Inrichting, wat vind jij afschuwelijk?

03-09-2020 12:42 2908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Door het topic over bordjes met spreuken werd ik toch wel benieuwd.

Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen

Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.

Ik:

er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.

En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.

Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love

Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen

En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Geen ruzie

Zelfgemaakt of gekocht. T is allebei prima.
Cateautje schreef:
05-09-2020 11:32
Doe normaal, tuthola!

Er wordt nu net gedaan alsof ik mezelf dagelijks handkusjes toe heb geworpen in de spiegel. Heb ook altijd maar gewoon met mezelf moeten leven hoor, met alle shit die erbij hoort.
:@@:

Ik tik vanuit een heel andere vibe geloof ik.
Sjulia schreef:
05-09-2020 09:54
Wie heeft er nou tijd om zelfgemaakte seizoensversiering te maken?
Wie heeft er nou tijd om eindeloos te forummen, te trainen voor een marathon, 20x per jaar naar de Ikea te gaan, eindeloos series te netflixen?

Alles beter dan plastic blaadjes. Heen en weer naar de action kost al meer tijd dan gewoon wat blaadjes van de grond rapen, dus tijd is geen excuus.
Sjulia schreef:
05-09-2020 11:36
:@@:

Ik tik vanuit een heel andere vibe geloof ik.
Denk het.
Voor mij is die foto geschiedenis, voor jullie actueel.
Als iemand iets leuk vindt dan heeft diegene daar tijd voor. Vind je knutselen niet leuk dan heb je daar voor je gevoel geen tijd voor. Terwijl een sportles die mss veel meer tijd diegene wel tijd heeft.
GroenTuintje schreef:
05-09-2020 10:59
@Sjulia, ik bak ook gewoon mijn eigen cakes en koekjes hoor, veel lekkerder dan uit de winkel en goedkoper dan bij een bakker ;)
ik ga maar eens een cake bakken zo ;-D
Hoef je ook minder te werken en heb je gewoon tijd over. Tadaa!
Ik vind herfstdecoraties sowieso verschrikkelijk lelijk. De kleuren vooral denk ik, en het komt waarschijnlijk ook doordat ik niet van de herfst houd. Pompoenen in je huis, of ze nou echt of zelfgemaakt of gekocht zijn bij de Action, ik vind ze allemaal afschuwelijk. Om te eten dan weer niet.
pamelacourson wijzigde dit bericht op 05-09-2020 11:41
1.38% gewijzigd
Sjulia schreef:
05-09-2020 10:50
Als knutselen je hobby is, oké. Maar lijkt me anno 2020 voor jonge ouders niet bepaald een veel voorkomende hobby. Dus gewoon plastic pompoenen en een krans van tuinland.
Zo gewoon is plastic ook weer niet meer hoor.

Bovendien: ik knal hier neer wat ik afschuwelijk vind, en dat zijn toevallig plastic pompoenen en plastic blaadjes.
pamelacourson schreef:
05-09-2020 11:40
Ik vind herfstdecoraties sowieso verschrikkelijk lelijk. De kleuren vooral denk ik, en het komt waarschijnlijk ook doordat ik niet van de herfst houd. Pompoenen in je huis, of ze nou echt of zelfgemaakt of gekocht zijn bij de Action, ik vind ze allemaal afschuwelijk. Om te eten dan weer niet.
Ooh, ik vind dat gebrand oranje vna die pompoenen zoooo oergezellig. :-D
Sjulia schreef:
05-09-2020 10:44
Als ik mijn schoonzus en broer in de weer zie met hun 4 kinderen denk ik niet dat ze heel veel zin en tijd hebben om een zelfgemaakte krans te gaan knutselen. Huilende baby in de achtergrond, kinderen die helemaal geen zin hebben in geknutsel.. De kinderen vinden het dan toch ook veel leuker om naar een grote speeltuin te gaan oid. Vind het persoonlijk ook een beetje truttig. Zoals bloemschikken. Misschien dat het 20 jaar geleden leuk was, maar dat past toch helemaal niet in de moderne tijd? En wie let daar nou op? Je koopt toch ook je koekjes i.p.v. dat je ze zelf bakt? :-D
Dat getut is juist weer helemaal in. En het concept seizoenstafel heb je dan niet helemaal begrepen, want die shit op die tafel komt allemaal van onderweg naar de speeltuin, of van het uitlaatrondje in het bos.
Wat een discussie zeg..
Mocht er iemand interesse hebben in heksen die heb ik net ingeleverd bij de kringloop. Dozen vol. :proud: Leuk voor een Halloweentafel.
Kleinigheidje geen heksen inleveren bij een christelijke kringloop die gooien ze meteen in de container dat doen blijkbaar vele christelijke kringloopwinkels is mij verteld.
*2020* schreef:
05-09-2020 11:44
Wat een discussie zeg..
Mocht er iemand interesse hebben in heksen die heb ik net ingeleverd bij de kringloop. Dozen vol. :proud: Leuk voor een Halloweentafel.
Kleinigheidje geen heksen inleveren bij een christelijke kringloop die gooien ze meteen in de container dat doen blijkbaar vele christelijke kringloopwinkels is mij verteld.
Nee zeg, ik wens geen concurrentie in huis.
Onze herfstdecoratie wordt door de kinderen vanzelf naar binnen gesleept :proud:. (Al liggen de zomer schelpen en geknutselde tulpen er gewoon doorheen te slingeren :rofl: )

Ik heb er wel bewondering voor als volwassenen nog dezelfde verwondering voor de natuur hebben en de mooiste dingen thuis uitstallen. Zelf ben ik het vermogen wel kwijt om te genieten van een bak kastanjes rapen.

Volwassen mensen die de seizoenen alleen in de Action beleven en verder niet buiten komen, kan ik minder goed begrijpen.
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Gisteren Mijn gezin gaat failliet gekeken, ook best een lelijke inrichting..
Vooral oubollig
Mevrouw75 schreef:
05-09-2020 11:39
:biggrin:
Voor iedereen een groene tuin
Mevrouw75 schreef:
05-09-2020 11:39
Helaas ook meer tijd om te shoppen ;)
pamelacourson schreef:
05-09-2020 11:56
Helaas ook meer tijd om te shoppen ;)
Nee hoor, want dan sta je cakejes te bakken en herfsttafels te decoreren🤣
Een inrichting precies hetzelfde als het in de showroom stond. Inclusief schilderij. Totaal onpersoonlijk dus.
Everything you see I owe to spaghetti!
Ik heb niet alles gelezen, dus misschien is het al eens voorbij gekomen. Maar die molenstenen op een stokje voor het raam begrijp ik echt niet. :-?
Annapicobella schreef:
05-09-2020 11:59
Een inrichting precies hetzelfde als het in de showroom stond. Inclusief schilderij. Totaal onpersoonlijk dus.
Ja teveel volgens het boekje..
Vrienden van mij wonen echt heel mooi hoor maar als ik daar op de bank zit heb ik het idee dat ik in een Ikea showroom zit.
Terwijl het is allemaal hartstikke mooi wat er staat maar het mist een stukje karakter.
poeziewoezie schreef:
05-09-2020 12:05
Ik heb niet alles gelezen, dus misschien is het al eens voorbij gekomen. Maar die molenstenen op een stokje voor het raam begrijp ik echt niet. :-?
Nee hè. En als je kijkt naar wat ze er voor vragen, dan moet het een heel interessante betekenis hebben.
poeziewoezie schreef:
05-09-2020 12:05
Heb je daar een plaatje van? Ik ken ze niet
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
feow schreef:
05-09-2020 12:23
90 euro. Ook veel te koop in het grijs.

Afbeelding

Afbeelding
anoniem_64c64bf305ae7 wijzigde dit bericht op 05-09-2020 12:27
18.75% gewijzigd
feow schreef:
05-09-2020 12:23

Ik zat net te Googelen op die dingen.

Afbeelding

Edit: beetje mosterd.
Maar 90 Euro? :O
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
Ik heb ook even moeten googlen. Ik had die dingen echt nog nooit eerder gezien. Nee, dit soort onzin houd ik niet van. Ik houd best van decoratie maar het moet wel een soort van functioneel zijn. Op mijn vensterbanken heb ik plantjes, een paar lampen en een poezenmand.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven