Inrichting, wat vind jij afschuwelijk?
donderdag 3 september 2020 om 12:42
Door het topic over bordjes met spreuken werd ik toch wel benieuwd.
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik heb de afgelopen jaren hier wel eens topics over voorbij komen
Dat ging over de spreuken, de leen bakker huizen, de ziekte van 2 (2 dezelfde van alles op de vensterbank) de roze roos van Ikea aan de muur achter de bank, Riviera Maison enz.
Ik:
er is een action fanpagina, en als je dan in de reacties kijkt bij een nieuw item heeft hálf nederland het!
Wat ik tegenwoordig daar veel zie zijn etageres of stolpen met een lichtslingertje en dan spulletjes met het thema van het seizoen.
En ook, goud gespoten flamingo's en kabouters.
Schreeuwend en kinderachtig servies, dat oa van Blond of met teksten er op: do what you love
Het bekende vloerkleed, beige/wit met donkerblauwe diagonale strepen
En ook overal zie ik het kwantum behang met de bloemen of met de aapjes
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
zondag 11 oktober 2020 om 09:30
ik heb het grootste deel van mijn boeken laatst weg gedaan. ik had zo'n vier billy-boekenkasten vol boeken, en heb nu nog 3 planken over. Voornamelijk kookboeken, dat vind ik onhandig via de e-reader. en daarnaast de boeken die ik het mooiste/beste vond. scheelt veel ruimte en rust in de woonkamer.
ik heb net een grote donkerblauwe bank besteld. we hebben een heel grote ruime woonkamer, en dit stond erg mooi bij het lichte vloerkleed. maar begin nu toch wel te twijfelen over de kleur
ik heb net een grote donkerblauwe bank besteld. we hebben een heel grote ruime woonkamer, en dit stond erg mooi bij het lichte vloerkleed. maar begin nu toch wel te twijfelen over de kleur

The past may be in tatters
But today is all that matters
But today is all that matters

zondag 11 oktober 2020 om 09:31
Lady_Day schreef: ↑11-10-2020 08:47Boeken vind ik lastig. Ik heb zelf bijna al mijn boeken weg gedaan toen ik ging verhuizen en heb er nog iets van 50 over. Voornamelijk kunst- en kookboeken. Ik heb er geen plek voor in mijn mijn nieuwe huis. Toch vind ik het jammer.
Een buurman tegenover mij heeft een hele wand vol boeken. Zijn plafond zal iets van 4 meter hoog zijn. Ik vind het zo gezellig staan ook al is de rest van zijn inrichting zeer minimalistisch (gordijnen vindt ie ook niet nodig).
Ohja kookboeken....daar heb ik ook nog een smalle boekenkast vol van op de slaapkamer staan

Die ga ik nooit wegdoen. In de keuken staan er ook een paar en die wissel ik af en toe om met boven.
zondag 11 oktober 2020 om 09:32
Waarom twijfel je over de kleur? Ik heb ook een grote donkerblauwe bank en een licht vloerkleed met een beetje zwart er in. Staat fantastisch!

zondag 11 oktober 2020 om 09:42
Boeken vind ik een lastige. Ik hou enorm van lezen en boeken, en ik vind het voor dochter belangrijk dat boeken gewoon een onderdeel van haar leven zijn. Maar boekenkasten worden inderdaad heel snel rommelig en stoffig.
Ik overweeg om met de verhuizing (arghhh, nog 9 dagen en ik moet bijna alles nog inpakken
) toch maar een hoop weg te doen. Ik heb rijen Lonely Planets die meer dan 15 jaar oud zijn, en waar dus vrijwel geen kloppende informatie meer instaat. Een rits gekregen kookboeken waar ik nog nooit iets mee gedaan heb en dat ook niet verwacht. Enz.
Ik overweeg om met de verhuizing (arghhh, nog 9 dagen en ik moet bijna alles nog inpakken

zondag 11 oktober 2020 om 09:46
Kende ik maar meer mensen die ook zo wonenMadameJean schreef: ↑11-10-2020 09:25Ik ook! En niet raar bedoeld maar ik ken best veel mensen die zo wonen, naja niet precies zo, maar vol kleur en planten met behang en kleden en vintage.

Voor iedereen een groene tuin
zondag 11 oktober 2020 om 09:49
Precies! Ik woon in de hoofdstad trouwens en dan niet alleen maar tussen de yuppen; ik denk dat dat al helpt.GroenTuintje schreef: ↑11-10-2020 09:46Kende ik maar meer mensen die ook zo wonen. Al moet ik zeggen dat ik tegenwoordig wel via de school van mijn kinderen ook zulke mensen leer kennen. Soort zoekt soort zeg maar
![]()
zondag 11 oktober 2020 om 09:51
Ik woon in het oosten, maar wel in de stad. En de school van mijn kinderen is nogal anders dan andere scholenMadameJean schreef: ↑11-10-2020 09:49Precies! Ik woon in de hoofdstad trouwens en dan niet alleen maar tussen de yuppen; ik denk dat dat al helpt.

