Inrichting, wat vind jij afschuwelijk?
donderdag 3 september 2020 om 12:42
Door het topic over bordjes met spreuken werd ik toch wel benieuwd.
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
zaterdag 10 oktober 2020 om 10:49
ik heb nog nooit kinderpartijtjes voorbij zien komen, wel verjaardagen en ook dan komt het zwart-witte tafelkleed tevoorschijn. Met zwart-wit servies en zwart/witte rietjes etc. Dat wordt geplaatst met heel veel hashtags.
Schoolboeken gaan in de witte bak waarop met een label staat 'school' En de jassen hangen aan een brede zwarte kapstok waarboven met handlettering in zwart staat 'jassen'. Daaronder zwart/wit mandjes voor de shawls en handschoenen.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
zaterdag 10 oktober 2020 om 10:57
Het ergste is dus dat het geen reclame boeken zijn, pronk boeken zijn het met heel groot op de rug het merk, brr

zaterdag 10 oktober 2020 om 11:25
Ah, die pronkboeken waarmee mensen kennis geven van hun standing. Worden elke maand afgestoft maar nooit gelezen.Draakje2018 schreef: ↑10-10-2020 10:14Waar ik een hekel aan heb zijn de zogezegde betere boeken waar de eigenaren nooit in gelezen hebben maar die zo interessant staan op de koffietafel.
Of de Versace, Dior en Prada boeken, bij voorkeur nep natuurlijk wat de echte zijn te duur, op de tafel op een stapeltje, bah!
Onder onze koffietafel liggen stapels strips zodat de kleine ze makkelijk kan nemen.
zaterdag 10 oktober 2020 om 13:27
Echt? Dat is wel eh, bijzonder ja. Niet per se lelijk, maar wel suf.
Mijn koffietafelboeken zijn momenteel van Nijntje. Past best goed bij de rest van het interieur

zaterdag 10 oktober 2020 om 13:34
sakamanga schreef: ↑09-10-2020 19:23Hier een dikke autoplaid met Schotse ruit op de salontafel 's nachts. Omdat meneer de Hond opeens op de tafel wilt liggen. De gluiperd wacht gewoon tot wij naar bed gaan, en grijpt zijn kans. Meestal duren zijn manies niet zo lang, gelukkig.
Verder geen kleedjes, hoewel ik het uit nostalgische redenen wel gezellig vind staan. Die dikke tapijtkleedjes bij mijn oma, zoals iemand al zei. Altijd een beetje muffige geur hadden ze, maar ik heb er heimwee naar![]()
Meneer de hond

zaterdag 10 oktober 2020 om 13:36
Oeh die is mooi!Timetraveler schreef: ↑10-10-2020 09:47Ik vind dit echt zo'n leuk topic.
Ik woon alleen en zit erover te denken om een chaise longue aan te schaffen voor bij mijn boekenkast;
https://www.made.com/nl/margot-chaise-l ... ze-fluweel
De kleur ben ik nog niet over uit. Ik zet dan lekker mijn kacheltje er bij in de buurt, een leuk tafeltje voor een grote mok thee of cappuccino; ik zie het helemaal voor me![]()

zaterdag 10 oktober 2020 om 13:38

zaterdag 10 oktober 2020 om 13:40
VGM1980 schreef: ↑10-10-2020 10:49ik heb nog nooit kinderpartijtjes voorbij zien komen, wel verjaardagen en ook dan komt het zwart-witte tafelkleed tevoorschijn. Met zwart-wit servies en zwart/witte rietjes etc. Dat wordt geplaatst met heel veel hashtags.
Schoolboeken gaan in de witte bak waarop met een label staat 'school' En de jassen hangen aan een brede zwarte kapstok waarboven met handlettering in zwart staat 'jassen'. Daaronder zwart/wit mandjes voor de shawls en handschoenen.
Daar wordt je toch heel depressief van op den duur?

zaterdag 10 oktober 2020 om 13:52
Sommige boeken, vooral kinderboeken, zijn zo mooi dat ze dat ik ze graag goed in zicht zet. Daar kan ik echt van genieten. Boeken op kleur in de boekenkast vind ik ook leuk staan maar ik vind het niet handig.
Ik geloof dat ik in de VT- Wonen ooit eens zag dat iemand alle boeken met de kaftzijde naar de binnenkant in de kast had gezet, dat zorgde voor meer kleureenheid

zaterdag 10 oktober 2020 om 14:15
Wat anaal-gefixeerd!VGM1980 schreef: ↑10-10-2020 10:49ik heb nog nooit kinderpartijtjes voorbij zien komen, wel verjaardagen en ook dan komt het zwart-witte tafelkleed tevoorschijn. Met zwart-wit servies en zwart/witte rietjes etc. Dat wordt geplaatst met heel veel hashtags.
Zie nu in mijn hoofd in de badkamer een zwart prullenbakje met daarop in witte krijtletters: gebruikt maandverband. Graag in zwart zakje!
annapicobella wijzigde dit bericht op 10-10-2020 17:14
0.07% gewijzigd
Everything you see I owe to spaghetti!
zaterdag 10 oktober 2020 om 14:16
Heel mooi. Die zou ik ook zo kopen. Of ze lekker zitten/liggen zou me niet kunnen schelen, het oog wil ook wat. En ik geloof dat oudroze nu weer hip is? Prachtige kleur vind ik dat.Timetraveler schreef: ↑10-10-2020 09:47Ik vind dit echt zo'n leuk topic.
Ik woon alleen en zit erover te denken om een chaise longue aan te schaffen voor bij mijn boekenkast;
zaterdag 10 oktober 2020 om 15:01
zaterdag 10 oktober 2020 om 17:02
Kan ik me ook niet voorstellen. En bovendien is mijn interieur best belangrijk voor mij. Ik had vroeger bij mijn ouders zelfs nauwelijks inbreng op mijn eigen slaapkamer, dus nu wil ik het naar mijn zin hebben. Als ik kinderen zou hebben gehad, hadden ze wel iets te zeggen gehad over hun eigen kamer, maar daar zou het bij blijven.Moeder83 schreef: ↑09-10-2020 08:44Wat ik ook niet mooi vind is als de hele benedenverdieping is overgenomen door de kinderen. Ik kom vaak bij anderen thuis waar hele dressoirs vol staan met knutselwerkjes, lego bouwstukken etc.
Aan de muren allemaal kindertekeningen.
Vakkenkasten van Ikea met gekleurde bakken, vol met speelgoed.
Ik heb maar 1 kind en een speelkamer. Niet iedereen heeft misschien die "luxe". Maar een woonkamer wat ik het teken staat van de kinderen vind ik niet gezellig, niet opgeruimd en kan me niet voorstellen dat je dan 's avonds gezellig met partner op de bank kruipt met kaarsjes aan.
Ik weet nog dat ik vroeger van gekleurde kerstlichtjes hield. Zei mijn moeder "het is geen kermis!". Nu vind ik het zelf ook niet meer mooi.
zaterdag 10 oktober 2020 om 17:18
Ik beken..

Hier een mooie stapel luxe tijdschriften met een huizen-te-koop-aan de cote d'azur tijdschrift, tijdschriften over brocante/antiek, tuinen, gratis tijdschrift over de kunstmarktjes in Covent Garden ( meegenomen uit Londen), de Lekker ( over sterrenrestaurants).
Ik heb ze allemaal gelezen/doorgebladerd, maar doe ze niet weg want het staat zo leuk.
De autoweek en de Saar gaan dan weer gewoon weg na het lezen
zaterdag 10 oktober 2020 om 19:41
Wat sneu. Ik ben blij dat mijn ouders vonden dat onze kamers onze plek waren. Wel met enige redelijke beperkingen, we gingen niet wekelijks de boel paars en dan weer heel schilderen of zo. Maar als ik gekleurde lichtjes wilde, kreeg ik gekleurde lichtjes, of ze dat zelf nou mooi vonden of niet.
Het lijkt wel of jouw ouders dachten dat je goede smaak op die manier over kon brengen of zo. Ik kan ze geruststellen: de meeste volwassenen vinden plastic roze keukens en groene glitter versiering niet mooi meer. Daarvoor hoef je het als kind niet te verbieden.
zaterdag 10 oktober 2020 om 19:50
koffietafelboeken vind ik helemaal niks. Ik houd wel van boeken in een boekenkast. Dat heb ik momenteel maar beperkt. Ik heb een kast waar de tv in staat, met daarboven twee boekenplanken. Daarin staan dan wel mijn ´mooie´boeken, tuinboeken en reisboeken. De rest van al het leesvoer staat in de logeerkamer op lange planken aan de muur. Op termijn wil ik de woonkamer weer in oude staat terug brengen. Vroeger zaten er suitedeuren in, met aan weerskanten en erboven boekenkasten. De deuren hoef ik niet zo nodig terug, maar die kasten wil ik wel. Ook het hoge plafond willen we weer terug brengen. In dit huis zit er 70 cm tussen het huidige plafond (gips) en het originele balkenplafond. Ik snap nog niet waarom het zo'n stuk verlaagd is. Omdat het een enorme klus wordt met heel veel rommel, willen we dat pas doen als onze zonen het huis uit zijn en wij tijdelijk hun kamers kunnen gebruiken om alle meubels te kunnen verplaatsen. We willen dan ook de gashaard vervangen door een houtkachel en de marmeren schouw (geen originele, een beetje neppig zelfs) vervangen door eentje van Bentheimer zandsteen. Dan gaan we meteen de eikenhouten vloer nog een keertje schuren en behandelen. Er moet ook nog een muur gestuct worden. Daar zit nu nog structuurbehang op van de vorige bewoners, en als we dat eraf halen moet dat glad gestreken worden. Misschien ga ik dat doen met leem, dat vind ik erg mooi.
Al met al een monsterklus, dus daar wachten we nog even mee tot er meer ruimte is.
Al met al een monsterklus, dus daar wachten we nog even mee tot er meer ruimte is.

zondag 11 oktober 2020 om 08:13
Koffietafelboeken heb ik niet. Wel een sidetable met 2 planken eronder. Hierop liggen wat mooie tijdschriften (o.a. een stapeltje van het Engelse blad Country Homes& Interiors, een stapeltje Wonen Landelijke Stijl en een stapeltje bladen over Klassieke auto's van man). We kijken er nog regelmatig in.
De overige boeken staan allemaal boven in een boekenkast.
Ik ben nog in dubio of ik de boeken nu eens een keer moet opruimen. Kan er moeilijk afstand van doen maar aan de andere kant: ik heb ze allemaal gelezen dus eigenlijk kunnen ze weg..
De overige boeken staan allemaal boven in een boekenkast.
Ik ben nog in dubio of ik de boeken nu eens een keer moet opruimen. Kan er moeilijk afstand van doen maar aan de andere kant: ik heb ze allemaal gelezen dus eigenlijk kunnen ze weg..
zondag 11 oktober 2020 om 08:39
Nee, niet doen. Krijg je ooit spijt van, vooral als je toch al twijfelt. Tenzij het teveel ruimte inneemt, natuurlijk.herfstappeltaart schreef: ↑11-10-2020 08:13Ik ben nog in dubio of ik de boeken nu eens een keer moet opruimen. Kan er moeilijk afstand van doen maar aan de andere kant: ik heb ze allemaal gelezen dus eigenlijk kunnen ze weg..
zondag 11 oktober 2020 om 08:47
Boeken vind ik lastig. Ik heb zelf bijna al mijn boeken weg gedaan toen ik ging verhuizen en heb er nog iets van 50 over. Voornamelijk kunst- en kookboeken. Ik heb er geen plek voor in mijn mijn nieuwe huis. Toch vind ik het jammer.
Een buurman tegenover mij heeft een hele wand vol boeken. Zijn plafond zal iets van 4 meter hoog zijn. Ik vind het zo gezellig staan ook al is de rest van zijn inrichting zeer minimalistisch (gordijnen vindt ie ook niet nodig).
Een buurman tegenover mij heeft een hele wand vol boeken. Zijn plafond zal iets van 4 meter hoog zijn. Ik vind het zo gezellig staan ook al is de rest van zijn inrichting zeer minimalistisch (gordijnen vindt ie ook niet nodig).

zondag 11 oktober 2020 om 09:12
Ik beken ik bezit 1 koffietafelboek, in de zin van: een boek dat altijd op mijn salontafel ligt voor de mooi.
Ik heb een tijd geleden een schilderij gekregen waar ik heel blij mee ben, en ik kreeg er een boek bij over de schilder met meer van zijn werk. Ik heb de rest van mijn boeken in kasten op zolder staan omdat ik (en hier gaan mensen over oordelen dat weet ik nu al haha) boekenkasten in de huiskamer dus juist niet leuk/mooi/gezellig vind staan maar rommelig. En ik vind het stofnesten die te veel plaats innemen.
Ik lees wel graag maar heb absoluut een voorkeur voor ebooks en de papieren boeken staan uit het zicht.
Maar dit boek, dit wilde ik niet naar zolder verbannen. Dus heb ik nu een koffietafelboek.
Ik heb een tijd geleden een schilderij gekregen waar ik heel blij mee ben, en ik kreeg er een boek bij over de schilder met meer van zijn werk. Ik heb de rest van mijn boeken in kasten op zolder staan omdat ik (en hier gaan mensen over oordelen dat weet ik nu al haha) boekenkasten in de huiskamer dus juist niet leuk/mooi/gezellig vind staan maar rommelig. En ik vind het stofnesten die te veel plaats innemen.
Ik lees wel graag maar heb absoluut een voorkeur voor ebooks en de papieren boeken staan uit het zicht.
Maar dit boek, dit wilde ik niet naar zolder verbannen. Dus heb ik nu een koffietafelboek.

zondag 11 oktober 2020 om 09:25
Ik ook! En niet raar bedoeld maar ik ken best veel mensen die zo wonen, naja niet precies zo, maar vol kleur en planten met behang en kleden en vintage.Doorenvogels55 schreef: ↑10-10-2020 15:01Ik vind dit ontzettend leuk en heel knus en gezellig. Eigen stijl.
Onze kinderoplossing is btw een drie meter lange boekenkast in het smalste deel vd woonkamer. De kast is tot 1m hoogte verdiept en bestaat uit 6 deurtjes met daarachter alle speelgoed. Vanaf 1 meter hoog tot plafond is het een ‘normale’ boekenkast met boeken,
lampen en een paar pronkvakjes. Ervoor een zacht Perzisch tapijt en een paar lage vintage tafeltjes. Die worden gebruikt voor duplo en puzzels. S avonds vegen we alles de kast in.

zondag 11 oktober 2020 om 09:28
ClumsyNinja schreef: ↑11-10-2020 09:12Ik beken ik bezit 1 koffietafelboek, in de zin van: een boek dat altijd op mijn salontafel ligt voor de mooi.
Ik oordeel niet hoor, mijn woonkamer is niet groot en ik vind een boekenkast ook snel rommelig ogen. Omdat ik toch een gezellig leeshoekje wilde dient de sidetable daarvoor. Een boek waar ik in bezig ben ligt daar ook op dat moment en in de la onze e-readers.