Inrichting, wat vind jij afschuwelijk?

03-09-2020 12:42 2908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Door het topic over bordjes met spreuken werd ik toch wel benieuwd.

Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen

Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.

Ik:

er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.

En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.

Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love

Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen

En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Oh ja en plavuizen vind ik ook altijd afschuwelijk. Vooral die vreselijke grijze badkamers van de laatste paar jaren, net grafkelders.

Alleen portugese of andere kleine tegeltjes in toilet of keuken kan mooi zijn, mits smaakvol en passend bij het huis toegepast.
Ik vind echt niets mis met Ikea, ik heb hier zelf ook de halve inboedel van Ikea haha. Merk alleen dat ik andere meubels in mijn eigen huis leuker vind omdat ik die dan echt ergens "gevonden" heb. Als ik naar Ikea ga dan heb ik meer het gevoel dat ik boodschappen aan het doen ben, omdat ik daar meestal echt heel praktisch opzoek ga naar specifieke spullen. Ik vind mijn andere meubels dan leuker omdat je die voor je gevoel "ontdekt hebt". Mssn een heel stom sentiment :')

Het enige wat ik heel fout vind aan Ikea zijn die posters, die je dan vervolgens is alle studentenhuizen ziet.
fashionvictim schreef:
19-10-2020 14:15
Ik vind Ikea heel duur geworden voor wat je krijgt. Dan geef ik liever datzelfde bedrag uit aan iets wat niet in 20 andere huizen in mijn straat ook staat.

Ik heb nog wat oude Ikea spullen die ik al zeker zo'n 20 jaar of langer heb maar ik kan er gewoon al minstens 15 jaar niet voor meubels slagen. Wel voor accessoires, daar vind ik het een prima winkel voor.

Ik vind ze inderdaad behoorlijk duur worden, dat viel me de laatste keer dat ik ging rondneuzen echt tegen. Ik koop er ook voornamelijk accessoires of keukenspullen. Die zijn prima.
Ik zit nog met smart te wachten tot mijn avocadogroene badkamer, met bijbehorende tegeltjes en sauna-schrootjes tegen de muur weer hip word.. Ik denk dat dat echt niet meer gaat gebeuren.
We wonen hier nu 20 jaar, en roepen dus al 20 jaar dat die badkamer écht, écht een keer aangepakt moet worden, maar we zien er enorm tegen op. Daarbij is de badkamer nog best in goede staat en hink ik al zeker 15 jaar op twee benen: óf hartstikke modern/industrieel/strak (want oorspronkelijk zat er helemaal geen badkamer in deze huizen) óf juist iets heel klassieks. Ik kom er maar niet uit. Wat ik wel zeker weet: geen dubbele wasbak meer, bad mag ook weg (die staat alleen maar stof te happen) en de douchecabine mag veel groter. Het toilet, bidet en pisoir mogen blijven :-D maar dan wel in een andere kleur, namelijk dodelijk saai, gewoon wit.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
MadameJean schreef:
19-10-2020 14:09
Wit is wel neutraal maar niet tijdloos inderdaad.

Ik denk dat het enige echte tijdloze klassiek en van hout is. Op maat gemaakte houten kasten, geschuurde vloeren en een enorme aga. Dat is dan rete ouderwets maar juist daarom dateert het niet meer zo snel.

Zie hier, keuken uit 1938 en best nog fijn en knus.

https://www.ad.nl/rivierenland/monica-e ... ~a3b5f96a/
En ook hout raakt gedateerd, want andere kleuren of houtsoorten raken in of toch net een andere afwerking.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Die keuken uit 1938 vind ik fantastisch! Ben alleen bang dat het aanrecht veel te laag is voor de moderne mensch. Mijn oma had ook zoiets en daar stond ik echt kromgebogen voor. Niet zo goed voor mijn rug igg.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
nausicaa schreef:
19-10-2020 12:41
Ik heb net een deur met glas er in besteld, mag dat wel? Zo eentje met drie horizontale raampjes er in, met daaromheen wel gewoon (wit gelakt) hout. Anders wordt het zo donker in mijn gang :-).
Ik heb dus net het volledige interieur van mijn nieuwe huis laten strippen, alle jaren 60 behang en schrootjes er uit. Ik ben wel benieuwd of dat over 20 jaar ook als heiligschennis wordt gezien, of dat dat nooit meer hip wordt. Ik vind het zelf nog best VT Wonen geworden, maar zonder visgraat en zonder stalen deuren. Dus misschien ben ik nog niet helemaal af.
Die deur met ruitjes zat hier dus in de woonkamer. En ik heb kinderen. En dus altijd vuile ruitjes... En als ik ze schoonpoets zijn ze een paar uur later weer vuil. Hopeloos.
Oudblond schreef:
19-10-2020 12:48
Glazen deuren: check. Zwarte keuken: check. Metaal, wit en leer: check. Nul prullaria/rommel: Check.
Mijn huis is voor jou een goede omgeving voor een cursus agressiviteitsbeheersing. ;-D
;-D
dianaf schreef:
19-10-2020 14:32
En ook hout raakt gedateerd, want andere kleuren of houtsoorten raken in of toch net een andere afwerking.
Ja zeker, maar een oudblauwe houten keuken blijft dan gewoon een oudblauwe houten keuken. Ik vind dat makkelijker te omarmen dan trendier ontwerpen zelfs wanneer ze me als tijdloos verkocht worden.
Alecta schreef:
19-10-2020 14:35
Die deur met ruitjes zat hier dus in de woonkamer. En ik heb kinderen. En dus altijd vuile ruitjes... En als ik ze schoonpoets zijn ze een paar uur later weer vuil. Hopeloos.
Ik poets ze gewoon niet. Acceptatie is key. Ik heb nu openslaande deuren, zitten ook vingertjes op. Het zij zo.
Maar goed ik geloof helemaal in de toekomst van kleur, cluttercore en maximalisme waarbij je de keuken nauwelijks meer kunt zien onder alle troep gezelligheid.
Hasse88 schreef:
19-10-2020 14:29
Ik zit nog met smart te wachten tot mijn avocadogroene badkamer, met bijbehorende tegeltjes en sauna-schrootjes tegen de muur weer hip word.. Ik denk dat dat echt niet meer gaat gebeuren.
We wonen hier nu 20 jaar, en roepen dus al 20 jaar dat die badkamer écht, écht een keer aangepakt moet worden, maar we zien er enorm tegen op. Daarbij is de badkamer nog best in goede staat en hink ik al zeker 15 jaar op twee benen: óf hartstikke modern/industrieel/strak (want oorspronkelijk zat er helemaal geen badkamer in deze huizen) óf juist iets heel klassieks. Ik kom er maar niet uit. Wat ik wel zeker weet: geen dubbele wasbak meer, bad mag ook weg (die staat alleen maar stof te happen) en de douchecabine mag veel groter. Het toilet, bidet en pisoir mogen blijven :-D maar dan wel in een andere kleur, namelijk dodelijk saai, gewoon wit.
Klassiek! Vind ik dan. Met modern comfort uiteraard.
Spreuken, boeddha's, poppen die naar binnen kijken, wit marmer, welcome bij de deur, slechtzittende stoelen, nietszeggende zwartwitposters met één ingekleurd ding, Swarovski, eigenlijk alles dat zielloos, steriel en onpersoonlijk is.
nausicaa schreef:
19-10-2020 14:43
Ik poets ze gewoon niet. Acceptatie is key. Ik heb nu openslaande deuren, zitten ook vingertjes op. Het zij zo.
Ik poets ze toch zeker 1-2 keer per jaar.
Mijn vriendinnetje viel vroeger door de ruit van een binnendeur. Sindsdien (het heeft nogal indruk gemaakt) heb ik een hekel aan glazen binnendeuren (zelfs als ze veiligheidsglas hebben).

Oja, nog iets, waar ik echt niet tegen kan: diagonaal gelegde tegenvloeren. Ik heb geen hekel aan tegelvloeren, maar diagonaal leggen vind ik zo ontzettend lelijk. Ook bij planken vloeren trouwens, al zie je net daar niet zo vaak.

Een jaren 70-interieur kan ik daarentegen enorm waarderen. Een vroegere vriend van mij woonde in een huis, waar sinds de jaren 70 niets meer veranderd was. Geweldig, inclusief zitkuil met oranje ribcord kussen, open haard enzovoorts. Goede herinneringen aan.
Blankepit schreef:
19-10-2020 14:47
Spreuken, boeddha's, poppen die naar binnen kijken, wit marmer, welcome bij de deur, slechtzittende stoelen, nietszeggende zwartwitposters met één ingekleurd ding, Swarovski, eigenlijk alles dat zielloos, steriel en onpersoonlijk is.
Doodeng :|
Positivevibes schreef:
19-10-2020 15:14
Doodeng :|

Ja! Die vind ik ook doodeng. Ik zou me elke keer wild schrikken van mijn eigen poppen :hihi:
Blankepit schreef:
19-10-2020 14:47
Ik heb echt ontzettend slecht zittende eetkamerstoelen, ik vind ze ook nog 's niet mooi. Al zo lang, en ik kan echt niks vinden wat ik dan wel mooi vind en ook nog bij de tafel past qua hoogte. De meeste stoelen zijn te laag.

Man opperde al om de tafelpoten een stukje af te zagen. Ik zie wel hoe dat zou eindigen :facepalm:
Ik zou niet meer naar boven willen
Afbeelding
Ooo die naar binnen glurende poppen, heel wat hartverzakkingen gehad toen ik als bijbaantje zaterdagpostpode was en die dingen opeens weer hip waren in onze woonplaats :'(
:rofl: die trap.
anoniem_310255 wijzigde dit bericht op 19-10-2020 15:24
47.83% gewijzigd
Wat afschuwelijk Blanke Pit! Ik krijg er tegelijkertijd een lachstuip en de rillingen van...
En dan ook nog "talking"in plaats van "taking"
Een grote ergernis trouwens uit mijn postbodetijd: creatieve voortuinen waarbij je over stapstenen een vijver moest oversteken om bij de voordeur te komen
Die trap! En dan nog willekeurig uitvergrote woorden en die taalfout
Liara schreef:
19-10-2020 15:21
Ik heb echt ontzettend slecht zittende eetkamerstoelen, ik vind ze ook nog 's niet mooi. Al zo lang, en ik kan echt niks vinden wat ik dan wel mooi vind en ook nog bij de tafel past qua hoogte. De meeste stoelen zijn te laag.

Man opperde al om de tafelpoten een stukje af te zagen. Ik zie wel hoe dat zou eindigen :facepalm:
Ik ben er achter dat stoelen die fijn zitten ruimschoots opwegen tegen hoe ze eruit zien. Maar als een kleuter het tafelblad onder je kin is ook weer zo wat..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven