Inrichting, wat vind jij afschuwelijk?

03-09-2020 12:42 2908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Door het topic over bordjes met spreuken werd ik toch wel benieuwd.

Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen

Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.

Ik:

er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.

En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.

Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love

Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen

En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
dannas schreef:
21-10-2020 21:39
Ik heb dus de houten, van boven vrij breed en dan naar onder taps toe lopende, poten onder de tafel vandaan gehaald en door een o vorm zwarte stalen poot vervangen. Ik vind het zelf heel gaaf geworden. De tafel is eiken en was donker gebeitst en die heb ik geschuurd en is nu mooi licht geworden. En dat steekt echt mooi af tegen dat zwarte staal.
..
Klinkt mooi!
Phloxx schreef:
21-10-2020 20:44
Oooo jongens morgen wordt onze keuken geleverd en maandag geplaatst! Ik stuiter!

:cheer2:
Leuk!!
eva-luna schreef:
21-10-2020 21:49
Klinkt mooi!
Vind ik ook. Hier ook heel mooi eikenhout, vind ik zelf. Rond met een zwarte stalen poot.

Ik vind meubelboulevards echt afschuwelijk. Enorm commercieel, dertienineendozijn en je betaalt veel te veel voor wat je krijgt. Mijn meubels komen voornamelijk van marktplaats, alleen al omdat ik dan niet naar een meubelboulevard hoef.
Lady_Day schreef:
21-10-2020 17:54
Dacht dat die 'industriële trend' alweer op zijn retour was hoor. Wat ik nu veel meer zie is die typische 'Fést' stijl, met dit soort tafeltjes en kleuren:

Afbeelding
Festival stijl?

Ik vind Art Deco te strak. Iemand nog tips voor iets in Art Nouveau? Hoef niet origineel te zijn, maar ik vind die organische stijl echt prachtig.

Ik ben op zoek naar behang. Ik vind zoiets wel gaaf:

Afbeelding
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Is er al een deel 2? Of is het hier opeens zo stil?
-
Het is hier volgens mij opeens heel stil. En ik was nog wel zo nieuwsgierig naar je nieuwe keuken Phloxx!
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Nou het liep een beetje anders, door een ondervloeren-crisis, dus de kastjes staan maar het blad kon er nog niet op. Het fornuis, wijnklimaatkast kon ook nog niet geplaatst. Oftewel, ik zit met een halve keuken :P
Donderdag komt het blad, en eerlijk gezegd ben ik in alle verbouwingsheisa compleet het spoor bijster wanneer de rest gebeurt, maar ik geloof voor maandag. Zal binnenkort eens wat fotos plaatsen.
-
Wel paar nieuwe items gekocht:
Krukken voor aan keukeneiland
Afbeelding
Lampen voor boven keukeneiland
Afbeelding
Eetkamerstoelen
Afbeelding
Eettafellampen
Afbeelding
Vloerkleed bij bank
Afbeelding
-
Waar heb je die eetkamerstoelen gekocht? Zoiets wil ik ook wel.
Sowieso heel erg leuke items allemaal!
Liara schreef:
03-11-2020 16:32
Waar heb je die eetkamerstoelen gekocht? Zoiets wil ik ook wel.
Sowieso heel erg leuke items allemaal!
Dank!
De stoelen zijn 'gewone' Ikea stoelen, Nils, waar ik online linnenkatoen hoezen voor heb besteld.
Eindeloze kleuren kiezen :heart:
-
Oe, dat wordt een tripje Ikea dus, dat is nooit een straf :D
Ik vind te kleine vloerkleden die als een soort postzegel of onderzettertje onder de salontafel echt heel erg lelijk. Dat je denkt: ik heb koude voeten als ik op de bank zit, laat ik een vloerkleed kopen en dat het dan zoiets wordt: https://www.funda.nl/koop/rotterdam/hui ... 12/#foto-3
Het gaat totaal voorbij aan de functie en het zorgt er ook nog eens niet voor dat je zithoek samenhang krijgt. Nee, helemaal verkeerd. De voorpootjes van de bank horen in mijn ogen op het kleed te staan, maar liever nog helemaal.
Daar hebben Amerikanen zo'n handje van, te kleine kleden. Op Pinterest zie ik veel tutorials hoe je een kleed maakt van restanten stof en oude kleden. Hartstikke leuk, maar de voorbeelden die ze laten zien lijken meer op badmatjes dan op vloerkleden.
Ik vind hier dingen van.
Van te kleine vloerkleden houd ik ook niet. Hier een vloerkleed van 3x4 meter. Ik vind het het mooist als de bank er op staat.
dianaf schreef:
22-10-2020 10:43
Festival stijl?

Ik vind Art Deco te strak. Iemand nog tips voor iets in Art Nouveau? Hoef niet origineel te zijn, maar ik vind die organische stijl echt prachtig.

Ik ben op zoek naar behang. Ik vind zoiets wel gaaf:

Afbeelding
Art deco is niet zo strak in lijnen hoor. Amsterdamse/Haagse school wel.
Heb zelf een art deco dressoir, afgeronde hoeken en blad, "zachte" vormen.

Afbeelding
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Te kleine vloerkleden vind ik ook niks, zo armoedig. Een kleed moet lekker groot zijn en de bank moet erop staan.
Voor iedereen een groene tuin
Tickel schreef:
03-11-2020 20:06

Afbeelding
Leuk kastje, begin jaren '30. Volgens mij horen er voor dat open vak glazen schuifdeurtjes (zie volgens mij ook de groef waar die in hebben gelopen). Wel massaproductie uit die tijd, maar zeker charmant.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
03-11-2020 20:40
Leuk kastje, begin jaren '30. Volgens mij horen er voor dat open vak glazen schuifdeurtjes (zie volgens mij ook de groef waar die in hebben gelopen). Wel massaproductie uit die tijd, maar zeker charmant.
Tis dat ik geen plek heb, anders had ik dit kastje ook gekocht :biggrin:
Ik heb al een dressoir, bijzettafels, wastafeltje en kapmeubel?(met glazen schuif deurtjes in het vak) staan. Helaas daar de spiegel van moeten verwijderen.

Maar ik vind art deco, in de regel, geen harde lijnen hebben zoals hierboven werd aangegeven.
Tickel schreef:
03-11-2020 20:44
Tis dat ik geen plek heb, anders had ik dit kastje ook gekocht :biggrin:
Ik heb al een dressoir, bijzettafels, wastafeltje en kapmeubel?(met glazen schuif deurtjes in het vak) staan. Helaas daar de spiegel van moeten verwijderen.

Maar ik vind art deco, in de regel, geen harde lijnen hebben zoals hierboven werd aangegeven.
Art deco is gebaseerd op geometrische vormen, en dat zie je in alle kunstuitingen terug: beeldende kunst, typgrafie, sieraden, en ook meubels. Ronde zachte vormen zijn daarin zeldzaam. Het ziet er allemaal uit alsof het met een liniaal en passer is gemaakt. Dus de ronde hoeken dié je inderdaad af en toe in het ontwerp geïncorporeerd ziet, zijn allemaal strak en alsof het segmenten zijn van een perfecte cirkel. Dit liep uit in de Nieuwe Zakelijkheid, waar alle ronde vormen zo goed als verdwenen waren.
pejeka schreef:
03-11-2020 20:51
Art deco is gebaseerd op geometrische vormen, en dat zie je in alle kunstuitingen terug: beeldende kunst, typgrafie, sieraden, en ook meubels. Ronde zachte vormen zijn daarin zeldzaam. Het ziet er allemaal uit alsof het met een liniaal en passer is gemaakt. Dus de ronde hoeken dié je inderdaad af en toe in het ontwerp geïncorporeerd ziet, zijn allemaal strak en alsof het segmenten zijn van een perfecte cirkel. Dit liep uit in de Nieuwe Zakelijkheid, waar alle ronde vormen zo goed als verdwenen waren.
Nou, best wel vaak hoor. En ook afhankelijk uit welk land het meubel komt. In Nederland werd het vaak in Amsterdamse school geïntegreerd. In Amerika waren de vormen veel ronder dan in Europa.
Tickel schreef:
03-11-2020 20:59
Nou, best wel vaak hoor. En ook afhankelijk uit welk land het meubel komt. In Nederland werd het vaak in Amsterdamse school geïntegreerd. In Amerika waren de vormen veel ronder dan in Europa.
De Amsterdamse school was maar een onderdeel van Art Deco, en met name mede geïnspireerd door Gaudi, die ook golvende vormen in zijn ontwerpen liet terugkomen. Kijk je echter naar andere stromingen, dan zie je veel meer geometrie en strakheid. Zoals in Nirwana in Den Haag. Neem niet weg dat Art Deco één van mijn favoriete stijlen is. Misschien ook omdat ik als kind talloze oudooms en oudtantes had die in huizen woonden die nog geheel of gedeeltelijk in die stijl gemeubileerd waren, gewoon omdat dat in hun jonge jaren modern was. Heb zelf ook best veel Art Deco spullen, en houd ervan.
Hier ook een Art Deco fan. De Nederlandse variant van Jugendstil vind ik ook fijn, wat minder zweepslagen, wat meer geïnspireerd door William Morris en consorten. Ook al zijn veel meubels gemaakt (die nu nog makkelijk te krijgen zijn iig) in massaproductie, voelt het toch altijd alsof er met zorg aan het design gewerkt is.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Tickel schreef:
03-11-2020 20:06

Afbeelding
Oh zeker mooi! Weet wat geleerd.
Nou ja, ik vind beiden stijlen (Art Deco en Art Nouveau) erg mooi.

Ik vond (even OT) de trend om tafels met hele dikke poten en kasten met dikke planken echt heel lelijk. Het was toen wij dit huis kochten, echt lastig om iets moois te vinden.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
04-11-2020 08:52
Oh zeker mooi! Weet wat geleerd.
Nou ja, ik vind beiden stijlen (Art Deco en Art Nouveau) erg mooi.

Ik vond (even OT) de trend om tafels met hele dikke poten en kasten met dikke planken echt heel lelijk. Het was toen wij dit huis kochten, echt lastig om iets moois te vinden.
Had ik 11 jaar geleden bij dit huis ook. Oud huis, veel authentieke details (onhandig, wel mooi), dus ik ben op MP gaan kijken. Behalve bij de zitmeubelen, die heb ik nieuw gekocht. Maar ook daarmee heeft het een paar banken/stoelen geduurd voordat ik iets had waar ik niet zo snel op uitgekeken was.
Hasse88 schreef:
04-11-2020 08:03
Hier ook een Art Deco fan. De Nederlandse variant van Jugendstil vind ik ook fijn, wat minder zweepslagen, wat meer geïnspireerd door William Morris en consorten. Ook al zijn veel meubels gemaakt (die nu nog makkelijk te krijgen zijn iig) in massaproductie, voelt het toch altijd alsof er met zorg aan het design gewerkt is.
Nou, dat zeker!
Ik kocht een heel oude kledingkast van een cliënt die ging verhuizen. Gemaakt voor/door V&D, en gekocht door haar moeder, massief hout en met 4 schroeven in elkaar te zetten. Zo "krijg" je het niet meer. Nu heb je een handleiding van 5 pagina's en 200 schroeven nodig om een kast in elkaar te zetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven