Inrichting, wat vind jij afschuwelijk?
donderdag 3 september 2020 om 12:42
Door het topic over bordjes met spreuken werd ik toch wel benieuwd.
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..

dinsdag 20 oktober 2020 om 11:00
Ik hoorde laatst bij een of ander woonprogramma, de stylist eerst zeggen, ja het zijn allemaal losse eilandjes. Daar gaan we wat aan doen. Toen was ze klaar met haar kussentjes, prullaria, ongemakkelijke bank en geen plek voor zooi en toen zei ze, zo we hebben nu mooi overal eilandjes gecreeerd.Annapicobella schreef: ↑20-10-2020 10:53Net bij Koffietijd hoe je huis met accessoires 'hipper' kan maken. Groepjes kussens, groepjes prulletjes, etc etc. Groeperen, eilandjes maken en nog meer woorden die denk ik over 10 jaar hopeloos ouderwets lijken.
Die stylisten zijn meester in het uitbraken van allerlei onzintermen. En onzinspullen aanschaffen.

dinsdag 20 oktober 2020 om 11:12

dinsdag 20 oktober 2020 om 11:21
Ongemakkelijke banken en stoelen waar je constant naar een gemakkelijke houding op zoek bent of een betere plek voor je armen.
dinsdag 20 oktober 2020 om 11:41
Volgens mij is het heel Nederlands, bij mensen naar binnen gluren. Ik hoor ook vaak van mijn buitenlandse vrienden dat ze het zo bijzonder vinden dat niemand vitrage voor het raam heeft, dan ligt je leven zo goed als op straat. Maar leuk vinden ze het wel
In een van de Rien Poortvliet boeken was ook zo'n grappig plaatje van een vrouw op de fiets met zo'n uitgestrekte nek bij mensen naar binnen aan het kijken. Zó herkenbaar vond ik dat als kind

In een van de Rien Poortvliet boeken was ook zo'n grappig plaatje van een vrouw op de fiets met zo'n uitgestrekte nek bij mensen naar binnen aan het kijken. Zó herkenbaar vond ik dat als kind

Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor

dinsdag 20 oktober 2020 om 13:55
Ik las van een gesprek waar iemand aan een geïmmigreerde man vroeg wat hij het meest opvallend vond aan het leven in Nederland. Een daarvan was dat niemand zijn gordijnen overdag dicht deed, maar als je bleef staan om naar binnen te kijken werden ze boosHasse88 schreef: ↑20-10-2020 11:41Volgens mij is het heel Nederlands, bij mensen naar binnen gluren. Ik hoor ook vaak van mijn buitenlandse vrienden dat ze het zo bijzonder vinden dat niemand vitrage voor het raam heeft, dan ligt je leven zo goed als op straat. Maar leuk vinden ze het wel![]()
In een van de Rien Poortvliet boeken was ook zo'n grappig plaatje van een vrouw op de fiets met zo'n uitgestrekte nek bij mensen naar binnen aan het kijken. Zó herkenbaar vond ik dat als kind![]()

dinsdag 20 oktober 2020 om 13:59
diamantje123 schreef: ↑20-10-2020 13:56pampaspluimen, ik ben er helemaal klaar mee
zwarte keukens
visgraatvloer
eigenlijk alles wat mega hip is heb ik een afkeer voor.
Wat zijn pampaspluimen?

dinsdag 20 oktober 2020 om 14:09
Google even,
die zijn tegenwoordig helemaal hip om gedroogd in een vaas te doen
♡

dinsdag 20 oktober 2020 om 14:16
diamantje123 schreef: ↑20-10-2020 14:09Google even,
die zijn tegenwoordig helemaal hip om gedroogd in een vaas te doen
O die. Goh zijn die hip tegenwoordig? Die hebben voor mij eigenlijk een beetje stoffig imago. Volgens mij zag ik die dertig jaar geleden al.
dinsdag 20 oktober 2020 om 14:17
Ja van dat blauw/witte licht, daar kun je altijd aan zien dat er buitenlandse mensen wonen, die hebben dat vaak.
dinsdag 20 oktober 2020 om 16:17
Tja, daar wordt het niet mooier van natuurlijk

Gaan jullie dat bij jullie nieuwe huis ook doen? Want dat lijkt me nou niet ene land dat zich er leent voor rolluiken als ik op jouw foto’s af mag gaan.
dinsdag 20 oktober 2020 om 17:00
dinsdag 20 oktober 2020 om 18:07

Pampaspluimen, die zijn toch heel erg jaren '70?
Rolluiken voor de ramen, die begrijp ik nog wel ivm de hitte buiten houden en het is lekker donker binnen. Maar bij de voordeur vind ik echt heel ongezellig.
Ik vind zelf shutters verschrikkelijk, vooral als mensen die in de winter óók voor de ramen hebben. Dan is het binnen altijd zo'n donker hol...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dinsdag 20 oktober 2020 om 18:58
TL verlichting, oef!
Deze is gewoon niet genoemd in dit topic omdat dit nog niet eens bij mensen op komt, om dat in je interieur te gebruiken. Een totale no go!
dinsdag 20 oktober 2020 om 19:13
Nog langer geleden zelfs. Jaren '70, toen was dat helemaal je van het: een slangenboom en pampasgras in je tuin en in huis zo'n groene glazen megafles vol met van die pluimen (die bij de minste of geringste aanraking dan uitvielen).herfstappeltaart schreef: ↑20-10-2020 14:16O die. Goh zijn die hip tegenwoordig? Die hebben voor mij eigenlijk een beetje stoffig imago. Volgens mij zag ik die dertig jaar geleden al.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

dinsdag 20 oktober 2020 om 19:16
Ja precies! Nòg langer geleden dus.......
dinsdag 20 oktober 2020 om 19:22
Stylisten gaan voor het plaatje, niet voor praktisch gebruiksgemak. Die richten dan een slaapkamer in en dan leggen ze op het bed 15 kussens en kussentjes. De kussens liggen zowat tot aan het voeteneind. Mijn hemel, zou er niet aan moeten denken eerst 12 kussens weg te moeten ruimen voor je naar bed kan. Hetzelfde met de bank. Die plempen ze dan zó vol met kussens en kussentjes, dat je er niet eens meer normaal op kunt zitten.Marelyse schreef: ↑20-10-2020 11:00Ik hoorde laatst bij een of ander woonprogramma, de stylist eerst zeggen, ja het zijn allemaal losse eilandjes. Daar gaan we wat aan doen. Toen was ze klaar met haar kussentjes, prullaria, ongemakkelijke bank en geen plek voor zooi en toen zei ze, zo we hebben nu mooi overal eilandjes gecreeerd.
Die stylisten zijn meester in het uitbraken van allerlei onzintermen. En onzinspullen aanschaffen.
Of ze gaan inderdaad verschillende "belevingsgebieden" creëren in een woonkamer van 6 bij 4.... Mens, dan ben je toch al blij dat je de meubels die je nou eenmaal nodig hebt, normaal kwijt kunt en dan zou ik denken: maak er een eenheid van, dan oogt het ruimer dan wanneer je accentmuren bij de eettafel gaat maken e.d.
Of ze gooien de héle eettafel vol met bloemenvazen en planten en kaarsen en sfeerdingetjes, en dan is dat het ontmoetingspunt voor de maaltijd. Ja, uhhhh, maaltijd, waar moet ik de borden en schalen en pannen kwijt als de hele tafel ramvol met bloemenvazen en planten en kaarsen en andere meuk vol staat? Of is het dan de bedoeling dat je dat elke avond eerst wegzet, dan gaat eten, en daarna de hele ramsj weer op tafel modelleert?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

dinsdag 20 oktober 2020 om 19:30
pejeka schreef: ↑20-10-2020 19:22Stylisten gaan voor het plaatje, niet voor praktisch gebruiksgemak. Die richten dan een slaapkamer in en dan leggen ze op het bed 15 kussens en kussentjes. De kussens liggen zowat tot aan het voeteneind. Mijn hemel, zou er niet aan moeten denken eerst 12 kussens weg te moeten ruimen voor je naar bed kan. Hetzelfde met de bank. Die plempen ze dan zó vol met kussens en kussentjes, dat je er niet eens meer normaal op kunt zitten.
Of ze gaan inderdaad verschillende "belevingsgebieden" creëren in een woonkamer van 6 bij 4.... Mens, dan ben je toch al blij dat je de meubels die je nou eenmaal nodig hebt, normaal kwijt kunt en dan zou ik denken: maak er een eenheid van, dan oogt het ruimer dan wanneer je accentmuren bij de eettafel gaat maken e.d.
Of ze gooien de héle eettafel vol met bloemenvazen en planten en kaarsen en sfeerdingetjes, en dan is dat het ontmoetingspunt voor de maaltijd. Ja, uhhhh, maaltijd, waar moet ik de borden en schalen en pannen kwijt als de hele tafel ramvol met bloemenvazen en planten en kaarsen en andere meuk vol staat? Of is het dan de bedoeling dat je dat elke avond eerst wegzet, dan gaat eten, en daarna de hele ramsj weer op tafel modelleert?

dinsdag 20 oktober 2020 om 19:43
Zet jij pannen op tafel???pejeka schreef: ↑20-10-2020 19:22Stylisten gaan voor het plaatje, niet voor praktisch gebruiksgemak. Die richten dan een slaapkamer in en dan leggen ze op het bed 15 kussens en kussentjes. De kussens liggen zowat tot aan het voeteneind. Mijn hemel, zou er niet aan moeten denken eerst 12 kussens weg te moeten ruimen voor je naar bed kan. Hetzelfde met de bank. Die plempen ze dan zó vol met kussens en kussentjes, dat je er niet eens meer normaal op kunt zitten.