook dat het soms bijna dorps aandoet. Iedereen is vriendelijk en behulpzaam. Maar dat is mijn ervaring, er zullen vast ook negatieve ervaringen zijn.

Oh mijn fiets is gestolen voor de deur ;) dat was wel vervelend haha

Ach dat is me ook overkomen in Zwolle. 5 x in 1 jaar maar er zit een berging bij dus dat is geen probleem hier (hopelijk).

Een keuze aan kleine winkeltjes vind ik wel leuk. Ik hou sowieso meer van exotisch eten dan van de Hollandse pot.
Gelukkig geldt dat voor de meeste Amsterdammers wat betreft Wageningen.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
quote:ClaudeFiolle schreef op 25 september 2012 @ 21:30:

Gelukkig geldt dat voor de meeste Amsterdammers wat betreft Wageningen.touche, gelukkig stinkt het hier niet naar poep de hele dag,
Heb er lang gewoond en mis het nog.. hele leuke buurt.

Ben met kinderen vertrokken, vond het met gezin wat minder leuk.
quote:Wageningen1985 schreef op 25 september 2012 @ 21:32:

[...]

touche, gelukkig stinkt het hier niet naar poep de hele dag,Mestseizoen weer voorbij?
quote:iones schreef op 25 september 2012 @ 20:54:

Amsterdam lijkt mij sowieso helemaal niets. Ben ik nu ook een chagrijn?Ja.
Het is een levendige multiculturele buurt waar de laatste jaren veel is verbouwd en verbeterd. Leuk zijn de verschillende kleine winkeltjes en het Javaplein is leuk met het Badhuys, een Coffee Company, de bieb en iets verder op Studio K. Sommige plekken zijn idd iets minder met wel wat hangjongeren enzo. Ga je kopen of huren? Als je gaat kopen of er voor langere tijd wilt huren zou ik als ik jou was op verschillende tijdstippen even gaan kijken hoe de sfeer je bevalt en ga idd even rondlopen en ergens koffie drinken.
Ik vind het geen leuke wijk. Ik zou liever meer richting Oostelijke Eilanden of Watergraafsmeer wonen, maar begrijp dat anderen dit weer anders zien (gelukkig, anders wordt het druk in mijn wijkje). Ik vind de Dappermarkt echt verschikkelijk en alle winkels er om heen. De Turkse supermarktjes zijn wel handig, maar die kun je ook bezoeken als je in een wijk in de buurt woont. Ik zou eens rondlopen op verschillende tijdstippen (doordeweeks, zaterdag, 's avonds) om eens te kijken hoe je je voelt in de wijk.
Ik heb 7 jaar op de molukkenstraat gewoond, boven de witgoed winkel. Heerlijk gewoond, maar ik ben dan ook dol op Amsterdam. Eenmaal zwanger waren we heel snel weg, want wilde niet met kind in stad op een bovenwoning.

Ik vond het fijn wonen, dichtbij alles en midden in de reuring van de stad. Heeft lang geduurd voordat ik het belletje van de tram niet meer mistte...:)
Always look on the bright side of life
Ik woon nu een half haar in de omgeving van Timorplein en heb het hier prima naar mijn zin! Voel me nooit echt onveilig oid. Treinstation is dichtbij, centrum en de pleinen (leidse, rembrandt etc) zijn op fietsafstand. Echt shoppen is het geen geschikte buurt voor maar je hebt de Dappermarkt in de buurt, en leuke buitenlandse winkeltjes voor brood en fruit e.d. Verder genoeg aanbod aan supermarkten (Appie) en drogisten (Etos, Kruidvat)
Het is hier wel gehorig maar ik vind dat totaal niet vervelend. Hoort ook een beetje bij het stadse ( idd de tram die voorbij raast, spelende kinderen buiten, de onderbuurvrouw die Andre Hazes luistert elke zondagochtend, mijn Surinaamse bovenbuurman die zijn vrolijke muziek draait als hij net thuis is van werk). Ik vind het hier vooral gezellig. Op straat ook trouwens. Op sommige plekken heb je wel hangjongeren maar waar heb je die niet?

Ben blij dat ik het dorp waar ik vandaan kom heb verlaten voor dit

Maar met kinderen zou ik dan weer niet voor een stad als Amsterdam kiezen
No worries , kinderen gaat het echt nooit worden. A.s. donderdag ga ik eten in het Badhuys en rondje buurt doen idd even kijken hoe de sfeer daar is in de avond, de volgende ochtend ga ik bezichtigen. Het gaat om kopen trouwens, niet huren

Overigens ben ik wel wat gewend qua hangjongeren. Ik heb 3 jaar in Londen gewoond
Ik was wel klaar met de hangjongeren na verschillende malen op straat voor hoer te zijn uitgemaakt. Dat is me buiten de Indische buurt nooit gebeurd.
quote:ClaudeFiolle schreef op 25 september 2012 @ 22:28:

Ik was wel klaar met de hangjongeren na verschillende malen op straat voor hoer te zijn uitgemaakt. Dat is me buiten de Indische buurt nooit gebeurd.Hmm dat is wel minder idd. :S
Ik woonde ook in een betonnen huis, en had geen overlast van directe buren. Bij mooi weer wel van kinderen uit de grote gemeenschappelijke tuin. ik heb niet snel last van spelende kinderen, maar dit was een vrij grote groep, zonder ouders erbij of er werd niks van gezegd, die elkaar bij het spelen voor rotte vis uitmaakten en elkaar de ergste ziektes toewensten.

Verder werd ik met enige regelmaat nageroepen, vervolgens gescholden, achternagelopen, en dat terwijl ik er niet bovengemiddeld (of ondergemiddeld ) opvallend uitzie. Vriendinnen van me die bij me op bezoek kwamen gaven ook wel aan zich niet op hun gemak te voelen op straat.

Ik ben echt wel wat gewend hoor, ben geen 'provinciaaltje' dat snel bang is.
quote:slempie schreef op 25 september 2012 @ 20:50:

Één chagrijn is in ieder geval in de eerste helft van de jaren 90 daar weggegaan, dat scheelt :-)Nee, shhht, stil zijn Roodpaars.
quote:ClaudeFiolle schreef op 25 september 2012 @ 22:28:

Ik was wel klaar met de hangjongeren na verschillende malen op straat voor hoer te zijn uitgemaakt. Dat is me buiten de Indische buurt nooit gebeurd.Nah, dat gebeurd zelfs buiten de Indische buurt, imho.
Ben eigenlijk wel benieuwd.. Vond je het wat?
De ene straat wel en de andere weer niet. Javastraat was wel leuk, maar dan ga je weer een hoekje om en dan is het weer mwah. Hier zie ik mezelf in ieder geval nog niet zo 1,2,3 wonen. Ik ben me nu aan het orienteren op andere delen in Amsterdam.

Maar heel erg bedankt met het advies. Ik heb er zeker wat aan gehad

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven