Inrichting, wat vind jij afschuwelijk?
donderdag 3 september 2020 om 12:42
Door het topic over bordjes met spreuken werd ik toch wel benieuwd.
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..

woensdag 21 oktober 2020 om 21:49
Klinkt mooi!dannas schreef: ↑21-10-2020 21:39Ik heb dus de houten, van boven vrij breed en dan naar onder taps toe lopende, poten onder de tafel vandaan gehaald en door een o vorm zwarte stalen poot vervangen. Ik vind het zelf heel gaaf geworden. De tafel is eiken en was donker gebeitst en die heb ik geschuurd en is nu mooi licht geworden. En dat steekt echt mooi af tegen dat zwarte staal.
..

donderdag 22 oktober 2020 om 09:04
Vind ik ook. Hier ook heel mooi eikenhout, vind ik zelf. Rond met een zwarte stalen poot.
Ik vind meubelboulevards echt afschuwelijk. Enorm commercieel, dertienineendozijn en je betaalt veel te veel voor wat je krijgt. Mijn meubels komen voornamelijk van marktplaats, alleen al omdat ik dan niet naar een meubelboulevard hoef.
donderdag 22 oktober 2020 om 10:43
Festival stijl?
Ik vind Art Deco te strak. Iemand nog tips voor iets in Art Nouveau? Hoef niet origineel te zijn, maar ik vind die organische stijl echt prachtig.
Ik ben op zoek naar behang. Ik vind zoiets wel gaaf:

Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dinsdag 3 november 2020 om 14:54
Het is hier volgens mij opeens heel stil. En ik was nog wel zo nieuwsgierig naar je nieuwe keuken Phloxx!
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
dinsdag 3 november 2020 om 16:22
Nou het liep een beetje anders, door een ondervloeren-crisis, dus de kastjes staan maar het blad kon er nog niet op. Het fornuis, wijnklimaatkast kon ook nog niet geplaatst. Oftewel, ik zit met een halve keuken 
Donderdag komt het blad, en eerlijk gezegd ben ik in alle verbouwingsheisa compleet het spoor bijster wanneer de rest gebeurt, maar ik geloof voor maandag. Zal binnenkort eens wat fotos plaatsen.

Donderdag komt het blad, en eerlijk gezegd ben ik in alle verbouwingsheisa compleet het spoor bijster wanneer de rest gebeurt, maar ik geloof voor maandag. Zal binnenkort eens wat fotos plaatsen.
-

dinsdag 3 november 2020 om 16:37

dinsdag 3 november 2020 om 16:59
Ik vind te kleine vloerkleden die als een soort postzegel of onderzettertje onder de salontafel echt heel erg lelijk. Dat je denkt: ik heb koude voeten als ik op de bank zit, laat ik een vloerkleed kopen en dat het dan zoiets wordt: https://www.funda.nl/koop/rotterdam/hui ... 12/#foto-3
Het gaat totaal voorbij aan de functie en het zorgt er ook nog eens niet voor dat je zithoek samenhang krijgt. Nee, helemaal verkeerd. De voorpootjes van de bank horen in mijn ogen op het kleed te staan, maar liever nog helemaal.
Het gaat totaal voorbij aan de functie en het zorgt er ook nog eens niet voor dat je zithoek samenhang krijgt. Nee, helemaal verkeerd. De voorpootjes van de bank horen in mijn ogen op het kleed te staan, maar liever nog helemaal.
dinsdag 3 november 2020 om 17:19

dinsdag 3 november 2020 om 20:06
Art deco is niet zo strak in lijnen hoor. Amsterdamse/Haagse school wel.
Heb zelf een art deco dressoir, afgeronde hoeken en blad, "zachte" vormen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
dinsdag 3 november 2020 om 20:40
Leuk kastje, begin jaren '30. Volgens mij horen er voor dat open vak glazen schuifdeurtjes (zie volgens mij ook de groef waar die in hebben gelopen). Wel massaproductie uit die tijd, maar zeker charmant.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
dinsdag 3 november 2020 om 20:44
Tis dat ik geen plek heb, anders had ik dit kastje ook gekocht

Ik heb al een dressoir, bijzettafels, wastafeltje en kapmeubel?(met glazen schuif deurtjes in het vak) staan. Helaas daar de spiegel van moeten verwijderen.
Maar ik vind art deco, in de regel, geen harde lijnen hebben zoals hierboven werd aangegeven.
dinsdag 3 november 2020 om 20:51
Art deco is gebaseerd op geometrische vormen, en dat zie je in alle kunstuitingen terug: beeldende kunst, typgrafie, sieraden, en ook meubels. Ronde zachte vormen zijn daarin zeldzaam. Het ziet er allemaal uit alsof het met een liniaal en passer is gemaakt. Dus de ronde hoeken dié je inderdaad af en toe in het ontwerp geïncorporeerd ziet, zijn allemaal strak en alsof het segmenten zijn van een perfecte cirkel. Dit liep uit in de Nieuwe Zakelijkheid, waar alle ronde vormen zo goed als verdwenen waren.Tickel schreef: ↑03-11-2020 20:44Tis dat ik geen plek heb, anders had ik dit kastje ook gekocht![]()
Ik heb al een dressoir, bijzettafels, wastafeltje en kapmeubel?(met glazen schuif deurtjes in het vak) staan. Helaas daar de spiegel van moeten verwijderen.
Maar ik vind art deco, in de regel, geen harde lijnen hebben zoals hierboven werd aangegeven.
dinsdag 3 november 2020 om 20:59
Nou, best wel vaak hoor. En ook afhankelijk uit welk land het meubel komt. In Nederland werd het vaak in Amsterdamse school geïntegreerd. In Amerika waren de vormen veel ronder dan in Europa.pejeka schreef: ↑03-11-2020 20:51Art deco is gebaseerd op geometrische vormen, en dat zie je in alle kunstuitingen terug: beeldende kunst, typgrafie, sieraden, en ook meubels. Ronde zachte vormen zijn daarin zeldzaam. Het ziet er allemaal uit alsof het met een liniaal en passer is gemaakt. Dus de ronde hoeken dié je inderdaad af en toe in het ontwerp geïncorporeerd ziet, zijn allemaal strak en alsof het segmenten zijn van een perfecte cirkel. Dit liep uit in de Nieuwe Zakelijkheid, waar alle ronde vormen zo goed als verdwenen waren.
dinsdag 3 november 2020 om 21:06
De Amsterdamse school was maar een onderdeel van Art Deco, en met name mede geïnspireerd door Gaudi, die ook golvende vormen in zijn ontwerpen liet terugkomen. Kijk je echter naar andere stromingen, dan zie je veel meer geometrie en strakheid. Zoals in Nirwana in Den Haag. Neem niet weg dat Art Deco één van mijn favoriete stijlen is. Misschien ook omdat ik als kind talloze oudooms en oudtantes had die in huizen woonden die nog geheel of gedeeltelijk in die stijl gemeubileerd waren, gewoon omdat dat in hun jonge jaren modern was. Heb zelf ook best veel Art Deco spullen, en houd ervan.
woensdag 4 november 2020 om 08:03
Hier ook een Art Deco fan. De Nederlandse variant van Jugendstil vind ik ook fijn, wat minder zweepslagen, wat meer geïnspireerd door William Morris en consorten. Ook al zijn veel meubels gemaakt (die nu nog makkelijk te krijgen zijn iig) in massaproductie, voelt het toch altijd alsof er met zorg aan het design gewerkt is.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
woensdag 4 november 2020 om 08:52
Oh zeker mooi! Weet wat geleerd.
Nou ja, ik vind beiden stijlen (Art Deco en Art Nouveau) erg mooi.
Ik vond (even OT) de trend om tafels met hele dikke poten en kasten met dikke planken echt heel lelijk. Het was toen wij dit huis kochten, echt lastig om iets moois te vinden.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 4 november 2020 om 10:36
Had ik 11 jaar geleden bij dit huis ook. Oud huis, veel authentieke details (onhandig, wel mooi), dus ik ben op MP gaan kijken. Behalve bij de zitmeubelen, die heb ik nieuw gekocht. Maar ook daarmee heeft het een paar banken/stoelen geduurd voordat ik iets had waar ik niet zo snel op uitgekeken was.dianaf schreef: ↑04-11-2020 08:52Oh zeker mooi! Weet wat geleerd.
Nou ja, ik vind beiden stijlen (Art Deco en Art Nouveau) erg mooi.
Ik vond (even OT) de trend om tafels met hele dikke poten en kasten met dikke planken echt heel lelijk. Het was toen wij dit huis kochten, echt lastig om iets moois te vinden.
woensdag 4 november 2020 om 10:42
Nou, dat zeker!Hasse88 schreef: ↑04-11-2020 08:03Hier ook een Art Deco fan. De Nederlandse variant van Jugendstil vind ik ook fijn, wat minder zweepslagen, wat meer geïnspireerd door William Morris en consorten. Ook al zijn veel meubels gemaakt (die nu nog makkelijk te krijgen zijn iig) in massaproductie, voelt het toch altijd alsof er met zorg aan het design gewerkt is.
Ik kocht een heel oude kledingkast van een cliënt die ging verhuizen. Gemaakt voor/door V&D, en gekocht door haar moeder, massief hout en met 4 schroeven in elkaar te zetten. Zo "krijg" je het niet meer. Nu heb je een handleiding van 5 pagina's en 200 schroeven nodig om een kast in elkaar te zetten.