Voor iedereen een groene tuin
zondag 11 oktober 2020 om 09:56
AltoGroenTuintje schreef: ↑11-10-2020 09:51Ik woon in het oosten, maar wel in de stad. En de school van mijn kinderen is nogal anders dan andere scholen![]()

zondag 11 oktober 2020 om 09:58

zondag 11 oktober 2020 om 11:30
Oh ja, op zolder heb ik ook nog héle oude boeken. Van mijn moeder geweest toen ze een kind was (geboren in 1920).
O.a. strips van Bulletje en Boonestaak met de oude spelling nog (mensch

zondag 11 oktober 2020 om 17:27
Helemaal leuk. Ik heb ook nog redelijk veel van die oude boeken. Een aantal nog uit de periode van de jeugd van mijn overgrootouders (periode 1870-1890), nog een aantal volwassen boeken uit de boekenkast van mijn overgrootouders (periode 1895-1910), kinderboeken van mijn grootouders (periode 1910-1920) en nog een rijtje kinderboeken/jeugdboeken van mijn eigen ouders (pakweg 1935-1955). Ik heb ze allemaal gelezen en sommige boeken herlees ik nog steeds regelmatig. Ik denk dat ze bewaard zijn gebleven in de familie omdat ze van generatie op generatie zijn doorgegeven, en ik vond het zonde ze weg te doen.herfstappeltaart schreef: ↑11-10-2020 11:30Oh ja, op zolder heb ik ook nog héle oude boeken. Van mijn moeder geweest toen ze een kind was (geboren in 1920).
O.a. strips van Bulletje en Boonestaak met de oude spelling nog (mensch).
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
zondag 11 oktober 2020 om 17:32
Vreselijk, van die plastic boeddha's overal, van de Xenos, en dan liefst met wierookdingetjes erbij en geurkaarsjes en weet ik welke meuk nog meer. En dat mensen dan zeggen dat ze er écht niet in geloven, maar tja, boeddha heeft iéts dat er tóch wel is, en dus plempen ze hun woonkamer ermee vol...
zondag 11 oktober 2020 om 18:06
pejeka schreef: ↑11-10-2020 17:27Helemaal leuk. Ik heb ook nog redelijk veel van die oude boeken. Een aantal nog uit de periode van de jeugd van mijn overgrootouders (periode 1870-1890), nog een aantal volwassen boeken uit de boekenkast van mijn overgrootouders (periode 1895-1910), kinderboeken van mijn grootouders (periode 1910-1920) en nog een rijtje kinderboeken/jeugdboeken van mijn eigen ouders (pakweg 1935-1955). Ik heb ze allemaal gelezen en sommige boeken herlees ik nog steeds regelmatig. Ik denk dat ze bewaard zijn gebleven in de familie omdat ze van generatie op generatie zijn doorgegeven, en ik vond het zonde ze weg te doen.
prachtig, ik ben dol op zulke boeken
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..

zondag 11 oktober 2020 om 18:07
pejeka schreef: ↑11-10-2020 17:27Helemaal leuk. Ik heb ook nog redelijk veel van die oude boeken. Een aantal nog uit de periode van de jeugd van mijn overgrootouders (periode 1870-1890), nog een aantal volwassen boeken uit de boekenkast van mijn overgrootouders (periode 1895-1910), kinderboeken van mijn grootouders (periode 1910-1920) en nog een rijtje kinderboeken/jeugdboeken van mijn eigen ouders (pakweg 1935-1955). Ik heb ze allemaal gelezen en sommige boeken herlees ik nog steeds regelmatig. Ik denk dat ze bewaard zijn gebleven in de familie omdat ze van generatie op generatie zijn doorgegeven, en ik vond het zonde ze weg te doen.
Wow vanaf 1870 vind ik wel echt bijzonder en zeker het bewaren waard.
zondag 11 oktober 2020 om 18:13
Is ook maar toevallig dat ik die heb. Ik denk dat het zo gegaan is: toen mijn oma en haar broers/zussen kind waren, pakweg tussen 1897 en 1910, kregen die gewoon de kinderboeken die nog van hun ouders waren geweest, en mijn moeder op haar beurt kreeg weer de kinderboeken van mijn oma doorgeschoven plús het verzamelingetje dat mijn oma nog had van haar ouders, en zo is dat ontstaan, denk ik. Uiteindelijk kwamen die bij mijn moeder terecht als oudste kind, en die stonden al zo lang ik me kon herinneren in onze boekenkast, een klein aantal was bij oma achtergebleven en dan lazen we die als we bij oma waren. Toen oma overleed, wilde niemand die ouderwetse boeken hebben, mijn moeder wel, gewoon uit sentiment, en zo zijn ze bij mij terechtgekomen toen mijn ouders overleden.herfstappeltaart schreef: ↑11-10-2020 18:07Wow vanaf 1870 vind ik wel echt bijzonder en zeker het bewaren waard.
zondag 11 oktober 2020 om 18:21
Klopt. Ik heb er ook eentje. Maar ik heb hem gekregen van mijn katholieke moeder (ben zelf ook katholiek), en daarom staat hij hier.herfstappeltaart schreef: ↑11-10-2020 15:59Net als veel brocanteliefhebbers Mariabeelden in huis hebben terwijl ze niet Christelijk zijn.

zondag 11 oktober 2020 om 18:26
Ik ben zelf niet gelovig maar heb er op één of andere manier altijd een beetje moeite mee als mensen Boeddha's of Mariabeelden in huis hebben als ze totaal niet gelovig zijn.
Ik kan niet eens goed beredeneren waarom me dat stoort. Het klopt voor mijn gevoel gewoon niet.