Inrichting, wat vind jij afschuwelijk?
donderdag 3 september 2020 om 12:42
Door het topic over bordjes met spreuken werd ik toch wel benieuwd.
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
zondag 6 september 2020 om 17:04
Een afbeelding of dichtregel van opgespannen draad? https://www.plint.nl/posters/patroonbladen.htmlSjulia schreef: ↑06-09-2020 16:01Ik heb ook nog een grote kale (witte) muur waar ik wat wil ophangen maar ik weet niet wat. Aan de overkant (groene muur) heb ik al een paar (witte) planken aan de muur met foto lijstjes en planten erop. Dat is het enige wat ik kon bedenken wat ik leuk vind. Grote canvas foto’s vind ik niet zo leuk. En een schilderij van een bloem oid doet me ook niks. Niemand hier met leuke tips?
Als je de muur niet wil volspijkeren gaat het ook prima met punaises (niet van die platte maar hoge gekleurde) op een (eventueel geverfd) stuk prikbord.
zondag 6 september 2020 om 17:12
Ik heb dat wel gedaan toen ik net op mijn plek woonde en de muren wel heel erg kaal wit waren. Tegenwoordig ben ik ook meer andersom. Ik moet er tegenaan lopen.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
zondag 6 september 2020 om 17:20
Ga eens naar de dichtsbijzijnde kunstuitleen. Zoek iets moois uit en hang het een paar weken of maanden op. Vind je het zo mooi dat je het wilt houden dan kun je meestal ook nog aankopen waarbij de reeds betaalde huur van de prijs afgaat.Sjulia schreef: ↑06-09-2020 16:01Ik heb ook nog een grote kale (witte) muur waar ik wat wil ophangen maar ik weet niet wat. Aan de overkant (groene muur) heb ik al een paar (witte) planken aan de muur met foto lijstjes en planten erop. Dat is het enige wat ik kon bedenken wat ik leuk vind. Grote canvas foto’s vind ik niet zo leuk. En een schilderij van een bloem oid doet me ook niks. Niemand hier met leuke tips?

zondag 6 september 2020 om 17:25
Ik snap je wel Sjulia. Wat ik heb hangen ben ik na lang zoeken tegengekomen op internet, dat heb ik uit laten printen en in een bijpassende lijst gedaan.
In de eerste instantie had ik zo'n nepschilderij van berkenbomen en dat vind ik nog steeds mooi, maar nu hangt het op de gang, waar het veel beter tot z'n recht komt.
Mischien is dat ook wel iets voor jou, iets zoeken op het net wat je echt mooi vindt en dan af laten drukken bij de Fotofabriek. Kan in groot posterformaat.
In de eerste instantie had ik zo'n nepschilderij van berkenbomen en dat vind ik nog steeds mooi, maar nu hangt het op de gang, waar het veel beter tot z'n recht komt.
Mischien is dat ook wel iets voor jou, iets zoeken op het net wat je echt mooi vindt en dan af laten drukken bij de Fotofabriek. Kan in groot posterformaat.

zondag 6 september 2020 om 17:27
Is op zich een goed idee, was het niet dat de kunstuitleen hier in Rotterdam er nogal vreemde ideeën op na houdt waar het gaat om mooi en aantrekkelijk. Heb de hele bubs doorzocht.fashionvictim schreef: ↑06-09-2020 17:23Ik snap niet dat zo weinig mensen bij lege muren denken aan inderdaad de hierboven genoemde kunstuitleen. Er is zoveel prachtigs en (min of meer) unieks te koop of te huur.
zondag 6 september 2020 om 17:29
Dat is vrij prijzig, zowel qua huur als koop. Niet echt van mijn budget. Sowieso een abonnement erbij wil ik vermijden. Maar dat is wel een tof idee voor andere wellicht. Echt jaren geleden zag ik een heel mooi schilderij bij het grof vuil staan, klaar om vernietigd te worden. Dat was zo’n gaaf ding, nog steeds spijt dat ik die niet gewoon had meegenomen
Hier zie ik mensen dat nog weleens gewoon doen, neuzen tussen mijn troep die weg moet. Zelf durfde ik dat niet.

zondag 6 september 2020 om 17:32
Zo denk ik ook. Ik heb ook nog een paar grote lege muren. Ik ben niet zo minimalistisch en zou er tzt wel wat aan willen hangen maar ik ga niet een plank met meuk installeren omdat het anders zo kaal is. Ik houd overigens wel van kunst aan de muur maar ook dat moet precies het juiste zijn, niet een print van het meisje met de parel.
zondag 6 september 2020 om 17:34
Wij hebben onder andere een blauwdruk van ons huis in de kamer hangen, en oude schoolplaten.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor

zondag 6 september 2020 om 17:43
Serengeti schreef: ↑06-09-2020 15:35Ik heb ooit eens een bruiloft gehad in Spanje, en de enige verlichting in het feestzaaltje waren TL-lampen. Maar dat schijnt daar best wel normaal te zijn?
Ik zag zojuist op Twitter deze foto van Barbra Streisand en ik moest meteen aan dit topic denken.Haar stoelen hebben ook rokjes aan.
(Van https://twitter.com/BarbraStreisand/sta ... 8876946435 )

They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
zondag 6 september 2020 om 17:46
Dat heb ik ook meestal zo, organisch.
Als ik echt op zoek ga dan vind ik het niet.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day

zondag 6 september 2020 om 17:53
Die van mij was 60 euro, inclusief bezorgkosten. Waren twee oersterke kerels voor nodig om hem te plaatsen.
zondag 6 september 2020 om 18:23
Ik vind weinig echt afschuwelijk in de zin van lelijk (behalve de veelgenoemde action prullen zoals houten hartjes etc.) en tegeltuinen, maar ik vind het altijd wel erg jammer als mensen hun huis heel onpersoonlijk inrichten.. van die vtwonen/ikea kopietjes waar tegelijkertijd iedereen en niemand in zou kunnen wonen. Was ook een keer bij iemand thuis en die had een prachtige inrichting vol designer meubels en spullen, maar het was allemaal zo perfect dat ik amper op de perfecte spierwitte bank durfde te zitten of over het tapijt te lopen waarvan alle haren keurig dezelfde kant op geborsteld waren, het leek me heel onprettig zo te wonen.

zondag 6 september 2020 om 18:26
Erg hè, van die blaséhuizen?karenina7 schreef: ↑06-09-2020 18:23Ik vind weinig echt afschuwelijk in de zin van lelijk (behalve de veelgenoemde action prullen zoals houten hartjes etc.) en tegeltuinen, maar ik vind het altijd wel erg jammer als mensen hun huis heel onpersoonlijk inrichten.. van die vtwonen/ikea kopietjes waar tegelijkertijd iedereen en niemand in zou kunnen wonen. Was ook een keer bij iemand thuis en die had een prachtige inrichting vol designer meubels en spullen, maar het was allemaal zo perfect dat ik amper op de perfecte spierwitte bank durfde te zitten of over het tapijt te lopen waarvan alle haren keurig dezelfde kant op geborsteld waren, het leek me heel onprettig zo te wonen.

zondag 6 september 2020 om 18:32
karenina7 schreef: ↑06-09-2020 18:23Ik vind weinig echt afschuwelijk in de zin van lelijk (behalve de veelgenoemde action prullen zoals houten hartjes etc.) en tegeltuinen, maar ik vind het altijd wel erg jammer als mensen hun huis heel onpersoonlijk inrichten.. van die vtwonen/ikea kopietjes waar tegelijkertijd iedereen en niemand in zou kunnen wonen. Was ook een keer bij iemand thuis en die had een prachtige inrichting vol designer meubels en spullen, maar het was allemaal zo perfect dat ik amper op de perfecte spierwitte bank durfde te zitten of over het tapijt te lopen waarvan alle haren keurig dezelfde kant op geborsteld waren, het leek me heel onprettig zo te wonen.
Vind ik ook verschrikkelijk ongezellig. Een huis moet een "plof maar lekker neer en wil je koffie" uitstraling hebben voor mij

zondag 6 september 2020 om 18:34
zondag 6 september 2020 om 18:37
Of kuilmais. Verbazingwekkend voor mij dat er mensen zijn die niet weten wat daar in zit.Henk-en-Roelie schreef: ↑04-09-2020 20:09Dat is voor mij ook jaren een raadsel geweest, die mysterieuze gevallen voor het raam.
Net zoals de bulten bij boerderijen met grijs plastic erover heen, sinds kort weet ik dat het kuilgras heet en voor de koeien is![]()