Inrichting, wat vind jij afschuwelijk?

03-09-2020 12:42 2908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Door het topic over bordjes met spreuken werd ik toch wel benieuwd.

Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen

Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.

Ik:

er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.

En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.

Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love

Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen

En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
20-10-2020 19:43
Zet jij pannen op tafel??? :O
Ik beken. Meestal alleen de vleespan (als we samen zijn), omdat de gietijzeren pan de jus goed warm houdt...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
20-10-2020 19:53
Ik beken. Meestal alleen de vleespan (als we samen zijn), omdat de gietijzeren pan de jus goed warm houdt...
Staat je netjes. :|
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
20-10-2020 19:43
Zet jij pannen op tafel??? :O
Scherp Cateau! :proud:
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn ouders staan ook altijd de pannen op tafel, want dan kan je zelf opscheppen.
Thuis doe ik dat nooit, vooral uit gemakszucht. Aan schalen doe ik ook niet. Opscheppen en klaar.
Alle reacties Link kopieren
nausicaa schreef:
20-10-2020 16:17
Tja, daar wordt het niet mooier van natuurlijk ;-) .
Gaan jullie dat bij jullie nieuwe huis ook doen? Want dat lijkt me nou niet ene land dat zich er leent voor rolluiken als ik op jouw foto’s af mag gaan.
We krijgen boven rolluiken, ik kan echt niet slapen zonder. Nu moet ik wel zeggen dat wij ze nooit overdag gesloten hebben, behalve tijdens hittegolven en na nachtdienst, en zeker geen rolluik beneden voor de voordeur. De horror, echt ongezellig en lelijk.
Daarnaast is het huis van de buitenkant hout, en worden de rolluiken in dezelfde kleur meegespoten, plus dat wij een overhellend dak hebben waar ze onder hangen, dus ze vallen straks niet zo op hoor.
Tegenwoordig heb je wel echt een stuk minder lelijke rolluiken die wat netter ogen, dan die beige/gelige ouderwetse. Maar je hebt gelijk, mooi worden ze nooit.

Wat bedoel je trouwens dat lijkt me nou niet een land?
-
pejeka schreef:
20-10-2020 19:22
Stylisten gaan voor het plaatje, niet voor praktisch gebruiksgemak. Die richten dan een slaapkamer in en dan leggen ze op het bed 15 kussens en kussentjes. De kussens liggen zowat tot aan het voeteneind. Mijn hemel, zou er niet aan moeten denken eerst 12 kussens weg te moeten ruimen voor je naar bed kan. Hetzelfde met de bank. Die plempen ze dan zó vol met kussens en kussentjes, dat je er niet eens meer normaal op kunt zitten.

Of ze gaan inderdaad verschillende "belevingsgebieden" creëren in een woonkamer van 6 bij 4.... Mens, dan ben je toch al blij dat je de meubels die je nou eenmaal nodig hebt, normaal kwijt kunt en dan zou ik denken: maak er een eenheid van, dan oogt het ruimer dan wanneer je accentmuren bij de eettafel gaat maken e.d.

Of ze gooien de héle eettafel vol met bloemenvazen en planten en kaarsen en sfeerdingetjes, en dan is dat het ontmoetingspunt voor de maaltijd. Ja, uhhhh, maaltijd, waar moet ik de borden en schalen en pannen kwijt als de hele tafel ramvol met bloemenvazen en planten en kaarsen en andere meuk vol staat? Of is het dan de bedoeling dat je dat elke avond eerst wegzet, dan gaat eten, en daarna de hele ramsj weer op tafel modelleert?
En waar je die zooi dan moet laten tijdens het eten? Op de grond? Zodat je er weer over struikelt bij het afruimen? En wie zin heeft om al die glaasjes en vaasjes af te stoffen?
Alle reacties Link kopieren
Oh sorry, typefoutje. Ik bedoelde een pand, niet een land.
Ja, als je overhangende daken hebt, valt het al wat minder op, dat scheelt. En uiteraard moet je vooral doen wat jullie willen in je huis. Het viel me alleen op dat in het geval van kinderen/speelgoed het uiterlijk bijna voor leek te gaan op de praktijk, maar dat zoiets lelijks als rolluiken wel kunnen als ze handig zijn.

(En even terzijde, heb je wel eens ergens geslapen waar écht 0 daglicht is? Dat heb ik 1x gehad in een hostel, en dat is echt heel raar. We zaten in een kamer zonder raam, met ervoor nog een extra halletje, dus ook geen heel klein beetje licht onder de deur door of zo. Echt heel bizar is dat, dan gaan je ogen dus lichtpuntjes verzinnen die er niet zijn. Zowel ik als mijn kamergenoot had dat heel erg.)
dianaf schreef:
20-10-2020 18:07
:biggrin:

Pampaspluimen, die zijn toch heel erg jaren '70?

Rolluiken voor de ramen, die begrijp ik nog wel ivm de hitte buiten houden en het is lekker donker binnen. Maar bij de voordeur vind ik echt heel ongezellig.

Ik vind zelf shutters verschrikkelijk, vooral als mensen die in de winter óók voor de ramen hebben. Dan is het binnen altijd zo'n donker hol...
Shutters vind ik vreselijk. Ik krijg er altijd zo'n naar gevoel van. Doet mij denken aan horror- en naargeestige films. Brrr. Met van die wapperende gordijnen enzo. Geen idee waar het vandaan komt.

Maar ik wil sowieso vrij naar buiten kunnen kijken. Vitrage of vouwgordijnen komen er hier niet in. Ik heb alleen mooie overgordijnen. Op de slaapkamer heb ik de gordijnen het liefst niet eens dicht, dat zorgt nog weleens voor discussies met vriend.
Alle reacties Link kopieren
nausicaa schreef:
20-10-2020 21:04
Oh sorry, typefoutje. Ik bedoelde een pand, niet een land.
Ja, als je overhangende daken hebt, valt het al wat minder op, dat scheelt. En uiteraard moet je vooral doen wat jullie willen in je huis. Het viel me alleen op dat in het geval van kinderen/speelgoed het uiterlijk bijna voor leek te gaan op de praktijk, maar dat zoiets lelijks als rolluiken wel kunnen als ze handig zijn.

(En even terzijde, heb je wel eens ergens geslapen waar écht 0 daglicht is? Dat heb ik 1x gehad in een hostel, en dat is echt heel raar. We zaten in een kamer zonder raam, met ervoor nog een extra halletje, dus ook geen heel klein beetje licht onder de deur door of zo. Echt heel bizar is dat, dan gaan je ogen dus lichtpuntjes verzinnen die er niet zijn. Zowel ik als mijn kamergenoot had dat heel er
Uiterlijk gaat niet voor op praktijk. Ik kan gewoon totaal niet tegen de rommel en hysterie die in veel jonge gezinnen-huizen heerst.
Wij zijn echter absoluut geen pietje preciezen waar het huis onleefbaar en steriel is. Het is hier een warm huishouden van Jan Steen met 2 heerlijke honden, maar wel een huishouden waar alles opgeruimd is en de stofzuiger dagelijks doorheen gaat :)

Wij hadden op de overloop geen rolluik, dus wel altijd een miniem lichtstreepje onder de deur. Wat jij omschrijft klinkt beetje als een ‘deafening silence’!
-
Alle reacties Link kopieren
we hebben boven overal rolluiken, maar deze gaan alleen dicht in de zomer en toen ik nog nachtdiensten draaide en overdag moest slapen.
Ik word s'morgens graag wakker van het licht, dan gaat opstaan beter dan in het donker. (heb ik nu natuurlijk geen hol aan want om 7:00 uur is het nog donker, en dan gebruik ik een wake up light)
Alle reacties Link kopieren
Voor degenen met rolluiken, slapen jullie dan allemaal met ramen en deuren dicht? Ik heb altijd een raam open 's nachts, maar met rolluiken lijkt me dat een raam open zetten niet echt wat doet qua luchttoevoer via het raam?
Alle reacties Link kopieren
neehoor, hier staat het raam dag en nacht open. Kan gewoon mét rolluik, deze zit in het raamkozijn. Ook heb ik roosters bovenaan het raam die ook nog open kunnen.


edit: o nee wij hebben geen rolluiken, maar rolgordijnen :proud: :P
dannas schreef:
21-10-2020 08:45
Voor degenen met rolluiken, slapen jullie dan allemaal met ramen en deuren dicht? Ik heb altijd een raam open 's nachts, maar met rolluiken lijkt me dat een raam open zetten niet echt wat doet qua luchttoevoer via het raam?
Zelfs had ik de luiken 's nachts nooit dicht (ik wil een raam wijd open en wakker worden van het licht), maar je kan ze wel op de ventilatiestand zetten. Dan is het niet helemaal donker en komt er nog wat frisse lucht binnen.

Maar ik gebruikte ze voornamelijk voor de hitte in de zomer, daar werkt het echt wel goed voor.
Qua opgeruimdheid: ik zag pas een filmpje van toen onze oudste een jaar of 1.5 was. Dat was wel even confronterend: wat was onze woonkamer netjes opgeruimd en vooral leeg. Dat is nu, 15 jaar later, wel anders.

Maar ja, er leven ook 6 mensen in de woonkamer en iedereen laat wel iets slingeren of is wel met iets bezig. Dus ook wel logisch, dat er iets meer spullen rondslingeren.

Mijn huis gaat echt weer enorm schoon en netjes zijn, zodra de kinderen uit huis zijn :-D .
Alecta schreef:
21-10-2020 09:11
Qua opgeruimdheid: ik zag pas een filmpje van toen onze oudste een jaar of 1.5 was. Dat was wel even confronterend: wat was onze woonkamer netjes opgeruimd en vooral leeg. Dat is nu, 15 jaar later, wel anders.

Maar ja, er leven ook 6 mensen in de woonkamer en iedereen laat wel iets slingeren of is wel met iets bezig. Dus ook wel logisch, dat er iets meer spullen rondslingeren.

Mijn huis gaat echt weer enorm schoon en netjes zijn, zodra de kinderen uit huis zijn :-D .
Haha, ik heb ergens nog de hoop dat na de crisis iedereen (inclusief man) weer uithuiziger wordt. En dat ik dan a) het huis af en toe weer voor mezelf heb en b) dat dat een hoop rondslingerende troep scheelt.
Alle reacties Link kopieren
Wat is er in vredesnaam mis met de pannen op tafel, tenzij je aan het kerstdiner of i.d. zit?
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Alle reacties Link kopieren
a_nick_is_crini schreef:
21-10-2020 10:19
Wat is er in vredesnaam mis met de pannen op tafel, tenzij je aan het kerstdiner of i.d. zit?
Gezien Pejeka's postgeschiedenis verwacht toch iedereen op zijn minst dekschalen? Ik tenminste wel :devil:
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
Hasse88 schreef:
21-10-2020 10:27
Gezien Pejeka's postgeschiedenis verwacht toch iedereen op zijn minst dekschalen? Ik tenminste wel :devil:
inderdaad, dat. Met zilver bestek en Westwood servies en katoenen servet.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat is waar. :proud:

Gelukkig mag ik nog wel gewoon met de pannen op tafel.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Alle reacties Link kopieren
Phloxx schreef:
20-10-2020 22:20
Uiterlijk gaat niet voor op praktijk. Ik kan gewoon totaal niet tegen de rommel en hysterie die in veel jonge gezinnen-huizen heerst.
Wij zijn echter absoluut geen pietje preciezen waar het huis onleefbaar en steriel is. Het is hier een warm huishouden van Jan Steen met 2 heerlijke honden, maar wel een huishouden waar alles opgeruimd is en de stofzuiger dagelijks doorheen gaat :)

Wij hadden op de overloop geen rolluik, dus wel altijd een miniem lichtstreepje onder de deur. Wat jij omschrijft klinkt beetje als een ‘deafening silence’!
Ah, ok. Dan snap ik hem. Dat had ik ook, is ben nogal niet-rommelig aangelegd. Er is me wel eens gevraagd of ik aan het verhuizen was, omdat er zo weinig spullen lagen. Toen kind er eenmaal was, heb ik heel snel geleerd om maar gewoon door dingen heen te kijken ;-).

Ja, zoiets inderdaad. Dat was echt zo bizar! Ik heb ook wel eens ergens geslapen met rolluiken, maar dit was echt iets anders.
Alle reacties Link kopieren
Overigens ben ik nu aan het verhuizen, mijn spullen zijn weg, alleen ik kan zelf nog niet naar het nieuwe huis. Dus momenteel woon ik in de stijl ‘krakersbeweging met matras en een stoeltje in de hoek van de kamer’. Maar dan wel met een volledig werkende keuken en badkamer (dat is de voornaamste reden dat ik zelf nog niet over ben).
Hasse88 schreef:
21-10-2020 10:27
Gezien Pejeka's postgeschiedenis verwacht toch iedereen op zijn minst dekschalen? Ik tenminste wel :devil:
Ik ben ook wel verbaasd ja. Maarik heb zelf ook een enorme hekel aan pannen op tafel. En mijn man, doorgaans ook type zeer praktisch en wat nou stylish, ook. Hier dus wel schalen, ook bij de doordeweekse prak.
Toen de kinderen jong waren kwamen hier ook wel pannen op tafel hoor. Nu ze de deur uit zijn schep ik al jaren het eten in de keuken op het bord en eten we het in de kamer op.
Alle reacties Link kopieren
Pannen op tafel hier.
Mijn pannen zijn nog nooit de keuken uit geweest, maar daar gaat het allemaal niet om. Het was iets tussen Pejeka en mij en heeft derhalve helemaal niets met enig andere forummer te maken. Doe dus allemaal wat je niet laten kunt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven